Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä salilla käymisessä on niin tärkeää?

Vierailija
27.12.2020 |

Varsinkin tällaisena aikana. Maksaa nyt kymmeniä euroja kuussa siitä, että pääsee hankkimaan koronan salilta jossa saa jonottaa eri pisteisiin, saa penkeistä likaiset hiet päälleen ja joutuu katselemaan kaikenlaisia urpoja ja hetkeäkään ei ole sellaista mukavaa rauhallista yksinolon tunnetta kuin luonnossa on.

Eikö normikuntoilijalle muka riitä ulkoliikuntapaikkojen treenit ja sovellusjumpat laihtumiseen? Mikä ihme siinä salilla vemppaamisessa on niin tärkeää?!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä esittely. Kalun ääriviivoja ja kamelinvarvasta alakertahajuineen siellä tyrkytetään. Persevako lemuaa ja likapyllyjen libido kohoaa:

Vierailija
22/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy päästä voimaantumaan ja ottamaan belfieitä ekstajuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuosikausia salilla ja aina siellä veivaa ne samat tyypit näyttäen täysin samalta. Dopingaineita käyttävät hassuttelijat tulevat ja menevät. Kovin tosissaan ovat ja veivaavat mitä mielikuvituksellisimpia laitteita, vaikka levytanko riittäisi kaikkien lihasryhmien treenaamiseen. 

Vierailija
24/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin tehdä jo vastaavan aloituksen viikkoja sitten, mutten jaksanu. Aina kun tulee puhe laihdutuksesta niin "Salille siitä!". Se on joku pyhä paikka, jota ilman ei vaan voi olla terve ja hyvässä kunnossa. Sen näkee jo näistä vastauksistakin - kun salille ei pääse, niin kunto romahtaa ja sitten ihmetellään huuli pyöreänä, että mitä kävi, kun ei ole mitään tehnyt.

Mä en ole koskaan käynyt salilla. Ehkä siksi en ymmärrä. Teen raskasta työtä (olen maatalousihminen) ja kuljen koiran kanssa metsässä. En kulje pelkästään polulla, vaan kiipeilen isojen ja pienten kivien yli ja kallionkielekkeille... Suomessa tämä on erittäin helppoa, kun se metsä on aina lähellä. Itse esim asun Tampereen keskustassa. Mitään kuntoiluvälineitä ei koiraa lukuunottamatta ole.

Vierailija
25/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei mikään tavoitteellisuus tai nousujohteisuus kiinnosta, mutta saliharrastuksessa on se hyvä puoli että voi sisätiloissa päästä liikkumaan omalla aikataululla. Ei tarvitse varata paikkoja jumppiin tai pumppiin ja säällä kuin säällä pääsee jotain tekemään.

Vierailija
26/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vuosikausia salilla ja aina siellä veivaa ne samat tyypit näyttäen täysin samalta. Dopingaineita käyttävät hassuttelijat tulevat ja menevät. Kovin tosissaan ovat ja veivaavat mitä mielikuvituksellisimpia laitteita, vaikka levytanko riittäisi kaikkien lihasryhmien treenaamiseen. 

Huomaatko myös onko heillä toinen olkapää eri tasolla kuin toinen, vai joko se korjaantui?

Itselläni oli ja tähän vartalon epätasapainoon joka kipujakin voi aiheuttaa sali on paras apu.

Vierailija
27/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on salilla käydä, kun oma saliketjuni ei enää salli jäsenyyden tilapäistä jäädytystä. Jäsenyyteni oli jäädytettynä puolisen vuotta, sitten saliketjuni ilmoitti minulle sähköpostitse että jäsenyytesi jäädytys päättyy 1.9.2020, koska saleillamme on nyt turvallista käydä sillä tarjolla on käsidesiä ja siivousta on tehostettu.

Vierailija
28/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa salilla kävijöistä ei pysty olemaan sieltä lainkaan pois. Menevät myös sairaana. Siksi salit ovat riskipaikkoja kaikille.

Vierailija
29/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin salille, mutta en kehtaa! Yrittänyt 5 vuotta kerätä rohkeutta.

Haluan laihtua ja lihaksia, mutta ensin pitäisi laihduttaa 30kg että kehtaa salille.

Eli en pääse sinne koskaan!

N35

Vierailija
30/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kuntosalilla niinkään niiden laitteiden vuoksi, vaan ryhmäjumppien takia. Tosin laitoin jäsenyyden ensin tauolle ja nyt irtisanoin sen. Perussairaus ja olen varovainen.

Selän vuoksi jäsenyyden aikanaan aloitin. Tärkeää oli saa kunnolliset ohjeet. Kotona riittävät käsipainot ja tasapainoalusta välineiksi. Venyttely on tärkeää myös.

Vaan kyllähän se laiskuus välillä iskee ja muutenkin jumppailu itsekseen on lepsumpaa. Lisäksi ohjaajat kehittelevät aina uusia juttuja.

Vierailija
31/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on jatkanut salilla käyntiä koko koronan ajan. Itse olen noudattanut ohjeita. Tulos on se, että kaveri on paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten ja itse olen rapakunnossa. Olen lihonut varmaan 10kg ja lihaksia on lähtenyt. Veriarvot ovat satavarmasti pielessä, mutta en uskalla käydä mittauttamassa.

Öö.. etkö ole siis tehnyt mitään liikuntaa salin sijaan? Ei kai se kumma sitten ole!

Sen vähäisen kävelyn mitä arjessa tulee. Hieman on huijattu olo, kun on yrittänyt olla solidaarinen ja mennyt näihin syyllistämisiin mukaan ja samalla uhrannut oman terveyden. No ehkä tällä toiminnalla joku tuntematon vanhus sai sitten puoli vuotta tai vuoden lisäaikaa.

No nyt on pientä uhriutumista. Kukaan ei ole estänyt tekemästä vähän pidempiä lenkkejä tai vaikka ostamaan painot kotiin ja treenaamaan kotona.

Ei mulla ole mahdollisuutta treenata kotona. Ei kukaan ole estänyt mua käymästä salillakaan, mutta tyhmänä menin kuuntelemaan siitä miten ollaan "yhdessä tässä tilanteessa". Niin vissiin. Ihan yksin olen ongelmissa epäterveen kehoni kanssa. 

Vierailija
32/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle salilla käymisessä on tärkeää lihaskunnon ylläpito. Olen keski-ikäinen istumatyötä tekevä nainen. Minulla oli viime talvena kivulias välilevynpullistuma. Nyt se on jo parantunut, mutta todellakin haluan lihaskunnon olevan siinä kuosissa, että kroppa (ja pää) kestää istumatyön. Harrastan myös kestävyysliikuntaa, ja siihen tarvitaan myös lihastreeniä. Käyn pienellä salilla, joka ei kuulu mihinkään ketjuun. Siellä on yleensä vain 1-2 henkeä. Desinfioin käyttämäni laitteet sekä ennen että jälkeen (oma puhditusaine mukana).

Vierailija
33/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunto ja sen ylläpito on tärkeä asia, joka vaikuttaa oleellisesti ihmisen toimintakykyyn. Saliharjoittelu ylläpitää myös henkistä hyvinvointia ja mielenterveyttä. Kovassa treenissä pää tyhjenee huolista ja murheista.

Koittakaa nyt ymmärtää, ettei se hlvetin metsässä kävely riitä kaikille kuntoiluksi. En muutenkaan ymmärrä yhtään tätä kuntosalien syyllistämistä tässä tilanteessa.

Jos sinä et halua nyt mennä salille, niin älä mene. Mutta älä tule muiden salilla käyntiä arvostelemaan.

Vierailija
34/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenimahdollisuudet ovat vaan paljon monipuolisemmat salilla. Treenaan lihaksiani, koska teen istumatyötä ja treeni antaa minulle voimakkaan ja terveen kropan. Ryhti paranee, arjessa jaksaa paremmin ja koko ajan on hyvä olo. Silloin kun en treenannut, aina väsytti, paikkoja kolotti, hartiat menivät jumiin, ryhti oli huono jne.

Treenaan kyllä kotona tällä hetkellä, mutta kaipaan salia. Kotona ei yksinkertaisesti pysty tehdä samoja asioita, koska ei ole tilaa eikä varaa hommata niin monipuolisia laitteita.

Se voiman tunne ja endorfiiniryöppy, joka tulee vaikka kyykkäämisestä, on ihana tunne. Salilla käyminen oli ennen yksi viikkoni kohokohdista. Kotona ei voi kyykätä samoilla painoilla, kun ei tällainen keskivertonainen saa nostettua 60 kg tankoa maasta hartioille.