Koulutuksesi, mitä teet työksesi ja brutto/netto palkkasi??
Merkonomi, asiantuntija 3200 brutto/ 2100 netto. Työkokemusta 15v.
Kommentit (137)
Ravintolapäällikkö (ulkomailla, jos sillä on merkitystä) ja palkka euroina n. ~3000€/kk + puhelinedut + bonukset. Lisäksi ketjun omistaja tarjosi ravintolamme työntekijöille omat autot tai auton arvon rahana.
Kokki, 1780/kk... Alalla viitisen vuotta, jos äitiys- ja hoitovapaat miinustaa. Joo, todellakin vaihtamassa alaa.
Valehteleeko kaikki palkkansa?
Insinööri 2600 brutto 1900 netto asiantuntija 8v kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:19"]
Valehteleeko kaikki palkkansa?
Insinööri 2600 brutto 1900 netto asiantuntija 8v kokemusta.
[/quote] Oletpas pienipalkkainen insinööri. Mun poika 23 v on logistiikkainssi ja tienaa melkein 5000 kk. Teet varmaan osa-aikatyötä, eikö?
Niin taidan olla. Ihan kuule täyttä 7,5h päivää ja vielä IT - alalla.
Hah, ja satun tietämään, että olen vielä firman kovapalkkaisin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:13"]20 jatkaa Minä en ole toimistojohtaja. Paljastin todellisen luonteeni? Hmmm, lisää vääriä johtopäätöksiä!
Jäin vain miettimään, kun luin tätä ketjua, että hyvällä koulutuksella hyvää työtä tekevä ihminen voi hankkia todella vähän ja jos hänellä lapsia ja yh, miten 2000-3000€:n bruttotuloilla pärjää? Mitään toimeentulo-/asumistukia ei noilla tuloilla saa?
[/quote]
No, suurin osa suomalaisista pärjää hyvin juuri tuollaisilla tuloilla. Ongelmia ei tule, kun suhteuttaa menot tuloihin.
Asiakasvastaava Brutto 3500e plus puhelin ja auto. Netto 2550e. Kokemusta 5 vuotta ja ei alan koulutusta.
FM humanisti, 5000 €, henkilöstöpäällikkö
49 Jos tienaat brutto 2000€, paljonko jää nettoa? Sanotaan vaikka 1700€. Asumisen yh maksaa yksin peruskolmio lainaa+ yhtiövastikkeet+sähkö+vesi+vuokra ehkä 1000€/kk, käteen jää 700€, josta maksat kaiken muun? En sanoisi, että hyvin pärjää. Jos mitään yllättävää menoa ei tapahdu, juuri ja juuri, mutta kun pesukone hajoaa, niin siihen meni budjetti! Surullista minusta! :/
FM, aineenopettaja, käteen 2000 e/kk, koska en tee töitä niin pajon kuin voisin.
Nro 28 jatkaa, että pääomatulot eivät liity mitenkään töihin, vaan ne tulevat sijoituksista.
Ja ehkä koulutuksen lisäksi pitäisi lisätä, että olen peloton ja erittäin kokenut, minut voi laittaa tilanteeseen kuin tilanteeseen ja pärjään kyllä. Englantia puhun yhtä hyvin kuin suomea, kun olen asunut 5 v englantia puhuvissa maissa. Ja ruotsiksi ja saksaksi voin hoidella asiakastapaamisen, jos saan vastata englanniksi, muut voivat puhua paikallista kieltä. Norjakin hoituu hätätapauksessa - mutta ei sentään tanska :)
Ihmeen pienet veroprossat teillä.
FM, päällikkö hallinnossa kunnalla, brutto 3800, netto 2500. Miehellä brutto 4600, netto 2900. Kunnallisvero 19,5.
FM, hankekoordinaattori (ei omalla alalla), 2400/1850 e.
Tradenomi, veroasiantuntija, brutto 2500, työkokemusta <1v
Tradenomi, it-asiantuntija kunta-alalla, brutto 2200e/kk. Työkokemusta 10 vuotta.
Palkkakuopassa, mutta minkäs teet. Onneksi on sentään töitä.
Lukio, hotellin vastaanottopäällikkö, 1020e brutto (Baltia).
Rak.inssi nainen 3300€/kk käteen jää noin 2300€ plus tulospalkkiot jos sattuu hyvin meneen projektit. Työkokemus 5 vuotta.
KTM, rikas ja laiska akateeminen kotiäiti, ei työpaikkaa, ei ansiotuloja, mut pääomatulot vajaat 300 000 € vuodessa