Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vika punaisissa lyhyissä hiuksissa?

Vierailija
28.05.2014 |

Aina kuulee, että tää olis se ihan kamalin kaikista hiustyyleistä. Joo paljon näkee keski-ikäisillä sellasta lyhyttä kulahtaneen näköistä permanentilla, joka ei todellakaan ole kovin kivannäköinen, mutta miksi yleistys?

Eikö kukaan oo muka koskaan nähnyt hienoa kantajalleen sopivaa lyhyttä punaista tukkaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä, että minkälaiselle ihmiselle voisitte kuvitella tuollaisten hiusten sopivan? Eikö muka kenellekkään?

Vierailija
2/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä nyt ennen on ollut mielipiteitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisessa lyhyessä tukassa on se vika, että se on liian räväkkä.

Vierailija
4/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai lyhyissä hiuksissa yleensäkin?

Vierailija
5/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle oikeasti sopii punainen, luonnostaan punatukkaiset ovat ihonväriltään sellaisia että se sopii. Sitten kun aletaan laittaa vääränvärisille kasvoille porkkanan tai violetin väristä tukkaa, niin lopputulos on kamala. Lisäksi kaukana luonnollisesta, jota itse arvostan. Näyttää halvalta ja itselaitetulta. Halutaan räväyttää kun ollaan jo keski-iässä jne

Vierailija
6/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 21-vuotias ja mulla on lyhyt kirkkaan punainen tukka. Olen saanut paljon kehuja, että sopii minulle. Minulla on ruskeat silmät ja lämpimän sävyinen hieman ruskettuneen näköinen iho.

Vierailija
7/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä sinänsä vikaa ole, mutta ainakin mun silmään näyttää usein turhan "kovalta" lookilta suomalaista vaaleaa/punakkaa ihoa vasten. Itse tykkään vähän luonnollisemmasta tyylistä. 

Nuorille kyllä sopii, tässä esim.: http://slodive.com/wp-content/uploads/2012/10/short-hairstyles-for-girls/red-hair.jpg

Miksei nyt esim. Tarja Cronbergille tai Minna Sirnöllekin, mutta kumpikin näyttää mielestäni paremmalta vähän vähemmän räikeässä värissä, erityisesti Cronbergille sopi todella hyvin vaaleat hiukset.

Yritin googlata, mutta ei nyt äkkiseltään tullut vastaan mitään todella kivaa punaista tukkaa eikä tullut ketään mieleen jolla sellainen olisi. Paitsi tosiaan noita nuoria, alle kolmekymppisiä, joille se on mielestäni ihan ok. Ja toki kaikki saavat tykätä ja pitää millaisia hiuksia vaan, suurin ongelma mun mielestä tosiaan on että suomalainen ihonväri on usein niin vaalea ja se tukan punainen niin kirkkaan räikeä, että eivät vaan sovi yhteen.

Vierailija
8/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan tulee lähes aina mieleen mukaräväkkä keski-ikäistukka. 

Mutta olen minä joskus harvoin nähnyt hyvännäköisiä lyhyitä punaisia hiuksia. Esim. töissä eräällä nuorella naisella on. Hän on sellainen vähän manga-tyylinen, tukka on tosiaan ihan tulipunainen, kasvot meikattu kalpeiksi ja voimakas silmämeikki jne. Minusta hän on kuin taideteos, upea näky, vaikka kaukana luonnollisesta.

Vierailija
9/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliltäni en muuten ole kuitenkaan räväkkä.

7

Vierailija
10/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliltäni en muuten ole kuitenkaan räväkkä.

7

Vierailija
11/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkä punaiseksi värjätty nuorena, välillä lyhyempää, välillä polkkaa, viimeiset reilu 10 vuotta aika lyhyttä, ja aina jotain punaista tai violettia väriä. Oma väri on tummanvaalea, juuresta hyvinkin paljon tummunut. Mulla on todella vaalea iho, ja vaaleat hiukset saavat naaman näyttämään vieläkin kalpeammalta, punainen väri sopii mun naamaan kun tuo vähän väriä ihoonkin. Äidilläni on myös vaalea iho, ja oma väri lähes sama kuin minulla, hän taas värjää hiuksiaan vaaleaksi, eikä ole koskaan aikuisena leikkauttanut hiuksiaan lyhyeksi, hänelle ei punainen sovi ollenkaan, naama näyttää kummallisen läikikkäältä ja punottavalta jos hiuksissa on punaista. Äitini sisko ja äiti ovat olleet aitoja punapäitä, joten perintönä on hiukan sellainen punatukkaisen iho.

Tällä hetkellä mulla on jopa pinkkiin menevä violetinpunainen väri ja ihan lyhyt malli hiuksissa, ja rakastan sitä juuri sen räväkkyyden takia, pukeudun myös paljon pinkkiin, punaiseen ja varsinkin violettiin, ja silmälasinsangat on myös violetit, kaikki sopii aina yhteen, ja saan hiuksistani kehuja.

Miksi ihmeessä minun pitäisi pitää jotain rumia paskanruskeita hiuksia kun en niistä tykkää? Tai omaa maantienväristä?

Kaikille ei tämä tyyli sovi, mutta mulle sopii, eikä sillä ole minun ikäni kanssa mitään tekemistä. Minä ihailen räväköitä ihmisiä, olivat he minkä ikäisiä ihmisiä hyvänsä.

Minä olen 39v ja pitkähiuksinen äitini on 59v.

Vierailija
12/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalle sopii.

Vierailija
13/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin arvostan luonnollisuutta. Omaan makuuni sopii esimerkiksi luonnostaan vaalean tukan elävöittäminen raidoilla tai vaikka ruskean tukan kirkastaminen jollain sävytteellä. Aidoille punapäille se luonnollinen punainen toki sopii mutta muuten harvalle suomalaiselle istuu räikeän punainen.

Itse en pidä myöskään lyhyestä tukasta naisella. Tämä toki on oma ongelmani enkä kiistä etteikö joillekin naisille lyhyt malli sopisi erinomaisesti. Minusta kuitenkin pidempi malli on naisellinen. Jos oma tukkani joskus iän myötä ohenee niin leikkuutan mielummin sellaisen tätipolkan kuin kynityn poikatukan.

Näistä kahdesta syystä en siis pidä punaista lyhyttä kampausta hienona. Mutta kuten sanoin, tämä on makuasia. Tärkeintä on että hiusten kantaja viihtyy valitsemassaan värissä ja mallissa.

Vierailija
14/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:48"]

Tällä hetkellä mulla on jopa pinkkiin menevä violetinpunainen väri ja ihan lyhyt malli hiuksissa, ja rakastan sitä juuri sen räväkkyyden takia, pukeudun myös paljon pinkkiin, punaiseen ja varsinkin violettiin, ja silmälasinsangat on myös violetit, kaikki sopii aina yhteen, ja saan hiuksistani kehuja.

Miksi ihmeessä minun pitäisi pitää jotain rumia paskanruskeita hiuksia kun en niistä tykkää? Tai omaa maantienväristä?'

Kaikille ei tämä tyyli sovi, mutta mulle sopii, eikä sillä ole minun ikäni kanssa mitään tekemistä. Minä ihailen räväköitä ihmisiä, olivat he minkä ikäisiä ihmisiä hyvänsä.

[/quote]

Vau mikä värien kirjo!  Ja 39 v. eli ikäkriisiä pukkaa :D

Ruskeassa muuten on paljon muitakin sävyjä kuin paska.

Vierailija
15/23 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on wt kananpersetukka.

Vierailija
16/23 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:48"]Mulla on ollut pitkä punaiseksi värjätty nuorena, välillä lyhyempää, välillä polkkaa, viimeiset reilu 10 vuotta aika lyhyttä, ja aina jotain punaista tai violettia väriä. Oma väri on tummanvaalea, juuresta hyvinkin paljon tummunut. Mulla on todella vaalea iho, ja vaaleat hiukset saavat naaman näyttämään vieläkin kalpeammalta, punainen väri sopii mun naamaan kun tuo vähän väriä ihoonkin. Äidilläni on myös vaalea iho, ja oma väri lähes sama kuin minulla, hän taas värjää hiuksiaan vaaleaksi, eikä ole koskaan aikuisena leikkauttanut hiuksiaan lyhyeksi, hänelle ei punainen sovi ollenkaan, naama näyttää kummallisen läikikkäältä ja punottavalta jos hiuksissa on punaista. Äitini sisko ja äiti ovat olleet aitoja punapäitä, joten perintönä on hiukan sellainen punatukkaisen iho.

Miksi ihmeessä minun pitäisi pitää jotain rumia paskanruskeita hiuksia kun en niistä tykkää? Tai omaa maantienväristä?

[/quote]

Teidän ikäero kertookin että trailer trash:iä olette. Hiustenne lisäksi, siis.

[/quote]

Jaa, minä olen trailer trashia koska minä olen pitänyt lyhyitä ja punaisia hiuksia, ja äitini sen takia että hänellä on vaaleat pitkät hiukset, ja vain lapsena oli lyhyet? No mun vanhemmilla on kyllä ollut asuntovaunu 25 vuotta. Mutta sen lisäksi on myös maata, metsää ja kaksi omakotitaloa, velattomia olleet jo pitkään. Mites kun mun molemmilla siskoilla on pitkät hiukset? Toinen värjää ruskealla koska hänellä alkoi tulla tummanruskeisiin hiuksiinsa harmaata jo kolmekymppisenä, ja toinen sisko värjää pitkiä punertavia kihartuvia hiuksiaan välillä jopa mustaksi, ja usein punaiseksikin??? Entäs kun mun tyttärellä 19v on aina ollut pitkät vaaleat hiukset???

Sunnuntaina on tyttären ylioppilas/merkonomijuhlat, on meitä nyt sitte monta trailer trashia yhdessä :D ja vain mulla on lyhyet "räväkät" hiukset.

Vierailija
17/23 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:57"]

Punainen lyhyt tukka vaatii tietynlaisen tyylin tai siitä tulee juurikin se "räväkkä" keski-ikäislook mieleen.

Nämä ovat sellaisia kantajan tyylille sopivia:

http://www.rengarenksaclar.com/wp-content/uploads/2013/11/13.jpg

http://cdn.relaxpics.com/imgs/f59f10b6e3dfcde35acc216434ebb8d2.jpg

Nämä taas sitä räväkkä-ostastoa:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/16/0c/76/160c760955d436b5d40385fc55fe7b57.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-zuKfJPthUBA/UdcQqmmsYLI/AAAAAAAAAnQ/nkOJWjfBGIg/s320/Casual+Short+Straight+Hairstyles+2013+(3).jpg

http://creativefan.com/important/cf/2013/03/short-hairstyles-for-fine-hair/redhair.jpg

Yleensä Suomessa tuota jälkimmäistä näkee paljon juuri keski-ikäisillä ja punainen lyhyt tukka on leimautunut sellaiseksi ikäkriisikampaukseksi. Ja onhan se totta, että tuo kampaus ei pue juuri ketään. Yleensä sitä näkee vielä yhdistettynä meikkaamattomaan couperosa-naamaan. Punainen väri (poislukien luonnollinen punaväri) vaatii oikeastaan aina meikkiä.

Eli punainen lyhyt tukka voi olla kaunis, mut kun siitä puhutaan, niin sitä vaan rupeaa automaattisesti miettimään niitä räväkkiä tukkia. Siitä on tullut jopa sellainen käsite "räväkkä punainen lyhyt tukka".

[/quote]

Vain viimeinen on kauhea, koska ei ole leikkauttanut hyvää mallia hiuksiinsa. Minulla on noitten kahden "hyväksytymmän" tyyliset hiukset, mutta ei kai saisi enää olla kun olen jo lähes 40, en tiedä miksi ihmeessä minun pitäisi muuttaa hiustyyliäni sen mukaan minkä ikäinen olen. Ja kyllä minä olen sen verran erilaisia hiuksia jo nuorena kokeillut, että tiedän että nämä sopii mulle. Ei ole punakkaa ihoa, enkä meikkaa nykyään enää juuri koskaan, jos meikkaan niin ripsiväriä ja vähän huulipunaa. Mulla on tummat kulmakarvat ja punaiset huulet, vaikka onkin vaalea iho.

12

Vierailija
18/23 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois punaset lyhdyt hiuksissa niin kyllä kans hävettäs.

Ei vaan jos oon muutenki ruma kuin rullatuoli niin räväköillä hiuksilla on tapana korostaa sitä ikävä kyllä.

Vierailija
19/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:48"]

Miksi ihmeessä minun pitäisi pitää jotain rumia paskanruskeita hiuksia kun en niistä tykkää? Tai omaa maantienväristä?'

[/quote]

Vau mikä värien kirjo!  Ja 39 v. eli ikäkriisiä pukkaa :D

Ruskeassa muuten on paljon muitakin sävyjä kuin paska.

[/quote]

No kaipa mulla on ollut 14 vuotiaasta tää ikäkriisi :D Ruskea on rumin väri maailmassa, sininen siitä seuraava, sitten beige ja harmaa, ei voi mitään, en ole koskaan tykännyt niistä väreistä, enkä mistään "luonnollisista" hiuksista. Kaipa se johtuu traumasta että on elänyt lapsuutta 70-luvulla...

Mullla on todella paksut hiukset, ja jos saisi valita minkälaiset hiukset olisin aina halunnut, niin sellaiset pitkät ja oikein kiharat ja kirkkaan punaiset, mutta nämä hiukset ei pysy kiharalla vaikka mitä tekisi jos ovat yhtään pidemmät, painavat niin paljon että menevät suoriksi, ja värinpoisto pitää laittaa ensin että saa parhaimman punaisen sävyn.

Vierailija
20/23 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christina Hendricks on nyt ehkä muutenkin hieman häikäisevämpi kuin me normaalit ihmiset, mutta tämän tapaiset lyhyet punaiset hiukset ovat oikein kauniit: 

http://cdn1.gossipcenter.com/sites/default/files/imagecache/fullsize_image/images/c/christina-hendricks-091811pp-7.jpg

http://cdn.sheknows.com/filter/l/gallery/christinahendricks_3.jpg

Valitettavasti tällaisia ei juuri koskaan näe täällä Suomessa, vaan täällä on "muotia" lyhyempi, kynitty malli ja kova ja räikeä väri. Kumpaakaan vastaan mulla ei sinänsä ole mitään, mutta hyvin särmikäs väri ja hyvin särmikäs malli yhdessä on yleensä liikaa, erityisesti keski-ikäisen, muuten tyyliltään tavanomaisen naishenkilön hiuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi