"Kyllä karma hoitaa"
Ihan oikeasti, te jotka uskotte johonkin "paha saa palkkansa"-hommaan... Elättekö jossain tynnyrissä ruusunpunaiset lasit silmillä, seuraamatta uutisia ja tietämättä maailmanmenosta mitään?! Missä näkyy se kohtuus ja oikeudenmukaisuus ihmisten elämässä ja kohtaloissa? Toisaalta kadehdin ja toisaalta säälin teitä.
Kommentit (116)
Karma harvemmin hoitaa niitä jotka hokee, että karma hoitaa, vaikka nämä hokevat olisivat täysiä p€r$ereikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Kaikella on tarkoituksensa, Kaikella..
Nykyisen inkarnaationsa kärsijät maksavat edellisessä (edellisissä) inkarnaatioissaan kerryttämäänsä painolastia.
Älä siis liikaa surkuttele kehitysmaan nälkää näkevää ja sairauksista kärsivää pientä lasta, hän luultavasti oli edeltävässä elämässään lapsia hyväksikäyttävä kuvotus.
Ei hyvän tähden. Toivottavasti tämä kommentti oli oikeasti huonoa huumoria. Minä nimittäin valitettavasti tiedän hörhöpiirejä, jotka oikeasti empatian sijaan uskovat tällaiseen scheisseen. Sitten millään ei olekaan enää mitään väliä, koska ”mitäs läksit edellisessä inkarnaatiossa, nyt olet ansaitusti holokaustin uhri”. 😳
Tiedän myös näitä, esim ammalaisista löytyy. Karmeaa, mukarakastavaa pahuuden ilmentymää keskellämme. Täynnä juurikin egoa, vaikka siitä eroon muka yrittävät päästä.
En kuulu mihinkään "hörhöpiiriin", lahkoon, kulttiin tai uskontokuntaan.
Tällä asialla ei ole todellisuudessa mitään tekemistä empatian tai sen puutteen kanssa. Vielä vähemmän egon kanssa.
Melko ristiriitaisesti monet "uskovat" menettävät juuri tässä kohden uskonsa omaan Jumalaansa, vaikka eivät sitä itse huomaa tai myöntäisi. Heille Jumala on vain hyvä, vaikka todellisuudessa Jumala on Kaikki ja sille kaikelle on tarkoituksensa.
Tottakai kaikkea ja kaikkia kohtaan on tärkeää tuntea empatiaa.
Kuitenkin, jos todella uskoo Luojan kaikkivaltiuuteen ja viisauteen, täytyy myös hyväksyä se tosiasia, että kärsimys ja kurjuus ovat osa hänen suunnitelmaansa ja tahtoaan ja yksilölle itselleen kenties tarpeellisia ja hyödyllisiä hänen evoluutionsa kannalta.
Luojan jakamattomaan viisauteen uskova ei koskaan kyseenalaista hänen ratkaisujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä jaksaisi odottaa seuraavaan elämään, se on kakkapuhetta ja itsensä pettämistä. Vaikka uskonkin jälleensyntymään, niin minua hiertää ajatus siitä, että kaikki tämä homma pitää aloittaa alusta. Kävelemään oppiminen, koulu ja kaikki muu. Jos mahdollista niin haluaisin syntyä seuraavaksi vaikka kärpäsenä. Ja olla siellä kuuluisassa katossa, missä se sitten lieneekään milloinkin.
Sehän se karman ja inkarnaatioidensa perimmäinen tarkoitus onkin, oppia.
Oppia rakastamaan, oppia anteeksi antamaan, oppia ymmärtämään, oppia hyväksymään, oppia henkisyydestä jne.
Sinulla on koko ajan avaimet käsissäsi vapautumiseksi tästä ikuisesta tuskan ja kärsimyksen kiertokulusta ja siirtymiseksi johonkin paljon parempaan, mutta mitä tekee valtaosa ihmisistä?
Aiheuttaa itselleen jatkuvasti uutta negatiivista karmaa, joko ymmärtäen tai ymmärtämättömyyttään, ja sen seurauksena saa viettää lukuisia uusia elämiä oppiakseen aikaisemmista virheistään.
Onhan täällä toinenkin joka on ajatellut asian noin. Kysymys on oppimisprosessista. Väännän rautalangasta:
Sinua kiusattiin koulussa, kärsit siitä eri muodoissaan lopun elämääsi.
Tämä on tilanne. Mitä teet?
A) alat vihata ja katkeroitua, toivot tuskallista kuolemaa kiusaajille ja et osoita empatiaa kenellekään muulle, koska sinullekaan ei osoitettu
B) Yrität mennä eteenpäin, säilytät empatiakykysi, et vihaa kiusaajiasi vaan annat olla ja menet eteenpäin.
Kohta a) vie sinut kierteeseen, jossa et oppinut mitään, vaan vajosit kiusaajiesi tasolle
Kohta b) kertoo, että sielusi kehittyi ja karma vie sinua eteenpäin
Ja muistakaa, että ne kiusaajat on seuraavassa elämässä oppimassa. Kenties ovat oppimassa tässäkin elämässä, mutta heillä on valtava työ sielunsa kanssa, että se puhdistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Toisen maailmansodan jälkeen länsi-saksasta kehittyi nopeasti korkean elintason teollisuus- ja hyvinvointivaltio. Itä-saksasta tuli taas mikä siitä tuli.
Mitenkäs se karma suhteutuu tähän?
Kyse on yksilöiden karmasta. Itä-Saksassa oli paljon onnellisia, kuten Länsi-Saksassakin. Ja onnettomia.
Kenties Stalingradin taisteluissa kärsinyt yksittäinen saksalainen sotilas oli ampunu vankeja ensimmäisessä maailmansodassa. Nyt hän oli avuttomana motissa, odottaen loppuaan. Ehkä hän tajusi, että tämä tappaminen on väärin, turhaa ja hyödytöntä. Ja kun hän kohtasi viimeisen luotinsa, hänen sielunsa siirtyi vastasyntyneeseen hahmoon jonnekin rauhalliseen paikkaan, jossa hän eli ja ehkä elää edelleen onnellisena ja rakkaiden ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen maailmansodan jälkeen länsi-saksasta kehittyi nopeasti korkean elintason teollisuus- ja hyvinvointivaltio. Itä-saksasta tuli taas mikä siitä tuli.
Mitenkäs se karma suhteutuu tähän?
Kyse on yksilöiden karmasta. Itä-Saksassa oli paljon onnellisia, kuten Länsi-Saksassakin. Ja onnettomia.
Kenties Stalingradin taisteluissa kärsinyt yksittäinen saksalainen sotilas oli ampunu vankeja ensimmäisessä maailmansodassa. Nyt hän oli avuttomana motissa, odottaen loppuaan. Ehkä hän tajusi, että tämä tappaminen on väärin, turhaa ja hyödytöntä. Ja kun hän kohtasi viimeisen luotinsa, hänen sielunsa siirtyi vastasyntyneeseen hahmoon jonnekin rauhalliseen paikkaan, jossa hän eli ja ehkä elää edelleen onnellisena ja rakkaiden ympäröimänä.
Juu juu, siellä Richard Heydrichin kanssa ajavat taksia kalkutassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen tuolla "karmalla" lähinnä sitä, että toivon todella ikäviä asioita esimerkiksi minulle tehneille ihmisille sitä, että he joutuvat tavalla tai toisella kohtaamaan itse jotain vastaavaa tai jollain muulla tavalla tajuamaan ihan dramaattisesti oman pahuutensa, ajattelemattomuutensa, ylimielisyytensä, ilkeytensä, itsekeskeisyytensä, omahyväisyytensä ja muiden ihmisten rajun loukkaamisen ja vakavan satuttamisen. Erityisesti todella isojen asioiden kohdalla, sellaisten, jotka aiheuttavat pysyvää tuskaa käyttäytymisensä seurauksena. Ja varsinkin silloin, kun objektiivisesti ajatellen se käytös on aivan kauhean väärin ja aiheuttaa suurta ja pitkäaikaista tuskaa toiselle osapuolelle.
Olen itse nähnyt muutaman "karman" nopeahkon ja rajun vedon tässä elämässä... todella ilkeä ihminen on sairastunut vakavasti ja kuollut nuorena, ilman, että ko. sairaus olisi mitenkään tilastollisesti normaalia ko. ikäryhmässä t
Olen itse kokenut kolmen ihmisen kohdalla sen että kyllä karma on puolestani asioita hoitanut. Onneksi. Mutta tuskin he osaavat omia kolauksiaan mitä joutuivat kokemaan, yhdistämään että karma oli asialla.
En. Yksi hyvä tarina pintautui juuri, kun nuori nainen pakotettiin naimaan serkkunsa, vaikka tällä oli jo poikaystävä. Tyttö varoitti, että tekee kaikkensa päästäkseen tuosta liitosta. Ei vaikutusta, pakotettiin silti
No, tyttö yritti myrkyttää miehensä rotanmyrkyllä maidossa. Pieleen meni, mies ei juonu maitoa. Mutta sitten miehen anoppi väsäsikin tästä maidosta jotakin leipomuksia, jota syötti ystävällisesti koko suvulle. Suvusta kuoli 18 jäsentä
:DDDDDDDDDDDDDDDDD
Jumala on todellinen ja jumalan kosto on paljon suurempi, kuin sen pienen äänen, jota ei kuunnella. Älkää koskaan pelätkö pitää puolianne tai toimia oikein.
Kolmesta kiusaajastani kaksi on kuollut ja kolmatta vedin turpiin vähän vanhempana. En tiedä oliko mikä "laki" kyseessä mutta kolmannessa noudatin omaa harkintaani.
Jos mikä on ahdistavaa, niin karmaan uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tiedätte karmasta?
En oikeastaan mitään. Sanan olen kuullut ja jonkin verran teosofisia kirjoja aiheesta lukenut.
Suomalaiset uskovat elämän oikeudenmukaisuuteen. Se on nähtävillä nettipalstojen puheenvuoroissa lähes jatkuvasti.
Käsitys ei ole realistinen, vaan perustuu idealistisiin uskomuksiin elämän rakenteista. Jossa hyvyys ja pahuus ovat tasapainossa ja pahuus ei voi voittaa.
Meillä on kansainvälisesti ottaen suuresti hyväuskoisuutta ja yksinkertaistavaa otetta elämästä. Suuremmissa maissa, ja vähemmän syrjässä, asiat ovat epäselvempiä ja yksinkertaisiin totuuksiin on matalampi luotto.
Karmasta en oikein tiedä. Sattumasta ja kohtalosta enemmän. Korkein voima hoitaa halusit tai et.
Kannattaisi ottaa oppia buddhalaisuudesta. Selkeää hyvää ja pahaa ei todellisuudessa ole, he opettavat. Kaikissa on kaikkea ja se on hienoa.
Minun on kosto, minä olen maksava heille heidän pahoista teoistaan.. Sanoo Herra. Tähän minä uskon. Ja olen nähnyt toteutuvan.
Esimerkiksi moni julkkis joka kyseenalaisin konstein on vaurastunut ei elä niin tasapainoista elämää mitä julkisuudessa annetaan ymmärtää. Todennäköisesti omatunto monella edes jonkun verran kolkuttaa.