"Kyllä karma hoitaa"
Ihan oikeasti, te jotka uskotte johonkin "paha saa palkkansa"-hommaan... Elättekö jossain tynnyrissä ruusunpunaiset lasit silmillä, seuraamatta uutisia ja tietämättä maailmanmenosta mitään?! Missä näkyy se kohtuus ja oikeudenmukaisuus ihmisten elämässä ja kohtaloissa? Toisaalta kadehdin ja toisaalta säälin teitä.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaa jos on hoitaakseen - minä rukoilen eräälle ihmiselle pahaa ja kärsimystä joka aamu herätessäni ja illalla nukahtaessani, elämäni loppuun saakka.
Olet sairas. Rukoilet mitä tahoa, saatanaako?
Ihan vaan elämää ja kohtaloa.
Miten elämää voi rukoilla? Olet sekaisin.
Rukoilla/anoa/pyytää. En kuitenkaan läheskään niin sekaisin kuin minua rääkännyt ihminen.
Täysin hyödytöntä! Mene terapiaan, käsittele menneisyys, luovu ja jatka elämääsi.
Ime sinä elintä, kiusaaja. Koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaa jos on hoitaakseen - minä rukoilen eräälle ihmiselle pahaa ja kärsimystä joka aamu herätessäni ja illalla nukahtaessani, elämäni loppuun saakka.
Olet sairas. Rukoilet mitä tahoa, saatanaako?
Ihan vaan elämää ja kohtaloa.
Miten elämää voi rukoilla? Olet sekaisin.
Rukoilla/anoa/pyytää. En kuitenkaan läheskään niin sekaisin kuin minua rääkännyt ihminen.
Täysin hyödytöntä! Mene terapiaan, käsittele menneisyys, luovu ja jatka elämääsi.
Toivon sinulle ja läheisillesi kärsimystä. Katsotaan miten käy 😊
Karma hoitaa tavallisesti ne muut kuin tätä hokevan.
Ja tämä on hyvä tekosyy empatiankyvyttömille ohittaa muiden kärsimykset. Kuitataan karmalla - oma vika mitä tuo minulle kuuluu.
Eli kaikki riistäjämiljonäärimul.kut ovat olleet aiemmin hyviksiä?
Vierailija kirjoitti:
Karman laki = pahaa tehnyt saa rangaistuksen seuraavassa elämässään.
Tämän ajattelutavan mukaan esim. kaikki koulukiusaamisen/kdutuksen/r-iskauksen uhrit, lapsettomuudesta kärsivät tai lapsensa menettäneet ovat ansainneet kohtalonsa, koska he ovat edellisessä elämässään tehneet jotain pahaa, josta nyt saavani karman lain mukaisen rangaistuksensa.
Olen monesti miettinyt, että mitä olen tehnyt väärin entisessä elämässä. Tässä elämässä olen kärsinyt hylkäämisestä, nöyryytyksistä, rakkaudettomuudesta, köyhyydestä, yksinäisyydestä ja traumoista. Ehkäpä olin edellisessä elämässä täydellinen mulkero, joka maksaa siitä hinnan nyt. OK, jos sen on mentävä niin, niin menköön. Toivottavasti seuraavassa elämässä pääsisi vähän helpommalla. Katson, että velka on maksettu ja olen oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on hyvä tekosyy empatiankyvyttömille ohittaa muiden kärsimykset. Kuitataan karmalla - oma vika mitä tuo minulle kuuluu.
Pahinta tämä ”karmailu” on ns länsimaisissa gurukulteissa/-piireissä, jossa ihan tosissaan toisen kipu ja kärsimys kuitataan karmalla. Tämä on silkkaa henkistä väkivaltaa. Jos siis ihminen ei jaksa teeskennellä pyyteetöntä rakkautta 24/7 toisella puolella maapalloa pönöttävän sadistisen lylleröguru tahtipuikon mukaan, on hänen mielenterveysongelmansa/ahdistuksensa/fyysinen sairautensa ”karmaa”. Horror.
Vierailija kirjoitti:
kun se KARMA EI HOIDA! Narsisti isäni on perseillyt 76 vuotta ilman mitään karmaa. Hakannut ja piinannut lapsiaan, vaimoaan, sukulaisiaan, naapureitaan. Tehnyt tuhansia phoinpitelyitä. Kiusannut ja rääkännyt.
Ja SILTI sillä on aina loistotuuri ja onni ja selviää kaikesta. Päässyt hirveistä rikoksista kuin koira veräjästä koska kaikki pelkää häntä. On niinkuin se sarjahukuttaja: koko yhteisö pelkäsi sitäkin kauhuissaan ja kukaan ei uskaltanut soittaa poliisille.
Isäni on hyökkäillyt aikuisten lastensa kimppuun ja heidän kumppneiden kimppuun, edelleen terrorisoi naapureitaan, on siis täysi HULLU.
Ja mitä tekee karma, ei yhtään mitään.
Mutta jos karma kulkee elämän mittaisesti. Ehkäpä isäsi saa maistaa omaa lääkettään seuraavassa elämässä, hän on suojaton ja jonkun toisen armoilla. Hän kärsii niin kauan kunnes oppii ja se opettelu on elämänmittainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun se KARMA EI HOIDA! Narsisti isäni on perseillyt 76 vuotta ilman mitään karmaa. Hakannut ja piinannut lapsiaan, vaimoaan, sukulaisiaan, naapureitaan. Tehnyt tuhansia phoinpitelyitä. Kiusannut ja rääkännyt.
Ja SILTI sillä on aina loistotuuri ja onni ja selviää kaikesta. Päässyt hirveistä rikoksista kuin koira veräjästä koska kaikki pelkää häntä. On niinkuin se sarjahukuttaja: koko yhteisö pelkäsi sitäkin kauhuissaan ja kukaan ei uskaltanut soittaa poliisille.
Isäni on hyökkäillyt aikuisten lastensa kimppuun ja heidän kumppneiden kimppuun, edelleen terrorisoi naapureitaan, on siis täysi HULLU.
Paljonkos hänellä on ystäviä? Vieläkö vaimo ja lapset viihtyvät hänen kanssaan, vai koittiko yksinäinen vanhuus?
Niin no mä olen se lapsi, ja on etäiset välit. Äiti on yhä isän pieksettävänä. Ei sitä tällaiset asiat sureta, et taida ymmärtää narsistin ajattelua. Se haluaa TUHOTA läheisensä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät kestä elämän julmuutta. Siksi he keksivät näitä lorulauseita, jotka ovat pelkkää itsepetosta.
Tässä on perää. Pahaa oikeutetaan nyt sekulaarin materialismin nimissä, joka on ihan silkkaa narsistista itsekkyyttä ja hyväksikäyttöä. Ahneudesta tehdään tässä hyve, kaikenlainen rajojen ylittely nähdään vaan coolina jne. Ihan sairaat arvot noilla.
Jos ei itse halua olla hirviö tai siihen voi edes jotenkin vaikuttaa (useimmat voivat), kannattaa etsiä yhteisö, missä painotetaan yksilön vastuuta. Meillä ei ole oikeutta tuhota itseämme tai toisiamme. Tätä kutsutaan moraaliksi, jolle monet nauravat nykyään paskaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos hänellä on ystäviä? Vieläkö vaimo ja lapset viihtyvät hänen kanssaan, vai koittiko yksinäinen vanhuus?
Niin no mä olen se lapsi, ja on etäiset välit. Äiti on yhä isän pieksettävänä. Ei sitä tällaiset asiat sureta, et taida ymmärtää narsistin ajattelua. Se haluaa TUHOTA läheisensä.
Sitä ennen nämä esiintyvät ystävänäsi ja lumoavat sinut valheillaan. Jotta pääsevät ilkkumaan ” syytä vain itseäsi”.
Hirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tämä ”karmailu” on ns länsimaisissa gurukulteissa/-piireissä, jossa ihan tosissaan toisen kipu ja kärsimys kuitataan karmalla. Tämä on silkkaa henkistä väkivaltaa. Jos siis ihminen ei jaksa teeskennellä pyyteetöntä rakkautta 24/7 toisella puolella maapalloa pönöttävän sadistisen lylleröguru tahtipuikon mukaan, on hänen mielenterveysongelmansa/ahdistuksensa/fyysinen sairautensa ”karmaa”. Horror.
New age on narsistien kultakaivos. Hädällä ja merkityksettömyydellä rahastetaan nyt täysillä. Ihan mikä tahansa pikaratkaisu ja oikotie ahdinkoon uppoaa. Kontrolli, manipulointi ja syyllistäminen kuuluu perusarsenaaliin. Samoin korskeat lupaukset.
Karma sellaisena kuin se länsimaisessa arkielämässä käsitetään on eräänlaista lohdutuksen etsimistä, siis toivotaan, että jokin kaikenkattava koston laki hoitaisi asian niin, ettei itse tarvitse ryhtyä kostamaan. Samaa ajattelua on rukoileminen: asioiden hoitamisen ulkoistamista. Ja jos ilkimykselle sitten käy jollain lailla huonosti, iloitaan karmasta ja jumalista, ja jos ilkimys vain porskuttaa, annetaan kosmokselle lisäaikaa tai ei muisteta koko asiaa.
Mielenkiintoista on se, että ilkimykset itse eivät pelkää karman sen enempää kuin jumalienkaan kostoa. Ja vielä mielenkiintoisempaa on se, että ne, jotka uskovat karmaan ja/tai jumaliin, pystyvät silti ilkitöihin. Semmoinen on ihmisen mieli ja mieikuvitus.
Olen taipuvainen ajattelemaan että tuolla lausahduksella ei tarkoiteta karmaa sillä tavoin mitä karma oikeasti tarkoittaa.
Vähän kuin on tapana puhua että joku pihi ja kaikkea kyttäävä ylipedantti ihminen olisi nihilisti. Todellisuudessa ei tiedetä mitä nihilismi tarkoittaa. Sama myös sosialisoimisen kanssa. Puhutaan että lähdetään kylille sosialisoimaan, vaikka tarkoitetaan sosiaalistumaan.
Tuo karma hoitaa, tarkoittaneee sanojan mielestä sitä että paha saa palkkansa, eli ikävä teko tulee jossain vaiheessa elämää vastaan.
Samaa oon miettinyt välillä. Onko ajatus karmasta vain laiskuutta puolustaa itse itseään tarvittaessa.
Väärintekijät saavat tekojen seuraukset usein vasta seuraavissa elämissä. Sama pätee hyviin ihmisiin.