"Kyllä karma hoitaa"
Ihan oikeasti, te jotka uskotte johonkin "paha saa palkkansa"-hommaan... Elättekö jossain tynnyrissä ruusunpunaiset lasit silmillä, seuraamatta uutisia ja tietämättä maailmanmenosta mitään?! Missä näkyy se kohtuus ja oikeudenmukaisuus ihmisten elämässä ja kohtaloissa? Toisaalta kadehdin ja toisaalta säälin teitä.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Kaikella on tarkoituksensa, Kaikella..
Nykyisen inkarnaationsa kärsijät maksavat edellisessä (edellisissä) inkarnaatioissaan kerryttämäänsä painolastia.
Älä siis liikaa surkuttele kehitysmaan nälkää näkevää ja sairauksista kärsivää pientä lasta, hän luultavasti oli edeltävässä elämässään lapsia hyväksikäyttävä kuvotus.
Ei hyvän tähden. Toivottavasti tämä kommentti oli oikeasti huonoa huumoria. Minä nimittäin valitettavasti tiedän hörhöpiirejä, jotka oikeasti empatian sijaan uskovat tällaiseen scheisseen. Sitten millään ei olekaan enää mitään väliä, koska ”mitäs läksit edellisessä inkarnaatiossa, nyt olet ansaitusti holokaustin uhri”. 😳
Juu, tässähän on oikeastaan oletuksena, että maailma ei koskaan muutu paremmaksi, vaan osan ihmisistä kuuluukin olla pahoja, koska aina jonkun kohtaloksi tulee syntyä sinne kehitysmaan savimajaan.
Luoja hoitaa kyllä tasapainon hyvän ja pahan välillä.
Omilla toimillaan ja ajatuksillaan voi kuitenkin vaikuttaa siihen, kuinka pitkän ja tuskallisen inkarnaatioiden sarjan asettaa itselleen kuljettavaksi ennen lopullista vapautumistaan.
Mitä tarkoitat tällä? Miksi luoja haluaa tasapainoa hyvän ja pahan välillä, eikä suo mahdollisuutta sille, että pahaa olisi vähemmän ja hyvää enemmän? Onko sittenkin niin, että Luojakin haluaa ja tarvitsee sitä pahaa?
Minä taas ajattelen sen niin, että jos toiselle toivoo pelkkää pahaa, saa sitä myös itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä jaksaisi odottaa seuraavaan elämään, se on kakkapuhetta ja itsensä pettämistä. Vaikka uskonkin jälleensyntymään, niin minua hiertää ajatus siitä, että kaikki tämä homma pitää aloittaa alusta. Kävelemään oppiminen, koulu ja kaikki muu. Jos mahdollista niin haluaisin syntyä seuraavaksi vaikka kärpäsenä. Ja olla siellä kuuluisassa katossa, missä se sitten lieneekään milloinkin.
Sehän se karman ja inkarnaatioidensa perimmäinen tarkoitus onkin, oppia.
Oppia rakastamaan, oppia anteeksi antamaan, oppia ymmärtämään, oppia hyväksymään, oppia henkisyydestä jne.
Sinulla on koko ajan avaimet käsissäsi vapautumiseksi tästä ikuisesta tuskan ja kärsimyksen kiertokulusta ja siirtymiseksi johonkin paljon parempaan, mutta mitä tekee valtaosa ihmisistä?
Aiheuttaa itselleen jatkuvasti uutta negatiivista karmaa, joko ymmärtäen tai ymmärtämättömyyttään, ja sen seurauksena saa viettää lukuisia uusia elämiä oppiakseen aikaisemmista virheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä jaksaisi odottaa seuraavaan elämään, se on kakkapuhetta ja itsensä pettämistä. Vaikka uskonkin jälleensyntymään, niin minua hiertää ajatus siitä, että kaikki tämä homma pitää aloittaa alusta. Kävelemään oppiminen, koulu ja kaikki muu. Jos mahdollista niin haluaisin syntyä seuraavaksi vaikka kärpäsenä. Ja olla siellä kuuluisassa katossa, missä se sitten lieneekään milloinkin.
Oppia rakastamaan, oppia anteeksi antamaan, oppia ymmärtämään, oppia hyväksymään, oppia henkisyydestä jne.
Sinulla on koko ajan avaimet käsissäsi vapautumiseksi tästä ikuisesta tuskan ja kärsimyksen kiertokulusta ja siirtymiseksi johonkin paljon parempaan, mutta mitä tekee valtaosa ihmisistä?
Aiheuttaa itselleen jatkuvasti uutta negatiivista karmaa, joko ymmärtäen tai ymmärtämättömyyttään, ja sen seurauksena saa viettää lukuisia uusia elämiä oppiakseen aikaisemmista virheistään.
Häpeä höpinöitäsi ruoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä oppimisesta sitten on, jos seuraavassa elämässä et kuitenkaan muista niistä opetuksista mitään? Etenet asteittain jostain sontakärpäsestä kus*päiseksi multimiljonääriksi ja sitten aloitat taas alusta, kun se oppi menetti merkityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Nykyisen inkarnaationsa kärsijät maksavat edellisessä (edellisissä) inkarnaatioissaan kerryttämäänsä painolastia.
Älä siis liikaa surkuttele kehitysmaan nälkää näkevää ja sairauksista kärsivää pientä lasta, hän luultavasti oli edeltävässä elämässään lapsia hyväksikäyttävä kuvotus.
Ei hyvän tähden. Toivottavasti tämä kommentti oli oikeasti huonoa huumoria. Minä nimittäin valitettavasti tiedän hörhöpiirejä, jotka oikeasti empatian sijaan uskovat tällaiseen scheisseen. Sitten millään ei olekaan enää mitään väliä, koska ”mitäs läksit edellisessä inkarnaatiossa, nyt olet ansaitusti holokaustin uhri”. 😳
Juu, tässähän on oikeastaan oletuksena, että maailma ei koskaan muutu paremmaksi, vaan osan ihmisistä kuuluukin olla pahoja, koska aina jonkun kohtaloksi tulee syntyä sinne kehitysmaan savimajaan.
Omilla toimillaan ja ajatuksillaan voi kuitenkin vaikuttaa siihen, kuinka pitkän ja tuskallisen inkarnaatioiden sarjan asettaa itselleen kuljettavaksi ennen lopullista vapautumistaan.
Mitä tarkoitat tällä? Miksi luoja haluaa tasapainoa hyvän ja pahan välillä, eikä suo mahdollisuutta sille, että pahaa olisi vähemmän ja hyvää enemmän? Onko sittenkin niin, että Luojakin haluaa ja tarvitsee sitä pahaa?
Periaatteessa asia on juuri näin.
Ei ole olemassa valoa ilman pimeyttä, ei lämpöä ilman kylmyyttä, hyvää ilman pahaa..
Yin/Yang, tiedät varmasti symbolin.
Esimerkiksi viha/rakkaus ovat vain saman tunteen kaksi äärimmäistä päätä, todellisuudessa ne ovat kuitenkin yhtä ja samaa, vain eri tasoilla.
Maailmankaikkeudessa vallitsee täydellinen tasapainotila ja se rakentuu vastakohdista, jotka tarvitsevat toisiaan ollakseen olemassa.
Miten saisit tuotua esiin parhaat puolet molemmista?
Itse ajattelen tuolla "karmalla" lähinnä sitä, että toivon todella ikäviä asioita esimerkiksi minulle tehneille ihmisille sitä, että he joutuvat tavalla tai toisella kohtaamaan itse jotain vastaavaa tai jollain muulla tavalla tajuamaan ihan dramaattisesti oman pahuutensa, ajattelemattomuutensa, ylimielisyytensä, ilkeytensä, itsekeskeisyytensä, omahyväisyytensä ja muiden ihmisten rajun loukkaamisen ja vakavan satuttamisen. Erityisesti todella isojen asioiden kohdalla, sellaisten, jotka aiheuttavat pysyvää tuskaa käyttäytymisensä seurauksena. Ja varsinkin silloin, kun objektiivisesti ajatellen se käytös on aivan kauhean väärin ja aiheuttaa suurta ja pitkäaikaista tuskaa toiselle osapuolelle.
Olen itse nähnyt muutaman "karman" nopeahkon ja rajun vedon tässä elämässä... todella ilkeä ihminen on sairastunut vakavasti ja kuollut nuorena, ilman, että ko. sairaus olisi mitenkään tilastollisesti normaalia ko. ikäryhmässä tai ko. henkilön oma yleinen terveydentila ja elintavat huomioiden. Vastaavasti joitakin hurjia tapaturmia on sattunut muutamalle kusettajalle... joskus on jopa tuntunut, että "karma" on vetänyt överiksi heidän kohdallaan. Toisaalta, jotkut eivät kovin pienestä opi, jos isommastakaan. Eli, omalla tavallani uskon, että joku "karma" tai vastaava on aivan mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Periaatteessa asia on juuri näin.
Ei ole olemassa valoa ilman pimeyttä, ei lämpöä ilman kylmyyttä, hyvää ilman pahaa..
Yin/Yang, tiedät varmasti symbolin.
Esimerkiksi viha/rakkaus ovat vain saman tunteen kaksi äärimmäistä päätä, todellisuudessa ne ovat kuitenkin yhtä ja samaa, vain eri tasoilla.
Maailmankaikkeudessa vallitsee täydellinen tasapainotila ja se rakentuu vastakohdista, jotka tarvitsevat toisiaan ollakseen olemassa.
Miten saisit tuotua esiin parhaat puolet molemmista?
Häpeä sinä muiden kärsimyksen kieltäjä! Kuinka kehtaat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Tiedän myös näitä, esim ammalaisista löytyy. Karmeaa, mukarakastavaa pahuuden ilmentymää keskellämme. Täynnä juurikin egoa, vaikka siitä eroon muka yrittävät päästä.
Uskon karmaan, ei oo ketään joka pääsee niinkö koira veräjästä vaikka se saattaa ulkopuolelle siltä näyttää. Karma toimii toisin päin kans, ku tekee hyvää niin saa hyvää. Miksi aloittaja tuntee sääliä asiasta? On epäkunnioittavaa sääliä yhtään ketään. Siinähän tavallaan olettaa että 1 tietää toisen tilanteen ja 2 toisella olis joku huonosti tai huonommin kuin säälijällä. Ja samalla nostaa itsensä toisen yläpuolelle. Ei siinä, kaikki tunteet on sallittuja.
Ajattelen karman ennemminkin niin, että ko. ilkeä ihminen tekee vielä sellaisen virheen, josta saa "koston" muodossa tai toisessa tässä elämässään ilman, että minun tarvitsee siihen puuttua. Usein näin on käynytkin. Silloin voi vahingossa päästä vahingoniloinen tirskahdus, mutta jatkan elämääni. Se on minusta karman syvin opetus: Oman elämän hyvyyteen keskittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaa jos on hoitaakseen - minä rukoilen eräälle ihmiselle pahaa ja kärsimystä joka aamu herätessäni ja illalla nukahtaessani, elämäni loppuun saakka.
Samoin. Olin sellaisessa kiusaamispyörässä vuosikymmenen, että toden totta on kaiken mahdollisen kärsimyksen ansainnut, useassa polvessa.
Entäs jos itse ansaitsit sen kiusaamisen ja vielä monessa polvessa? Sinun logiikkaa käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Esimerkki narsismista sosiopaattisella lisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä oppimisesta sitten on, jos seuraavassa elämässä et kuitenkaan muista niistä opetuksista mitään? Etenet asteittain jostain sontakärpäsestä kus*päiseksi multimiljonääriksi ja sitten aloitat taas alusta, kun se oppi menetti merkityksensä.
Ensinnäkin, voit kyllä oppia muistamaan.
Tosin sinun täytyy edetä henkisessä kehityksessäsi riittävän pitkälle.
Tähän pisteeseen pääsemiseksi taas tulet kulkemaan inkarnaation inkarnaation perään, jotta evoluutio juuri sinun kohdallasi pääsee etenemään riittävään pisteeseen, eikä karma enää kerää liikaa kumuloituvaa painolastia henkisen kehityksesi esteeksi.
Muutos lähtee vain omasta halustasi suunnata ajatuksiasi materiasta enemmän henkisiin päämääriin. Kehittää hiljalleen kykyäsi kuunnella ja lopulta kuulla sielusi hiljaisia kuiskauksia.
Sinun täytyy ehdottomasti nöyrtyä, ymmärtää, hyväksyä, antaa anteeksi, muuttua, rakastaa ja viisastua.
Pikavoittoja ei tälle tiellä suuntaavalle ole ikinä tarjolla, vaan edessäsi tulee olemaan paljon oppimista, tuskaa, koettelemuksia, turhautumista, vaivannäköä ja nöyrtymistä.
Narsistin mielestä kaikella on aina joku maaginen tarkoitus ja hän on itse niin hyvä ihminen että jostain syystä se ikävä karma ei osu hänen kohdalleen. Kaikki muut saa ansionsa mukaan.
Kristillinen vastinpari tälle on menestysuskonto.
Ei riitä, että voi olla välinpitämätön ja narsistinen hedonisti, vaan tälle on saatava myös korkeampi siunaus jotta oma erinomaisuus ja paremmuus ei jäisi itselle epäselväksi.
Katos kun KARMA toimii todella tehokkaasti mulkuille ihmisille.
He toimivat omaa etuaan ajaen, toisia loukaten ja muista välittämättä.
Koko elämänsä he ikäänkuin heittävät noppaa, jos kohdalle sattuu numero 6 tyypin ihminen mille vittuilevat. On todennäköistä että heidän kohdallaan se on viimeinen vittuilu.
Joka kerran kun ovat ikäviä ihmisiä muille, ottavat riskin että jos tämä henkilö onkin väärä kaveri mille on ilkeä.
Ja tulevat elämänsä aikana kohtaamaan monta henkilöä jolle ei kannata alkaa.
Ehkäpä tosiaan tutulkasi on käynyt tuuri, ja sekin päättyy aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät kestä elämän julmuutta. Siksi he keksivät näitä lorulauseita, jotka ovat pelkkää itsepetosta.
Ei ole loru. Ex naapuri sai kovemman kautta kärsiä kun oli kiusannut ihmisiä ympärillään, myös minua
Samoin menneisyydessä minun kiusaajani, henkensä menetti tullen ammutuksi
Minä taas ajattelen niin että jos/kun joku tekee tässä elämässä jotain paskaa toiselle ihmiselle Karman laki hoitaa asian ja tälle tekijälle tapahtuu jotain yhtä pahaa/inhottavaa ansionsa mukaan. Eli paha saa palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kerron:
Omahyväinen ja mielestään kaikentietävä narsisti ei tunne itseään niin surkeaksi olennoksi kuin hän todellisuudessa on, jos hän osaa tehdä omasta empatiankyvyttömyydestään ja sosiopaattisuudestaan saarnattavan hyveen.
Voisit yhtä hyvin lopettaa tekopyhyyden ja todeta että sinulta puuttuu se normaali osanen ihmisyyttä mikä meillä muilla on (empatiankyky) ja haluat että myös muut vajoaisivat tasollesi.
Kaikella tuppaa muutenkin olemaan varmasti se tarkoitus mikä palvelee parhaiten mukavuudenhaluasi ja narsismiasi.
Ei välttämättä.
Heille on tarjottu haastava mahdollisuus oppia ja tehdä yhden inkarnaationsa aikana paljon hyvää varallisuutensa avulla. Luultavasti he siis ovat tehneet edeltävissä elämissään monia asioita oikein.
Yllättävän harva kuitenkaan lopulta kykenee hyväntekoon varallisuutensa avulla, vaan rahanhimo ja ahneus sekä itsekkyys vie lopulta voiton.