Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimi henkilön mielestä en ole kykenevä opiskelemaan

Vierailija
26.12.2020 |

Hän sano niin päin naamaa aktivointisuunnitelmassa. Otin sen loukkauksena koska mulla ei ole mitään estettä mennä opiskelemaan. Ei mitään. Pärjään vallan mainiosti koulussa jos pääsisin mielenkiintoiselle alalle johon haluan eli media alalle tai matkailu alalle.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista sanon minä. Mua on poljettu alas typ toiminnan ansiosta jo syyskuusta lähtien. Enää en aio vastata mihinkään heidän viesteihin saati soittoihin. Siinähän soittelee. Mä lopetan oman kiusaamiseni jos kukaan muukaan ei mua puolusta.

Vierailija
22/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen typ henkilön tietoja niin hän on puheenjohtajana ala asteella. Eli ei taida olla edes sopivaa koulutusta tähän ihmisten polkemiseen ja haukkumiseen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinä tällä media-alalla tekisit? Sisällöntuotto nyt ei ainakaan taida olla sinun heiniä. Osaatko kieliä? Matkailualalla melko olennainen juttu. Varmaan tämä kyseinen sosiaalitoimen henkilö hahmottaa kykysi hieman realistisemmin... kaikilla ei todellakaan ole mitään itsearviointikykyä tai tajua mitä milläkin alalla oikeasti vaaditaan, jotta voi joskus niille aloille myös työllistyä.

Miksihän minua työnnettiin lähärikouluun työkkärin taholta? Kerroin ja osoitin etten ole laisinkaan matemaattisesti lahjakas, enkä sosiaalialalle soveltuva. Silti kuulemma ainoa vaihtoehto minulle. Minusta olisi hyvä että omaisi em. taitoja kun jakaa lääkkeitä vaikkapa. Olen myös huolimaton tällaisissa asioissa. Eri

Vierailija
24/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ne on aina niin ilkeitä siinä aktivointisuunnitelmassa? Varmaan 5 x kieltäydyin menemästä orjatyöhön ja hän oikein tuhahti että hahmotanko mä omaa tilannetta. Piti kaiken lisäks vielä haukkua mua sielä. Vttu mikä tyyppi

miksi sulle ei kelpaa 9e orjatyö? Kyllä ne muillekin kelpaa, ja niitä paljon tehdään!

Vierailija
25/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla päivärytmi ihan v*turallaan vai mikä on se tilanne mitä et hahmota? Jos idea on se, että saisit ensin normaalista elämästä kiinni ja sitten vasta kouluun? ETtei tarvitse opiskeluja pilata kun ei osaa mennä illalla nukkumaan.

Vierailija
26/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimiston ja Typin tarkoitus on saada ilmaista työvoimaa kunnille. Läheltä nänhyt kun henkilöä, jolla vankka ammattitaito, on yritetty kiristää kunnalle ilmaistöihin, koska pitkäaikaistyötön, koska työn etsimisestä huolimatta työpaikkoja ei ole ollut.

Vierailija
27/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin sen typ henkilön tietoja niin hän on puheenjohtajana ala asteella. Eli ei taida olla edes sopivaa koulutusta tähän ihmisten polkemiseen ja haukkumiseen. :)

Puheenjohtaja ala-asteella?

Vierailija
28/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te toimiston ja Typin tarkoitus on saada ilmaista työvoimaa kunnille. Läheltä nänhyt kun henkilöä, jolla vankka ammattitaito, on yritetty kiristää kunnalle ilmaistöihin, koska pitkäaikaistyötön, koska työn etsimisestä huolimatta työpaikkoja ei ole ollut.

Ja maaliskuussa kaikki pitkäaikaistyöttömät menevät kunnille ilmaistöihin.

Vierailija
29/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla päivärytmi ihan v*turallaan vai mikä on se tilanne mitä et hahmota? Jos idea on se, että saisit ensin normaalista elämästä kiinni ja sitten vasta kouluun? ETtei tarvitse opiskeluja pilata kun ei osaa mennä illalla nukkumaan.

Lääkäriltä saa tähän vaivaan lääkettä, ei sen kummempaa ole.

Vierailija
30/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä todistus että olet työkykyinen, ja hiero sillä todistuksella sossutantan naamaa.

Vierailija
31/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lääkäriltä todistus että olet työkykyinen, ja hiero sillä todistuksella sossutantan naamaa.

Tai opiskelukykyinen. Jos et ole vakavasti masentunut tai fyysisesti hyvin sairas, niin en ymmärrä miksi et kykenisi opiskeluun? Samoihin tukiin sinulla on oikeus kuin kaikilla muillakin opiskelijoilla.

Vierailija
32/69 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typin asiakkaita yhdistää se, että kaikki ovat mielestään kyvyiltään maisteritasoa, mutta järjestelmän uhreja. Syy on aina muualla ja muissa.

Vierailija
33/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En orjatöihin/kiinnostamattomalle alalle ketään kannusta, mutta mitä ite mietit perusteluksi et miks sulle todettiin noin?

Vierailija
34/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän saat opiskella ihan, mitä vain haluat. Mutta sinulla ei ole mitään subjektiivista oikeutta opiskella työttömyysetuudella. Eivät myönnä sitä huonosti työllistäville aloille.

Vierailija
35/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt sanoo mitä sattuu. Jos kuuntelet aina muiden niin kutsuttua mielipidettä, niin et saa elämässäsi mitään haluamaasi. Päätät itse mitä teet ja annat muiden kalista niin paljon kun huvittaa   - niilla niiden sanomisilla ei ole mitään väliä.

Vierailija
36/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä demareita, jotka tuon järjestelmän loivat. Eli kunnat joutuvat maksamaan pitkäaikaistyöttömistä sakkoja valtiolle. TE-toimisto toimii tossa vain kumileimasina, kunnan työntekijä sut haluaa pupukerhoon, jotta ei mene sakkomaksuja.

Vierailija
37/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta että haluaa opiskelemaan alaa, jolla on työvoimapula. Minulta estettiin sairaanhoitajaopintoni, vaikka sain opiskelupaikan. Opintotukea ei ole jäljellä aiemman ei-työllistävän tutkinnon takia, en saisi mistään, en mistään rahaa. Mielisairas koko Suomi.

Vierailija
38/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden sun aloitusten perusteella et sä nyt ihan täysillä käy.

Ilmaistöistä ei voi puhua kuntouttavassa työtoiminnassa olijoista. Kyllä ne "työt" järkätään ihan näitä kuntoutujia varten, ja siinä on aika paljon hommaa ohjata heitä.

Vierailija
39/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta että haluaa opiskelemaan alaa, jolla on työvoimapula. Minulta estettiin sairaanhoitajaopintoni, vaikka sain opiskelupaikan. Opintotukea ei ole jäljellä aiemman ei-työllistävän tutkinnon takia, en saisi mistään, en mistään rahaa. Mielisairas koko Suomi.

Etkö saisi edes toimeentulotukea ja asumistukea? Järjetöntä estää opiskelu työllistävälle alalle.

Vierailija
40/69 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä meuhkaajista on läpeensä sokeita omalle tilanteelleen. Onhan tämä sama ilmiö aikojen saatossa näkynyt esim. lasun puolella. Kenessäkään ei luonnollisesti koskaan mitään vikaa, viranomaiset ihan kiusallaan vaan tekevät ikäviä päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi