Sosiaalitoimi henkilön mielestä en ole kykenevä opiskelemaan
Hän sano niin päin naamaa aktivointisuunnitelmassa. Otin sen loukkauksena koska mulla ei ole mitään estettä mennä opiskelemaan. Ei mitään. Pärjään vallan mainiosti koulussa jos pääsisin mielenkiintoiselle alalle johon haluan eli media alalle tai matkailu alalle.
Kommentit (69)
Tosi törkeetä. Mä en ees menis enää tollasen tyypin luo. Pyytäisin henkilön vaihtamista.
Jos ei ole mitään estettä, niin miksi et mene? Aikuispuolelle on jatkuva haku, ei tarvitse odottaa kevääseen.
Kuulemma kuntouttava on ensisijainen ja kun sitä on kokeiltu on korkeimpana opiskelu. Vttu nuorilla pitäis olla opiskelu ensisijaisena,kuntouttava on niin alennus paikka ku olla voi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma kuntouttava on ensisijainen ja kun sitä on kokeiltu on korkeimpana opiskelu. Vttu nuorilla pitäis olla opiskelu ensisijaisena,kuntouttava on niin alennus paikka ku olla voi.
Ei ne sinua estä, kun olet soittanut oppilaitokseen ja sopinut opiskeluista. En ymmärrä, miksi roikut jossain työkkärissä, kun voisit olla opiskelemassa. Vai onko sinulla sittenkin joku ongelma, joka estää tekemisen unelmoinnin sijaan.
Noille aloille ei taida saada tuettua opiskelua = opiskelua työttömyyskorvauksen avulla. Pitäisi olla ala, jolla voi työlllistyä. Ehkä henkilö tarkoitti sitä eikä opiskelukykyä.
Kuinka monta ketjua aiot vielä avata tästä aiheesta? Jankkaat samaa asiaa ja et tunnu millään voivan päästä loukkauksen ylitse. Itse asiassa alan pikkuhiljaa kallistua ammattilaisten kannalle. Oletko heikkolahjainen vai mikä on diagnoosisi? Sairaudentuntoa sinulla ei selvästi ole ja siksi tunnet kaikki rajoitteet loukkauksena, vaikka kyse on realismista.
Minkä takia ne on aina niin ilkeitä siinä aktivointisuunnitelmassa? Varmaan 5 x kieltäydyin menemästä orjatyöhön ja hän oikein tuhahti että hahmotanko mä omaa tilannetta. Piti kaiken lisäks vielä haukkua mua sielä. Vttu mikä tyyppi
Miksi haluat opiskella aloille, joilla ei ole töitä?
Suorita nyt ensin vaikka kymppiluokka ja kertaa yhdyssanoja.
Kerropa meille mitä tekisit "media-alalla" tai matkailualalla?
Osoita luontosi ja sano, että pystyt ja näytä, että
Pystyt.
Sinusta se on kiinni.
Onko sulla sitten jotain elämänhallinnassa pielessä tässä kohtaa, vuorokausirytmi, päihteitä? Vai miksi virkailija ajatteli ettet kykene suoraan opiskeluihin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ketjua aiot vielä avata tästä aiheesta? Jankkaat samaa asiaa ja et tunnu millään voivan päästä loukkauksen ylitse. Itse asiassa alan pikkuhiljaa kallistua ammattilaisten kannalle. Oletko heikkolahjainen vai mikä on diagnoosisi? Sairaudentuntoa sinulla ei selvästi ole ja siksi tunnet kaikki rajoitteet loukkauksena, vaikka kyse on realismista.
Joku idiootti avaa ketjun joka Ärsyttää. Etpä sinä oo mikään älynväläys nähtävästi.
No hanki sitten se opiskelupaikka. Mitä odotat?
Mihin normaali ihminen tarvitsee mitään sosiaalitoimen mielipidettä?
Ei hyvää päivää etkö Itse ole täysivaltainen suomalainen kansalainen?
Ne sanoo ja tekee mitä tahansa ettei tarvitsisi maksaa tttukea tai tmtukea. Älkää ikinä uskoko niitten sanomisia. eikä ne voi päättää mitä sinä teet, jos menet opiskelemaan senkun menet. Jos haluat kokeilla esim yrittämistä niin kokeilet vaan. Virkanilkkien olisi syytä lopettaa paskapuheensa ja heti. Kts. neuvoja suomi24 palstalta.
N-77
Ap ei todennäköisesti hahmota omia kykyjään ja mahdollisuuksiaan nykyisessä tilanteessa.
Jos on ollu pitkään työelämän ulkopuolella ja muutenkin hankalissa tilanteissa, niin voisihan sitä aloittaa jossakin mieluisassa kuntouttavassa työtoiminassa.
Että pääsisi alkuun, että ns. sopeutuisi takaisin sosiaaliseen ja normaaliin elämään.
Siitä sitten saattaisi olla helpompi lähteä opiskelemaan jotain alaa.
Jos lähtee vaan kylmiltään, voi olla saattaa joutua keskeyttämään opinnot, kun ei ole vielä valmis opiskeluelämään ja vaatimiin asiohin.
Hae kouluun, hae opintotukea ja toimeentulotukea, asumislisää jne. Ja älä enää ole tekemisissä te toimiston ja typin kanssa. Ihan täyspellejä koko sakki.
Molemmat organisaatiot olisi syytä lopettaa vihdoin.
Mitähän sinä tällä media-alalla tekisit? Sisällöntuotto nyt ei ainakaan taida olla sinun heiniä. Osaatko kieliä? Matkailualalla melko olennainen juttu. Varmaan tämä kyseinen sosiaalitoimen henkilö hahmottaa kykysi hieman realistisemmin... kaikilla ei todellakaan ole mitään itsearviointikykyä tai tajua mitä milläkin alalla oikeasti vaaditaan, jotta voi joskus niille aloille myös työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei todennäköisesti hahmota omia kykyjään ja mahdollisuuksiaan nykyisessä tilanteessa.
Jos on ollu pitkään työelämän ulkopuolella ja muutenkin hankalissa tilanteissa, niin voisihan sitä aloittaa jossakin mieluisassa kuntouttavassa työtoiminassa.
Että pääsisi alkuun, että ns. sopeutuisi takaisin sosiaaliseen ja normaaliin elämään.
Siitä sitten saattaisi olla helpompi lähteä opiskelemaan jotain alaa.
Jos lähtee vaan kylmiltään, voi olla saattaa joutua keskeyttämään opinnot, kun ei ole vielä valmis opiskeluelämään ja vaatimiin asiohin.
Ajanhukkaa. Jos ap on normaaliälyinen niin varmasti tietää itse onko valmis kouluun. Ja amis ei ihan hirveitä vaadi.
Jos ulkopuolisen pitää kysyä, "hahmotatko tilannettasi" niin todennäköisesti et hahmota sitä oikein.
Älä missään nimessä usko hänen sanaansa. SINULLA on päätäntävalta oman elämäsi suhteen. Aina.