Lapsi koko kesäloman yksin.
Tai melkein koko kesän. Miehellä lomaa 3 viikkoa, minulla vasta kun koulu alkaa.
Mitä tekemistä yksinäiselle lapselle?
Poika 11v kyseessä.
Leirille ei halua (on arka).
Kommentit (34)
Ota lomaa. Noin pientä ei saa jättää päiväkausiksi yksin.
Ei ole ketään. Ei kavereita, ei sukulaisia eikä isovanhemmat jaksa. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:28"]
Ota lomaa. Noin pientä ei saa jättää päiväkausiksi yksin.
[/quote]
Ei sitä noin vaan oteta... Ap
Missäpäin asutte? Jos pääkaupunkiseudulla niin Kulttuuriasiain keskus järjestää paljon päiväleirejä.
Miten voi olla niin kurjasti asiat ettei 11 vuotiaalla ole yhtään kavereita? Nyt niitä hankkimaan, niin kesälomastakin tulee hieman kivempi.
lapsi päiväleireille arkuudesta huolimatta!
Arkaa kannattaa rohkaista ja patistaakin leirille. Etenkin päiväleirit, joissa toimintaa vain esim. 4 tunnin ajan, ovat hyviä. Se on sanomattakin selvää, ettei koko lomaa voi viettää yksin. Kai te ainakin viikonloppuisin käytte sitten yhdessä jossakin, mökillä, risteilyllä, huvipuistossa?
Kiusataan koulussa vaikeuksiensa ja sairaudensa takia, joten poika pelkää ottaa yhtän kontktia muihin. Oleilee kotona. Ei uskalla yksin mennä mihinkään. Ap
Arkuus ei parane kotona piileskelemällä. Ei ole oikein ettei lapsella "ole ketään"! Miksei ole kavereita, ei sinulla eikä lapsella? Ryhdistäytykää!
Ei ole mökkiä ja minä en voi risteilylle mennä. Poika menee isänsä kanssa ehkä ruotsin risteilylle silloin kun miehellä loma. Mahdollisesti tuolloin myös Lintsille ja Korkeasaareen.
Helsingissä asutaan.
Päiväleirit sellaiseen aikaan ettei kukaan pääse viemään tai hakemaan. Lapsi ei uskalla itse kulkea juuri minnekään eikä osaakaan. Erittäin paha hahmotushäiriö ja lukivaikeus (lukee hitaasti) sekä huono lyhytmuisti. Kaikki vaikuttaa itsenäiseen liikkumiseen julkisilla (suunnat, bussin numerot jne).
Ap
Tukiperhe, tukihenkilö? Itse ottaisin palkatonta ja olen myös ottanut. Minulla myös erityislapsi (diabeetikko). Ei pärjää yksin kuin lyhyitä aikoja, ikää hänellä 10v. Asiat vain täytyy arvottaa, meillä lapset menee kaiken edelle. Tsemppiä!
Satutteko asumaan Tampereen lähellä?
Voi ei, kurjaa. Tykkääkö lapsi pelata? Se auttaisi aika pitkälle yksinäisyyteen. Ei tietenkään mitään räiskimispelejä, vaan kivoja pelejä.
Poika voisi nukkua pitkään, syödä rauhassa aamupalaa Akkaria lukien. Käydä kaupassa ostamassa jäätelön. Pelailla ja lukea.
Toivottavasti te pääsette kotiin suht aikaisin ettei lapsen tarvitse iltasellakin olla yksin.
Ap,leikkipuistoon päiväksi? Moni puisto on kesän auki ja siellä on juurikin koululaisille suunnattua toimintaa päiväleirejä yms.Meidän 11 v menee myös kunnes alkaa lomat.
Harmittavaa, että ei tunneta sillä me olisimme voineet tulla seuraksi lapseni kanssa.
Tukihenkilöä ehdotan minäkin ja sitä, että jos mahdollista, yrittäisite saada lisää lomaa miehesi kanssa. Miten lapsi pärjää kotona esim. koulun jälkeen?
Tsemppiä teille asian järjestämisessä!
Oletteko puhuneet asiasta koululla? Sieltäkin esim kuraattori tai ip toiminnan ihminen voi auttaa.Olette tosin aika myöhään liikkeellä asian kanssa.Olisi syytä ennakoida kun e lapsi kyseessä.
Kavereita? Sukulaisia? Isovanhempia?