Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoisitko asiasta? Anoppi leipoo meille jouluksi aina kaikkea mitä itse leivomme

Vierailija
26.12.2020 |

Meillä leivotaan itse jouluksi aina piparit, joulutortut, taatelikakut, korvapuustit ym. Ja niitä tehdään paljon. Se on meidän jouluperinne, itse rakastan leipomista ja myös lapset haluavat että leivotaan kun tykkäävät kaikkia noita leipoa ja kokevat että se on meidän joulujuttu. Joka ikinen joulu anoppi kuitenkin tuo meille jouluksi (aattona tai joulupäivänä) hänen leipomia joulutorttuja, maustekakun, pipareita ja joulupullaa. Hän osaa tehdä kyllä hyviä leipomuksia, mutta koska me itse ollaan leivottu jo itselle niin paljon juuri noita samoja, niin eihän ne anopin tuomiset tule syödyksi, kun mahat on jo täynnä itse tekemiämme. Ei niitä makeita samoja juttu niin hirveästi edes lapset saa syötyä. Ja anoppi kyllä tietää, että leivomme. Joten: sanoisitko hänelle suoraan, että älä enää tuo meille leipomuksia vai heittäisitkö kaiken vain kaikessa hiljaisuudessa roskiin?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ihan suoraan, eikä hän ole vielä huomannut vai eikö ole muistanut, että te leivotte itse. Seuraavana jouluna laittaisin ihan paperille kirjoitetun listan "Me leivomme itse nämä jouluksi ... " ja muistuttaisin vielä, että tänä jouluna hän voi viedä leipomuksensa jollekin muulle, sellaiselle, joka ei leivo itse.

Joskus sitä on vaan tehtävä anopille, äidille, lapselle, sisarukselle, opettajalle, työkaverille, papille, kauppiaalle, poliisille tai kuka hän nyt sitten sattuukin olemaan, että hänen toimintatapa on muututtava.

Luultavasti sinä koet tuon vallankäytöksi. Anoppi haluaa tuomisillaan jotenkin mitätöidä sinun leipomuksesi. Mutta käännäpä sinä se toisin päin. Ensi jouluna menet iloisesti yhdessä lasten kanssa ylpeinä aikaansaannoksistanne viemään mummolle ihania leivonnaisia. Äläkä unohda kertoa, että näitä jäi teille itsellenne aivan riittävästi, nämä ovat sellaisia ylimääräisiä, kun tuli leivottua niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla