Ei maksuhäiriömerkintää ikinä, Resurssipankki ei myönnä 140 € ostokseen osamaksua
Verohallinnon pas--ka siirsi veroja ulosottoon, mutta maksusta on sovittu ulosottotyypin kanssa ja minun ei oikeasti edes kuuluisi maksaa tuollaista summaa. Kyse on siis mätkyistä, joiden summa on verotettu väärin.
Kuitenkin maksuhäiriömerkintä tulee vasta, jos ulosoton kautta ei saada rahoja perityksi. Siitähän ei ole kyse, koska maksun hoidosta on sovittu.
Minkä takia resurssipankki ei siis myönnä osamaksua noin pienelle summalle?
Kommentit (115)
"Kuitenkin maksuhäiriömerkintä tulee vasta, jos ulosoton kautta ei saada rahoja perityksi."
Höpön höpön, ulosotto merkintä tulee, kun laskut ovat menneet ulosottoon. Eli sinulla on merkintä.
Tietysti ulosotossa voidaan sopia, maksu aikataulusta ja summista. Mutta merkintä on ja pysyy, niin kauan kuin sinulla on laskuja jne ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
"Kuitenkin maksuhäiriömerkintä tulee vasta, jos ulosoton kautta ei saada rahoja perityksi."
Höpön höpön, ulosotto merkintä tulee, kun laskut ovat menneet ulosottoon. Eli sinulla on merkintä.
Tietysti ulosotossa voidaan sopia, maksu aikataulusta ja summista. Mutta merkintä on ja pysyy, niin kauan kuin sinulla on laskuja jne ulosotossa.
No edelleenkin se riippuu, minkälaisista laskuista/veloista on kyse. Minä esim. maksoin viime vuonna osan veromätkyistäni ulosoton kautta eikä tullut merkintää. Tarkistin ja varmistin sen ulosottomieheltä jo etukäteen.
Mutta jos kyseessä olisi ollut vaikka pikavippi tai puhelin- tai sähkölasku, niin olisi merkintä tullut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ööö-idiootti, millainen looseri tarvitsee satasen ostokseen osamaksua? Säälittävää. ÖÖÖÖ.
Ööööö, esimerkiksi opiskelija, joka ei ole saanut työtä??? Ap
Voi vítuñ ìdíootit KUN EDELLEENKÄÄN EI TULE MITÄÄN HEŁVETIN MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄÄ 1. TIETÄMÄTTÄ JA 2. SUORAAN ULOSOTTOKELPOISESTA SAATAVASTA. Miten vítuñ monta kertaa se täytyy sanoa, että tajuatte??
Se hełvetin merkintä tulee MIKÄLI ULOSOTOSSAKAAN EI SAADA RAHOJA. AUTOMAATTISESTI SE EI TULE EIKÄ EDELLEENKÄÄN KENENKÄÄN TIETÄMÄTTÄ. Jessus mitä hełvetin jankkausta.
En ole missään víțuń vaiheessa sanonut olevani köyhä. Odottelen omia rahojani takaisin, tulossa on muutama tonni. Kun ei mene jakeluun, että joskus se osamaksu on paras ratkaisu joissain tilanteissa 😑 Tämä on kyllä uskomattoman raivostuttava palsta, en ymmärrä mikä palstailijoita oikeasti vaivaa. Kehitysvammaisuus???
Vierailija kirjoitti:
En ole missään víțuń vaiheessa sanonut olevani köyhä. Odottelen omia rahojani takaisin, tulossa on muutama tonni. Kun ei mene jakeluun, että joskus se osamaksu on paras ratkaisu joissain tilanteissa 😑 Tämä on kyllä uskomattoman raivostuttava palsta, en ymmärrä mikä palstailijoita oikeasti vaivaa. Kehitysvammaisuus???
Luulisi tosiaan, että osamaksulla ostaminen olisi vähintään rikos. Niin paljon sitä täällä paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tosiaan, että osamaksulla ostaminen olisi vähintään rikos. Niin paljon sitä täällä paheksutaan.
Niinpä. Eipä minulla ole kuin hurjat 7 kpl 50 € erää maksettavana ja siihen jotain pieniä korkoja päälle. Niitä ei kerkeä edes syntymään, kun lyhentää ns. isoissa erissä. Eli vähintään 50 € per kuukausi.
Nuo kaksi muuta osmaksua ovat sellaisia, että toisen maksaa helposti kerralla kokonaan pois ja toinen menee noin kahdessa kuukaudessa nollille. Että sellaiset hurjat osamaksut :DDD Ovat muuten siinä mielessä turvallisempiakin kuin laskut, koska laskussa on yleensä vain 14 vrk maksuaikaa. Jotkut harvat (esim. Collector) antavat 2 kk eli 60 päivää maksuaikaa. Mutta useimmiten se on 14 vrk.
Mitäs sitten, jos tulee paska tilanne eikä laskua saakaan maksettua ajallaan. Mieluummin minä lyhentelen omaan tahtiini osamaksua, jos on huonompi tilanne niin minimimaksulla ja paremmassa tilanteessa makselen isoissa erissä ja sitten se on hoidettu. Hurjaa.
Osamaksua*
Eli yksi hieman isompi osamaksu ja kaksi aivan minimaalisen pientä. Hui kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun yritin viimeiseen asti välttää noidenkin siirtämisen ulosottoon, mutta en silloin vielä ollut löytänyt eräitä tärkeitä papereita liittyen hommaan. Ja verot vain heitetään ulosottoon, siinä hommassa ei ole joustoa eikä kulu turhan kauan aikaa. Eli peli on menetetty, jos ei kerkeä tekemään kaikkea parissa viikossa.
Verotuksessa on todella tiukat nuo maksujen määräytymiset. Varsinkin yrityksen kohdalla saa olla ennalta tosi tarkkana. Jos jotain arvioidaan verottajalla väärin esim edellisen vuoden tulojen perusteella, on kaksi viikkoa oikaista summaa ja peruminen vie kauemmin, joten ennakkoverot on käytännössä maksettava vaikka syytä ei ole. Vain, koska ei itse ole osannut ennakoida jotain verottajan ratkaisua.
Maksuhäiriötä ei ulosotosta tule jos maksun saa hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No edelleenkin se riippuu, minkälaisista laskuista/veloista on kyse. Minä esim. maksoin viime vuonna osan veromätkyistäni ulosoton kautta eikä tullut merkintää. Tarkistin ja varmistin sen ulosottomieheltä jo etukäteen.
Mutta jos kyseessä olisi ollut vaikka pikavippi tai puhelin- tai sähkölasku, niin olisi merkintä tullut kyllä.
Miksi tätäkin on joku alapeukuttanut? Soittakaa hitto vie jonnekin velkaneuvontaan, niin sieltä saatte tietää faktat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun yritin viimeiseen asti välttää noidenkin siirtämisen ulosottoon, mutta en silloin vielä ollut löytänyt eräitä tärkeitä papereita liittyen hommaan. Ja verot vain heitetään ulosottoon, siinä hommassa ei ole joustoa eikä kulu turhan kauan aikaa. Eli peli on menetetty, jos ei kerkeä tekemään kaikkea parissa viikossa.
Verotuksessa on todella tiukat nuo maksujen määräytymiset. Varsinkin yrityksen kohdalla saa olla ennalta tosi tarkkana. Jos jotain arvioidaan verottajalla väärin esim edellisen vuoden tulojen perusteella, on kaksi viikkoa oikaista summaa ja peruminen vie kauemmin, joten ennakkoverot on käytännössä maksettava vaikka syytä ei ole. Vain, koska ei itse ole osannut ennakoida jotain verottajan ratkaisua.
Maksuhäiriötä ei ulosotosta tule jos maksun saa hoidettua.
Sitähän olen tässä yrittänyt noin 10 kertaa sanoa näille ídìooteille, mutta ei mene millään jakeluun.
Minun tapauksessani on tosiaan verotettu liikaa. En kerennyt löytämään elintärkeitä papereita tarpeeksi ajoissa. Sitten oli alle kuukausi aikaa maksaa pari sataa euroa, jonka tekemällä olisin saanut maksusuunnitelman loppuveroille. Siis liikaa verotetuille veroille.
No enpä saanut alle kuukaudessa rahaa kasaan, joten vaihtoehtoja ei ollut, kun joustoa ei ole pätkän vertaa. Ja jos olisin saanut vaaditun summan kasaan yhtä euroa lukuun ottamatta, ei olisi senkään vertaa joustettu. Täysin prikulleen sentilleen täytyy maksaa tietty summa, ei senttiäkään sen alle.
Eikä tämä ketju edelleenkään (!!!!!!) liity veroihini vaan siihen, etten saanut osamaksua vaikka maksuhäiriömerkintää ei ole. Mutta nyt tiedänkin syyn. Johtuu noista muista osamaksuista.
En käsitä miksei tällä palstalla voida ikinä pysyä aiheessa. AINA aletaan jankkaamaan täysin aiheen vierestä eikä keskitytä itse ASIAAN. Minä mainitsin veroulosottohomman ainoastaan siksi, että TIEDÄN SIELLÄ OLEVAN VELKAA, mutta TIEDÄN MYÖS ETTÄ MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄÄ EI OLE. Ja maksusta ja siitä miten sen maksan, on jo sovittu 😑 ei siis liity pätkän vertaa tähän aiheeseen.
No se on sun valintasi. Ei sovi kaikille. Ihmiset ovat näet erilaisia luonteeltaan ja tarpeiltaan.