Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapselle lahjaksi kun äiti kieltänyt lelulahjat?

Vierailija
27.05.2014 |

Kyseessä 3-vuotias poika. Poika tykkää kaikesta autoihin liittyvästä. Olisi kiva siis antaa jokin autolelu, mutta kunnioitanko äidin toivetta jonka mielestä leluja on jo nyt liikaa vai annanko mielummin jotain mistä poika tykkää? Mun mielestä lahjan pitää ilahduttaa lahjan saajaa, mutta sitten pojan äiti valittaa "krääsästä". Autopaitoja ja petivaatteita Ym löytyy myös jo paljon.

Mitä lasta ilahduttavaa siis voin antaa, mikä ei hermostuta äitiä? Myös esim. Cars-leffat ja lyhytanimaatiot pojalla on jo, myös muita autoleffoja on jo vinot pinot.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö Richard Scarryn Iloinen autokirja?

Se on niin kiva:)

Vierailija
2/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku elämyslahja olisi varmaan kiva, viet vaikka lipun hoploppiin. Lisäksi 3v kyllä tykkää myös jostain konkreettisesta jolla voi heti leikkiä, se voisi olla vaikka kaasuilmapallo, saako niitä vielä jostain kun tiimari meni konkkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi kyllä on vähän ikävää että vanhemmat itse ostelevat kauheasti tavaraa ja siksi oikeen mitään ei voi tuoda :/ Lisäksi pojalla paljon kummeja, mummeja ja sukulaisia joten vuosi vuodelta käy vaikeammaksi...

Mutta taidan ostaa johonkin tapahtumaan liput tai muuta aineetonta, asuvat kyllä maalla että sitä varten täytyy sitten lähteä kaupunkiin, eiköhän äiti siitäkin närkästy :/ ellen sitten lupaa mennä kaksin pojan kanssa mikä on hankalaa kun mulla ei ole ajokorttia...

Vierailija
4/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:18"]

Kysy siltä äidiltä mitä nyt sitten SAA ostaa että arvon rouva hyväksyy.

[/quote]

Tämähän se on nykylasten ongelma, kun tavaraa on niin paljon, että eivät osaa arvostaa enää mitään. Kannattas kysyä tältä äidilta, mitä voi ostaa tai mitä vanhemmat haluavat? Värikynät ja värityskirjat ja -lehtiöt ovat kulutustavaraa.

Vierailija
5/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina "kiellän" tai siis pyydän ettei lisää leluja eikä muutakaan krääsää. Mitä sitten? No minusta ei tarvitsisi mitään, mutta lapsihan tietysti odottaa lahjaa (tai no sitäkinhän voisi kyseenalaistaa, eli vieraan tulo sinällään voi olla ihan tarpeeksi kivaa). Mutta siis kuitenkin, mitä on sitten kavereiden kanssa mietitty niin jo ehdotetut värityskirjat, ihan vaan värikynät ja paperia, vesivärit, tehtäväkirjat, tarrat, saippuakuplat ym. pikkujutut jotka "kuluu". Minä en todellakaan siis halua lisää krääsää meille, enkä pyydä tätä siksi että pelkään että tulisi vääränlaisia lahjoja!

Vierailija
6/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cars-herätyskello oli yhden lapsen joululahjatoive. En nyt muista mistä nettikaupasta sen sille ostin.

Vierailija
7/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jäbällä kaikki pihajutut jo? Esim potkulauta? Leija? Niitä saa melko edullisestikin. Junarata oli omalla tuonikäisellä ihan ehdoton suosikki. Tosiaan elämyslahjoja vois harrastaa enemmän ja askartelujuttuja. Tarrat yms on tosi kivoja lasten mielestä.

Vierailija
8/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kahden pojan äiitinä siivoan ennen joulua ja synttäreitä leluja pois,osan roskiin,osan kirpparille.pyrin pyytämään isommalla porukalla lahjan,jonkun lelun mitä tiedän toivovan.lelu on kuitenkin lapselle mieluinen.vanhempi poikani (5v) onneksi ilahtuu aivan kaikesta mitä saa.nuorempi (1v) on toistaiseksi onnellinen lahjapapereista ja naruista.

Cars-legojahan on myös olemassa?toki pojalla varmaan on jo ne aivan kaikki.

Vierailija
9/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna sellaista elämyslahjaa, joka edellyttää vanhempien mukanaoloa/kuljetusta. Tai jos annat, niin varmista ehdottomasti vanhemmilta ensin haluavatko lähteä mukaan.

Vierailija
10/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi rakasti pikkuautoja, ja jaksoi leikkiä niillä vuosia ja vuosia. Vieläkin on melkein puolet tallessa, vaikka on jo teini, loput annettu pois ( lapsi itse päätti nää). mutta edelleen jossain nähdessään pikkuauton kirpparulla tai kylässä " et mullakin oli toi, sen toi se isin kaveri" tai " tuo ostettiin ruotsinlaivalla". Eli kyllä ne oli tärkeitä, ja niissä oli eroja, vaikka niitä oli paaaljon. En kyllä ymmärrä täysin tuota kieltoa.

teini nyt odottaa omaa autoa parin vuoden päästä ja on siirtynyt autolehtiin:-)

Vierailija
11/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja, lautapeli / muistipeli, palapeli

Vierailija
12/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:19"]Joku elämyslahja vois kanssa olla kiva! Tekeeköhän Fröbelin palikat vielä keikkaa, niistä poika ainakin tykkää!

ap

[/quote]

Joo, Fröbelin palikat keikkailee edelleen.

Meillä on myös 3 v autofani ja hän olisi aivan innoissaan Fröbeleiden keikasta, auto/lentokone/junamuseosta, eväsretkestä kivaan leikkipuistoon tai johonkin kivaan kohteeseen (pk seudulla esim Seurasaari, korkeasaari, Lintsi), leffa....

Vierailija
13/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämyslahja siis vanhempien mielestä ikävä yllätys, jos vanhemman täytyy itse mennä mukaan? Lapsettomana tää ei käynyt mulla mielessäkään, ja itse en oikein voi viedä kun ei ole ajokorttia, julkisilla tunnin matka voi varmaan olla 3-vuotiaalle liikaa?

Ap

Vierailija
14/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyslahja voi olla tosiaan retki johonkin sinun/lapsen kodin lähellä olevaan leikkipuistoon/metsään, mutta lapselle erityistä olisi varmasti se, että sinä lähtisit hänen kanssaan, ei vanhemmat.

Vierailija
15/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:01"]Elämyslahja voi olla tosiaan retki johonkin sinun/lapsen kodin lähellä olevaan leikkipuistoon/metsään, mutta lapselle erityistä olisi varmasti se, että sinä lähtisit hänen kanssaan, ei vanhemmat.

[/quote] Puistoissa ja metsässä käydään pojan kanssa muutenkin, joten olisi kiva antaa joku erityisempi elämyslahja

Vierailija
16/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmevuotias ei ainakaan olis ihan kenen tahansa mukaan lähtenyt ilman omaa vanhempaa. Edes tuttujen, jos eivät käyneet meillä todella usein. 

Sikäli joku retki voi olla vähän haastava järjestää ihan pienen kanssa. 

Vierailija
17/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmevuotias poikani rakastaa saippuakuplia. Osta sellainen saippuakuplamiekka ja iso tonkka täyttöainetta.

Vierailija
18/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai pienen taskulampun, oli innoissaan, oli tosin 4 v.

Vierailija
19/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ostaa lisää autokrääsää, jos sitä on jo noin paljon.

Puuttuisiko lapselta laadukkaat kynät tms?

Tuo taskulamppuidea oli hyvä. 3v ei enää pistä kaikkea suuhun, joten paristollinen esine on ok.

Vierailija
20/54 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:09"]Minun kolmevuotias poikani rakastaa saippuakuplia. Osta sellainen saippuakuplamiekka ja iso tonkka täyttöainetta.

[/quote] Hei kiitos, toihan on tosi hyvä idea! Saippuakuplista tykkää kovasti ja varmaan varsinkin miekan muodossa erityisen mieluinen! Taidan mennä heti huomenna metsästämään tuollaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi