vyötärölihavuus, miten eroon?
Ihan kamalaa kun tuo vatsa kelluu kuin reppu tuossa. Miten sen saa kuriin?
Kommentit (25)
En tiedä. Mä sain aikoinaan pyykkilautamahan uinnilla ja kuntosalilla.
Älä ainakaan usko mihinkään hiilaripaskaan. Paino vaan alas, paljon kuntosalia ja treeniä missä tulee koko kroppa esim kuntopiiri, vesijumppa, sauvakävely, crosstraining.
Mulla hiilareiden radikaali vähentäminen auttoi nimenomaan siihen, että vatsasta tuli nopeasti pienempi. Mutta valitettavasti se ei ole lopullista, koska aina kun syö vähän enemmän/useita päiviä peräkkäin hiilareita enemmän, se vatsa tulee myös takaisin... Eli ehkä hiilareita vähän vähemmän, ja liikuntaa sitten vain enemmän.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:13"]
Mulla hiilareiden radikaali vähentäminen auttoi nimenomaan siihen, että vatsasta tuli nopeasti pienempi. Mutta valitettavasti se ei ole lopullista, koska aina kun syö vähän enemmän/useita päiviä peräkkäin hiilareita enemmän, se vatsa tulee myös takaisin... Eli ehkä hiilareita vähän vähemmän, ja liikuntaa sitten vain enemmän.
[/quote]
Tottakai se vatsa tulee takaisin, jos syö siten miten se vatsa alunperinkin kasvoi.
Kalorivajeella. Yhdistät terveellisen ruokavalion ja treenaat. Syöt vähemmän kuin kulutat. Ihmiskeho ei pysty polttamaan rasvaa tietyltä alueelta vaan se polttaa sitä tasaisesti koko kehosta. Lasket kalorit, helppoa.
Kyllä se hiilareihin yleensä liittyy. Ei suotta puhuta "kaljamahasta".
Miksi läski kertyy just vyötärölle? Miksei tasaiseen?
Aerobinen liikunta + hiilareiden vähentäminen tehoaa.
Itse katsoisin että sinulle saattaisi sopia parhaiten maltillinen liikunnan lisääminen ja ruokavalion muuttaminen terveellisempään suuntaan. Voin toki olla väärässä, mutta kuvailemasi vyötärölihavuus kertoo yleensä melko rasvaisesta ruokavaliosta. Toki joillain vyötärörasvaa kerääntyy samoin ns. vain liikaa syömällä.
Tsemppiä projektiisi! On erittäin tärkeää että saat vähennettyä vyötärönympärystäsi (joka kielii vaaraallisesta sisäelimiä ympäröivästä rasvasta) ennen kuin mitään vakavampia terveyshaittoja ilmenee.
Niin, ja kunnon kohotessa liikuntaa suotaisiin toki lisättävän, vaikkapa tuota yllä mainittua uintia ja kuntosalia - miltä kuulostaa? Terv. 17
Myös liialliset stressihormonit keräävät rasvaa vatsan seudulle. Pyri siis vähentämään stressiä ja rentoutumaan. Tee paljon mukavia asioita ja naurata itseäsi :)
Kyllä toi stressi ja vyötärölihavuus ilmiselvästi liittyy toisiinsa. Mä olen laihduttanut normaalipainon sisällä, vyötärönympärys on varmaan vieläkin 80+.Yksi päivä katsoin että voi vee, kohta on perse pienempi kuin maha vaikka hölkkään ja teen lihaskuntoa. Kaikki mun läski on mahassa.
Enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa.
Siis kertokaa...