Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vyötärölihavuus, miten eroon?

Vierailija
27.05.2014 |

Ihan kamalaa kun tuo vatsa kelluu kuin reppu tuossa. Miten sen saa kuriin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vatsoja, syövterveellisemmin. Älä napostele.

Vierailija
22/25 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kasvisten ja vihannesten määrää ruokavaliossa, älä napostele pitkin päivää, syö mieluummin pieniä aterioita usein mutta huolehdi aterioiden terveellisyydestä. Liika proteiininsaanti ei ole myöskään hyvä juttu, eikä liika sokerinkäyttö, liika rasvan käyttö tms. Harrasta aerobista liikuntaa ennemmin kuin punttisalia, esimerkiksi juoksua, sauvakävelyä, uintia, pyöräilyä. Kyllä se rasva pikkuhiljaa palaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Tiukka ketokarppaus auttaa, mutta en jaksa loppuikääni syödä niin. Liikun niin paljon kuin mahdollista, syön vähintään sen puoli kiloa kasviksia (ei paljon hedelmiä), mahdollisimman vähän sokeria, ei limuja, siideriä, karkkia. Mutta maha on ja pysyy. Mulla pco-tyyppiset munasarjat, liittynee siihen.

Vierailija
24/25 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö miten ois toi laihdutus?

Vierailija
25/25 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla ihan ainoa konsti on ollut karppaaminen. Olen reilusti yli 40-v ja olen kärsinyt pömppömahasta koko ikäni, siis nuorenakin kun olin melkein alipainoinen, maha se vaan pömpötti. Muutama vuosi sitten jätin hiilarit vähälle (sokeri, peruna, viljat kokonaan pois), lisäsin voita, kermaa ja muutenkin rasvaa. Painoa lähti muutamassa viikossa 5 kg (enempää ei tarvinnutkaan), ja se lähti just hyvin mahasta, vyötärö kapeni 8 cm.

Mutta ei karppauskaan tehnyt vatsastani littteää, siihen tarvitsin kovaa treeniä. Aloin käydä kuntosalilla 3 kertaa viikossa, mutta liian kovaa ei saa tehdä, siitä voi tulla naisille jopa hormonihäiriöitä. Kovuudella tarkoitan, että harjoitin vatsalihaksia melkein joka päivä. Callaneticisistä tein vatsoja, lisäksi pyöritin hula-vannetta ja harrastin muutakin liikuntaa. Mutta tähän innostuin vasta kun oikealla ruokavaliolla sain läskit pois, sitten piti vielä saada lihakset kuntoon.

Ei mulla vieläkään ole mikään unelmavatsa, mutta olen tyytyväinen, ero entiseen pömppöläskipussiin on valtava. Ruokavalio pitää vain pitää melko tarkasti, jos syön useana päivänä peräkkäin pottua tai leipää, alkaa heti turvottaa ja housut kiristää.