Siis täh, saako jopa lähihoitajat valkoisen lakin valmistumispäivänä
Meinasin pyörtyä kun näin, että tuttu tyttö valmistui peruskoulupohjaiseksi lähihoitajaksi ja näin, että kuvassa oli valkoinen kuin ylioppilaslakki, jollain sinisellä hapsulla siis täh, onko tällainen ollut jo kauankin. Siis saako kaikki amislaiset ym. Jonkun hatun nykyään?
Kommentit (208)
Mä voisin yllyttää mun luokan pojat ostamaan putkiasentajan lakit, kun ensi vuonna valmistutaan. Ihan vain koska tuo niin paljon närää lukiolaisille. :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:29"]
Mä voisin yllyttää mun luokan pojat ostamaan putkiasentajan lakit, kun ensi vuonna valmistutaan. Ihan vain koska tuo niin paljon närää lukiolaisille. :)
[/quote]
Miksi haluat närää lukiolaisille?
Jos lukiolaisia ärsyttää amislakit niin amiksia ärsyttää kyllä selvästikki yhtä paljon lukiolaiset yleensä. Mitä pahaa ne on teille tehnyt? Vie teidän työt? Ei ehkä kuitenkaan..
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:12"]
Ja itse ainakin ymmärsin Viron kansallislaulu kommentin niin, että sehän on aivan sama kuin Suomen, vain sanat viroksi ja vähän poikkeavat, eli verrattavissa tähän väitteeseen että hatut eivät olisi samanlaisia. Jokainen voi nähdä että sama hattu, väri vain vaihtuu. Se on varmasti suurimman osan ongelma, ei se että te haluatte pitää jotain hattua.
[/quote]
No mikseivät nämä itkijät sitten ota härkää sarvista ja valita sinne, missä nämä lätsät suunnitellaan?
Ei varmaan ole ammattikoululaisten itse suunnittelemia ko. hatut, eikä siis ammattikoululaisten haukkuminen nettipalstoilla varmaan hirveästi asiaa muuta.
Mutta alkaa kyllä itselleni valitettavan hyvin valjeta, mitä on tämänpäivän lukio"sivistys". Niin käsittämättömiä argumentteja tulee ihmisiltä, joiden pitäisi olla tätä sivistyksen kermaa. Eikä kantaa osata pahemmin edes perustella, luullaan perusteluksi riittävän "vitun paska-amikset varastaa meijän hatut!" - tyylinen ala-arvoinen argumentti.
Kuulkaa, ei se lukio takaa mitään huipputyöpaikkaa tai oikeastaan se takaa vielä oikein mitään tulevaisuudesta. Yhä useampi lukion suorittanut jatkaa ammattikorkeaan, aivan siis sinne samaan osoitteeseen, mihin jatkaa moni ammattikoulun käynyt (hakutilastoja löytyy pilvin pimein). Eli mikä on sitten eroavaisuus esimerkiksi Irman ja Tanjan välillä:
Irma käy lukion ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Hän päättää hakea ammattikorkeaan opiskelemaan liiketaloutta.
Tanja käy ammattikoulussa kaupallisen linjan ja valmistuu merkonomiksi. Hän jatkaa ammattikorkeaan liiketalouslinjalle, johon hänellä on jo pohjatiedot aiemmasta koulutuksestaan.
Eli mitä eroa näilläkään kahdella enää on sen jälkeen, kun opiskelevat ja valmistuvat samassa koulussa? Kuka lopulta vuosien päästä edes muistaa, että toinen kävi toisen asteen koulutuksena lukion ja toinen ammattikoulun?
[/quote]
No amisten perustelut on luokkaa, "me halutaan, kukaan ei voi kieltää, joten me pidetään sitä hattua"
[/quote]
Tarvitseeko se muuta perustelua? Millähän lukiolaiset perustelisivat itse oman lakkinsa käyttämisen, kun ei sitä ole pakko ostaa.
Ammattikoulun suorittaneella on nykyään mahdollisuus hankkia oman alansa valmistuneille tarkoitettu ammattilakki, miksi se pitäisi jättää hankkimatta vain koska lukiolaisillakin on omat valmistumislakkinsa? Tulee mieleen perustelu, miksi teinityttö ei voi ostaa samantyyppistä paitaa, koska Tanja osti sellaisen eka niin ei sellaista voi sitten muut ostaa.
[/quote]
Mun vasta perustelu on edelleen, että se on se SAMA lakki! Valmistujaislakkeja on maailman täynnä, ei oo yhtä mallia. Sen kun pidätte jotain eri valmistujaislakkia, mutta valkolakilla on pitkät perinteet ylioppilailla, meilläkin neljännessä sukupolvessa... Mutta teidän perustelu tälläistä nykyajan, "kaikilla pitää olla samat mahdollisuudet ja oikeudet", vaikka tehtäisi erilaisia päätöksiä, jotkut pidemään kaavan mukaan jotkut lyhyen. Ja siihen kommenttiin missä sanottiin, että tehkää asialle jotain, että hatut muutettaisiin. Niin miten olisi, että jätetty yo-lakkia muistuttavat lakit itse ostamatta...
[/quote]
Miksi pitäisi jättää ostamatta, koska se sattuu ärsyttämään Juuri Sinua? Samalla teorialla pitäisi jättää ostamatta suurin osa esim. vaatteista, koska juuri sellainen vaate sattuisi ehkä ärsyttämään jotakuta.
Kuule, ei se sinun mielipiteesi ole niin tärkeä, että kukaan sen takia jättäisi lakkinsa ostamatta.
Ongelmahan on sinun, ei valmistuneiden. Sinulla on ongelma asian kanssa, joten taakka asian muuttamisella on sinun. Valmistuneita asia ei häiritse mitenkään.
[/quote]
Ei ole kyse vain minun mielipiteestä, vaan suurimman osan niistä ihmisistä jotka tuntevat lakin perinteet yli 150 vuoden takaa. Ovat nähneet lakin jopa isoisovanhemmillaan ja koko kasvatus perustunut akateemisen koulutuksen arvostamiseen. Nyt tulee joku feministitasa-arvon kannattaja joka haluaan vain saman, ilman sen kummempia perusteluja. "Mäkin haluun!", saman olen kuullut kummilapseni 3vee suusta...
[/quote]
Kuten aiemmin on mainittu, ensimmäiset merkonomit lakitettiin 1890-luvulla. Eli merkonien lakkiperinteet aloitettiin jo yli sata vuotta sitten.
Ja kuten on sanottu, jostakin ne perinteet aina aloitetaan. On hyvin yksinkertaisen ihmisen ajatusta, että jos jotain ei ole ollut käytössä jo yli sataa vuotta, niin sitä ei tule käyttää koska asia ei ole perinne.
Ammattikoulujen asema on vakinaistunut ja osalle linjoista on todella paljon vaikeampi päästä, kuin osaan lukioista. Osaan lukioista pääsee vitosen keskiarvolla, mutta osassa ammattikoulun linjoista voi olla pääsyvaatimuksena esim. kasin keskiarvo.
Asenteet vaan laahaavat perässä. On edelleen osalle vanhemmista suuri häpeä, jos lapsi menee ammattikouluun.
Mitenkä muuten feminismi, eli sukupuolten välisen tasa-arvon kannatus liittyy mitenkään lukioon ja ammattikouluun? Kannattaa nyt ihan aluksi opetella termit oikein, tuo argumentti nimittäin nyt kertoi taas hyvin paljon nykyisen lukiosivistyksen takia. Että ei sitten edes osata perusasioitakaan oikein, se on jo aika huvittavaa,
[/quote]
Tiedän kyllä sanan merkityksen, viittasin sillä tuohon tasa-arvo kysymykseen. Eli puolustat oikeuttasi kuin joku feministi puolustaa oikeuksiaan... Kaikki ei ole aina juuri sitä mitä tekstissä lukee, vaan rivien välistäkin voisi opetella lukemaan.
Mutta selvä, minun silmissä olet amislakki päässäsi nolo. Ja olet aika sokea jos lakki ei ole sinusta sama lakki, yksityiskohdat muutettuna. Sinun mielestä minä olen varmaan hirveen nolo turhan todistukseni kanssa, mutta päätän nyt keskustelun tähän. Heihei ja mahtavaa tulevaisuutta sinulle, erityisesti ne vaput kun hattu päässä olet ja törmäämme kun itse en edes pidä lakkia. Voit sitten tuntea itsesi paremmaksi, kun sinulla nyt lakki kuitenkin päässä:)
[/quote]
Ei, vaan käytit virheellistä termiä ja nyt nolottaa myöntää sitä. Feminismissä on kyse nimenomaan sukupuolten välisestä tasa-arvosta, ei esimerkiksi kahden eri koulutuksen käyneiden opiskelijoiden tasa-arvosta.
Mutta eipä sinänsä yllätä, lukioiden taso on nykyään todella surkeaa, kun kuuntelee joitakin lukion käyneitä. Ei tiedetä, mitä tarkoittaa brutto ja netto ja mitä eroa näillä on, ei tiedetä maiden pääkaupunkeja, ei osata laskea vuorotyössä palkkaansa, ei tiedetä edes perustermejä.
Totta kai sinä lopetat keskustelun nyt, koska sinulla ei ole siihen muuta annettavaa kuin päättömiä termejä ja "oot nolo, hihiii..." -tyylistä tekstiä. Vahvistaa entisestään näitä ajatuksiani siitä, että lukioiden nykytaso taitaa tosissaan olla huonolla tasolla.
Koko keskustelu perustuu siihen, että ylioppilaslakki kuuluu ylioppilaille ei amiksille. Ei siihen, että kummat ovat fiksumpia... Noloa väittää, että jompi kumpi tarkoittaisi automaattisesti, että olisi fiksumpi. Koko maa täynnä tyhmiä ihmisiä niin eiköhän niitä kumpaankin porukkaan kuulu, mutta voitasko perinteitä kuitenkin arvostaa... Eli lakki ylioppilaille ja amiksille sitten vaikka jenkkityylinen lakki jos eivät muuta keksi.
Niin ja olen itse merkonomi...
Sen "lätsän" nimi nyt kuitenkin on aina ollut ylioppilaslakki, daaaa!!!
Just joo, tätä se kaiken tasa-arvoistaminen teettää. Täällä varmaan keskustelee niitä ihmisiä, joiden mielestä sosionomitkin voivat käyttää itsestään nimitystä "lastentarhanopettaja".
ihan jokainen voi käydä ostamassa itselleen oman ylioppilaslakin lähi prismasta, ei ole edes kallis. ei sielä kassalla papereita kysellä. Ymmärtäisin tällaisen vouhotuksen jos kyseessä olisi joku arvokaskin lätsä, jonka ylioppilaslautakunta lahjoittaisi yksinoikeudella ylioppilaille. Mutta kun kaikki ostavat hatun itse, jos ostavat, niin on tietysti järkevää bisnestä tarjota hattuja kaikille mahdollisille kohderyhmille.
Ulkosuomalaisen näkökulmasta koko ylioppilaslakki on naurettava. Ja vielä naurettavampi on joku ammattilakki.
Yliopistosta valmistuneena (maisteri) en koskaan käytä ylioppilaslakkia. Lakkasin käyttämästä sitä ensimmäisen lakillisen vapun jälkeen, kun opiskelin jo yliopistossa. Jo silloin sen käyttäminen tuntui vähän typerältä, vaikka nimenomaan yliopisto-opiskelijoiden kai sitä perinteisesti kuuluisi käyttää.
Mutta nyt kun melkein kaikki tuntemani ihmiset olivat lukion suorittaneet (ja lopuistakin suuri osa saa jonkin kotsan ilmeisesti nykyään ja jo silloin tiesin, ettei siihen välttämättä tarvita edes lukiota), asialla ylpeily alkoi näyttää kyseenalaiselta ja pikemminkin nololta.
En kyllä pitänyt haalareitakaan, ei sen puoleen (miten junttia).
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:26"]Kylläpä nyt ylioppilaiden itsetuntoa hiertää, kun ammattiin valmistuneetkin kantavat valmistumisensa merkkiä pystypäin.
[/quote]
Lapsellisten ja huonomman itsetunnon omaavien pönkitystä. Itse olen ylioppilas vm. -96 enkä ymmärrä miksi joitain häiritsee se, että valmistujaislakkeja on muitakin. Enemmän niitä pitäis ollakin juuri niillä, jotka valmistuu jostain muusta kuin pelkästä yleissivistävästä koulusta. Fm
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:23"]
Itse vertaan feikkilaukkuihin. Ei muka välitetä niistä laukuista, mutta feikki samannäköinen pitää hankkia. Miksi? Ylioppilas käytää aikaa opiskellessaan joskus jopa todella turhiakin asioita, joku ihminen säästää rahaa ja ostaa aidon laukun. Mutta sitten jostain ilmestyy joku joka haluaa samat jutut käyttämättä aikaa tai rahaa. Ja kyllä, uskon että joissain amiksissakin tehdään oikeasti töitä, mutta vertaa yleistiedon syventämistä (joillekkin matikka super vaikeaa, joku ei opi millaan kieliä, tai opi kirjoittamaan äidinkielen esseitä) ja itseleen mieleisin alan opiskelua.
[/quote]
Öh... Kuulostat joksenkin yksinkertaiselta ihmiseltä, näin nyt suoraan sanoen.
Se, että ylioppilailla nyt on sattunut ensimmäisenä se lakki olemaan, ei tee ammattilakista "feikkilakkia".
Ja mites, jos nyt ajatellaan vaikkapa teekkarilakkia. Ensimmäiset teekkarilakit otettiin käyttöön kymmeniä vuosia yo-lakin jälkeen. Feikkilakkihan tämäkin sitten on.
[/quote] teekkarit on korkeakoulussa
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:36"]Just joo, tätä se kaiken tasa-arvoistaminen teettää. Täällä varmaan keskustelee niitä ihmisiä, joiden mielestä sosionomitkin voivat käyttää itsestään nimitystä "lastentarhanopettaja".
[/quote]. Sosionomeja on lastentarhanopettajina
Saahan ne. Kaverini on oikein ylpeä omastaan, olihan se paljon kalliimpikin kuin "joku vitsin ylioppilaslakki".
Kun suorittaa kaksoistutkintoa eli ammattikoulua ja lukiota, saa lakin.
Olen itse toisen vuoden sosiaali-ja terveysalan opiskelija ja suoritan kaksoistutkintoa.
Ilmeisesti hekin jotka eivät kaksoistutkintoa tee, saavat myös hommata lakin itselleen.
Ja kun suorittaa kaksoistutkintoa, saa paremmin töitä.
Ei tässä mitään ylioppilaita leikitä :) hankin ammattilakin siksi, koska olen ylpeä siitä että olen saanut ammatin, sekä joku muisto tuosta kolmesta vuodesta. Lukiosta ammattia ei saa. Se vasta idiootti on jos kadulla vastaan tulevan ammattilakin sekoittaa ylioppilaslakkiin... :)
Mulla on ylioppilaslakki, aika turha kapistus. En olisi ostanut jos ei olisi ollut "pakko". 200+ uutta ylioppilasta ja jos yhdellä ei ole lakkia niin... Ihan niin paljon en halua erottua joukosta.
amislakkia en hankkinut, mitä turhia. En mennyt edes valmistujaisiin, olin töissä:D todistus tuli sitten postissa. Joillekin luokkalaisille järkättiin juhlia tai järkkäsivät itse. Oltiin yo-luokka. Mitä turhaa, kun on yhdet isot kekkerit jo pidetty? Kyseessä kuitenkin vaan amis. Ymmärrän jos valmistuu ammattiin niin juhlat on kivat, mutta jos on jo saman tason tutkinto ja isot juhlat pidetty jo kerran niin on se vähän hassua.
pidän kuitenkin ammattitutkinnostani enemmän kuin yo-tutkinnostani. En vähättele amista yhtään, olisin jättänyt koko yo-hässätyksenkin väliin jos en olisi asunut kotona.
Jos te luokiolaiset väitätte olevanne sivistyneitä niin eikö siellä teidän "yleissivistävässä" lukiossa opetettu ollenkaan käytöstapoja ? Fiksun ihmisen ei tarvitse haukkua toisia ja sivistynyt ihminen erottaa yo-lakin ja amislakin toisistaan. Eiköhän jokainen ole lakin ansainnut joka nykypäivänä jaksaa käydä edes jonkin koulun! Ja ihan vaan tiedoksi että lukioon pääsin 7 keskiarvolla mutta amikseen hain 3 kertaa ennen kuin sinne pääsin, eli ei sinnekkään ihan jokainen pääse.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:22"]
Pakko olla provo...ei KUKAAN enää nykyään arvosta yo-tutkintoa mihinkään jumalaiseen saavutukseen...
[/quote]se on saavutus, saa hyvän yleissivistyksen, itsellä ei ole ja hävettää
[/quote]
Jaa. Olen käynyt lukion ja edelleen tyhmä kuin saapas. Yleissivistys on tasoa 10v. Jopa amiskaverit tietävät enemmän kuin minä.
Lakkia en koskaan hommannut koska minusta se oli vain typerä hankinta. Kerran vuodessa sitä käytännössä vain pidetään.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:12"]
Ja itse ainakin ymmärsin Viron kansallislaulu kommentin niin, että sehän on aivan sama kuin Suomen, vain sanat viroksi ja vähän poikkeavat, eli verrattavissa tähän väitteeseen että hatut eivät olisi samanlaisia. Jokainen voi nähdä että sama hattu, väri vain vaihtuu. Se on varmasti suurimman osan ongelma, ei se että te haluatte pitää jotain hattua.
[/quote]
No mikseivät nämä itkijät sitten ota härkää sarvista ja valita sinne, missä nämä lätsät suunnitellaan?
Ei varmaan ole ammattikoululaisten itse suunnittelemia ko. hatut, eikä siis ammattikoululaisten haukkuminen nettipalstoilla varmaan hirveästi asiaa muuta.
Mutta alkaa kyllä itselleni valitettavan hyvin valjeta, mitä on tämänpäivän lukio"sivistys". Niin käsittämättömiä argumentteja tulee ihmisiltä, joiden pitäisi olla tätä sivistyksen kermaa. Eikä kantaa osata pahemmin edes perustella, luullaan perusteluksi riittävän "vitun paska-amikset varastaa meijän hatut!" - tyylinen ala-arvoinen argumentti.
Kuulkaa, ei se lukio takaa mitään huipputyöpaikkaa tai oikeastaan se takaa vielä oikein mitään tulevaisuudesta. Yhä useampi lukion suorittanut jatkaa ammattikorkeaan, aivan siis sinne samaan osoitteeseen, mihin jatkaa moni ammattikoulun käynyt (hakutilastoja löytyy pilvin pimein). Eli mikä on sitten eroavaisuus esimerkiksi Irman ja Tanjan välillä:
Irma käy lukion ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Hän päättää hakea ammattikorkeaan opiskelemaan liiketaloutta.
Tanja käy ammattikoulussa kaupallisen linjan ja valmistuu merkonomiksi. Hän jatkaa ammattikorkeaan liiketalouslinjalle, johon hänellä on jo pohjatiedot aiemmasta koulutuksestaan.
Eli mitä eroa näilläkään kahdella enää on sen jälkeen, kun opiskelevat ja valmistuvat samassa koulussa? Kuka lopulta vuosien päästä edes muistaa, että toinen kävi toisen asteen koulutuksena lukion ja toinen ammattikoulun?
[/quote]
No amisten perustelut on luokkaa, "me halutaan, kukaan ei voi kieltää, joten me pidetään sitä hattua"
[/quote]
Tarvitseeko se muuta perustelua? Millähän lukiolaiset perustelisivat itse oman lakkinsa käyttämisen, kun ei sitä ole pakko ostaa.
Ammattikoulun suorittaneella on nykyään mahdollisuus hankkia oman alansa valmistuneille tarkoitettu ammattilakki, miksi se pitäisi jättää hankkimatta vain koska lukiolaisillakin on omat valmistumislakkinsa? Tulee mieleen perustelu, miksi teinityttö ei voi ostaa samantyyppistä paitaa, koska Tanja osti sellaisen eka niin ei sellaista voi sitten muut ostaa.
[/quote]
Mun vasta perustelu on edelleen, että se on se SAMA lakki! Valmistujaislakkeja on maailman täynnä, ei oo yhtä mallia. Sen kun pidätte jotain eri valmistujaislakkia, mutta valkolakilla on pitkät perinteet ylioppilailla, meilläkin neljännessä sukupolvessa... Mutta teidän perustelu tälläistä nykyajan, "kaikilla pitää olla samat mahdollisuudet ja oikeudet", vaikka tehtäisi erilaisia päätöksiä, jotkut pidemään kaavan mukaan jotkut lyhyen. Ja siihen kommenttiin missä sanottiin, että tehkää asialle jotain, että hatut muutettaisiin. Niin miten olisi, että jätetty yo-lakkia muistuttavat lakit itse ostamatta...
[/quote]
Miksi pitäisi jättää ostamatta, koska se sattuu ärsyttämään Juuri Sinua? Samalla teorialla pitäisi jättää ostamatta suurin osa esim. vaatteista, koska juuri sellainen vaate sattuisi ehkä ärsyttämään jotakuta.
Kuule, ei se sinun mielipiteesi ole niin tärkeä, että kukaan sen takia jättäisi lakkinsa ostamatta.
Ongelmahan on sinun, ei valmistuneiden. Sinulla on ongelma asian kanssa, joten taakka asian muuttamisella on sinun. Valmistuneita asia ei häiritse mitenkään.
[/quote]
Ei ole kyse vain minun mielipiteestä, vaan suurimman osan niistä ihmisistä jotka tuntevat lakin perinteet yli 150 vuoden takaa. Ovat nähneet lakin jopa isoisovanhemmillaan ja koko kasvatus perustunut akateemisen koulutuksen arvostamiseen. Nyt tulee joku feministitasa-arvon kannattaja joka haluaan vain saman, ilman sen kummempia perusteluja. "Mäkin haluun!", saman olen kuullut kummilapseni 3vee suusta...
[/quote]
Kuten aiemmin on mainittu, ensimmäiset merkonomit lakitettiin 1890-luvulla. Eli merkonien lakkiperinteet aloitettiin jo yli sata vuotta sitten.
Ja kuten on sanottu, jostakin ne perinteet aina aloitetaan. On hyvin yksinkertaisen ihmisen ajatusta, että jos jotain ei ole ollut käytössä jo yli sataa vuotta, niin sitä ei tule käyttää koska asia ei ole perinne.
Ammattikoulujen asema on vakinaistunut ja osalle linjoista on todella paljon vaikeampi päästä, kuin osaan lukioista. Osaan lukioista pääsee vitosen keskiarvolla, mutta osassa ammattikoulun linjoista voi olla pääsyvaatimuksena esim. kasin keskiarvo.
Asenteet vaan laahaavat perässä. On edelleen osalle vanhemmista suuri häpeä, jos lapsi menee ammattikouluun.
Mitenkä muuten feminismi, eli sukupuolten välisen tasa-arvon kannatus liittyy mitenkään lukioon ja ammattikouluun? Kannattaa nyt ihan aluksi opetella termit oikein, tuo argumentti nimittäin nyt kertoi taas hyvin paljon nykyisen lukiosivistyksen takia. Että ei sitten edes osata perusasioitakaan oikein, se on jo aika huvittavaa,
[/quote]
Tiedän kyllä sanan merkityksen, viittasin sillä tuohon tasa-arvo kysymykseen. Eli puolustat oikeuttasi kuin joku feministi puolustaa oikeuksiaan... Kaikki ei ole aina juuri sitä mitä tekstissä lukee, vaan rivien välistäkin voisi opetella lukemaan.
Mutta selvä, minun silmissä olet amislakki päässäsi nolo. Ja olet aika sokea jos lakki ei ole sinusta sama lakki, yksityiskohdat muutettuna. Sinun mielestä minä olen varmaan hirveen nolo turhan todistukseni kanssa, mutta päätän nyt keskustelun tähän. Heihei ja mahtavaa tulevaisuutta sinulle, erityisesti ne vaput kun hattu päässä olet ja törmäämme kun itse en edes pidä lakkia. Voit sitten tuntea itsesi paremmaksi, kun sinulla nyt lakki kuitenkin päässä:)