Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis täh, saako jopa lähihoitajat valkoisen lakin valmistumispäivänä

Vierailija
27.05.2014 |

Meinasin pyörtyä kun näin, että tuttu tyttö valmistui peruskoulupohjaiseksi lähihoitajaksi ja näin, että kuvassa oli valkoinen kuin ylioppilaslakki, jollain sinisellä hapsulla siis täh, onko tällainen ollut jo kauankin. Siis saako kaikki amislaiset ym. Jonkun hatun nykyään?

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:22"]

Pakko olla provo...ei KUKAAN enää nykyään arvosta yo-tutkintoa mihinkään jumalaiseen saavutukseen...

[/quote]

Ei niin, mutta lakki on siihen liitetty symboli. Ei mikään rankkuuden määritelmä. 

[/quote]

No miksi lukiolaiset sitten perustelevat ammattilakin vastustamisen sillä, että ammattikoulu on heidän mielestään helpompi kuin lukio?

[/quote]

Minun mielestä täällä ei ole kukaan erityisesti perustellut asiaa noin. On kyse aivan erinlaisista tutkinnoista ja se on tyhmä joka väittää, että lukiossa ei menisi enemmän aikaa kirjojen ääressä eli akateemisessa kouluttautumisessa. Ei minun mielestä kukaan pidä lakkia merkkinä rankemmasta koulutuksesta, vaan juuri lukion suorittamisen merkkinä, EI amiksen. Ja se on ongelma, kun nyt ihmiset jotka arvostavat henkilökohtaisella tasolla akateemista koulutusta enemmän saavat siitä lakin merkiksi (EI PALKINNOKSI RANKKUUDESTA), sen merkitys katoaa kun amiksilla on sama lakki.

[/quote]

Ai lukiossa menee enemmän aikaa kirjojen ja akateemisen koulutuksen kanssa kuin amiksessa? Itse en edes AUKAISSUT kirjaa lukion aikana, kirjoituksista pääsin kerralla läpi ja tämän niiiiiiiiiin ihanan ja vaikeasti saatavan lakinkin ostin. Lukion jälkeen menin ihan tavalliseen amikseen, koska kaupankassalle en jaksanut jäädä. Siellä oli kuule pikkasen eri asia lukea kirjoja, koska et todellakaan voinut näyttää kaikkea _vain_  käytännössä. Ei lukiossakaan tarvi olla mikään kirjaviisas että sieltä läpi pääsee, niin vain ne pilviveikkohipitkin lakin saivat :D

Vierailija
2/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:28"]

Pakko olla provo...ei KUKAAN enää nykyään arvosta yo-tutkintoa mihinkään jumalaiseen saavutukseen...

[/quote]

Ei niin, mutta lakki on siihen liitetty symboli. Ei mikään rankkuuden määritelmä. 

[/quote]

No miksi lukiolaiset sitten perustelevat ammattilakin vastustamisen sillä, että ammattikoulu on heidän mielestään helpompi kuin lukio?

[/quote]

Minun mielestä täällä ei ole kukaan erityisesti perustellut asiaa noin. On kyse aivan erinlaisista tutkinnoista ja se on tyhmä joka väittää, että lukiossa ei menisi enemmän aikaa kirjojen ääressä eli akateemisessa kouluttautumisessa. Ei minun mielestä kukaan pidä lakkia merkkinä rankemmasta koulutuksesta, vaan juuri lukion suorittamisen merkkinä, EI amiksen. Ja se on ongelma, kun nyt ihmiset jotka arvostavat henkilökohtaisella tasolla akateemista koulutusta enemmän saavat siitä lakin merkiksi (EI PALKINNOKSI RANKKUUDESTA), sen merkitys katoaa kun amiksilla on sama lakki.

[/quote]

Ai lukiossa menee enemmän aikaa kirjojen ja akateemisen koulutuksen kanssa kuin amiksessa? Itse en edes AUKAISSUT kirjaa lukion aikana, kirjoituksista pääsin kerralla läpi ja tämän niiiiiiiiiin ihanan ja vaikeasti saatavan lakinkin ostin. Lukion jälkeen menin ihan tavalliseen amikseen, koska kaupankassalle en jaksanut jäädä. Siellä oli kuule pikkasen eri asia lukea kirjoja, koska et todellakaan voinut näyttää kaikkea _vain_  käytännössä. Ei lukiossakaan tarvi olla mikään kirjaviisas että sieltä läpi pääsee, niin vain ne pilviveikkohipitkin lakin saivat :D

[/quote]

Hirveen hyvät sulle, mutta lukio ei ollekkaan mitään jos et jatka siitä yliopistoon... Mutta sulta meni ohi se että edelleenkään ei ole kyse kumpi on rankempaa (vaikka itse katson kun veljeni käy tälläistä muka vaikeaa amista ja ei tee YHTÄÄN mitään koulun eteen) vaan siitä, että lakki kuuluu ylioppilaille, ei amiksille. Edelleenkään lakki ei ole merkki viisaudesta tai mistään muustaa vaan tavasta.... Miksi amikset haluaa saman lakin kun ylioppilailla, joita niin kovasti halveksivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kummatkin käyneenä on pakko sanoa, että lukio on helppo jos vaan jaksaa tehdä pakollisen, mutta kyllä mun kaks vuotta amiksessa oli vielä miljoona kertaa helpompaa kuin se lukio.

Vierailija
4/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:52"]

Minusta white trashin syvin olemus kulminoituu amislakissa. 

Ammatillisessa koulutuksessa ei ole mitään vikaa, päin vastoin, mutta on rahvaanomaista yrittää nostattaa sen arvostusta varastamalla ylioppilaiden perinteistä.

Kohta kait amiksessakin tanssitaan vanhojentanssit; tytöt legginseissä ja pojat lippis päässä :D

[/quote]

Mitä nyt vanhojen tansseja seuranneena en ihmettelisi jos lukiossakin kohta tanssitaan legginsit jalassa, on sen verran mauttomia ne promprincessjenkki- mekot. 

White trash? Siis olet rasisti. Pidätkö itseäsi sivistyneenä? Ovatko asenteesi kotoa perittyjä? 

Vierailija
5/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslakki, teekkarilakki, tohtorinhattu ja monisatavuotiset perinteet. Maalari valmistuu maalariksi ja pistää päähänsä ensin mainitusta perinteestä kopioidun lakin jossa joku sudin kuva. Mitä ammattiylpeyttä se sellainen on? Surkuhupaisaa. 

Vierailija
6/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:17"]Lähihoitajan lakki:

http://www.fredrikson.fi/site/index.php?option=com_content&task=view&id=952&Itemid=58&ensimmainen=0

https://www.salon.fi/catalog/product_info.php?cPath=38_50_113&products_id=255&osCsid=adedab6b97b7d62e907bd55150dfdb26

Fredriksonilta löytyy muutamien muidenkin ammattiryhmälakkien lisäksi myös sellainen tummankirjava, suoraan sanottuna ruma, yleinen ammattilakki. Tällä toisella firmalla taas on ylioppilaslakin näköisiä valkoisia, joissa on vain erilainen reunanauha ja lyyra.

[/quote]

Mitä hittoa.. Puutarhurin lakki! :DDDDDDDD Noi lähihoitajien ja markkinoiminen lakit alkaa kyllä olemaan jo aika peruskauraa, mutta on noi nyt oikeasti ihan hiton naurettavia lätsiä. Käy sääliksi niitä amiksia jotka vappuna hilluvat ammattilakit päässään...

Ei kukaan korkeamman ammattikorkeakoulututkinnonkaan suorittanut kulje mikään tohtorin hattu päässään. Haloo ihmiset.

Vierailija
7/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:52"]

Minusta white trashin syvin olemus kulminoituu amislakissa. 

Ammatillisessa koulutuksessa ei ole mitään vikaa, päin vastoin, mutta on rahvaanomaista yrittää nostattaa sen arvostusta varastamalla ylioppilaiden perinteistä.

Kohta kait amiksessakin tanssitaan vanhojentanssit; tytöt legginseissä ja pojat lippis päässä :D

[/quote]

Mitä nyt vanhojen tansseja seuranneena en ihmettelisi jos lukiossakin kohta tanssitaan legginsit jalassa, on sen verran mauttomia ne promprincessjenkki- mekot. 

White trash? Siis olet rasisti. Pidätkö itseäsi sivistyneenä? Ovatko asenteesi kotoa perittyjä? 

[/quote]

Rasistikortti!! Oletko itse rasisti lukiolaisia kohtaan? Mielestäsi lukiolaiset selvästi aivan pohjasakkaa... Jännä ja kumma kyllä kukaan lukio kaverini ei päätynyt duunariksi tai muuhunkaan huonosti palkatulle alalle... Ihan herroiksi kaikki elämme, vaikka tyhmiähän me varmasti ollaan.

Vierailija
8/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hirveen hyvät sulle, mutta lukio ei ollekkaan mitään jos et jatka siitä yliopistoon... Mutta sulta meni ohi se että edelleenkään ei ole kyse kumpi on rankempaa (vaikka itse katson kun veljeni käy tälläistä muka vaikeaa amista ja ei tee YHTÄÄN mitään koulun eteen) vaan siitä, että lakki kuuluu ylioppilaille, ei amiksille. Edelleenkään lakki ei ole merkki viisaudesta tai mistään muustaa vaan tavasta.... Miksi amikset haluaa saman lakin kun ylioppilailla, joita niin kovasti halveksivat?

[/quote]

Miksi lukiosta pitäisi jatkaa yliopistoon? Minä ja suurin osa lukiotovereistani hankimme lukion jälkeen ammatin, koska 6v yliopiston penkillä ei kiinnostanut. 

Vierailija
9/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi lukiosta pitäisi jatkaa yliopistoon? Minä ja suurin osa lukiotovereistani hankimme lukion jälkeen ammatin, koska 6v yliopiston penkillä ei kiinnostanut. 

[/quote]

Nimenomaan. Kaikki lukiokaverini menivät ammattikorkeaan jatko-opiskelemaan, koska ketään ei kiinnosta ylipisto. Amiksestakin pääsee ammattikorkeaan, joten miksi lukio on muka parempi? Amiksesta minulla on TUTKINTO ja ammatti, lukiossa pelkkä todistus. Joten opiskelun lomassa voin tehdä oman alan töitä, jos siis jatko-opiskella haluan. Eikä se yo-lakki ole edelleenkään mikään ETUOIKEUS, kuka tahansa sen saa haloselta hakea. Siinä sen "taika" hah. Ja minä (tuo ensimmäinen) En halveksi kumpaakaan, on vain reilua, että ne jotka ahkeroivat ihan tunnollisesti itselleen ammattia siinä missä toiset tekevät itselleen helpot lukujärjestykset ja valitsevat itse kurssit mitä haluavat käydä (jotka siis edelleen pääsee läpi lukematta) tai opiskelevat tosissaankin lukiossa, niin on aivan yhtäläinen oikeus näyttää muille valmistumisensa, vaikka sillä lakilla. En ymmärrä mikä tämä ylioppilasjuhla-humu muka on olevinaan, valmistuu tässä maassa muitakin kuin ylippilaat valkoisen lakkinsa kanssa, juurikin samaan aikaan ne amikset. Onko lakin värillä joku merkitys tai se, että muistuttaako se tätä "tavoittelemisen arvoista kunnialakkia" Valmistunut on valmistunut. Aivan sama!!!

Vierailija
10/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitatko, että menit ammattikorkeaan vai menit suoraan työelämään käyden turhaan lukion?

Vierailija
11/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tarkoitatko, että menit ammattikorkeaan vai menit suoraan työelämään käyden turhaan lukion?

[/quote]

En ole tuo ketä lainasit, mutta aika moni käy lukion turhaan. Vielä tänäkin päivänä sitä pidetään muka niin mahdottoman hienona kun valmistuu ylioppilaaksi. Minäkin kävin, en tee sillä turhanpäiväisellä paperilla/lakilla mitään, sain 6 kk itselleni ammatin ja pätevyyden koulutuksessa. Ja rakastan työtäni ja tienaan mukavasti, toisinkuin 20 vuotta vanhempi serkkuni joka edelleenkin makaa yliopistossa....

Vierailija
12/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan. Kaikki lukiokaverini menivät ammattikorkeaan jatko-opiskelemaan, koska ketään ei kiinnosta ylipisto. Amiksestakin pääsee ammattikorkeaan, joten miksi lukio on muka parempi? Amiksesta minulla on TUTKINTO ja ammatti, lukiossa pelkkä todistus. Joten opiskelun lomassa voin tehdä oman alan töitä, jos siis jatko-opiskella haluan. Eikä se yo-lakki ole edelleenkään mikään ETUOIKEUS, kuka tahansa sen saa haloselta hakea. Siinä sen "taika" hah. Ja minä (tuo ensimmäinen) En halveksi kumpaakaan, on vain reilua, että ne jotka ahkeroivat ihan tunnollisesti itselleen ammattia siinä missä toiset tekevät itselleen helpot lukujärjestykset ja valitsevat itse kurssit mitä haluavat käydä (jotka siis edelleen pääsee läpi lukematta) tai opiskelevat tosissaankin lukiossa, niin on aivan yhtäläinen oikeus näyttää muille valmistumisensa, vaikka sillä lakilla. En ymmärrä mikä tämä ylioppilasjuhla-humu muka on olevinaan, valmistuu tässä maassa muitakin kuin ylippilaat valkoisen lakkinsa kanssa, juurikin samaan aikaan ne amikset. Onko lakin värillä joku merkitys tai se, että muistuttaako se tätä "tavoittelemisen arvoista kunnialakkia" Valmistunut on valmistunut. Aivan sama!!!

[/quote]

Miksi ette menneet sitten suoraan amikseen? Kyllä minä menin lukioon sillä ajatuksella, että yliopistoon jatkan ja siksi sen kävin. Ja edelleen se lakki on perinne, ja haluan perinteitä kunnioittaa. En tunne olevani vielä pelkkä lakki päässä parempi kuin amis, mutta olen matkalla parempaan Omasta mielestäni. Sen kun käytätte lakkeja valmistumisen merkiksi, mutta toistan samaa kuin muut, miksi sen pitää olla sama?

Vierailija
13/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa nyt rehellisiä itsellemme ja toisillemme.

JOS ammattilakki olisi saman mallinen kuin nytkin, mutta selkeästi eri värinen, niin lakin malli olisi ongelma. JOS ammattilakki olisi eri mallinen kuin ylioppilaslakki, niin ongelma olisi se, että se on lakki, koska ylioppilaillakin on lakki. JOS ammattilakin tilalla olisi joku muu yhtenäinen tunnus kuin päähine, niin ongelma olisi se, että ammattiin valmistuneilla ylipäänsä on yhtenäinen tunnus, koska ylioppilaillakin on.

Vierailija
14/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-lakki on turhista turhin, sen saa opiskellessaan vaik ei edes valmistu ammattiin. Onhan se tietysti perinteinen, suomifilmeissä lasse pöystit juoksentelee kukkakedoilla yo-lakki päässä ja perhoshaavi kädessä.

Hyvä jos uusia traditioita syntyy ammattiin opiskeleville, vaikka lakin käyttö sielläkin on aika turhaa, ehkä se juhlistaa sitä päivää paremmin kuin mitali tai pinssi.

T: lähihoitajaksi valmistunut yo, joka piti 1 kerran sitä yo-lakkia ja sen jälkeen se ei ole kelvannut edes lapsille leikkeihin.

PS. Arvostan lukiota yleissivistävänä opinahjona, mutta jos pitää verrata ammattin opiskelua ja lukiota niin arvostan enemmän häntä, joka hankkii itselleen ammatin.

Vierailija
15/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän ammattikorkeassa ollut ketään, joka olisi tullut amiksesta sinne.

En ole myöskään kuullut, että yliopistoon olisi menty amiksesta, vaikka sekin on mahdollista.

Mielestäni molempia, lukiota ja amista, tulisi kehittää. Amikseen lisää sivistävää koulutusta, oli se oppilaista miten tylsää tahansa, ei pelkällä suomenkielellä pärjää ja olisi hyvä tietää mikä on korko, sekä osaa kirjoittaa omalla kielellään oikein.

Myös teatterissa käyminen, kirjallisuuden tunteminen ja muu ei-niin-houkutteleva sivistys 16v:n kannalta olisi hyvä käydä läpi amiksessakin.

Lukion taas voisi tyrkätä kiinni suoraan yliopistoon:

eka opiskelet kaks vuotta yliopistoon valmistavia asioita, jos ei ole tarpeeksi korkeita arvosanoja päättötodistuksessa, et pääse. Hyvät arvosanat sit suoraan korkeakouluun eikä mitää ylimääräsiä hakuja. Ja mahdollisimman monta ainetta pitäs kirjottaa kokeissa.

Ei siinäkään oo järkeä, että kirjoittaa vaan jonkun äidinkielen, vetää siitä L. Sitten muut aineet jätetään kokonaan opiskelematta, "ku ei tarvii". Sen vuoksi meillä on niin paljon sivistymättömiä lukion käyneitä, kun sisään pääsee kutosen keskiarvolla eikä tarvii mitää ees kirjottaa.

Isäni suoritti lukion kahdessa vuodessa ja meni siitä suoraan opiskelemaan diplomi-insinööriksi.

Ite suoritin lukion meidän lähipiirin mittapuun mukaan heikosti, menin amk:hon ja nyt olen työtön.

Silti kannustaisin nuoria menemään lukioon, sitten voi mennä sinne amikseen, jossei natsaa.

Vierailija
16/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:43"]

Yo-lakki on turhista turhin, sen saa opiskellessaan vaik ei edes valmistu ammattiin. Onhan se tietysti perinteinen, suomifilmeissä lasse pöystit juoksentelee kukkakedoilla yo-lakki päässä ja perhoshaavi kädessä.

Hyvä jos uusia traditioita syntyy ammattiin opiskeleville, vaikka lakin käyttö sielläkin on aika turhaa, ehkä se juhlistaa sitä päivää paremmin kuin mitali tai pinssi.

T: lähihoitajaksi valmistunut yo, joka piti 1 kerran sitä yo-lakkia ja sen jälkeen se ei ole kelvannut edes lapsille leikkeihin.

PS. Arvostan lukiota yleissivistävänä opinahjona, mutta jos pitää verrata ammattin opiskelua ja lukiota niin arvostan enemmän häntä, joka hankkii itselleen ammatin.

[/quote]

Lukiohan ei toimi yksinään, vaan on valmistautumista yliopistoon. Nykyään tasapuolisiiuden nimissä mahdollisuudet ovat kaikille kasvaneet, mutta älkää herran jumala menkö lukioon jos ette halua jatkaa siitä? Minä ihan mielelläni kävin lukion ja opiskelin vielä useamman vuoden lisää, että pääsisin palkkaluokkaan johon haluan. Pelkällä amis pohjalla en olisi päässyt haluamaani yliopistoon ja en olisi koskaan tullut tienaamaan edes puolia nykyisestä palkastani... Mutta tämä keskusteluhan ei liity tähän lakki kysymykseen millään tavalla. 

Vierailija
17/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ette menneet sitten suoraan amikseen? Kyllä minä menin lukioon sillä ajatuksella, että yliopistoon jatkan ja siksi sen kävin. Ja edelleen se lakki on perinne, ja haluan perinteitä kunnioittaa. En tunne olevani vielä pelkkä lakki päässä parempi kuin amis, mutta olen matkalla parempaan Omasta mielestäni. Sen kun käytätte lakkeja valmistumisen merkiksi, mutta toistan samaa kuin muut, miksi sen pitää olla sama?

[/quote]

Sanoppa minulle, onko se lakki oikeasti SAMA kuin ylioppilailla? Ei todellakaan ole. Silmissäs on vikaa jos näet ne toistensa kopioina. Minä menin lukioon vain ja ainoastaan siksi, kun olin niin pahasti koulukiusattu, että halusin vaihtaa paikkakuntaa ja mennä sellaiseen kouluun johon yksikään kiusaajani ei tulisi menemään. (tarkoittaen tätä koulua johon hain) Toiseksi, en tiennyt yhtään mitä halusin tehdä tulevaisuudessa, mutta se valkenikin heti ensimmäisen jakson päätyttyä, mutta en viitsinyt kesken lopettaa (en uskaltanut)

Vierailija
18/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsistahan tämä amislakki juttu on tullut. Heillä kaikki käyvät ns. kaksoistutkinnon ja lakin raita kertoo minkä painotuksen käynyt. Kaikki siis opiskelevat yleissivistävät opinnot plus ammattiin liittyviä opintoja, jotka harvoin kuitenkaan viel suoraan mitään ammattia takaavat paitsi perus duunari linjat. Sitten on linjoja joissa haetaan tarkempaa tietoa yliopistosta tai ammattikorkeasta.

Vierailija
19/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 15:42"]

Ollaanpa nyt rehellisiä itsellemme ja toisillemme.

JOS ammattilakki olisi saman mallinen kuin nytkin, mutta selkeästi eri värinen, niin lakin malli olisi ongelma. JOS ammattilakki olisi eri mallinen kuin ylioppilaslakki, niin ongelma olisi se, että se on lakki, koska ylioppilaillakin on lakki. JOS ammattilakin tilalla olisi joku muu yhtenäinen tunnus kuin päähine, niin ongelma olisi se, että ammattiin valmistuneilla ylipäänsä on yhtenäinen tunnus, koska ylioppilaillakin on.

[/quote]

Joo, olen rehellinen itselleni: Minua ei todellakaan haittaa, jos ammattiinvalmistuneilla olisi yhtenäinen tunnus. Olisin erittäin vaikuttunut, jos joku innostuisi suunnittelemaan ja toteuttamaan suosituksi ammattiinvalmistuneille näyttävän huivin tai koruja (sormus, neula). Käsittääkseni viimeksimainittua on aikoinaan käytetty kädentaitajien parissa eli siihen olisi jo jonkinlainen perinne!

Mutta lakki, joka muistuttaa niin voimakkaasti yo-lakkia tai teekkarilakkia, kertoo minulle vain:

1) Ammattikoululaiset ovat niin kateellisia ylioppilaille lakista, joten heidän pitää saada myös sellainen. / He haluavat leikkiä ylioppilasta

2) Ammattikoululaiset ovat niin mielikuvituksettomia, etteivät voi suunnitella (vaikka eiväthän he suunnittele niitä) aivan uudenlaista lakkia.

Vierailija
20/208 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tupsuhan on matkittu suoraan DI-lakista. En sano, etteikö sitä saisi muut käyttää, mutta mitä järkeä siinä on, että lakkeja ei erota toisistansa. Voisi keksiä uusia ideoita. Omaperäisyys kunniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme