Kun entinen alkoholisti retkahtaa. Mitäs nyt?
Miehelleni alkoholi ollut aina ongelma ja todennut, että ei osaa käyttää sitä kohtuudella. Suhteemme alkuvuodet olivat yhtä karikkoa, mutta terapian ja järkiintymisen myötä mieheni tajusi, että alkoholi ei ole häntä varten.
Mies raitistui (mies ollut absolutisti vuosia jo) ja suhteemme parani. Saimme lapsia jne.
Nyt mieheni on sortunut juomaan. Näen silmissäni taas kaiken sen paskan. En taida jaksaa :(
Kommentit (13)
Älä jaksakaan. Kuinka pitkä retkahdus nyt on menossa? Se on parempi katkaista heti alkuunsa. Puhut suoraan että et aio enää palata samaan, ja haluat muuttaa erilleen niin kauaksi aikaa että mies on taas raitis. Mies takaisin hoidon piiriin.
No kiitos valaisevasta vastauksesta. Oisko muita lohduttavia sanoja?
-ap-
No, kerro hänelle minulta terveiset. Olen ollut pahassa alkoholikoukussa vuosia. Olen työssäkäyvä nainen, ollut päivittäinen tissuttelija. Olin tähän juhannukseen asti yli kuukauden raittiina, ja se tuntui tosi hyvältä. Nyt repsahdin, mutta aion jatkaa samaa raittiuslinjaa niin, että ehkä elokuussa otan seuraavaksi synttäreitteni kunniaksi. Koska se raittiusaika tuntui niin hyvältä, niin kaduttaa jo tämäkin. Tämän paheen kanssa kannattaa suhtautua kuten laihdutukseen. Yksi repsahdus ei koko kuuria kaada eikä kannata luopua projektista, kyllä tästä selvitään entistä vahvempina. Tsemppiä, Ap, ja hyvää juhannusta!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 09:46"]
No, kerro hänelle minulta terveiset. Olen ollut pahassa alkoholikoukussa vuosia. Olen työssäkäyvä nainen, ollut päivittäinen tissuttelija. Olin tähän juhannukseen asti yli kuukauden raittiina, ja se tuntui tosi hyvältä. Nyt repsahdin, mutta aion jatkaa samaa raittiuslinjaa niin, että ehkä elokuussa otan seuraavaksi
synttäreitteni kunniaksi. Koska se raittiusaika tuntui niin hyvältä, niin kaduttaa jo tämäkin. Tämän paheen kanssa kannattaa suhtautua kuten laihdutukseen. Yksi repsahdus ei koko kuuria kaada eikä kannata luopua projektista, kyllä tästä selvitään entistä vahvempina. Tsemppiä, Ap, ja hyvää juhannusta!
[/quote]
Sinä alapeukun antaja, saanko kysyä miksi? Otin nyt juhannuksena, ja entisiin tapoihin en enää koskaan palaa. Onko se tosiaan mielestäsi niin, että jos kerran sortuu niin koko raittius on pilalla, ja sen jälkeen alkaa ottaa kaksin käsin? Ap:n tilanteesta en tosin tiedä enempää kuin muutkaan, mutta yritin vain tsempata, että ei tämä maailmanloppu ole. Kirjoitin jo, että kertoisi minulta terveiset. Ja tähän loppuun se, että jos Ap lukee tätä, niin mä ajattelen sitä miestä ja yritän antaa voimia näin kaukaa, samassa veneessä ollaan ;)
En jatkaisi. Olla nyt sitten varpaillaan milloin seuraava retkahdus tulee.
turha sääliä alhoholisteja, saavat vaan kaikille pahaa aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 09:46"]
No, kerro hänelle minulta terveiset. Olen ollut pahassa alkoholikoukussa vuosia. Olen työssäkäyvä nainen, ollut päivittäinen tissuttelija. Olin tähän juhannukseen asti yli kuukauden raittiina, ja se tuntui tosi hyvältä. Nyt repsahdin, mutta aion jatkaa samaa raittiuslinjaa niin, että ehkä elokuussa otan seuraavaksi
synttäreitteni kunniaksi. Koska se raittiusaika tuntui niin hyvältä, niin kaduttaa jo tämäkin. Tämän paheen kanssa kannattaa suhtautua kuten laihdutukseen. Yksi repsahdus ei koko kuuria kaada eikä kannata luopua projektista, kyllä tästä selvitään entistä vahvempina. Tsemppiä, Ap, ja hyvää juhannusta!
[/quote]
Sinä alapeukun antaja, saanko kysyä miksi? Otin nyt juhannuksena, ja entisiin tapoihin en enää koskaan palaa. Onko se tosiaan mielestäsi niin, että jos kerran sortuu niin koko raittius on pilalla, ja sen jälkeen alkaa ottaa kaksin käsin? Ap:n tilanteesta en tosin tiedä enempää kuin muutkaan, mutta yritin vain tsempata, että ei tämä maailmanloppu ole. Kirjoitin jo, että kertoisi minulta terveiset. Ja tähän loppuun se, että jos Ap lukee tätä, niin mä ajattelen sitä miestä ja yritän antaa voimia näin kaukaa, samassa veneessä ollaan ;)
[/quote]
alapeukku koska kaikki alkoholistit sanoo Sanoo aina noi. Ihan vaan kerran otin ja repsahdin ja sit palaan taas heti raittiiseen elämään.
juu niin varmaan. Sä valehtelet vaan itsellesi.
5lle
Ja suunnittelet jo milloin seuraavan kerran otat.
Mä ainakin käsitin, että nro 5 on tisuttelija joka kuitenkin hoitaa työnsä yms. kunnolla. Ei siis sellainen, jonka elämää viina ohjais.
Varmaan minutkin luokitellaan täällä alkoholistiksi, kun lomalla olut maistuu. Toisaalta nyt juhannuksena en oo ottanut tippaakaan alkoholia.
Tsempit nro 5:lle!
Vanhanaikainen ja väärä käsitys tuo että kun hoitaa työnsä niin ei voi olla deeku !!
Näitä valkokaulus deekuja on Suomi pullollaan. Siksi alkoholin haittavaikutuksia vähätellään ja tupakkakin on nostettu suurimmaksi syylliseksi vaikka se alkoholi aiheuttaa paljoooon enemmän tuhoa.
Eihän oo mitään ongelmaa, jos on kaikki juonu mitä on ollu :)
Siis tissuttelu ei oo paha vai... huh huh
Tissuttelu on aivan yhtä paha. Alkkis mikä alkkis, juo sitten hitaammin tai nopeammin.
Ei sitten olekaan entinen. Siis entinen alkoholisti.
Entisiä alkoholisteja ei nimittäin ole olemassa, on vain raittiita alkoholisteja.