Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kertoo päänsärky kun laihduttaa?

Vierailija
27.05.2014 |

Kuudetta päivää laihiksella, ei minimikaloreita, mutta vähäsen liikuntaa entisen nollan sijaan  ja järkevä ruokavalio, jossa on kaikkea vähäsen.

Mulla ei koskaan särje päätä mutta nyt, ihan kamala jysäri. Mistä tämä kertoo, mitä olen tehnyt väärin ja mitä voin tehdä. Burana ei auta, ja kahvia on juotu normaalisti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ruokavalio on kunnossa, (kannattaa viellä tarkistaa) niin epäilisin, että kun kerran olet nyt urheillut, niin oisko hartijat voinut jumiutua?

Vierailija
22/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sitä vain eivät osaa laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:20"]

Paprikassa on imeytyviä hiilareita 4,5 g/100 g mutta kokonaishiilarimäärä on 16.7g/100g. Paprikan hiilareista 60 % on sokeria.

fineli on hyvä lähde mutta sitä pitää osata myös lukea.

[/quote]

No niin pitää ja sinä et suinkaan sitä osannut.

-ohis

Vierailija
24/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:03"]No mikä vika noissa on, nuohan olivat hiilareita joita kysyttiin, sen lisäksi on syöty muutakin, keitetty kananmuna, raejuustoa ja keittokinkkua.

ap

[/quote]

Leipä tossa on hiilaria, kasvikset ei todellakaan ja jugurttikaan ei nyt hiilaria varsinaisesti. Vähän tollaselta puputtamiselta vaikuttaa toi syömises. Paljon painat ja pituutes?

[/quote]

Kyllä kasviksissa on hiilaria, katsopas vaikka finelistä. Paprikassa 4,5 g/hh/100g ja niitä meni kolme, parsassakin on jotain ja sitä oli paljon, jugurtissa 10 g/hh, leivänpalassa noin 15 g/hh. Sosekeitossa desissä varmaan noin 5 g/hh. Niin että ei tässä millään karppivaliolla olla.

ap

[/quote]

Haloo. Otapa nyt joku opus käteen ja opiskele. Tottakai kasviksissa on hiilareita, mutta ei niitä ajatella hiilareina. Vai pelkkää lihaako sä luulet voivan vedellä ettei vaan tuu niitä hiilareita mistään? Eli unohda toi kasvikset=hiilareita -ajattelu. Niitä kasviksia tarvitaan muutenkin. Taitaa olla sulla nyt ihan perusajattelu tästä laihdutuksesta hukassa.

Vierailija
25/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kasvisten hiilareita ei ajatella hiilareina? Totta kai niin tehdään, imeytyvä hiilari on imeytyvää hiilaria, olipa se leivässä tai paprikassa. Ja kuitu on kuitua, olipa sitä leivässä tai paprikassa. Mun siskoni on tyypin 1 diabeetikko, ja kyllä hänkin pistää kasviksille insuliinia, jos syö niitä runsaasti.

Vierailija
26/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:32"]

Miten niin kasvisten hiilareita ei ajatella hiilareina? 

[/quote]

Koska se aiheuttaa herkästi kasvisten käytön rajoittamista, joka on järjetöntä.

Vierailija
27/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta enhän minä (ap) ole rajoittanut kasviksia. Olen syönyt niitä paljon, niin paljon kuin olen halunnut ja lisää syödään kohta sosekeiton muodossa.

ap

Vierailija
28/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:32"]Miten niin kasvisten hiilareita ei ajatella hiilareina? Totta kai niin tehdään, imeytyvä hiilari on imeytyvää hiilaria, olipa se leivässä tai paprikassa. Ja kuitu on kuitua, olipa sitä leivässä tai paprikassa. Mun siskoni on tyypin 1 diabeetikko, ja kyllä hänkin pistää kasviksille insuliinia, jos syö niitä runsaasti.

[/quote]

Joo ja kuinka monta kasviksilla itsensä lihottanutta tunnet?

Vierailija
29/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:44"]

Niin, mutta enhän minä (ap) ole rajoittanut kasviksia. Olen syönyt niitä paljon, niin paljon kuin olen halunnut ja lisää syödään kohta sosekeiton muodossa.

ap

[/quote]

Kuinka monta kertaa tyhmälle saa selittää, että syöt todella vähän hiilaria? Ihan sama onko kasviksista vai leivästä, niin grammamääräisesti hiilaria on todella vähän. Sun hiilarimääräsi ovat laskennallisesti alakarppitasolla. Siitä se päänsärkysi johtunee. Varmasti kehosi tuohon määrään tottuu, mutta vieroitusoireita on alkuksi.

Vierailija
30/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä oikein jankkaat. Enhän minä ole väittänyt että kasviksislla lihoisi, mutta olen sanonut että niissäkin on jonkin verran hiilareita mutta että siitä huolimatta olen niitä erittäin runsain mitoin syönyt. Ne ovat sekä hyviä että terveellisiä ja sopivat joka tavalla mainiosti laihduttajan ravinnoksi.

ap

Vierailija
31/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on useampi jankkaaja, moni yrittää selittää sulle tätä asiaa. Aluks sä kyllä sanoit että syöt paljon hiilaria, tai sulla oli sellainen käsitys koska luettelit mitä hiilaria söit ja siihen kuulu muun muassa ne kasvikses. No nyt tää sun päänsärky-ongelma ratkesi, ole hyvä. Eli alhaisesta hiilarimäärästä johtuu.

Vierailija
32/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa aineenvaihdunta hidastuu, keho menee vähän niin kuin shokkiin, kuona-aineet jumittaa elimistössä. Juo paljon vettä, varo nestehukkaa.

Päänsärky hellittää ajallaan, kunhan kroppa tottuu uuteen ruokavalioon ja niukempaan energiamäärään.

Vierailija
33/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt nyt vaikka jotain p*run pähkinöitä.

Se että laihduttaa ei tarkoita että jättää syömättä. Kalorimäärällisesti sinä olet lihonut, mutta voisit taas järkevästi SYÖDÄ vatsan täydeltä, kaloreita katsoessa.

Ihan vaan liikunnan lisääminenkin nollassa lisää energiavajetta normaaliin sinuun eli jos ennen söit vaikka 2000 kaloria etkä liikkunut niin laihtuisit ihan vaan sillä että nostat pyllyn välillä penkiltä ja liikkuisit.

En usko että nollaliikkuja joka alkaa liikkumaan ja lopettaa ravinnon syömisen (oliko se sitä edes ennenkään) jaksaa kauaa.

Vierailija
34/34 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa pitäis saada ainakin 1g proteiinia painokiloa kohden. Ja hyviä rasvoja saman verran.

Itsekin laihdutan ja ruokavalio on suunnilleen tällainen, esimerkkipäivä:

Aamulla puuroa jossa 1/2 dl raejuustoa, 1 rkl rypsi/ kookosöljyä ja lisänä sokeritonta mehukeittoa tai marjoja.

Lounaalla kana/kalasalaattia, 100g kanaa, 150g erilaisia kasviksia

Välipalalla rasvaton rahka, pähkinöitä pieni annos (20-30g) hedelmä tai marjoja

Illallisella vähärasvaista lihaa ja paljon kasvislisuketta

Iltapala kananmuna ja kasviksia tai rahka lisukkeineen tai voileipä kinkulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän