Kamalimmat kiusaajien tekemät teot teille?
Jotka aikuisten maailmassa päättyisivät jopa rikostuomioon?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kun olimme ekaluokalla, väitti minulle koulumatkalla koulun jälkeen, kuinka oli nähnyt veljeni pudonneen järven jäihin ja hukkuneen. Näytteli niin aidosti hätääntynyttä, etten osannut epäillä. Tuohon aikaan ei vielä kännyköitä ollut, ja vasta illalla minulle selvisi, että veli onkin kunnossa. Oli tosi kiva iltapäivä...
Kerroitko hänelle, että hänen kannattaa ruveta näyttelijäksi?
Mä en voi ymmärtää miten meidän seassa pyörii monia ihmisiä, jotka voi tehdä jotain näin kamalia tekoja. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sellaista.
Syrjimisestä ei joudu oikeuteen.
Se oli ihan riittävän kamalaa.
Oli muita seikkoja, joiden takia olin
mainio kohde tuollaiselle. Ja sitä kesti
melkein kokonaisen vuoden.
Tai jatkui se sen jälkeenkin, mutta olin
löytänyt toiselta luokalta hyvän ystävän, niin se ei haitannut mua enää paljon.Syrjiminen on yksi kauheimmista kiusaamisen muodoista. Millä sen todistat? Mutta mitkä jäljet se jättääkään kehittyvään ihmislapseen? Saat jatkuvasti kuulla olevasi hyljeksitty epätoivottu yksilö, jota ei hyväksytä yhteisön jäseneksi. Koeta siinä sitten kasvaa yhteiskunnan täysivaltaiseksi jäseniksi. Opettajien kommentti on, että ketään ei voi pakottaa olemaan kenenkään kaveri. Onneksi kuitenkin löysit ystävän. Kaikki eivät saa valitettavasti korjaavaa kokemusta ja jäävät uskoon omasta huonoudestaan.
ap
Se ei ole mitään kiusaamista. Jotain sinussa on vikaa, kun kukaan ei halua olla kanssasi.
On se ja juuri tuo mitä sinäkin nyt teet.
Ei ole. Minä en ainakaan ota ketä tahansa kaveriksi. Saan ihan itse päättää keiden kaveri haluan olla. Voin muitakin ihan asiallisesti kohdella, mutta ei tule mitään kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jutut kuulostaa liioitelluilta. Housujen vetäminen alas on lasten kepposia, ei raiskausyritys.
Sylkeminen? Kaikki sylkee kaikkien päälle peruskoulussa.
Läskiksi kutsuminen? Kaikki saa osansa näistä jutuista, ottakaa huumorilla.
Useimmiten jonkun kiusaamiskokemus on liiallista herkkyyttä. Lääkärit ja kaupankassat kuulee vähän väliä ilkeyksiä. Harva heistä kuitenkaan ajattelee asiakkaiden kiusaavan. Kaikki on kiinni asenteesta
Se läskiksi haukkuminen kun kyseessä on syöpään kuoleva, lääkityksen turvottama veli on erityisen petomaista.
Tietysti voi ajatella että reaktio johtuu siitä että kiusaajat eivät osaa itse käsitellä omaa kuolemanpelkoaan, mutta ei se silti ole helpotus sille lapselle jonka on sitten pakko käsitellä kiusaaminen _ja_ veljen kuoleman aiheuttamat tunteet.
Potkaiseminen toisen kiusaajan toimesta, ensin eristivät muista ja piilottivat kenkiäni koulussa niin että oli n vähällä joutua pakkaseen ilman kenkiä. Toinen kiusaaja sai tuosta palkinnoksi opettajalta stipendin, mitä muutkin ihmettelivät ja toinen sairastui ja poti traumaa siksi kun hänen vanhemmat erosivat, kosti sitä eroa kiusaamisen muodossa. Aikuisena tuosta olisi voinut saada jonkun tuomion, lapsista ei niin välitetä koulussa. Toinen kiusaaja lienee nyt aikuisena työtön (sai ilmeisesti potkut) ja toinen on työtön kotiäiti joka elelee yhteiskunnan ja miehensä tuloilla. Potkaiseminen sattui vain hetken, mutta ne mieleen jääneet arvet ne ei katoa mihinkään, en ole ikinä tuntenut itseäni niin ulkopuoliseksi missään. Itsetuntoni ei tuosta mennyt kokonaan, mutta olin kiusaamisen takia todella ujo todella pitkään, en uskaltanut puhua mitään, en halunnut jatko kouluttautua, en uskaltanut pitää koulussa esitelmiä jotka oli pakko pitää jne.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni kuoli syöpään, kun olin yläasteella. Hän sairasti vuosia ja sai kortisonia, joten oli tietysti tosi turvoksissa loppua kohti. Kun palasin kouluun, kiusaajani huusi niin että piha raikui, että ”joko se läski kuoli”.
En unohda ikinä.
Mitä minä juuri luin? Ihan järkyttävää.
Olen todella pahoillani, että jouduit kokemaan sekä veljesi kuoleman, että tuollaisen kohtelun.
Halaus täältä, tuntemattomalta ❤️
(Minullakin on pilven reunalla isoveli, ja olin koulukiusattu koko peruskoulun ajan. Tuntuu, että sydän silti vähän särkyi sinun puolestasi. Ihmisten julmuus on jotain ihan käsittämätöntä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sellaista.
Syrjimisestä ei joudu oikeuteen.
Se oli ihan riittävän kamalaa.
Oli muita seikkoja, joiden takia olin
mainio kohde tuollaiselle. Ja sitä kesti
melkein kokonaisen vuoden.
Tai jatkui se sen jälkeenkin, mutta olin
löytänyt toiselta luokalta hyvän ystävän, niin se ei haitannut mua enää paljon.Syrjiminen on yksi kauheimmista kiusaamisen muodoista. Millä sen todistat? Mutta mitkä jäljet se jättääkään kehittyvään ihmislapseen? Saat jatkuvasti kuulla olevasi hyljeksitty epätoivottu yksilö, jota ei hyväksytä yhteisön jäseneksi. Koeta siinä sitten kasvaa yhteiskunnan täysivaltaiseksi jäseniksi. Opettajien kommentti on, että ketään ei voi pakottaa olemaan kenenkään kaveri. Onneksi kuitenkin löysit ystävän. Kaikki eivät saa valitettavasti korjaavaa kokemusta ja jäävät uskoon omasta huonoudestaan.
ap
Se ei ole mitään kiusaamista. Jotain sinussa on vikaa, kun kukaan ei halua olla kanssasi.
Ei ole. Minä en ainakaan ota ketä tahansa kaveriksi. Saan ihan itse päättää keiden kaveri haluan olla. Voin muitakin ihan asiallisesti kohdella, mutta ei tule mitään kavereita.
On se. Asiallinen kohtelu nimenomaan riittää, mutta tuo mitä sinä teet ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla kiusaaja järjesti potkut haukkumalla esimiehelle ja työtovereille, ja jäin työttömäksi pelkälle työmarkkinatuelle. Olen vieläkin työttömänä.
Tuo on muuten yleistä, että puhutaan pahaa jostain työntekijästä. Sitten toisaalta itketään sitä, kun sijaisia on niin vaikeaa löytää. Antaisi silloin tekijän olla, kun on sellaise saaneet mutta kateus ei anna myöten.
Minusta se ei ole yllättävää että pahaa puhutaan. Typerään se on. Ylenevässä muu porukka yhdistyy sen avulla, syntyy me henki, vaikka ilman tätä pahan puhumista olisivat hyvinkin erilaisia. Sen sijaan se mikä yllättää on, miten moni aikuinen menee tähän mukaan ja käyttäytyy kuin lapsi.
Eräässä isossa firmassa oli monta osastoa. Yhtä työntekijää alettiin kiusata. Yksi pääkiusaajista meni osastojen välillä pahaa puhumassa. Kun kiusattu tuli työpaikalle, järjestäen käytävillä ja eri tiloissa, mistä kulki vaan läpi, ihmiset kaikkosi hänen tieltään. Ihan autiota oli. Jopa ne ihmiset muilta osastoilta, jotka ei koskaan edes olleet missään tekemisissä kiusatun kanssa väisti ja pakeni kiusattua. Sihauteltiin hampaiden välistä jne. Niin hulluksi hänet leimattiin. Pahinta oli, että esimiehet uskoi tämän myös. Tälläiseen on myös äärettömän vaikeaa puuttua, koska se on melko näkymätöntä.
Minkä alan työpaikka? Tälläisiä nimittäin löytyy ja joskus mukana on esimiehiäkin. Tietävät siis tilanteen kiusaamisesta, mutta eivät tee asialle mitään.
En kyllä usko puoliakaan näistä. Ihmeellistä uikutusta. Näistä päätellen 50% suomalaisista on sairasta biomateriaalia, joka pitäisi hävittää välittömästi saunan takana.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko puoliakaan näistä. Ihmeellistä uikutusta. Näistä päätellen 50% suomalaisista on sairasta biomateriaalia, joka pitäisi hävittää välittömästi saunan takana.
Tässäkin keskustelussa on varmaan n. 0,00000000001 % kaikista suomalaisista ja sinä päätät hävittää puolet? Ajattelitko tappaa kaikki aikuiset, jolloin lapset jäävät ilman vanhempia vai lapsiakin omissa harhoissasi? Ja sehän, että sinä et usko niin ei tarkoita, etteikö näitä olisi tapahtunut. Uhoat vauvapalstalla, joten keskittyisin miettimään omaa elämää.
Kiusaaja värväsi koulun muut oppilaat huutamaan kuin kuorossa ettemme ole tervetulleita kouluun ja häipykää. Tuosta silloinen koulukaveri sai pysyvät traumat ja alkoi itkeä kovasti. Tapahtui välitunnilla niin ettei opettajat olleet kuulemassa. Yhden toisen luokan ulkomaalaistaustainen tyttö oli ainoa joka tuli lohduttamaan ja sanoi että voimme olla yhä koulussa. En välittänyt itse tuosta, mutta kyllähän se todella omituiselta tuntui kuinka useat, lukuisat muut lähtivät sellaiseen mukaan tuosta noin vaan toisia tuntematta. Kaverini oli ylipainoinen ja itse en kai näytä suomalaiselta, ne olivat myös syynä siihen kiusaamiseen.
Oli tällainen talvi-ilta, ja seisoin koulun pihalla. Olin lähteny nuokulta äkkiä, sillä minulle kerrottiin, että henkilö x haluaa antaa turpaan.
Minut saatiin kiinni siinä pihamaalla. Joku repi hiuksista ja joku toinen löi. Useampi muu seisoi ringissä ympärillä.
"Eihän siitä tuu ees verta!" joku siitä ringistä huusi.
Hoipertelin kotiin itkien, ja häpesin niin, että se häpeä peitti kivun. Kotona isä oli humalassa, eikä huomannut mitään. Menin suihkuun ja sitten yritin nukkua. Mietin, että miten ikinä uskallan mennä maanantaina kouluun.
Seuraavana aamuna isä oli sen verran selvinnyt että näki kasvoni. Hän oli tekemässä rikosilmoitusta, mutta sitä ei otettu vastaan, koska tekijä oli 14 ja minä 13.
Maanantaina oli pakko mennä kouluun, jossa kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan opettaja ei kysynyt kasvojen mustelmasta mitään. Kun pääsin kotiin, äiti soitti humalassa ja haukkui minut lyttyyn.
Se taisi olla ensimmäisiä päiviä joista muistan varmasti, että unelmat minussa alkoivat kuolla pois. En ollut tärkeä kenellekään. Kukaan ei välittänyt.
N38
Oli tällainen talvi-ilta, ja seisoin koulun pihalla. Olin lähteny nuokulta äkkiä, sillä minulle kerrottiin, että henkilö x haluaa antaa turpaan.
Minut saatiin kiinni siinä pihamaalla. Joku repi hiuksista ja joku toinen löi. Useampi muu seisoi ringissä ympärillä.
Hoipertelin kotiin itkien, ja häpesin niin, että se häpeä peitti kivun. Kotona isä oli humalassa, eikä huomannut mitään. Menin suihkuun ja sitten yritin nukkua. Mietin, että miten ikinä uskallan mennä maanantaina kouluun.
Seuraavana aamuna isä oli sen verran selvinnyt että näki kasvoni. Hän oli tekemässä rikosilmoitusta, mutta sitä ei otettu vastaan, koska tekijä oli 14 ja minä 13.
Maanantaina oli pakko mennä kouluun, jossa kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan opettaja ei kysynyt kasvojen mustelmasta mitään. Kun pääsin kotiin, äiti soitti humalassa ja haukkui minut lyttyyn.
Se taisi olla ensimmäisiä päiviä joista muistan varmasti, että unelmat minussa alkoivat kuolla pois. En ollut tärkeä kenellekään. Kukaan ei välittänyt.
N38
Vierailija kirjoitti:
miten kehtaat
Vierailija kirjoitti:
N38
Mitä ihmettä? Jos tämä pitää paikkansa niin poliisin olisi kuitenkin pitänyt tehdä lasu siitä 14 vuotiaasta. Opettajilta nyt ei voi muuta odottaakaan kuin mitä kuvailit.
Juutalainen nainen kulki perässä haukkumassa kaikki työ tekijät ja olipa sitten väärää todistusta muista antanut jokaisesta . Kuuluu näihin rosvoihin p.jalovaara . Oli täysi työpaikkakiusaaja , väärää todistusta lähimmäisestä . Myös m.koivisto on yksi näitä eksyttäjiä . Paha puhe pahasta puheesta väärä todistus väärästä todistuksesta Mooses.
Mustalaismies raiskasi metsässä alaikäisiä vaikka sillä oli oma tyttöystävä .