Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siivooja ja lapsiani ei ole kiusattu koskaan!

Vierailija
27.05.2014 |

Olen 47-vuotias nainen joka on tehnyt siivoustyötä koko ikäni ja ihan omasta tahdostani. Mieheni on 46-vuotias, joka on tehdasalalla töissä ja tykkää työstä. Asumme Itä-suomessa ja lapsiamme 18-vuotiasta tyttöä ja 4-vuotiasta poikaa ei ole koskaan kiusattu vanhempiensa ammattien takia!

Siivoojan ammatti on arvostettavaa työtä. Pidämme huolta ihmisten siisteydestä ja hygieniasta eli terveydestä. Palkka voisi olla kyllä vähän korkeampi. Mutta minun ja miehen tulotasoillakin 4 henkinen perhe tulee toimeen kyllä ihan hyvin. Edellisen ketjun ap näytti ihan selvästi aliarvostavan siivoojan ammattia, kun kirjotti siivoustyöstä mm. paskaduunina, seuraavassa viestissä koitti sitten selitellä sanomisiaan, jos on hänestä noin paskaa duunia niin lopettaisi sitten sen työn teon!

Jos minun lapsiani kukaan kiusaisi samalla tavalla kuin sen ketjun ap:n lapsia, niin minä kävisin kyllä sanomassa niille lapsille ja vanhemmille suorat sanat! silläkin uhalla että menettäisin työpaikkani. Mulla on aivan nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. Aina se vika on niiden kiusaaja kakaroiden päässä jotka kiusaa ja se mistä nuo asenteet periytyy eri ammatteja kohtaan, oisko vanhemmilta. Sanoisin tuolle ap:n tuntemalle perheelle että: en paljoa teinä huutelisi, kun ette osaa edes omaa paskahuussianne siivota niin kuin normaalit tavalliset ihmiset! että käykö teillä joku ulkopuolinen kenties perseetkin pyyhkimässä?

Luulisivat hiljenevän.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko?

Vierailija
2/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua johon viittaat, mutta kuulostaa todella pikkusieluiselta, jos ihmisiä jaotellaan ammatin perusteella. Koko yhteisössä on silloin jotain vikaa, sillä aikuisiltahan nämä mallit siirtyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:45"]

Helpottiko?

[/quote]

Kyllä, koska sain purkautua.

Vierailija
4/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siivoojan ammattia. Itsenäistä (iso plussa tästä) ja fyysisesti suht raskasta työtä.

Vierailija
5/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:47"]

En ole lukenut ketjua johon viittaat, mutta kuulostaa todella pikkusieluiselta, jos ihmisiä jaotellaan ammatin perusteella. Koko yhteisössä on silloin jotain vikaa, sillä aikuisiltahan nämä mallit siirtyvät.

[/quote]

Tässä tämä ketju jos haluat lukea.

En itsekkään lukenut alkua pidemmälle, mutta mulle kyllä riitti ap:n aloitus ja sen jälkimmäinen viesti.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3991519/ketju/siivoajana_lapsen_luokkakaverien_perheessa

Vierailija
6/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkea työtä. T. työkykynsä menettänyt

Vierailija
7/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:49"]

Arvostan siivoojan ammattia. Itsenäistä (iso plussa tästä) ja fyysisesti suht raskasta työtä.

[/quote]

Kiitos! :)

Vierailija
8/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:51"]

Arvostan kaikkea työtä. T. työkykynsä menettänyt

[/quote]

Oikea asenne! :) kiitos.

Vierailija
9/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siivoustyötä tehnyt mutta arvostan sitä kyllä. Joku insinööri voi olla poissa viikkojakin ilman että se paljon mihinkään vaikuttaa, mutta jos siivous jäisi tekemättä, loppuisi äkkiä työnteko koko firmassa.

Vierailija
10/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:57"]

En ole siivoustyötä tehnyt mutta arvostan sitä kyllä. Joku insinööri voi olla poissa viikkojakin ilman että se paljon mihinkään vaikuttaa, mutta jos siivous jäisi tekemättä, loppuisi äkkiä työnteko koko firmassa.

[/quote]

Kiitos. :) no itsekin opetan lapsiani arvostamaan niin asianajajia kuin siivoojia ammatiltaan.

Vierailija
11/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset silti sen huomaa, että kotona ei ole niin paljon rahaa eikä vanhemmilla koulutusta kuin muissa perheissä. Itse en kertonut äidille koskaan, jos kaverit oli maininneet jotain rahavaroistaan, eli ei sitä vanhemmat välttämättä edes tiedä mitä lapset kuulee ja näkee. Näytä minulle pankinjohtaja, joka toivoo pojastaan siivoojaa.

Vierailija
12/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En itsekkään lukenut alkua pidemmälle, mutta mulle kyllä riitti ap:n aloitus ja sen jälkimmäinen viesti.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3991519/ketju/siivoajana_lapsen_luokkakaverien_perheessa

[/quote]

En lukenut muutamaa viestiä pitemmälle tuota lainattua ketjua, mutta ymmärrän sen aloittajaa. Olen asunut samanlaisella alueella, kuuluin siihen pieneen prosenttiin joka asusteli vuokralla, ja ihan varmasti myös minun lapsiani olisi kiusattu jos oltaisiin asuttu siellä vielä sen verran kauemmin että lapset olisivat menneet kouluun, siis ihan siksi ettei olla kovin menestyneitä elämässä. Se maailma siellä oli ihan vääristynyt. Ei ollut muuta kuin raha ja raha, se kuka tienaa eniten (tai siis, naisten kesken kilpailtiin siitä kenen mies tienaa eniten, koska rehellisesti sanottunahan sellaisia hehtaarilinnoja ei näiden naisten palkoilla koskaan osteltaisi) ja lapset olivat jo hyvin pienestä pitäen tosi tarkkoja siitä, millaiset vaatteet ja välineet kenelläkin oli. 

Oli helpotus muuttaa tavislähiöön, jossa ihmiset eivät pidä niin hirveää meteliä pankkitilistään ja siitä mitä milloinkin ovat ostaneet. Uutta tuttavuutta ei ensimmäisenä zoomata päästä varpaisiin sillä silmällä, että onkohan toi nyt riittävän varakas ja akateeminen ja kokoomuslainen että sille viitsisi sanoa että moi.

Vierailija
13/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:59"]

Kyllä ne lapset silti sen huomaa, että kotona ei ole niin paljon rahaa eikä vanhemmilla koulutusta kuin muissa perheissä. Itse en kertonut äidille koskaan, jos kaverit oli maininneet jotain rahavaroistaan, eli ei sitä vanhemmat välttämättä edes tiedä mitä lapset kuulee ja näkee. Näytä minulle pankinjohtaja, joka toivoo pojastaan siivoojaa.

[/quote]

No empä tiedä mistä meillä lapset olisivat sen huomanneet. Asumme omassa rakentamassamme omakotitalossa, ajamme ihan perus hyvällä autolla (ford mondeo ja ei se kaikista uusin malli, mutta ei vanhinkaan, voin näyttää kohta vaikka meidän autosta kuvan. :) ) lapset ovat aina saaneet kohtuudella sen mitä ovat halunneet ja tarvinneet. Meillä on myös 4-vuotias kultainennoutaja. Ja minä ja mies ollaan molemmat koulut käyty, ei meillä ole siis pelkkä peruskoulu pohja, ollaan myös ammattikoulussa opiskeltu ammatit. Niin en minä tajua että mitä halveksuttavaa tässä meidän perheessä olisi, ulospäin näytetään ihan tavalliselta, hyvältä, keskituloiselta perheeltä. Ja mulla ei ole sitä vikaa, että mä toivoisin lapsistani ehdottomasti jotain. Mun lapsista saa tulla niitä, mitä he itse haluavat olla. Tuli mun pojasta sitten vaikka se pankinjohtaja tai tulisi vaikka mun tytöstä siivooja, ihan yhtä tyytyväinen olen, jos se on sitä mitä he haluavat, arvostettavia ammatteja molemmat. Mutta mun tytöstä tulikin nyt sitten tarjoilija ja ihan hyvä ja mukava duuni se varmasti on, joten en valita hänen puolestaan. :)

Vierailija
14/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:00"]

[/quote]

[/quote]

En lukenut muutamaa viestiä pitemmälle tuota lainattua ketjua, mutta ymmärrän sen aloittajaa. Olen asunut samanlaisella alueella, kuuluin siihen pieneen prosenttiin joka asusteli vuokralla, ja ihan varmasti myös minun lapsiani olisi kiusattu jos oltaisiin asuttu siellä vielä sen verran kauemmin että lapset olisivat menneet kouluun, siis ihan siksi ettei olla kovin menestyneitä elämässä. Se maailma siellä oli ihan vääristynyt. Ei ollut muuta kuin raha ja raha, se kuka tienaa eniten (tai siis, naisten kesken kilpailtiin siitä kenen mies tienaa eniten, koska rehellisesti sanottunahan sellaisia hehtaarilinnoja ei näiden naisten palkoilla koskaan osteltaisi) ja lapset olivat jo hyvin pienestä pitäen tosi tarkkoja siitä, millaiset vaatteet ja välineet kenelläkin oli. 

Oli helpotus muuttaa tavislähiöön, jossa ihmiset eivät pidä niin hirveää meteliä pankkitilistään ja siitä mitä milloinkin ovat ostaneet. Uutta tuttavuutta ei ensimmäisenä zoomata päästä varpaisiin sillä silmällä, että onkohan toi nyt riittävän varakas ja akateeminen ja kokoomuslainen että sille viitsisi sanoa että moi.

[/quote]

No huhhuh mitä porukkaa! onneksi en asu tuolla alueella. Olisi kyllä aivan helvetin inhottavaa asua tuollasten ihmisten keskuudessa.

Me asutaan maalla, omassa rakentamassamme omakotitalossa ja tykätään kovasti. Täällä on mukavan rentoa asua ja ihmisetkin mukavan rentoja ja ystävällisiä. Kaupungissa ollaan miehen kanssa asuttu nuoruuttamme ja sitten kun meidän tyttö syntyi, niin asuttiin vielä kerrostalo asunnossa siihen asti kun tyttö täytti 7 ja aloitti koulun. Sillon muutimme maalle. Meidän omakotitalon rakennus alkoi siis v.2001 ja meillä on 2002 valmistunut omakotitalo. :)

Vierailija
15/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösellä autolla ajaa tällä hetkellä meidän 4 henkinen perheemme:

http://d27bvkdq0v3pxy.cloudfront.net/images/processed/NORMAL/333/141/84/1398275376530.JPG

Automme ei ole parhaimmasta päästä, mutta ei kyllä huonoimmastakaan. Musta aika tavallinen. :) tykkään ajella tuolla meidän mondeolla!

Vierailija
16/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 16:32"]

Minä olen 21 vuotias siivoojan tytär eikä minuakaan ole koskaan kiusattu äitini ammatin takia :)

[/quote]

Hyvä juttu. :) eipä siinä olekkaan mitään syytä kiusata. Ikinä ei ole semmoiselle teolle mitään hyvää syytä, vaikka toinen olisi toiminut jotenkin väärin. Silti ne asiat pitää muuten hoitaa kuin kiusaamalla.

Vierailija
19/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäisin lapsiani kaveeraamasta siivoojan penikoiden kanssa, mutta onneksi ei tarvitse, koska asumme niin hyvällä alueella, ettei koulussakaan ole ketään alemman sosiaaliluokan tapauksia. Koulussa on siivoojat ja olen sanonut, että heitä ei tarvitse tervehtiä tai väistää, jos on tiellä. Kenkiäkään ei tarvitse turhaan pyyhkiä sisään tullessa, koska siivoojan työtä on siivota kuraa eikä hänen pidä päästä turhan helpolla. Työtä me rikkaatkin joudutaan tekemään rahojemme eteen!

Vierailija
20/22 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 13:55"]

Kieltäisin lapsiani kaveeraamasta siivoojan penikoiden kanssa, mutta onneksi ei tarvitse, koska asumme niin hyvällä alueella, ettei koulussakaan ole ketään alemman sosiaaliluokan tapauksia. Koulussa on siivoojat ja olen sanonut, että heitä ei tarvitse tervehtiä tai väistää, jos on tiellä. Kenkiäkään ei tarvitse turhaan pyyhkiä sisään tullessa, koska siivoojan työtä on siivota kuraa eikä hänen pidä päästä turhan helpolla. Työtä me rikkaatkin joudutaan tekemään rahojemme eteen!

[/quote]

Hyvän karhunpalveluksen teet lapsillesi, aikuisuutta ajatellen.

Ja siivoojia kohtelet kuin elukoina joilla ei ole ihmisarvoa.

Ole kuinka akateeminen hienostoperse tahansa, ei se sinunkaan ihmisarvosi puheista päätellen ole kovin korkea. ;) ja sekös sinua vituttaa, kitiset ihan punaisena vihasta. Ja sillon kun me pidettiin nuorena hauskaa ja pidetään edelleen ja ollaan vapaampia ajatusmaailmaltamme, koska kivempi elää vähän rappiolla, kuin liian tiukan kurin alaisena, niin sinä pänttäsit vaan niitä saatanan koulukirjojasi. Minä olen elämältä saanut kovemmat opit, kuin sinä ikinä tulet saamaankaan. Susta ei ole fyysiseen työhön. Sinä olet heikko ja pääkin riittää vaan pelkkään pätemiseen ja toisen halventamiseen.

Ei armo... anteeksi, arvoa.

Empä minäkään tässä itseäni kovin korkealle aikuisena ihmisenä kyllä nosta kun näin kirjotan, mutta mitä sulle ihmisperkeleelle voi muuta ystävällisesti sanoa? Ei muuta kuin hyvää päivää ja hei hei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän