Olen siivooja ja lapsiani ei ole kiusattu koskaan!
Olen 47-vuotias nainen joka on tehnyt siivoustyötä koko ikäni ja ihan omasta tahdostani. Mieheni on 46-vuotias, joka on tehdasalalla töissä ja tykkää työstä. Asumme Itä-suomessa ja lapsiamme 18-vuotiasta tyttöä ja 4-vuotiasta poikaa ei ole koskaan kiusattu vanhempiensa ammattien takia!
Siivoojan ammatti on arvostettavaa työtä. Pidämme huolta ihmisten siisteydestä ja hygieniasta eli terveydestä. Palkka voisi olla kyllä vähän korkeampi. Mutta minun ja miehen tulotasoillakin 4 henkinen perhe tulee toimeen kyllä ihan hyvin. Edellisen ketjun ap näytti ihan selvästi aliarvostavan siivoojan ammattia, kun kirjotti siivoustyöstä mm. paskaduunina, seuraavassa viestissä koitti sitten selitellä sanomisiaan, jos on hänestä noin paskaa duunia niin lopettaisi sitten sen työn teon!
Jos minun lapsiani kukaan kiusaisi samalla tavalla kuin sen ketjun ap:n lapsia, niin minä kävisin kyllä sanomassa niille lapsille ja vanhemmille suorat sanat! silläkin uhalla että menettäisin työpaikkani. Mulla on aivan nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. Aina se vika on niiden kiusaaja kakaroiden päässä jotka kiusaa ja se mistä nuo asenteet periytyy eri ammatteja kohtaan, oisko vanhemmilta. Sanoisin tuolle ap:n tuntemalle perheelle että: en paljoa teinä huutelisi, kun ette osaa edes omaa paskahuussianne siivota niin kuin normaalit tavalliset ihmiset! että käykö teillä joku ulkopuolinen kenties perseetkin pyyhkimässä?
Luulisivat hiljenevän.
Kommentit (22)
Minä olen 21 vuotias siivoojan tytär eikä minuakaan ole koskaan kiusattu äitini ammatin takia :)
Ja kuka sivistynyt ihminen puhuu lapsista edes penikoina? ei kukaan.
Tai sosiaaliluokista? tämähän on kuin titanicin laivaan lastaus 1900 luvun alussa.
Ja se ettei esim. siivoojia, tarjoilijoita ja postinjakajoita tarvitse tervehtiä tai väistää tai sisälle tullessa pyyhkiä kenkiä, asioita mitkä kuuluu ihan hyviin käytöstapoihin ja tulisi opettaa lapselle kuin lapselle, niin mietin vaan että millasia sontaperse sikoja ne lapsesi onkaan!
Hyi helvetti. Menkää vaan muualle ilomielin sotkemaan, mutta meille ette tule! meillä pidetään siisteydestä ja hyvistä käytöstavoista.