Mies luulee, että lomareissulle lähdetään sillä hetkellä kun hän haluaa.
Pitäisköhän matkat varata, hoitaja eläimille tai hoitola. Miten ei tajua, että "Lähdetäänpäs huomenna/ensi viikolla"ei vain onnistu. Jotain pitää tehdä etukäteen. Kun yritän kysyä milloin hänelle sopisi, niin no nyt tuosa joskus. Eli en pysty itsekkään hoitamaan järjestelyjä. Odotan sitä mökötystä ja vitutusta kun emme päääsekään.
Kommentit (6)
Varaa matka ja ilmoita hänelle ajankohta?
Ei onnistu. Hänellä ei ole kesälomaa, vaan hän pyytää erikseen yhden ylimääräisen vapaan että saadaan pidennetty viikonloppu sitten kun työtilanteeseen sopii. Ehkä tässä on toinen pointti se, että jos miehen pitää päättää edes päivä milloin lähdetään, se on liian "vastuullista" homma venyy ja venyy ja lopulta menee pipariksi, jollei jää kokonaan..
ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:26"]
Varaa matka ja ilmoita hänelle ajankohta?
[/quote]
Komppi tälle, mun mies on kanssa jahkailija, eikä tykkää lomajärjestelyistä. Mä oon järjestänyt kesälomareissut, ainoastaan aikataulu on sovittu yhdessä joskus huhtikuussa, esim. että mies on kesälomalla tänä vuonna viikoilla 22-25, sen jälkeen mulla on melkein vapaat kädet (lapsilla alkaa olla mielipiteitä ja toiveita) ja ilmoitan milloin ja minne lähdetään. Maakin on usein miehelle yllätys.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:29"]
Ei onnistu. Hänellä ei ole kesälomaa, vaan hän pyytää erikseen yhden ylimääräisen vapaan että saadaan pidennetty viikonloppu sitten kun työtilanteeseen sopii. Ehkä tässä on toinen pointti se, että jos miehen pitää päättää edes päivä milloin lähdetään, se on liian "vastuullista" homma venyy ja venyy ja lopulta menee pipariksi, jollei jää kokonaan..
ap
[/quote]
Onko miehesi palkollinen vai yrittäjä? Työntekijän osalta tuollainen lomajärjestely ei ole työsuojelullisesti laillista. Työnantajan pitää järjestää vähintään kahden viikon yhtenäinen loma. Tai poikkeus on se että jos miehesi on vasta aloittanut työpaikalla eikä hänellä ole vielä kertynyt ollenkaan loma-oikeutta.
Minä varaan matkan, pakkaan lapset autoon, jätän pöydälle lapun, että lomalla ollaan. Miestä ei tarvita siihen, että lapset pääsee kylpylään tai Prahaan tai Särkänniemeen. Tietty kerron sille etukäteen, koska olemme menossa, ei se ihan totaaliyllätyksenä tule.
Onpa urpo mies. Onko suunnitelmallisuus hänelle yleensäkin hankalaa, vai vain tuossa asiassa?