Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei vegaaneille, kasvissyöjille ja muille nirsoilijoille!

Vierailija
27.05.2014 |

Spin offina tuohon anoppi kostaa-keskusteluun. Miksi kasvissyöjät ja muut omaa ruokavaliota noudattavat aina olettavat, että juuri heitä varten pitäisi tehdä omat ruoat ja tarjottavat? Jos ei voi syödä kinkkuvoileipää kylässä, niin ronkkikoot kinkun pois ja syökööt pelkän leivän. Ärsyttää, että aikuiset ihmiset pelleilevät syömisten kanssa tällä tavalla. Allergiset ja keliakikot asia erikseen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on noiden Oikeisiin Aatteisiin tai Uskoihin hurahtaneiden kanssa. Varpaillaan saa olla.

Vierailija
2/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voi myös toimia toistepäi.... Meillä oli kotona kasvidruokapäivä, ja miehen sisko lapsineen tule kylään. Heille ei kasvisruoka kelvannut, vaan piti olla jotain lihaa.

Se menee kyllä niin että sitä syödään mitä tarjotaan, jos on oma ruokavalio niin safkat mukaan. Sen kylllä ymmärrän jos usein menee syömään. Esim jos mun sisko jol o keliakia tulee meille niin se o päivänselvää että ruoka on sellasta mitä hän voi syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:53"]Toi voi myös toimia toistepäi.... Meillä oli kotona kasvidruokapäivä, ja miehen sisko lapsineen tule kylään. Heille ei kasvisruoka kelvannut, vaan piti olla jotain lihaa.

Se menee kyllä niin että sitä syödään mitä tarjotaan, jos on oma ruokavalio niin safkat mukaan. Sen kylllä ymmärrän jos usein menee syömään. Esim jos mun sisko jol o keliakia tulee meille niin se o päivänselvää että ruoka on sellasta mitä hän voi syödä.

[/quote]

En usko tätä.

Vierailija
4/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole helpompi tehdä leipä ilman kinkkua kuin kinkun kanssa ? 

Vierailija
5/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:54"]eikö ole helpompi tehdä leipä ilman kinkkua kuin kinkun kanssa ? 

[/quote]

Tarjoatko usein pelkkää leipää ilman päällisiä? Aika köyhää. :P

Vierailija
6/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos on allerginen lihalle[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:45"]

Spin offina tuohon anoppi kostaa-keskusteluun. Miksi kasvissyöjät ja muut omaa ruokavaliota noudattavat aina olettavat, että juuri heitä varten pitäisi tehdä omat ruoat ja tarjottavat? Jos ei voi syödä kinkkuvoileipää kylässä, niin ronkkikoot kinkun pois ja syökööt pelkän leivän. Ärsyttää, että aikuiset ihmiset pelleilevät syömisten kanssa tällä tavalla. Allergiset ja keliakikot asia erikseen.

[/quote]

Vierailija
7/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:54"]eikö ole helpompi tehdä leipä ilman kinkkua kuin kinkun kanssa ? 

[/quote]

[/quote]

jos tietää ettei miniä syö lihaa niin kyllä :)

Vierailija
8/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:45"]Spin offina tuohon anoppi kostaa-keskusteluun. Miksi kasvissyöjät ja muut omaa ruokavaliota noudattavat aina olettavat, että juuri heitä varten pitäisi tehdä omat ruoat ja tarjottavat? Jos ei voi syödä kinkkuvoileipää kylässä, niin ronkkikoot kinkun pois ja syökööt pelkän leivän. Ärsyttää, että aikuiset ihmiset pelleilevät syömisten kanssa tällä tavalla. Allergiset ja keliakikot asia erikseen.

[/quote]En kyllä tunne ketään kasvissyöjää, joka olettaisi, että häntä varten tehdään omat ruoat. Itsekin kasvissyöjä ja yleensä ehdotan, että voin itse ottaa omat eväät tai kysyn mitä ruokaa on ja jätän tarjottavista vain lihan pois ja laitan omat lisukkeet. Enkä minä siitä mitään numeroa tee, monesti kukaan juhlissa ei edes huomaa, että syön jotain erilaista.

Vierailija
9/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

jos tietää ettei miniä syö lihaa niin kyllä :)

[/quote]

Mutta miksi pitää olla kiinnostunut toisten syömisistä niin paljon, että arvon neidille pitää tehdä omat sapuskat? Voileipä nyt on tietysti helppo muuttaa, mutta jos kaikki muut syövät tyyliin uunikalaa ja yks onneton ei sitä vegaanina voi mukamas syödä, niin miksi tehdä tälle jotain hirssimuhennosta, että aikuinen ihminen pysyy tyytyväisenä?

Vierailija
10/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:05"]

Mutta miksi pitää olla kiinnostunut toisten syömisistä niin paljon, että arvon neidille pitää tehdä omat sapuskat? Voileipä nyt on tietysti helppo muuttaa, mutta jos kaikki muut syövät tyyliin uunikalaa ja yks onneton ei sitä vegaanina voi mukamas syödä, niin miksi tehdä tälle jotain hirssimuhennosta, että aikuinen ihminen pysyy tyytyväisenä?

[/quote]

Koska sinä olet aikuinen, fiksu ihminen, joka osaa kunnioittaa toisen vakaumusta vaikkei sitä itse jakaisikaan.

Vierailija
11/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:45"]Spin offina tuohon anoppi kostaa-keskusteluun. Miksi kasvissyöjät ja muut omaa ruokavaliota noudattavat aina olettavat, että juuri heitä varten pitäisi tehdä omat ruoat ja tarjottavat? Jos ei voi syödä kinkkuvoileipää kylässä, niin ronkkikoot kinkun pois ja syökööt pelkän leivän. Ärsyttää, että aikuiset ihmiset pelleilevät syömisten kanssa tällä tavalla. Allergiset ja keliakikot asia erikseen.

[/quote]En kyllä tunne ketään kasvissyöjää, joka olettaisi, että häntä varten tehdään omat ruoat. Itsekin kasvissyöjä ja yleensä ehdotan, että voin itse ottaa omat eväät tai kysyn mitä ruokaa on ja jätän tarjottavista vain lihan pois ja laitan omat lisukkeet. Enkä minä siitä mitään numeroa tee, monesti kukaan juhlissa ei edes huomaa, että syön jotain erilaista.

[/quote]

Mä kyllä tunnen ja juurihan tuo toisen keskustelun AP niin vaati. Että hänen ruokavaliotaan pitäisi kunnioittaa.

Ao

Vierailija
12/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:45"]Spin offina tuohon anoppi kostaa-keskusteluun. Miksi kasvissyöjät ja muut omaa ruokavaliota noudattavat aina olettavat, että juuri heitä varten pitäisi tehdä omat ruoat ja tarjottavat? Jos ei voi syödä kinkkuvoileipää kylässä, niin ronkkikoot kinkun pois ja syökööt pelkän leivän. Ärsyttää, että aikuiset ihmiset pelleilevät syömisten kanssa tällä tavalla. Allergiset ja keliakikot asia erikseen.

[/quote]

Mä kyllä tunnen ja juurihan tuo toisen keskustelun AP niin vaati. Että hänen ruokavaliotaan pitäisi kunnioittaa.

Ao

Vierailija
13/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä 20 vuotta, ja pidän siitä mahdollisimman vähän meteliä koska olen huomannut, että se jostain syystä ärsyttää joitakin ihmisiä. En koskaan ole vaatinut, että minua varten pitäisi kokata jotain erityistä (yleensä ystäväni ja sukulaiseni itse haluavat ottaa asian huomioon ja laittavat tarjolle myös kasviavaihtoehdon). Jos jossain on tarjolla pelkkä lihavaihtoehto, en tee asiasta numeroa vaan syön sitten vaikka vain leipää ja salaattia (näitä yleensä on aina tarjolla joka tapauksessa). Joskus olen ruokaa ottaessani jättänyt lihat vain pois, esim. lihasopasta ottanut vain perunat ja lientä (jos olemme vaikkapa olleet kylässä vanhan sukulaisen luona ja olisi ollut todella epäkohteliasta olla ottamatta mitään - vaikka itselle tekee huonoa kun maistaa sen lihan maun).

Vierailija
14/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:05"]

[/quote]

Koska sinä olet aikuinen, fiksu ihminen, joka osaa kunnioittaa toisen vakaumusta vaikkei sitä itse jakaisikaan.

[/quote]

Paskat tollasista vakaumuksista sanon minä. Hankalia ihmisiä vaan ovat, kun pitää ruoalla pelleillä. "En voi syödä kananmunia, kun ne kanat niin häkissä lukiessaan kärsivät". V#ttu sentään.

Vierailija
15/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muniessaan. ^ Ap

Vierailija
16/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:05"]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä aikuinen ihminen voit kunnioittaa toisen vakaamusta. Minulla on vegaani ystävä joka tekee vegaani ruokaa. Ikinä hän ei ole juhliin tehnnyt muuta kuin vegaani ruokaa. Voin myös sanoa, että se on välillä tosi pahaa. Kyllä hän aina vaati että meillä pitää olla vegaani tarjottavaa ja tekee siitä suuren numeron synttäreillä. Esimerkiksi nostaa karkit korkealle jotta hänen lapsi ei saa vahingossa liivatetta jne. Eli se kulkee kahteen suuntaan. Jos sekasyöjä pitää tarjota vegaani ruokaa tai kasviruokaa, niin vegaani pitää tarjota sekaruokaa.

Ei niin, että vain vegaaneilla on oikeus vaatia.

Vierailija
17/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kohta 10 vuotta täyteen lihatonta elämää. Syön sitä, mitä tarjotaan ja tarvittaessa syön vasta kotona. Mulla ei ole ongelmaa.

Sen sijaan kymmeniä kertoja on käynyt niin, että isäntäväki kiusaantuu ja harmistuu, kun heidän tarjoamansa liharuoat eivät kelpaa. Voi että sitä harmittelun ja voivottelun määrää, mitä on kuultu vuosien varrella.

Vierailija
18/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:12"]

Ei niin, että vain vegaaneilla on oikeus vaatia.

[/quote]

Tottakai noin. Mutta huomaa, että ainoa ihminen jonka asenteisiin sinä voit suoraan vaikuttaa, olet sinä itse.

Vierailija
19/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen kasvissyöjä, kuten tyttärenikin ja olemme vähän nirsojakin, mutta eipä olla ikinä mitään teatteria harrastettu syömisten osalta. Emme aio jatkossakaan.

Vierailija
20/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:13"]Mulla tulee kohta 10 vuotta täyteen lihatonta elämää. Syön sitä, mitä tarjotaan ja tarvittaessa syön vasta kotona. Mulla ei ole ongelmaa.

Sen sijaan kymmeniä kertoja on käynyt niin, että isäntäväki kiusaantuu ja harmistuu, kun heidän tarjoamansa liharuoat eivät kelpaa. Voi että sitä harmittelun ja voivottelun määrää, mitä on kuultu vuosien varrella.

[/quote]

Se on sulle ihan oikein. En vaan millään ymmärrä miksi pitää olla hankala!

Ap