"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoinen pakkaspäivä!
VIHAAN hangelle loimottavaa aurinkoa! Kärsimysnäytelmä. Näinä päivinä odotan vain, että tulisipa ilta ja äkkiä. Muut ihastelevat niiiiin iihanaa ilmaa.
Vihdoinkin, joku muu on samaa mieltä. 😂 Aurinkoisista pakkaspäivistä tulee lähinnä päänsärky.
No kun ne saa aikaan sitä painetta, että NYT PITÄÄ NAUTTIA tästä ihanasta raikkaasta pakkassäästä ja talviauringosta, ja lähteä L E N K I L L E !!!!! Ja ihastella joka toisen vastaantulijan kanssa sitä, kuinka ihana päivä on ja kerrankin kunnon ulkoilusää!
Kun sitä ei aina vaan jaksa. Kun ei se oma kroppa ja mieli kulje samaa rataa niiden IHANIEN PAKKASPÄIVIEN kanssa.
Kesällä sama juttu. Hei nyt pitää lähteä uimaan ja rannalle ja illalla terassille, kun on näin kaunis ja aurinkoinen ja lämmin päivä!!!!!
Eikä tee yhtään mieli, mutta on sitten ikään kuin porukan petturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulumusiikki ja joulukonsertit, mietin onko näitä kappaleita joku 15 kappaletta olemassa kun kaikki artistit vetää samat biisit joka ikinen joulu?
Juice Leskisen kappale Sika on ainoa joululaulu, josta pidän.
No ne on nämä joulun ikuiset vastustajat, jotka haluaa protestoida ja olla erilaisia.... siis nämä jotka rakastaa sitä ällöttävää Sika -biisiä. Minusta se on vain ja ainoastaan ruma laulu. Tempoltaan, säveleltään, esitykseltään ja sanoitukseltaan.
Onneksi sitä ei enää kuule ihan niin usein kuin joskus takavuosina joulun aikaan. Ilmeisesti se ei kaikkia muitakaan kovasti miellytä. En muuten tunne yhtäkään ihmistä, jotka sanoo siitä tykkäävänsä, vain täällä palstoilla nämä ainaiset joululaulujen inhoajat kehuu pitävänsä vain ja ainoastaan siitä. Makunsa kullakin.
Perinteisen joululaulut on kauneimpia mitä voi olla. Kuuntelenkin enimmäkseen kansainvälisiä joulubiisejä eri esittäjillä, mutta aina joku kaunis kotimainenkin kokoelma kuuluu joulun ajan musiikkiini. Onneksi saan kuunnella sitä mitä tahdon. Niin kuin kaikki muutkin, joten huudattakaa sitä sikaanne vaikka kuinka siellä omissa kodeissanne.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoautoilu ja -vaunuilu sekä leirintäalueella yöpyminen - inhottavan epämukavaa. Asuntoauton hinnalla saa hirveästi hotelliöitä miellyttävämmissä olosuhteissa.
Pikkukaupungissa tai maalla asuminen, en keksi tylsempää.
Tietokonepelit ja lautapelit
Haa, koko ajan löytyy uusia asioita! Vihaan myös lautapelejä lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä ruuan kanssa, eikä ymmärretä, jos ei halua sitä vaan mieluummin vettä. Alkaa kauhea painostaminen, että "sä et vaan ole tottunut vielä, maista nyt tätä niin kohta tykkäät!" Tai että "sä et ole saanut vielä sitä hyvää viiniä, tämä on kuule niin mainiota, että varmasti tykkäät" ja sitten kun maistan sitä, niin se on samaa pa--aa kuin kaikki muutkin mitä olen maistanut.
Mun mielestä viini ei vaan sovi ruuan kanssa.
Siis mun mielestä. Miksi en saisi pitää mielipidettäni?
Raikas vesi on parasta ruokajuomaa. Kenties joku voi olla jo niin ehdollistunut sille viinilleen, ettei ilman sitä voi syödä mitään, mutta minä olen edelleen veden kannalla.
Mun suussa viinit maistuu vaan happamalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuseksin antaminen naiselle.
Mitäh? Sehän on just parasta!
Tyyny alle ja sitten pitkään ja hartaasti. Aijaijai.No niinpä justiin, pitkään ja hartaasti.
Sori vaan miehet, mutta nainen ei välttämättä tykkää juuri siitä pitkästä ja hartaasta. Mulla menee kiihottuminen ohi, kun toinen vaan nuolee ja nuolee eikä lopeta. Milloin miehet oppii, ettei sitä pidä mielettömyyksiin pitkittää?
Kauhea neuvo! Miksi et sano tai tee elettä, että nyt riittää jo? Ei ole mitään ikävämpää, kun mies joka lopettaa sen kesken!!
Tässä yhteiskunnassa eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäminen. En ymmärrä miten siitä voi kukaan nauttia.
nimim. "peruskoulu pilaa lasten luontaisen liikkumisen ilon"
Vihasin itsekin aikaisemmin. Olin aina koulussa joko viimeinen tai toiseksi viimeinen. Kuulun siis sukupolveen jonka liikuntatunnit olivat täynnä kilpailuja, hyi.
Mutta miten kävikään: nykyään pertsa omaan tahtiin noin tunnin -puolentoista lenkkeinä mieluiten niin että ladulla ei ole muita on aivan mahtavaa. En tajua mitä tapahtui, en yleensä nauti juurikaan liikunnasta vaikka harrastan sitä pakosta kunnossa pysyäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aina piti hiihtää, hiihtää ja hiihtää. En ole pakkohiihdon jälkeen hiihtänyt.
Pesäpallo kuuluu tähän samaan.
Samoin luistelu ja yleisurheilu, nuo mystiset "jokainenhan nämä osaa opettamatta" -lajit, joita vaan alettiin harjoittaa ilman et opettaja olisi opettanut mitään. Sitten olit joko huono tai hyvä riippuen siitä miten itsesi pungersit tilanteista läpi. Esim. luistelu, ihan kivasti pysyy pystyssä olis kiva osata jarruttaakin. Oi miten hienon piruetin Pirkko teki, katsokaapa muut tytöt mallia. Jaa-a. Ja nyt menette jonoon ja hyppäätte pituutta! Noin! Taas Pirkko leiskautti hienosti, seuraava yrittää nyt samaa. Voi voi kun et osunut laudalle, se on nyt hylätty. Niin, tuolle laudalle. Yritäppäs ensi kerralla osua ja leiskauttaa! Kuten Pirkko!
Nyt kun asiaa mietin, niin käsityöope oli varmaan valmistunut samasta yliopistosta. Kaikkihan sitä osaavat sukan kutoa ja ommella he*vetin ruman kakanvärisen tunikan. Katsokaapas Pirkon kaverin Hennan sukkaa!
Just mietin tätä yks päivä ettei tosiaan kukaan koulussa varsinaisesti opettanut tekniikkaa luistelussa tai hiihdossa. Tai selittänyt muutenkaan mitään pelien sääntöjä. Miksihän ei tuntunut mielekkäälle liikuntatunnit... Juu, en varttunuturheilullisessa perheessä.
Opin vasta amiksessa kunnolla esim.pelaamaan lentopalloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloon? Ei kiitos. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa asuminen. Verrattuna kerrostalossa asumiseen.
Tiedän mitä se on, koska asuin lapsuuteni omakotitalossa. Se on kaikkien riskien kantamista itse, se on töitä töitä töitä ja se on naapurien varomista ja naapureihin törmäämistä ulkona. Sitä ajattelisi kerrostalossa, että "muutanpa omakotitaloon, niin saan omaa rauhaa". Et saa, ellei talo ole ison tontin keskellä kaukana naapureista.
Eikä sekään välttämättä riitä.
Minulla taas on täysin päinvastoin. Olen asunut 35 ensimmäistä ikävuottani kerrostaloissa, enkä todellakaan enää kaipaa sitä tylsää asumismuotoa: taloyhtiöiden yhteisiä sääntöjä, pieniä huoneita, pieniä parvekkeita (jos sellaista ylipätään asunnossa edes on), yhteisiä postimerkin kokoisia piha-alueita, yhteisiä kellaritiloja pienine kopperoineen, yhteisiä pihatalkoita "pakollisine" grillauksineen jne., jne.
Varsinaista toisten ehdoilla asumista kaiken kaikkiaan.Kun reilu vuosikymmen sitten muutin omakotitaloon, muuttui elämä kertalaakista vapaaksi ja rauhalliseksi. Täällä on hyvä asua. Oma tupa, oma lupa.
Sama.
Kerrostalossa asuttiin 2vuotta kunnes saimme oman talon. Ei ikinä enää betonikoppiin nyhjöttämään.
Aina joudut lähtemään jonnekin pois kotoa jos jotain haluat tehdä. Nyt voi kotona ja pihalla puuhastella ihan mitä mieli tekee.Minä taas nautin kerrostaloasumisesta. Asuin elämäni ensimmäiset 22 vuotta omakotitalossa ja se oli kärsimystä. Naapurit kyyläsivät jatkuvasti aidan takana, kyselivät muka tuttavallisesti asioitani ”mites sun yo-kirjoitukset edistyy?” ja joka kesäsunnuntaiaamu piti jossain leikata nurmikkoa moottori huutaen tai naulata jotakin hemmetin terassia. Öisin autonrassaaja-junttien pilluralliautot mennä jumputti ja mopoilla kierrettiin ympyrää. Tuli pakkokutsuja pihajuhliin, naapurinpenskojen (ei kiinnosta) rippijuhliin, kyseltiin kukkienkastelijaksi matkoilla, myytiin joulukalentereita, tultiin väkisin virpomaan... Naapurustossa oli meneillään jatkuva vertailu: kenellä on minkäkinlainen grilli, auto, verhot, pihaistutukset, jouluvalot, onko piha hoidettu tai lumet kolattu, entä mitäs teidän lapset harrastaa ai meillä jääkiekkoa ja ratsastusta, - mitäs te hiihtolomalla -me mennään Lanzarotelle. Ihan syvältä koko naapurusto.
Kun pääsin asumaan kauniiseen kerrostalooni, olen niin nauttinut! Ei kyttääviä, meluisia ja puheliaita naapureita, saa elää omaa elämäänsä just kuinka tahtoo, voi tulla ja mennä. Kukaan ei tunge iholle ellei itse hakeudu. Tapahtumia ja viihdettä löytyy, kun menee kaupungille. Kauppaan on kävelymatka, töihin myös. Olen kai sitten urbaani ihminen.
Eli asuit vanhempiesi kanssa omakotitalossa lapsena ja nuorena. En usko pätkääkään tuota sun vuodatusta. Kakarahan sinä suurimman osan siitä ajasta olit. Ja sulla oli oma piha, missä sait leikkiä.
Minä taas asuin kerrostalossa, ja ainainen mäkätys siitä, kenen pyörä on jätetty tähän ja kuka siellä pihassa nyt huutaa, miksi nämä tavarat on jätetty tähän, ei niitä saa siinä pitää, ei saa juosta siinä nurmikolla ja talossa kun asui lapsiperheitä, niin aina oli joku porukka, jonka penskat oli yksiä pirun riivattuja. Tunkivat veljen mopon tankkiin sokeria pyöräkellarissa, muutenkin tekivät siellä ilkivaltaa minkä ehtivät, rimputtelivat tahallaan ihmisten ovikelloja ja kiusasivat pienempiään. Oli aika, jolloin en juuri uskaltanut kulkea pihan läpi ilman vanhempiani tai veljeäni kun nämä hyökkäsi heti kimppuun kiusaamaan, heittelivät kiviä ja hiekkaa niskaan tai löivät nyrkillä naamaan ihan vaan huvikseen. Vanhemmille oli turha mennä valittamaan, ne oli samaa kaliberia pentujensa kanssa.
En todellakaan ihannoi kerrostaloelämää.
Mitään noin uteliaita omituisia naapureita ei ole ollut omakotialueella saati haja-asutusalueella. Rivareissa voi olla samaa meininkiä, siinähän ollaan samassa sumpussa ilman todellista yksityisyyttä. Rivareissa asuu niissäkin paljon lapsiperheitä, kun minun mielestäni se asumismuoto sopisi parhaiten lapsettomille ja eläkeihmisille, jotka kaipaa kuitenkin vielä edes jonkinlaista pikku pihaa, eikä halua kiivetä kerrostalojen rappusia. Lapsiperheitten kanssa on aina onnenkauppaa, minkälaisia ne on.
Varmasti on toisenlaistakin kokemusta kerrostaloista, mutta minulle jäi huonot muistot. Ei voinut pitää lemmikkieläimiäkään sillä tavalla kuin omat lapset on voineet omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aina piti hiihtää, hiihtää ja hiihtää. En ole pakkohiihdon jälkeen hiihtänyt.
Pesäpallo kuuluu tähän samaan.
Samoin luistelu ja yleisurheilu, nuo mystiset "jokainenhan nämä osaa opettamatta" -lajit, joita vaan alettiin harjoittaa ilman et opettaja olisi opettanut mitään. Sitten olit joko huono tai hyvä riippuen siitä miten itsesi pungersit tilanteista läpi. Esim. luistelu, ihan kivasti pysyy pystyssä olis kiva osata jarruttaakin. Oi miten hienon piruetin Pirkko teki, katsokaapa muut tytöt mallia. Jaa-a. Ja nyt menette jonoon ja hyppäätte pituutta! Noin! Taas Pirkko leiskautti hienosti, seuraava yrittää nyt samaa. Voi voi kun et osunut laudalle, se on nyt hylätty. Niin, tuolle laudalle. Yritäppäs ensi kerralla osua ja leiskauttaa! Kuten Pirkko!
Nyt kun asiaa mietin, niin käsityöope oli varmaan valmistunut samasta yliopistosta. Kaikkihan sitä osaavat sukan kutoa ja ommella he*vetin ruman kakanvärisen tunikan. Katsokaapas Pirkon kaverin Hennan sukkaa!
Just mietin tätä yks päivä ettei tosiaan kukaan koulussa varsinaisesti opettanut tekniikkaa luistelussa tai hiihdossa. Tai selittänyt muutenkaan mitään pelien sääntöjä. Miksihän ei tuntunut mielekkäälle liikuntatunnit... Juu, en varttunuturheilullisessa perheessä.
Opin vasta amiksessa kunnolla esim.pelaamaan lentopalloa
Mä en osannut pelata pesäpalloa, kun olin kipeenä silloin kun sen säännöt opetettiin. Sit vaan piti mennä sekaan pelaamaan vaikkei ollut mitään käsitystä mistään. Kun sanoin opettajalle niin se kuittasi vaan, että toiset opettaa, sinne vaan! Kukaan ei opettanut eikä neuvonut mitään. Sain kerran pesäpallon laakana suoraan rintakehääni, siitä tuli mulle kamala pelko koko peliä kohtaan. Opettaja vaan huusi että mikset ottanut koppia! Sattui muuten rintaan vielä viikkoja sen jälkeen.
Yks miesope kerran paukautti kauheella laakilla poikaoppilasta sääreen, siis sillä pesäpallomailalla. Oli tarkoitus osua palloon, mutta osu pojan jalkaan. Se turposi heti niin ettei saanut verkkareita jalastaan ja joutu lähtemään siitä vaan kotiinsa linkkaamaan, ei tarjonnut ope edes kyytiä. Oli kaks päivää pois koulusta, se oli sitä aikaa, ei paljon välitetty. Nyt siitä nousis kai oikeusjuttu ja korvaukset.
Pesäpallo ei kyllä ole kiinnostanut ikinä, vaikka kai mä ne säännöt jo osaisinkin, kun joutui itseopiskelemaan vuosien kuluessa.
Opin säännöt sitten itsekseni vasta lukiossa
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Naiset ovat jotenkin likaisia ja saastaisia aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyny alle ja sitten pitkään ja hartaasti. Aijaijai.No niinpä justiin, pitkään ja hartaasti.
Sori vaan miehet, mutta nainen ei välttämättä tykkää juuri siitä pitkästä ja hartaasta. Mulla menee kiihottuminen ohi, kun toinen vaan nuolee ja nuolee eikä lopeta. Milloin miehet oppii, ettei sitä pidä mielettömyyksiin pitkittää?
Kauhea neuvo! Miksi et sano tai tee elettä, että nyt riittää jo? Ei ole mitään ikävämpää, kun mies joka lopettaa sen kesken!!
Yritin. Seuraus oli toisen loukkaantuminen ja koko homma jäi siihen, koki arvosteluksi vaikka sanoin nätisti. Miehet on helvetin herkkähipiäisiä niissä asioissa.
Toinen tapaus oli vielä pahempi, piti väkisin mua kiinni ja väitti että nautin.
Ja joku muukin kokemus samaa laatua. Olen aika herkkä kiihottumaan nopeasti ja mulle riittää vähempikin määrä, mutta kun toinen vaan jatkaa ja jatkaa, multa menee tunto ja kaikki loppuu mun osalta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri! On ihan parasa, jos mies tykkää nuolla. Suuseksin saaminen on ihanaa. Mutta jos hän tekee sen mielestäsi väärin, opasta häntä hellästi käsin tai toivo, mitä haluat lisää. Sano esim. "Lisää, nyt sormilla, nopeammin" tai ääntele niin, että mies tietää, mitä kannattaa jatkaa. Tottakai kiihottuneisuus voi mennä ohi, jos ei itse anna mitään merkkejä, miten haluaa tilanteen etenevän.
Se, että makaa vaan ja toivoo toiminnan loppuvan, johtaa jossain vaiheessa haluttomuuteen molemmilla. Hyvässä seksissä molemmilla on vastuu siitä, että kumpikin voi ja saa nauttia. Älä missään tapauksessa tukahduta suuseksiä antavaa miestä, kun sen sijaan voit ohjata hänet saattelemaan sinut hekuman huipulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin. Seuraus oli toisen loukkaantuminen ja koko homma jäi siihen, koki arvosteluksi vaikka sanoin nätisti. Miehet on helvetin herkkähipiäisiä niissä asioissa.
Toinen tapaus oli vielä pahempi, piti väkisin mua kiinni ja väitti että nautin.
Ja joku muukin kokemus samaa laatua. Olen aika herkkä kiihottumaan nopeasti ja mulle riittää vähempikin määrä, mutta kun toinen vaan jatkaa ja jatkaa, multa menee tunto ja kaikki loppuu mun osalta siihen.
Seksi on herkkä aihe, ja jos kokee taitojaan arvosteltavan, kumppani voi todellakin loukkaantua hyvin vähäisen oloisesta palautteesta. Siksi seksistä puhuminen onkin niin vaikeaa, vaikkakin nautinnon kannalta tärkeää. Sinuna sanoisin ehkä miehelle etukäteen, mistä pidät. Kerro se esileikin omaisesti kun olette ryhtymässä puuhiin. Sano, että olet nopean toiminnan nainen ja nautit erityisesti siitä ja tästä. Anna miehen päästä helpolla kanssasi. Harva mies kärsii siitä, että nainen laukeaa nopeasti.
Pikkulapsi ja lapsiperhearki. On ihanaa tulla kotiin ja katsoa aikuisten elekouvia töllöstä syödä pitsaa ja juoda olutta jos ei tee mieli laitta ruokaa. Kukaan ei juokse, kilju ja vaadi huomiota. Äitiys on kuulemma rakkauden ihmemaa. Niin väsynyttä porukkaa saa hakea. Lapset on kivoja, Parhainta on lapset jotka voi jättää selkänsä taa päivän päätteeksi tuntematta minkään asteen syyllusyyttä tai velvollisuutta heistä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisen joululaulut on kauneimpia mitä voi olla. Kuuntelenkin enimmäkseen kansainvälisiä joulubiisejä eri esittäjillä, mutta aina joku kaunis kotimainenkin kokoelma kuuluu joulun ajan musiikkiini. Onneksi saan kuunnella sitä mitä tahdon. Niin kuin kaikki muutkin, joten huudattakaa sitä sikaanne vaikka kuinka siellä omissa kodeissanne.
Kokeileppa olla missä vaan kaupassa töissä Joulukuu, kuuntele siellä 24/7 joka helvatin
joululaulu uudestaan ja uudestaan ja uudestaan (pahimmassa tapauksessa alkaa jo Marraskuun puolella se renkutus) ja tulee sitten kertomaan että vieläkö tykkäät joululauluista. Minäkin tykkäsin vielä joskus, nykyään lähinnä vatuttaa jo etukäteen kun tietää että joulukuussa se kidutus alkaa taas ja pakoon et pääse kun et voi omaa musiikkia kuunnella kun pitää pystyä kuulemaan mitä asiakkaat sanovat. Lisäksi kaikki joululaulujen laulajat laulavat sillä lailla typerästi ulisten ja maukuen, miksi voi laulaa kuin normaali ihminen? Ainoa mitä vielä joten kuten siedän on Raskasta joulua versiot, niitä kuunnellessa ei täysin toivo olevansa kuuro.
Tosin nyt tämä vuonna hyvää kun pitänyt töissä käyttää sitä sellaista visiiriä Coronan takia niin sen sisällä kaikuu hyvin niin hyräillessä itsekseen ei kuule mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia teillä oikein on edes ystäviä, jos kaikki niiden kanssa vietetty aina on tuskaa ja kamalaa?😄 Vai onko kuitenkin niin, että on kivaa kun on joitain ihmisiä varalla, niin voi sitten eron tullessa tai remppa-apua kaivattaessa ottaa kivasti yhteyttä, kunhan se tapahtuu täysin omilla ehdoilla?
Itse tylsistyn kuoliaaksi, kun pitäisi osallistua kavereiden lasten synttäreille/babyshowereihin/ristiäisiin tai johonkin muuhun vauvalässytykseen. Naisen jotenkin oletetaan automaattisesti kiinnostuvan ventovieraistakin penskoista, pahimmassa tapauksessa niitä haisevia panopokaaleja tungetaan väkisin syliin. Siinä sitten koitat hymyillä väkisin hullunkiilto silmissä virnuilevalle äityliinille, jonka mielestä vauvan sylissä pitäminen on suurin kunnianosoitus ikinä, samalla kun itse mietit mikä meteli syntyisi jos heivaisit kersan kiertopotkulla naapuriin asti.
Joo, ja sitten kun vielä siinä syliin antaessa aletaan haistella että "oliskohan muuten vaipassa vähän täytettä, hehheh".. "joo-o, vähän lehahtaa että on vaippaan pikkuisen päässyt, hahhahhaa".
Hyi hitto.
Laskettelu näin aikuisena.
Joo, voihan sitä pari mäkeä laskea, jos ei ole liian kylmä/rinteet aivan jäiset. Mutta en minä montaa mäkeä jaksa. Se on yhtä hauskaa kuin stigalla laskeminen. Miten kukaan täysjärkinen aikuinen sitäkään jaksaisi montaa tuntia?
Juice Leskisen kappale Sika on ainoa joululaulu, josta pidän.