"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Saunominen illanvietoissa.
Laitan itseni mielelläni nätiksi kun menen ihmisten ilmoille. Koko homma menee haaskuun, jos menee saunaan. Sitten uudestaan kampaus ja meikki? Naama hehkuu ja hikoilee pitkän aikaa löylyn jälkeen, ei mitkään meikit pysy.
Vierailija kirjoitti:
Itse auringonpaiste kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät ovat aina kauhistus mulle. Siellä on koko ajan vain odottamista ja loppuhuipennuksena nolot pakkoleikit. Mun puolesta jokainen pitäköön häänsä keskenään ilman vieraita.
Olen samaa mieltä kanssasi. Eräs sukulaiseni meni reilu vuosikymmen sitten naimisiin sellaisessa telkkarin hääohjelmassa. Tuskin tarvitsee arvata, loistinko minä poissaolollani niistä pippaloista. Kun näin kyseisen jakson telkkarista, niin ne olivat juuri kuvailemasi pakkopullamaiset, hassuilla leikeillä ryyditetyt peruspippalot sillä pikku tvistillä lisättynä, että ne tosiaan näkyivät telkkarista koko kansalle. Olen edelleen sitä mieltä, että jättäytyminen pois siitä tilaisuudesta oli yksi elämäni parhaimmista päätöksistä.
Sitä voi kysyä että minkälaiset olisivat häät joissa ei olisi mitään ohjelmaa? Luultavasti aika tylsät.[/quote
No monethan ne hehkuttaa just omista häistään (nimenomaan omistaan!), missä ei ollut yhtään minkäänlaista ohjelmaa, oli vain "hyvää ruokaa, viiniä ja tanssia." Ja kaikista ne olivat kaikkein parhaimmat häät, missä ikinä olivat olleet - kuulemma.
Olen ollut häissä, missä ei todellakaan ollut yhtään mitään muuta kuin se syöminen, kahvin juonti ja sitten vain oleminen. Minusta ne oli tylsät häät. Ihmiset istuivat omissa ryhmissään ja juttelivat vain keskenään. Tanssia oli vain häävalssi ja sekin säestettiin nauhalta. Aika pian lähdin pois, kun en tuntenut juuri ketään sieltä. Minua ennenkin lähti jo ihmisiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset illanviettojen, häiden yms. yhteisleikit, joihin joutuu osallistumaan puolipakolla. Jos et osallistu, olet ilonpilaaja ja tosikko.
No en usko, että olisit ilonpilaaja (osaa ihmiset ilman sinuakin olla iloisia) mutta ehkä tosiaan olet vähän tosikko. Entä jos sitä vähän antaisi periksi sille, että voihan tämä olla ihan hauskaakin. Minä olen ollut muutamia kertoja tuollaisissa hääleikeissä mukana, ja loppujen lopuksi se on ollut ihan kivaa. Ei tämä elämä niin tosissaan tarvi ottaa. Joskus voi heittää vapaallekin.
Kivoja asioita JOTKA tuntuvat. Se on jotka eikä mitkä.
Vierailija kirjoitti:
Saunominen illanvietoissa.
Laitan itseni mielelläni nätiksi kun menen ihmisten ilmoille. Koko homma menee haaskuun, jos menee saunaan. Sitten uudestaan kampaus ja meikki? Naama hehkuu ja hikoilee pitkän aikaa löylyn jälkeen, ei mitkään meikit pysy.
Tasan samaa mieltä. Tuo on juttu, mitä en ymmärrä. Pukeudun ja laittaudun nätiksi esim. uudenvuoden juhliin, ja sitten komennetaan, että nyt pitää mennä saunaan.
En ole koskaan käsittänyt, miksi kukaan haluaisi syödä aamupalaa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset illanviettojen, häiden yms. yhteisleikit, joihin joutuu osallistumaan puolipakolla. Jos et osallistu, olet ilonpilaaja ja tosikko.
No en usko, että olisit ilonpilaaja (osaa ihmiset ilman sinuakin olla iloisia) mutta ehkä tosiaan olet vähän tosikko. Entä jos sitä vähän antaisi periksi sille, että voihan tämä olla ihan hauskaakin. Minä olen ollut muutamia kertoja tuollaisissa hääleikeissä mukana, ja loppujen lopuksi se on ollut ihan kivaa. Ei tämä elämä niin tosissaan tarvi ottaa. Joskus voi heittää vapaallekin.
Jos on introvertti ja kärsii paljon tuollaisissa tilanteissa. Ärsyttävää juuri tuollainen asenne, että ota nyt vähän rennommin. Älä ole tuollainen tosikko.
Muistakaa ilmoittaa ajoissa ystäville ja sukulaisille että ainakaan häihin ette tule.
Tutustumisleikit - kiusallisia ja vaivaannuttavia
Joukkuepelit - ei kiinnosta yhtään, kumpi joukkue voittaa enkä ole koskaan ollut se, joka niissä loistaa, joten sekin varmaan vaikuttaa
Deittailu, niin netissä kuin livenä - vie kauheasti energiaa, en jaksa sitä loputonta vatvomista mielessä, että tuleeko tästä jotain vai eikö tule, mitä toinen tuntee, tunteeko itse mitään ja miten sen sanoo toiselle yms.
Auringon ottaminen ja rantalomailu - inhoan hellettä, en saa oikein mitään irti paahtavassa helteessä makoilusta (mielummin uin) ja aurinkorasvassa lillumisesta. Rakastan hiihtämistä -30 asteen pakkasessa, mutta makoilu +30 asteen helteessä on tuskaa.
Sienestys.
Kaikki tuntemani naiset, 35-80 v. hehkuttavat syksyisin sienisaaliitaan. Sitten pitää ihastella valokuvia suppolovahveroista. Pahinta on jos menee kylään, ja emäntä onkin suunnitellut ohjelmanumeroksi sieniretken. Tadaa! Pakkohan sinne on lähteä.
Minua ei kiinnosta yhtään noukkia ruokaa tai mitään muutakaan maasta, enkä erityisemmin tykkää sieniruuista. Muuten kyllä kävelen mielelläni metsässä, ja olen myös maalta kotoisin, eli kumpparit+ vanha tuulitakki on ihan luonteva asu.
N52
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hirveän negatiivisia mörökölli-introvertteja jotka haluavat vaan kököttää yksin kotonaan ja suorastaan vihaavat muita ihmisiä. Surullista.
Mitä surullista siinä on jos joku haluaa olla itsekseen? Ei liene sinun ongelmasi? Monet yhteiskokoontumiset tms on monasti itsestä puhumista ja silkkaa tekopirteää tyhjän nauramista.
Vauvojen kanssa oleminen. En osaa kommunikoida niiden kanssa, inhoan vauvan itkua (vaikka tiedän, että se on vauvan ainoita kommunikointikeinoja, mutta silti), en ymmärrä niistä oikein mitään. Onneksi ei tartte hankkia omia.
-kaikki pelit. Turhaa ja tylsää ajanhukkaa
-liikunta. Kaikki liikunta on per*eestä, paitsi nyt tanssi hyvässä fiiliksessä ja hyvän musiikin tahtiin
Tyhjän nauraminen. Tätä on siellä missä on useampi ihminen paikalla. Olen introvertti ja nauran asioille, hyvä sarkasmi tai tilanne huumori. Joidenkin useita kertoja ladelluille muka hauskoille jutuille en osaa nauraa. Nauraminen kimpassa, kun muutkin nauraa on minulle vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos kertoisitte kavereillenne että ette halua mökeille, juhlia, saunoa, retkeillä, kyläillä, puhua puhelimessa ym. Kamalaa jos pyydän ystäviäni näihin ja tulevat vaan kohteliaisuudesta, huokaavat helpotuksesta kun pääsevät koteihinsa olemaan rauhassa.
Sä et selvästikään ymmärrä, että ekstroverteille on turha puhua tällaista. Meillä on sukumökki, johon kaikilla on käyttöoikeus ja jokainen saa varata privaattikäyttöön mökin 2 viikkoa. Viime kesänä menimme perheen kanssa mökille, niin oma äitini tuli siskoni kahden lapsen kanssa mökille, ”kiva kun serkuilla on seuraa toisistaan”. Oli siis luvannut hoitaa lapsia viikon. Loppuviikosta sitten siskoni tuli hakemaan lapsia ja ”viivyn vain yhden yön”. Lopulta olimme kaikki samassa mökissä jonottamassa vessavuoroja jne. Olimme selkeästi ilmaissut, että otamme sellaisen viikon, jolloin muut eivät halua, koska haluamme olla rauhassa.
Myös pidemmällä asuva ystäväni aina ehdottaa pariskuntailtaa meillä, tiedäthän ”viiniä ja ruokaa” jne. Kun sanon, että meillä ei ole tilaa majoittua, sanoo hän joka kerta, että ”mahtuvat mihin olihuoneen nurkkaan tahansa”. Pointti on, että en halua kenenkään leiriytyvän meille. Haluan kulkea kotonani vaikka alasti, enkä jaksa yhdessäoloa 2h kauempaa.
Ihanaa kun on joku muukin samanlainen kun minä.
Matkustelu. Työn puolesta pakko, vapaalla ei ikinä. Onneksi mies on samanlainen. Ajatus siitä, että 5-7 tonnia viikon reissuun, hankala pääsy lentokentälle, jumalaton tavarakasa mukana, ei hele.
Illanistumiset kaveriporukalla, yökyläily, mökkeily kaveriporukalla tai suvun kanssa. Ei saakeli. Mökkeilyä harrastetaan omalla sakilla viikonloput ja lomat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette halua nähdä ystäviänne, pistää miettimään miten hyviä ystäviä on kyseessä.
Mieti ihan rauhassa, itselläni on hyviä ystäviä MUTTA en siltikään halua viettää kenenkään kanssa liikaa aikaa, pidän lyhyistä tapaamisista, inhoan yökyläilyjä, kylässä saunomista jne yli kaiken, inhoan kaikkea yhteistekemistä. kuvitellaan että ystävät on joku maailmaa parantava asia, pieninä annoksina ok mutta rauhassa oleminen on silti kaikkein parasta.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kotimaisista elokuvista enkä sarjoista.
Syyt:
- surkea näyttelijäntyö. Epäselvää artikulaatiota, teennäisiä repliikkejä, kirjakieltä... miten voi olla, että nämä opiskelevat ihan korkeakoulutasolla ja lopputulos on tällainen?!
- samat näyttelijät. Aina ne samat naamat. Malmivaara, Tola, Kosonen, Hirviniemi, Kataja, Petelius ja Carl Christian Rundman vanhempana upseerina. Eikö muita löydy???
- surkeaakin surkeammat äänitykset. Puhetta ei kuule, mutta musiikki PAUHAA. Joudut jatkuvasti rämppäämään kaukosäätimen volaa ees taas. Leffateatterissa istut tärykalvot verta vuotaen ja mietit, mikset ottanut korvatulppia mukaan.
- aiheet yleensä pelkkää ankeutta ja kurjuutta, oli kyseessä komedia tai tragedia. Viinaa, tappelua, pettämistä, tappo, autolla kaahausta, valkoinen perce soutaa ja jonkun riipputissit ruudussa. Pakollinen saunakohtaus.
Totta. Me laitetaan aina tekstitykset, niin saa näyttelijöiden mutinasta selvää eikä tarvi musiikkia kuunnella täysillä.
Kyllä noi juonikuviotkin on niin nähty, tosiaan viinaa ja seksiihän ne aina on. Huonoja.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään (nainen) en välitä kampaajista, hierojista ja kauneushoidoista. En halua vieraita ihmisiä massiivisen henkilökohtaisen reviirini sisälle.
Tylsää ovat myös kaikenlaiset illanistujaiset. Tissuttelu, saunominen porukalla ja/tai lautapelit eivät vaan ole mun juttuni.
Mulla myös iso henkilökohtainen reviiri. Sen sisälle pääsee vain harvat ja valitut. Yksi hyvä hammaslääkäri ja yksi lapsuudesta tuttu parturi-kampaaja vieraista ihmisistä, perhe toki saa tulla iholle asti koska vaan. Lääkäriasiat pitää joka kerta miettiä erikseen, epämukavaa mutta joskus pakollista. Sain taas joululahjaksi lahjakortit hierontaan ja jalkahoitoon, mutta laitoin jo ne roskiin, kun en tule niitä kuitenkaan tänäkään vuonna käyttämään.
Ohis, mutta miksi h*lvetissä heitit ne lahjakortit roskiin? Äärimmäisen idioottimaista mun mielestä.
Joku on ne maksanu ja varmasti tarkoittanuthyvää, ja sinä heität ne roskiin...
Kävikö mielessä antaa ne jollekin, ystävälle, kenelle tahansa joka niistä voisi oikeasti nauttia? Sellaisiakin ihmisiä kyllä on. Valot päälle.
Sellaiset, joissa rennosti saa jutella ja syödä, sekä halutessaan tanssia.