Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välit poikki vanhempaan - sukulaiset kauhistelevat?

Vierailija
26.05.2014 |

Lapsuudesta alkaen kokemaani henkiseen väkivaltaan väsyneenä ja melkein siihen jo sairastuneena, katkaisin välini toiseen biologiseen vanhempaani. Tilanne oli se, että mun oli pakko pelastaa itseni ja oma perheeni tai jäädä tämän narsistisesti käyttäytyvän, väkivaltaisen, alkoholisoituneen ihmisen käsikirjoittamaan sairaaseen peliin ikuiseksi pelinappulaksi. Päätös oli vaikea, mutta pakko tehdä.

Tämä vanhempi on yleisesti tunnettu "omituisena", töykeänä, huonokäytöksisenä, loukkaavana ja narsistisena. Väkivaltaisenakin. Silti sukulaiset, tiedostaen hänen ilkeytensä, ovat pöyristyneitä ja kauhistuneita, miten minä voin olla noin ajattelematon. Nyt moralisoidaan, miten vanhempaansa pitäisi aina kunnioittaa, no matter what. Ja miten kannattaa kääntää aina se toinen poski, kerta toisensa jälkeen. Juuri kun olen saanut kerättyä elämäni palaset edes jotakuinkin kasaan ja saanut sen tasapainoiseksi, minua syyllistetään itsekkyydestä. 

Olen ihan loppu. Tuntuu että joudun aloittamaan kaiken alusta, nyt puolustelemaan itseäni ja valintojani sukulaisille, jotka loppujen lopuksi eivät taida tietää mistään mitään. :((

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:40"]

Tuo kuuluu siihen narsistinen vanhempi kuvioon, että sukulaiset kauhistelevat ja yrittävät saada itsensä pelastaneen ihmisen takaisin siihen sairaaseen kuvioon, täältä voit lukea noista artikkeleista millainen tuo kuvio on-

http://www.lightshouse.org/all-about-narcissists.html#axzz32pCXWo5z

[/quote]

Tosi hyvä linkki edellä! 

Kaikki kohdat osuvat omaan lapsuuteeni 99%sti. Kiitän maailmankaikkeutta siitä, että olen jostakin käsittämättömästä lähteestä saanut itseeni niin paljon voimaa ja tahdonlujuutta, että pystyin irrottautumaan lapsuuden perheestäni ja erityisesti sitä myrkyttäneestä ihmisestä. Harmi etten tehnyt sitä jo aiemmin.

Vierailija
2/7 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi äläkä piittää muiden suhtautumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:33"]

Elä omaa elämääsi äläkä piittää muiden suhtautumisesta.

[/quote]

Nimenomaan. Jos kauhistelijat ärsyttävät tai aiheuttavat ahdistusta, niin nekin saa dumpata. Ei omaa elämäänsä kannata tuhlata ihmisten kanssa joista tulee paha mieli.

Vierailija
4/7 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuuluu siihen narsistinen vanhempi kuvioon, että sukulaiset kauhistelevat ja yrittävät saada itsensä pelastaneen ihmisen takaisin siihen sairaaseen kuvioon, täältä voit lukea noista artikkeleista millainen tuo kuvio on-

http://www.lightshouse.org/all-about-narcissists.html#axzz32pCXWo5z

Vierailija
5/7 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tilanne. Et pidä yhteyttä vanhempaasi mutta pidät yhteyttä muuhun sukuusi?

Minä en pidä yhteyttä kehenkään ja vihdoinkin minulla on rauha!

Vierailija
6/7 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 12:34"]

Erikoinen tilanne. Et pidä yhteyttä vanhempaasi mutta pidät yhteyttä muuhun sukuusi?

Minä en pidä yhteyttä kehenkään ja vihdoinkin minulla on rauha!

[/quote]

Eikös elämä ole tuolla tavalla hieman yksinäistä ja jotenkin ns. juuretonta? Siis ettei ole yhteydessä keneenkään sukulaiseensa? Etkö siis tule toimeen kenenkään kanssa? Et välitä tai kaipaa ketään? Sisaruksia? Isovanhempia? Serkkuja?

Itse olen olosuhteiden vuoksi katkaissut välini isääni, mutta olen tekemisissä sisarusteni ja äitini kanssa. Ei mulla ole mitään syytä katkoa välejäni koko sukuun vaikka yksi sen jäsenistä onkin henkisesti sairas.

Vierailija
7/7 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teet, sama tilanne ollut itsellä. Itse kasasin vuosia voimia, katkaisin välit ja sain elämäni kasaan ja voin henkisesti todella hyvin pitkään aikaan mutta sitten annoin erään sukulaiseni jolle olin kaiken kertonut ja itkenyt, taivutella minut uudestaan ottamaan yhteyttä ja tässä sitä ollaan. :( Vihaan että olen näin heikko.