Miehelle ei kelpaa mikään tavallinen ruoka :(
On saanut jonkun terveellisyysherätyksen.
Ei kelpaa tavallinen makaroni tai riisi, TÄYSJYVÄÄ on oltava. Ennen meni leipä kuin leipä, nyt on oltava TÄYSJYVÄRUISLEIPÄÄ aina. Samaten juustosta kävi melkin mikä tahansa, mutta nyt on oltava se VÄHÄRASVAISIN.
Lapset juo kevytmaitoa, mutta miehelle on oltava RASVATONTA maitoa.
Arvatkaa huvikseen, kuinka paljon enemmän euroja kannetaan kauppaan. Ja kuinka paljon enemmän tulee tiskiä, kun monenlaista ruokaa keitellään.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:19"]Rasvaton-sanan käytössä tällä ja kaikilla muilla palstoilla on suuri riski: läskisoturit käyvät kimppuun täysin voimin. He vyöryttävät puolimetrisen listan linkkejä sivuille, joilla tieteellisesti todistetaan että laardi on parasta mitä ihminen voi suuhunsa panna.
Miksi muuten sinä itse et voisi syödä täysjyvätuotteita?
[/quote]
Ja nyt sitten ne rasvattoman jugurtin/maidon/juuston erot täysrasvaiseen, kiitos. Itse en myrkytä noilla rasvattomilla höttöjutuilla kroppaani, kuuluvat samaan kategoriaan einesten kanssa. Jos syödään, syödään kunnollista ruokaa pieni määrä eikä rasvatonta ruokaa kolmea lautasellista.
[/quote]
Mä juon vain ja ainoastaan rasvatonta maitoa koska olen tottunut siihen ja en enää pysty juoda sitä tumman sinisessä purkissa olevaa kun se maistuu niin rasvaiselta, jää sellainen keltto suuhun. Muuten en valkkaa mitään että onko vähärasvaista vai ei.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:24"]
Asiaan liittyvä sairaus? Todennäköisemmin se mies välttyy sairauksilta kuin ap ja muut vehnäpullan mussuttajat. Kaikkien pitäisi syödä kuten ap:n mies, luulin tämän olevan jotenkin itsestäänselvyys nykyisessä informaatiotulvan maailmassa. Voiko olla ettei edelleenkään ihmiset tiedä miten tulisi syödä ja miksi? Miksi kenenkään tulisi syödä ravinneköyhää höttöä ja tämän pitäisi olla normitilanne, terveellisesti syömisen poikkeus?
[/quote]
Ravinneköyhää höttöä on juurikin kaikki viljatuotteet, olivat sitten täysjyvää tai ei. Samoin rasvattomat maitotuotteet, kaikki hyvä poistettu.
Parempi jättää kaikki gluteenihiilarit syömättä ja suosia täysrasvaisia, maustamattomia maitotuotteita maustaen ne itse. Hiilarit sitten niistä ihan oikeasti ravinnerikkaista lähteistä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:14"]
Arvatkaa huvikseen, kuinka paljon enemmän euroja kannetaan kauppaan.
[/quote]Ei mitään merkitystä ruokalaskuun. Ei runsaskuituiset tai vähärasvaiset tuotteet ole merkittävästi kalliimpia.
[/quote]
On. Kun vaihdat kaikki viljatuotteet täysjyvään niin kyllä näkyy ruokalaskussa. Ainakin meidän suurperheessä.
[/quote]
No ei varmasti näy!
Esim. Lidlissä maksaa täysjyväspagetti 0,79 euroa / 500g! Ja S-ketjun Rainbow-tumma riisi ei maksa yhtään enempää kuin valkoinen riisikään.
Avaa ne silmät ja tee vertailuja! Lisäksi täysjyvä pitää nälkän poissa paljon pitempään ja on terveellistä verrattuna valkoiseen höttöön!
[/quote]
Tottakai, koko ajan teen vertailuja koska on pakko. Tumma riisi ei ole täysjyvää. Mua harmittaa tämä asia koska haluaisin ruokkia perheeni terveellisemmin kuin mihin nyt on varaa. Täysjyvätuotteet ON kalliimpia, se nyt vain on fakta.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Hinta riippuu täysin siitä mistä liikkeestä tuotteet ostaa ja mitä merkkiä ostaa!
Lidlissä täysjyväpastat ja -riisit ovat halvempia tai samanhintaisia kuin normikaupassa valkoinen höttöpaska!
Lisäksi ruokaa voi tehdä itsekin, eikä vain ostaa valmista. Varsinkin, jos haluaa halpaa ja terveellistä. Ruisjauhoista voi tehdä ruispuuroa, ei maksa paljoa ja on täysjyvää. Samoin ruisleipää tai näkkileipää voi itse leipoa. Meidän perheessä esim. ruis-puolukkapuuro on koko perheen herkku. Täynnä vitamiineja, hivenaineita, flavonoideja ja kuitua. Ei maksa paljon mitään ja valmistuukin ihan itsestään!
Vain laiskuus ja tyhmyys pistää ihmisen syömään valkoista höttöpaskaa jollain tekosyyllä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:57"]
Meillä kaikki pastat ja riisit ovat täysjyväisiä. eivät nosta merkittävästi ruokalaskua ja pitävät kauemmin kylläisinä kuin valkoiset versiot.
Kokeile vaikka myllynparas riisi+ohraa. Hyvää :)
[/quote]
Kylläisempänä pysyy, kun jättää ne täysjyväisetkin pois ja korvaa kasviksilla ja rasvalla. Pysyy verensokerikin tasaisempana. Se täysjyvä kun tuppaa sisältämään sen ihan saman hötön, kuin se puhdistettukin versio.
Hei haloo, ei terveellisesti syöminen ole oikesti juurikaan kalliimpaa. Siirrytte nyt koko perhe runsaskuituisiin tuotteisiin ja siirrytte eläinrasvoista kasvirasvoihin, ei se maksa mitään, kyse on vain siitä että mitä silltä kaupasta kerää ostoskärryynsä. Vihannesten ja hedelmien lisääminen ruokavalioon yms. tietysti maksaa, mutta jos jättää vastaavasti epäterveelliset herkut ostamatta, niin ei tule sekään kalliimmaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:17"]Pistä se mies huolehtimaan itse ruoistaan.. Alkaen kaupassakäynnistä. Ymmärtäisin jos hänellä olisi asiaan liittyvä sairaus, mutta muuten... en ymmärrä.[/quote]
Mikä sairaus pakottaa syömään täysjyvää? Tai kuka lääkäri?
[/quote]ummetus....
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:31"]Kävin samaa jatkuvaa vääntöä entisen tyttöystäväni kanssa. En edes pakottanut häntä tekemään ruokaa tai käymään kaupassa sen enempää kuin itsekään kävin, mutta jostain syystä ruokavalioni oli hänelle punainen vaate. Ei kuulemma halunnut syödä kanaa ja salaattia koko ajan.
[/quote]
Kuka haluaisi?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:17"]Pistä se mies huolehtimaan itse ruoistaan.. Alkaen kaupassakäynnistä. Ymmärtäisin jos hänellä olisi asiaan liittyvä sairaus, mutta muuten... en ymmärrä.[/quote]Aika mielenkiintoinen logiikka. Sairaus on hyvä syy muuttaa ruokavalita, mutta terveys ei.
Voi ei kuluu rahaa!!! Kannattaakin syödä koko elämä paskaa jotta rahaa säästyy! Itsekkin tahdon syödä terveellisesti ja vaimo leipoo jatkuvasti kaikkea rasvaista p**kaa, lisäksi loukkaantuu kun en syö joka viikko hänen leivoksiaan. Mikä on ap:n ongelma? Ota pää pois perseestä ja osta sitä täysjyvää.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:42"]
Täysjyvä on kyllä ihan terveellistä ja suositeltavaa koko perheelle, miksi siitä ottaa ongelmaa?? Juoko mies tosiaan niin paljon maitoa että hänen rasvattomat maitonsa nostavat ruokalaskua?? Muuten tuossa ei ollut mitään ihmeellistä??
Rasvattomista tuotteista (juusto, levitteet, ruokakermat yms) pääsee helposti eroon kun kertoo ettei ne ole tervellisiä - luonnolliset ainekset on korvattu vedellä ja muoviyhdisteillä:) Mikäs siinä jos mies haluaa varastoida muovia elimistöönsä.... Rasvattomat jugurtit on kaloripitoisempia kuin normaalit, jos haluaa syödä kunnolla niin ukkojuggea ja marjoja... varmasti terveellisin vaihtoehto!
[/quote]Eläinrasvat eivät ole terveellisiä missään muualla kuin suomalaisten karppaajien luulemuksissa.
Maito esimerkiski ei takuulla muutu ainakaan epäterveellisemmäksi jos siitä erotetaan rasva pois, mitään siihen ei silloin lisätä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:19"]Rasvaton-sanan käytössä tällä ja kaikilla muilla palstoilla on suuri riski: läskisoturit käyvät kimppuun täysin voimin. He vyöryttävät puolimetrisen listan linkkejä sivuille, joilla tieteellisesti todistetaan että laardi on parasta mitä ihminen voi suuhunsa panna.
Miksi muuten sinä itse et voisi syödä täysjyvätuotteita?
[/quote]
Ja nyt sitten ne rasvattoman jugurtin/maidon/juuston erot täysrasvaiseen, kiitos. Itse en myrkytä noilla rasvattomilla höttöjutuilla kroppaani, kuuluvat samaan kategoriaan einesten kanssa. Jos syödään, syödään kunnollista ruokaa pieni määrä eikä rasvatonta ruokaa kolmea lautasellista.
[/quote]
Mä juon vain ja ainoastaan rasvatonta maitoa koska olen tottunut siihen ja en enää pysty juoda sitä tumman sinisessä purkissa olevaa kun se maistuu niin rasvaiselta, jää sellainen keltto suuhun. Muuten en valkkaa mitään että onko vähärasvaista vai ei.
[/quote]
Aikuiset eivät tarvitse viljoja mihinkään, mutta kasvavalle lapselle täysjyvä on oikein hyvää ravintoa. Kasvavat lapset kun tarvitsevat paljon energiaa ja sietävät hiilihydraattejakin ihan eri tavalla kuin vanheneva elimistö. Ja täysjyvät pitävät hyvin nälkää, antavat nopeasti energiaa ja ovat loistava monien vitamiinien, kuten B-vitamiinien, ja kuidun lähde. Oivaa ravintoa kasvaville lapsille siis!
Meille aikuiset voimme sen sijaan jättää ne hiilaripitoiset viljat juhlaherkuiksi ja muutamaan kertaan vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:31"]Kävin samaa jatkuvaa vääntöä entisen tyttöystäväni kanssa. En edes pakottanut häntä tekemään ruokaa tai käymään kaupassa sen enempää kuin itsekään kävin, mutta jostain syystä ruokavalioni oli hänelle punainen vaate. Ei kuulemma halunnut syödä kanaa ja salaattia koko ajan.
[/quote]
Kuka haluaisi?
[/quote]
En tiedä siitä mutta kummallista oli että kroppa kelpas, mutta mun ruokavalio ei.
Mikä estää koko perhettä syömästä oikeaa ruokaa tyhjien kalorien sijaan? En olisi uskonut että nykyisinä valistuneina aikoina löytyy äiti joka syöttää lapsilleen valkoista riisiä ja pastaa. Kas kun ei eineksiä syötetä
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:14"]
On saanut jonkun terveellisyysherätyksen.
Ei kelpaa tavallinen makaroni tai riisi, TÄYSJYVÄÄ on oltava. Ennen meni leipä kuin leipä, nyt on oltava TÄYSJYVÄRUISLEIPÄÄ aina. Samaten juustosta kävi melkin mikä tahansa, mutta nyt on oltava se VÄHÄRASVAISIN.
Lapset juo kevytmaitoa, mutta miehelle on oltava RASVATONTA maitoa.
Arvatkaa huvikseen, kuinka paljon enemmän euroja kannetaan kauppaan. Ja kuinka paljon enemmän tulee tiskiä, kun monenlaista ruokaa keitellään.
[/quote]
Olisit tyytyväinen kun miehesi ajattelee vähän mitä pitäisi syödä. Tuo rasvatonmaito on muuten epäterveellisin vaihtoehto!! Jos maitoa haluaa juoda pitäisi sen vähintään olla tuo kevytmaito, mielellään luomu ja homogenoimaton täysmaito.
Kaupassa ehkä menee enemmän rahaa, mutta säästätte sitten sairaalakuluilta, kun 20 vuoden päästä ei ole sydänsairauksia yms. :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:38"]
Hei haloo, ei terveellisesti syöminen ole oikesti juurikaan kalliimpaa. Siirrytte nyt koko perhe runsaskuituisiin tuotteisiin ja siirrytte eläinrasvoista kasvirasvoihin, ei se maksa mitään, kyse on vain siitä että mitä silltä kaupasta kerää ostoskärryynsä. Vihannesten ja hedelmien lisääminen ruokavalioon yms. tietysti maksaa, mutta jos jättää vastaavasti epäterveelliset herkut ostamatta, niin ei tule sekään kalliimmaksi.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta jos "kasvirasvoilla" tarkoitetaan rypsi- ja muita siemenöljyjä, niin ne ovat puhdasta myrkkyä ihmiselle. Ainoa terveellinen kasviöljy on oliiviöljy!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:42"]
Voi ei kuluu rahaa!!! Kannattaakin syödä koko elämä paskaa jotta rahaa säästyy! Itsekkin tahdon syödä terveellisesti ja vaimo leipoo jatkuvasti kaikkea rasvaista p**kaa, lisäksi loukkaantuu kun en syö joka viikko hänen leivoksiaan. Mikä on ap:n ongelma? Ota pää pois perseestä ja osta sitä täysjyvää.
[/quote]Meillä onglemana on suola. Vaimo laittaa tekemiinsä ruokiin aivan älyttömästi suolaa, koko ruuan makunautinto menee pilalle kun ruoka on niin suolaista että just ja just pystyy syömään. Joskus olen varovaisesti kysellyt lapsilta ja vaimolta että onko tämä suolaisuus teistä nyt hyvä, niin siitä jo vedetään herne nenään. Ilmeisesti koulussa ja ruokalaoissa ruoka on vaan niin suolasta että ovat sellaiseen tottuneet. Minulle on kyllä jonkilanen tuska useimmiten myös ravintolassa syönti, ammattikokit kans vetää aika usein järkyttävät suolaöverit.
Sukurasitteena on verenpanetautia ja sepelvaltimotautia, en haluaisi kuolla niihin. Itsellä ei nykyisin ole verenpanetta ja kolesterotkin on hyvät. Ei ole ollu aina.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:45"]
Aikuiset eivät tarvitse viljoja mihinkään, mutta kasvavalle lapselle täysjyvä on oikein hyvää ravintoa. Kasvavat lapset kun tarvitsevat paljon energiaa ja sietävät hiilihydraattejakin ihan eri tavalla kuin vanheneva elimistö. Ja täysjyvät pitävät hyvin nälkää, antavat nopeasti energiaa ja ovat loistava monien vitamiinien, kuten B-vitamiinien, ja kuidun lähde. Oivaa ravintoa kasvaville lapsille siis!
Meille aikuiset voimme sen sijaan jättää ne hiilaripitoiset viljat juhlaherkuiksi ja muutamaan kertaan vuodessa.
[/quote]Harrastatteko te hiilarirajotteiset lainkaan liikuntaa? Mulla jää kyllä 80km pyörälenkki tekemättä, ellen ole syönyt aika reippaasti hiilareita. Sokereita minäkin toki vältän, niitähän ei tarvi virallisterveellisen ruokavalionkaan mukaan syödä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:42"]
Täysjyvä on kyllä ihan terveellistä ja suositeltavaa koko perheelle, miksi siitä ottaa ongelmaa?? Juoko mies tosiaan niin paljon maitoa että hänen rasvattomat maitonsa nostavat ruokalaskua?? Muuten tuossa ei ollut mitään ihmeellistä??
Rasvattomista tuotteista (juusto, levitteet, ruokakermat yms) pääsee helposti eroon kun kertoo ettei ne ole tervellisiä - luonnolliset ainekset on korvattu vedellä ja muoviyhdisteillä:) Mikäs siinä jos mies haluaa varastoida muovia elimistöönsä.... Rasvattomat jugurtit on kaloripitoisempia kuin normaalit, jos haluaa syödä kunnolla niin ukkojuggea ja marjoja... varmasti terveellisin vaihtoehto!
[/quote]Eläinrasvat eivät ole terveellisiä missään muualla kuin suomalaisten karppaajien luulemuksissa.
Maito esimerkiski ei takuulla muutu ainakaan epäterveellisemmäksi jos siitä erotetaan rasva pois, mitään siihen ei silloin lisätä.
[/quote]
Oliko listallani maito?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 09:48"] Tuo rasvatonmaito on muuten epäterveellisin vaihtoehto!! Jos maitoa haluaa juoda pitäisi sen vähintään olla tuo kevytmaito, mielellään luomu ja homogenoimaton täysmaito
[/quote]Ja höpö höpö. Millä perusteella? Itse olen kyllä sitä mieltä että maito on vasikoiden juoma, eikä sitä pitäisi ainkaan aikuisten juoda lainkaan.
Kun on tottunut veteen ruokajuomana, niin maito maistuu todella tunkkaiselta ja vie ruuasta kaikki maut.
Siis miksi täysjyväpastaa/-riisiä ei voisi syödä myös ap ja lapset? Miksi tehdä kahta ruokaa?