Joskus tulee haikea tunne kun olet katsonut oikein hyvän tv-sarjan viimeisen jakson, mikä sarja aiheutti sinulle tämän olon?
Ja oliko tämän sarjan loppu sellainen kuin toivoit?
Kommentit (1001)
Moderni perhe. Olen katsonut kaudet viimeistä lukuunottamatta useita kertoja. Omat lapset eivät olleet vielä kouluiässä (muistaakseni), kun aloitin ja sarjan lapset olivat nuoria. Nyt omat ovat teinejä ja katsoin viimeisen tuotantokauden. Viimeisestä jaksosta tuli niin suru puseroon, kun Clairen ja Philin lapset muuttivat pois kotoa ja kaikilla muillakin elämä muuttui. Itseä alkoi ahdistamaan ajatus, että niin ne omatkin lapset lentävät jossain vaiheessa pois pesästä.
Siinä on hienosti saanut seurata näiden nuorten näyttelijöiden kasvamista aikuisiksi.
Frendit ja Sinkkuelämää jättivät myös tietynlaisen tyhjiön.
McLeodin tyttäret, en tosin katsonut sen kamalan kauden jälkeen, jonka jälkeen katsomisessa ei olisi ollut enää pointtia.
30 ja risat
Villi Pohjola
Frasier
Le Bureau
ja nyt viimeisenä mutta yllättäen kaikista eniten vaikuttaneena:
Schitt’s Creek ❤️
Prison break ehdottomasti! Ja orange is the new black😭
Sanditon. Koko sarjan ajan hekumoin tulevaa onnellista loppua, jota ei tullutkaan. Sarja oli ihana, mutta piti kuvitella miten kaikki lopulta menisi...
Lähes kaikki ruotsalaiset sarjat koska niiden päätyttyä en enää ole kuvitteellisesti ruotsissa.
Mut oikeesti kyl tapatunu usein ja myös kotim sarjoja.
Yks juttu kuitenkin hieman deepimpää. Katsoin joulun alla Fanny ja Alexander-sarjan. Sen loputtua tuli paha olo koska Ingmar Bergman, Jörn Donner, Erland Josephson kuolleet, Stina Ekblad ei voi enää näytellä nuorta poikaa, Jan Malmsjö on yli 80 v. Alexanderia näytellyt on keski-ikäinen insinööri, tyttönäyttelijät nobodyjä, Pernilla August on täti, Börje Ahlstedt teki elämänsä suorituksen, Christina schollinin lapsenlapsi on joku somevaikuttaja jne jne - Eli tällaista tuotantoa ei Koskaan enää, ja se maailma on mennyt, gone with the wind for ever. Vähän niinku twin peaks jota tuskin voisin katsoa uudestaan. Kun taas poirotteja ja wallandereita voi katsoa uudestaan.
😩
Loistava ystäväni. Sen tunnelma vei omaan maailmaansa. Ainakin kakkoskausi on tehty. Tulisipa pian Areenaan.
Mulla myös Moderni perhe. PIdin sarjaa ihan roskana kun sitä joskus sattumalta näin, mutta katsoin itse nyt korona-ajan maratonina ne kaikki tuotantokaudet putkeen, aikamoinen homma! Todella tyhjä olo kun sarja tuli päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Moderni perhe. Olen katsonut kaudet viimeistä lukuunottamatta useita kertoja. Omat lapset eivät olleet vielä kouluiässä (muistaakseni), kun aloitin ja sarjan lapset olivat nuoria. Nyt omat ovat teinejä ja katsoin viimeisen tuotantokauden. Viimeisestä jaksosta tuli niin suru puseroon, kun Clairen ja Philin lapset muuttivat pois kotoa ja kaikilla muillakin elämä muuttui. Itseä alkoi ahdistamaan ajatus, että niin ne omatkin lapset lentävät jossain vaiheessa pois pesästä.
Siinä on hienosti saanut seurata näiden nuorten näyttelijöiden kasvamista aikuisiksi.
Frendit ja Sinkkuelämää jättivät myös tietynlaisen tyhjiön.
Satc sarjana hyvä ja jäi kaipaamaan ”kavereita”. Eh, katsonu Siis varmaan 3 kertaa lähes kaikki jaksot. Leffat ei niin hyviä saas nähä mitä tää uus juttu on.
Beck - miksi ei enää näytetä tavis-tvssä!?
Silta
Klovni ja wingman
Kun pöly laskeutuu
Petos
Älska mej, ei enää häiritse koska jatkoa on.
Twin peaks! Ei hyvää päivää oliko maailman paras sarja ever?
Vierailija kirjoitti:
Teho-osasto. Jotenkin hahmoista oli tullut niin tärkeitä. Sarjaa ei taida saada vieläkään kokonaan julkaistuna suomiteksteillä.
Cmorella näkyy Teho-osasto, sieltä itekin sitä nyt kattonut kun viimeksi lapsuudessa. Hyvä se kyllä onkin! :)
Vierailija kirjoitti:
Anne with an E.
Tämä ehdottamasti mun lemppari myös, itkin silmät päästäni kun jouluna katsoin putkeen kaikki kaudet ja kun loppui!
The Crown on myös sellainen, että haikeus aina iskee kun loppuu kausi ja tietää että taas saa jonku aikaa odottaa uutta. Mitenhän kova itku tulee sitten kun se kokonaan loppuu!
Ehdottomasti tällainen sarja on Breaking Bad... monet youtube kommentoijat sanovat että antaisivat aika pajon että voisivat katsoa sarjan uudelleen, niin etteivät olisi ennen nähneet sitä. Se ensimmäinen kerta kun näet sarjan on vaan niin mielenräjäyttävä.
Toinen, mitä katson vasta nyt eikä ole edes vielä puolivälissä on Sons of Anarchy. Tiedän, olen myöhäisherännäinen :) Eka kausi oli ihan jees toisella kaudella aloin lämmetä sarjalle oikein kunnolla ja nyt olen ihan koukussa. Tulee olemaan tyhjä olo kun sarja päättyy... ja älkää please spoilatko ketkä kuolee jne. Ei Breaking Badin veroinen mutta todella hyvä sarja.
Derrick ! Eikä muuten tule ihan heti uusintana, varma tieto !
Supernatural ❤❤❤
15 kautta seuranneena jäi kyllä kaihoisa olo viimeisen jakson jälkeen.
Aikoinaan Frendien päättyessä tuli tyhjä olo, Sinkkuelämä jätti joten hämmentyneeksi. Samoin Frasierin viimeinen jakso. Olen nyt vuosien päästä katsonut uudestaan kaikkien viimeiset jaksot ja vähän tuntuvat köykäisiltä.
The Originals, tänään sain loppuun. Paras vampyyrisarja, jonka olen nähnyt. Ja loppu oli todella hyvä, ei lässähtänyt imeläksi happy endiksi vaan oli juuri oikeanlainen. Suosittelen kaikille yliluonnollisista sarjoista pitäville, hankala vaan löytää mistään tällä hetkellä.
❤️ Atlantic Crossing 💔