Joskus tulee haikea tunne kun olet katsonut oikein hyvän tv-sarjan viimeisen jakson, mikä sarja aiheutti sinulle tämän olon?
Ja oliko tämän sarjan loppu sellainen kuin toivoit?
Kommentit (1001)
Bonus, McLeodin tyttäret. Tällä hetkellä katson Greyn anatomiaa alusta asti, se ei onneksi hetkeen lopu 😅
Viime vuonna tein suururakan ja katsoin Sydämen asialla alusta loppuun, paitsi että aivan viimeiset jaksot jäivät näkemättä, kun sarja ehdittiin poistaa Areenasta. Sapettaa vieläkin.
Hell on wheels, Falling skies, The strain, Z Nation jne
Kanadalainen Kotiin takaisin♥️
Gilmore Girls, haikeus
Lost, mitä vattua huijausta koko roska
Vierailija kirjoitti:
Game Of Thrones, Breaking Bad, The Office, Parks And Recreation, Gossip Girl, Prison Break, Killing Eve, Years&Years, Taistelutoverit, The Pacific, Täydelliset naiset.. Kaikki nuo on onnistunut tekemään vaikutuksen ja loppuessaan jättämään ison aukon sydämeen.
Viimeisin ja isoin aukko jäi kuitenkin Mullan alla-sarjasta. Meni jotenkin ihon alle ja sen päättymisen jälkeen oli pitkään tyhjä olo eikä mikään sarja tuntunut miltään. Se oli yksiä lempisarjojani ilmestyessään, mutten tullut sitä jostain syystä katsottua loppuun koskaan. Nyt katsoin sen alusta loppuun tiiviillä tahdilla ja hitto vie. En pysty vieläkään ajattelemaan viimeistä jaksoa ilman herkistymistä :D
Tekisi mieli katsoa seuraavaksi Dexter, sekin tuli katsottua joskus nuorempana. Harmi, kun sitä ei enää löydy mistään.
Olisiko muuten mitenkään mahdollista (pitäisi olla mielestäni ihan perus käytöstapoja), ettei näitä sarjojen loppuja spoilattaisiin? Vaikka kyseessä olisikin jokin Serranon perheen lopetus joka on näytetty jo ajat sitten ja "kaikkien tiedossa", niin todella ikävää jos täältä saa innoituksen katsoa jonkin sarjan mutta samassa viestissä kerrotaan miten se päättyy. Todella ajattelematonta.
Ei kai tuota Serranon perheen lopun kertomista voi spoilauksena pitää. Spoilaus olisi, jos esimerkiksi kertoisi kuka nousee valtaistuimelle GOT:ssa. Tai jos kertoisin, että sarjan X lopussa henkilö A kuolee B:n tappamana. Eli paljastaisin jotain oleellista juoneen kuuluvaa (erityisesti sellaista, jota katsojat ovat jännittäneet), tuo Serranon loppuratkaisu kun ei vaikuta mitenkään mihinkään, mitä sarjassa tulee tapahtumaan. Sitä paitsi jos luet keskustelua, joka liittyy nimenomaan tv-sarjojen loppuihin, voit ehkä olettaa, että keskustelu on muutakin kuin sarjojen nimien listausta.
Vierailija kirjoitti:
Gilmore Girls, haikeus
Lost, mitä vattua huijausta koko roska
Lost kieltämättä sai aikaan pahasti huijatun olon...
"Kapteeni Nemo-sarja" joskus 70- 80- lukujen taitteessa.
12- osainen "Silkkitie" 80- luvulla.
Kirjojen kohdalla samanlainen tunne tulee usein myös.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tällainen sarja on Breaking Bad... monet youtube kommentoijat sanovat että antaisivat aika pajon että voisivat katsoa sarjan uudelleen, niin etteivät olisi ennen nähneet sitä. Se ensimmäinen kerta kun näet sarjan on vaan niin mielenräjäyttävä.
Toinen, mitä katson vasta nyt eikä ole edes vielä puolivälissä on Sons of Anarchy. Tiedän, olen myöhäisherännäinen :) Eka kausi oli ihan jees toisella kaudella aloin lämmetä sarjalle oikein kunnolla ja nyt olen ihan koukussa. Tulee olemaan tyhjä olo kun sarja päättyy... ja älkää please spoilatko ketkä kuolee jne. Ei Breaking Badin veroinen mutta todella hyvä sarja.
Hassua kun itse katson paljon elokuvia ja sarjoja, mutta Breaking Bad oli sellainen mitä koitti katsoa väkisin ja kesken jäi. Yritin kovasti ymmärtää milloin se kuuluisa "tajunnanräjäytys" alkaa. Ehkä se olisikin sitä, jos ei olisi tullut paljon muutakin katsottua.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Rintamäkeläiset. En kokenut haikeutta.
Kari Kaukovaara sai ansionsa mukaan, ja hyvä niin.
Oli Metsolat-sarjassa
Vierailija kirjoitti:
Le Bureau. 50 jakson jälkeen haikeus.
Tuo kyllä loppui hyvin. Minun puolestani kuudetta kautta ei tarvitsisi tulla
En muista, siitä on yli 20v kun babylon 5 loppui.
Babylon 5. Oli se vaan niin loistava sarja, vaikka viimeinen kausi ei ollutkaan ihan yhtä hyvä kuin muut. Ehdottomasti kannattaa katsoa uudelleen jos siihen vain tarjoutuu mahdollisuus, vaikka erikoistehosteet ovatkin ysärikamaa. Karismaattisia henkilöhahmoja ja mielenkiintoinen tarina.
En tiedä uskaltaisiko b5:n katsoa uudestaan. Ainoa useampikautinen sarja mitä olen eläessäni jaksanut katsoa, pl. outer limits, x-files, ym. missä ei ole samanlaista jatkumoa.
Ally McBeal. En enää edes muista miten se loppui mutta haikeat muistot on edelleen. Ihanan sekopäisiä roolihahmoja sarja täynnä. Olishan mulla se dvd:nä mutta en uskalla aloittaa katsomista kun ei sitä sitten malta lopettaa ollenkaan :)
Ihmemiehen loppuminen vuonna -92. Muistan tunteen ikuisesti. Oli aika tyhjä olo.