Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joistakin ihmisistä loistaa järjen valo. Toisista taas ei.

Vierailija
25.05.2014 |

Tiedättekö se ihmistyypin jolla on tunne siitä, että hän on oikeassa ja mikään määrä faktoja ja logiikkaa ei voi sitä tunnetta horjuttaa? Näille ei voi mitenkään perustella sitä, että he ovat väärässä ja että heidän toiminnasta ei ole muuta kuin haittaa. Kaikki mitä heille sanoo valuu kuin vesi hanhen selästä. He pystyvät latelemaan aivan pokkana sellaisia lausuntoja joissa ei ole edes mitään sisäistä logiikkaa, puhumattakaan siitä, että asiat olisivat jotenkin todellisuuden kanssa sopusoinnussa.

Minusta tässä on kyse mielisairaudesta. Sitä ei vain tunnisteta mielisairaudeksi koska se on niin yleinen sairaus. Jos on 10 ihmistä joiden mielestä mitään ei voi muuttaa koska "niin on tehty ennenkin", niin ei siinä yksi eri mieltä oleva paljon mitään voi. Järkevien ihmisten yhteisössä selvitettäisiin josko tämä yksi eri mieltä oleva onkin oikeassa.

Hyvä esimerkki näistä hulluista on esim. homoliittojen vastustajat jotka ensin sanovat, että mies ja mies ei voi mennä naimisiin koska eivät pysty lisääntymään, niin sitten kun heiltä kysyy, että mites sitten esim. steriilit ihmiset, niin eivät vastaa siihen mitään.

Kokeeko kukaan muu tätä ongelmaksi? Voisiko esim. jotkin yritykset alkaa mainostamaan itseään järkevinä jota tietäisi mihin kantaa rahansa? Olisi kivempi olla tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa joilla on halu ja kyky ajatella loogisesti. Vosivatko työnantajat ja rekrytoijat kiinnittää hieman enemmän huomiota siihen millaisia ihmisiä palkataan valtion hallintoon tai yrityksiin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tunnustamattomia mielisairauksia on paljon muitakin. (Vaikkapa se ettei näe itessään IKINÄ mitään vikaa vaan joku muu on aina syntipukki.) Tavallaan ymmärrän ongelmasi, vaikken ole ite siihen juuri joutunut törmäilemään, ja ihmisten epäloogisuus ja typeryys ei ehkä ärsytä mua niin paljoin kuin sua, mua ärsyttää muut asiat...

Vierailija
2/2 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:27"]

Noita tunnustamattomia mielisairauksia on paljon muitakin. (Vaikkapa se ettei näe itessään IKINÄ mitään vikaa vaan joku muu on aina syntipukki.) Tavallaan ymmärrän ongelmasi, vaikken ole ite siihen juuri joutunut törmäilemään, ja ihmisten epäloogisuus ja typeryys ei ehkä ärsytä mua niin paljoin kuin sua, mua ärsyttää muut asiat...

[/quote]

Oletko pystynyt perustelemaan miksi se toinen ihminen on ollut joskus väärässä vai ajatteletko, että yleisellä tasolla hän ei voi olla joka kerta oikeassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi