Miten pukisit 7 -vuotiaan pojan kesähäihin?
Mielellään ei saisi maksaa maltaita, koska vaate tod.näk. tulee olemaan kertakäyttöinen, eikä tuttavapiirissä ole kuteille "perijää". Kirppikseltä voisi tietysti löytää jotain sopivaa, mutta jos ei löydy, niin mitä sitten? Ennestään ei omista mitään passelia, paitsi vaaleansinisen kauluspaidan ja siihen kravatin. Kengätkin on jäänyt pieneksi edellisten juhlien jälkeen,
Kommentit (14)
Mikä on häitten pukukoodi?
itse laittaisin tuonikäiselle jo puvun.
Mitä kokoa ja missä asutte? meillä olisi kenkää ja housua, jopa valkoista kauluspaitaa lainaksi. Pukukin on, mutta kokoa 116. Se tuskin käy teille enää
turussa asutaan.
Vaaleat pellavahousut tai pellavasortsit, takki samaan sarjaan valinnainen. Valkoinen tai vaalea lyhythihainen kauluspaita. Siistit kesäsandaalit, ei urheilusandaalit.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:27"]
Vaaleat pellavahousut tai pellavasortsit, takki samaan sarjaan valinnainen. Valkoinen tai vaalea lyhythihainen kauluspaita. Siistit kesäsandaalit, ei urheilusandaalit.
[/quote]
Ei mitään shorteja tai sandaaleita, ei! Sopii ehkä 50-vuotisjuhliin, mutta ei todellakaan häihin.
Sään mukaan, Jos hellettä niin kevyemmin ja viileällä enemmän vaatetta.
Minusta 7-vuotiaalla ei todellakaan tarvitse olla häissä pukua (eikä tarvitse 13-vuotiaallakaan). Mustat tai tummansiniset suorat housut (esim. Zalekuan sellaiset maksaa noin 20 eur uusina), valkoinen tai vaalea kauluspaita ja rusetti tai solmio riittävät. Jalkaan toki juhlakengät.
Meidän nuoret miehet ovat tuon ikäisinä juhlineet siisteissä housuissa (esim. pellavahousut tai vaaleat chinot) ja lyhythihainen kauluspaita. Viikeämmän sään varalle on otettu mukaan esim. tyylikäs neule tai neuletakki. Puku on liioittelua tuon ikäiselle, ja jos on kuuma lapsella on tukala olo.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:27"]
[/quote]
Minusta lapselle voi laittaa rennot, siistit vaatteet, paitakin voi mielestäni olla nätisti kuviollinen tai raitainen, kravatti tai rusetti voi olla, jos lapsi alkaa laittamaan. Siistit kankaiset houstu, ei ehkä kuitenkaan farkut. Ja jalkaan asialliset kengät, ei ehkä lenkkarit, muttei mitään kiiltonahkakenkiäkään tarvi olla!
Olen juuri omalle lapselleni katsellut juhlakamppeita kesäksi, poika 3 v.. Kirppikseltä siis. Kenkiä ei tähän kokoiselle tahdo löytyä - kun eivät ole nahkaisia, niin ei pysty lankkaamaan ja kaikissa kärjissä jotain runttua, kuten tämän ikäisillä tahtoo olla. Itse ostettiin edelliset kengät uutena, maksoi yli 35 € ja kahdet juhlat mahtui, joten en millään raski alkaa istamaan uusia. Joten ehkä siisteillä sandaaleilla mennään.
Mutta tuo sinun poikasi koko! Kirppiksillä olen nähnyt nyt just juhlien alla, viimeksi eilen, kirppiksillä todella hyviä isompien poikein juhlakenkiä - mietin jopa, että ostaisin varastoon, jos vain olisi tilaa ja ihan parilla eurolla! Jaksa kiertää muutamia kertoja, niin varmasti löydät tai laita kyselyä esim. facen kirppispalstoille - uskoisin, että löytyy!
Puku on kidutusväline aikuisellakin. Miksi kiduttaa lasta puvulla?
Minä laittaisin ihan samat vaatteet, kuin kylään mennessä. Siis ihan normi vaatteet. Sellaiset, joissa on mukava olla.
Suorat housut, joko vaaleat tai tummat. Kirppiksiltä ja tavaratalosta saa edullisesti. Se kauluspaita ja kravatti. Nahkakengät tai siistit tennarit (esim. tummansiniset, mustat).
No se kauluspaita ja kravatti on hyvä, siihen vaaleat suorat housut. Minä olen sitä mieltä, että puku rippikoulun käyneelle, kun sen ikäisillä monesti jo se puku on.
Kasille: Puku ei ole kidutusväline jos se on sopiva ja hyvän mallinen. Hyvin istuva puku on ihan tolkuttoman mukava päällä, samoin frakki ja muut miesten juhlavaatteet. Ainoa noiden juhlavaatteiden tyyppiongelma on kuumuus jos sattuu huonot säät.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:53"]
Kasille: Puku ei ole kidutusväline jos se on sopiva ja hyvän mallinen. Hyvin istuva puku on ihan tolkuttoman mukava päällä, samoin frakki ja muut miesten juhlavaatteet. Ainoa noiden juhlavaatteiden tyyppiongelma on kuumuus jos sattuu huonot säät.
[/quote]
Puku on aina kidutusväline, vaikka kuinka hyvin istuisi. Viimeksi käytin hautajaisissa, mutta en varmaan käytä enää missään. Olin jo unohtanut kuinka kamalaaa puvussa on. Puvusta on rentous kaukana.
http://allabouttheboysdesignerclothes.blogspot.fi/2010/04/linen.html
Jos mulla olisi poika niin pukisin sen juhliin, varsinkin häihin, linkin kuvan mukaisesti :)
Halpa hallissa koko puku tuon ikäiselle maksaa noin 30euroa. Kauluspaidankin saa alta kympillä. Mielestäni ei kovin paljoa maksa. Tai sitten puvun housut n. 16e ja pelkkä kauluspaita.