Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vapaasieluinen ihminen?

Vierailija
25.12.2020 |

Selittäkää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielestäni "free spirit". Erityisesti olen mieleltäni vapaa, mutta myös aineellisista asioista.

En halua olla sidottu mihinkään, esim. lainoihin, yrittäjyyteen, omaisuuteen, puolisoon. Työpaikan vaihdos ei ole mikään ongelma, lähden heti jos jokin tökkii.

Tärkeintä on olla vapaa riippuvuuksista, alkoholista pysyn kaukana. Kulutan hyvin vähän rahaa.

Arvomaailmani poikkeaa aika paljon valtaväestöstä, karsastan suvaitsemattomuutta ja kovia arvoja.

oletko tavannut paljon kaltaisiasi??

Vierailija
22/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo olla vapaasieluinen, kun asuu haluamallaan tavalla ja tämä asuminen on halutessaan pysyvää ( = "maksettu jo") Itsellä sopii velaton kattohuoneisto Helsingin ydinkeskustassa. On helppo olla vapaasieluinen ihmisistä, organisaatioista, politiikasta, muiden mielipiteistä, kun varallisuus riittää haluaansa elämäntapaan hamaan tappiin asti. Itsellä näin.

En kuluta juuri mitään, pidän huolta kehostani aktiivisesti, sieluparka on vähän huonommalla hoidolla. Suuri osa kulttuurin harrastuksesta ja siihen liittyvästä taitaa olla tietyn elämäntavan ja osin kulissin ylläpitoa. Pitää kuulua "piireihin" pahimmillaan.

Luin nuorena kirjoja (fiktiota) 2-4 kirjaa viikossa, jossain vaiheessa muiden kertomat tarinat alkoivat tuntua vain muiden kertomilta tarinoilta. Ystäväpiirissä paljon kulturellia sivistystä ja akateemisia ammatteja (kuten omakin) Materialla ei kilpailla juurikaan, mutta kaikenlaista hifistelyä elämäntavassa. Vaikka juuri tuo kirjallisuuden name-dropping.

Tuossakin voi olla niin sisällä, että suorittaa oikeanlaisen ihmisen roolia eikä välttämättä nauti oikeasti tekemistään asioista.

Miksi kuvittelen olevani itse ehkä vapaasieluinen. Olen hypännyt pois työsidonnaisuudesta. Teen vain mitä huvittaa. Voin olla tekemättä, vain olla suuren osan aikaa. Kodinhoitoa, ruoanlaittoa pitkän kaavan mukaan, omaehtoista opiskelua.

Perinteiden tajua ja kunnioitusta, silti myös moraaliset koodistot omaehtoiset. Esimerkiksi: Täysin uskonnottomana toisille pyhässä paikassa herkistyminen ja liikuttuminen ja samana iltana puolison kanssa swinger-klubille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei elä kuten kaikki muutkin

Vierailija
24/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas....ollaan varmaan lähinnä hippejä, noin puolet vuodesta tien päällä, puolet olosuhteiden pakosta ihmisten ilmoilla (töissä, asioita hoitamassa, whatever). Todellinen vapaus on löytynyt pohjoisen erämaista, ei sieltä koskaan oikein palannutkaan. Perhevuodet piti elää kuten kunnon ihmiset, lapsen takia. Nyt aikuisena hänelläkin on vapaus valita. Minä olen hyvin yksityinen ihminen, millekään viranomaiselle en halua selitellä tekemisiäni, joten elämäntapa rahoitetaan peruskeskiluokkaisissa kulisseissa sen 8 h päivässä sen verran kuin on pakko. Oma asunto auttaa kyllä paljon, tosin ärsyttää kun se on aina samassa paikassa.

Vierailija
25/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi todellakin rajoittaa, koska kyttäysyhteiskunta haluaa tietää miten elät sen kanssa. Sen minimin on tekemisissä minkään kanssa. Muuten seuraa sivusta. Ei voi olla vapaa, jos on jossain kiinni. Olet vapaa vasta kun et omista mitään.

Vierailija
26/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi todellakin rajoittaa, koska kyttäysyhteiskunta haluaa tietää miten elät sen kanssa. Sen minimin on tekemisissä minkään kanssa. Muuten seuraa sivusta. Ei voi olla vapaa, jos on jossain kiinni. Olet vapaa vasta kun et omista mitään.

Siksi ent ee lapsia

Vierailija
27/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka tilaa postista tussarin, ja kun tulli tulee paikalle juoksee kunnarin

Vierailija
28/33 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu että olen vapaa sielu. En ole niin itse päättänyt, vaan niin on kuvailtu.

Käytös ja ajatukset voivat olla täysin erillisiä asioita. Ymmärrättekö?

Vierailija
29/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Minulle on sanottu että olen vapaa sielu. En ole niin itse päättänyt, vaan niin on kuvailtu.

Emme ymmärrä.

Vierailija
30/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naittaa itseään kenellä tahansa.

Vierailija
31/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naittaa itseään kenellä tahansa.

Yksinkertaisuus ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä.

Vierailija
32/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristallihippi

Tällainen ei suinkaan ole vapaa, vaan mitä suurimmassa määrin huumeen orja.

Vierailija
33/33 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

yritätkö nostaa itseäsi jalustalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä