Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun minut halutaan syödä elävältä - miten pitää toimia?

Vierailija
25.05.2014 |

Ette usko. Olen ollut yli 10 vuotta esimiehenä ja nyt olen tavannut tyypin, joka saa oikeasti hapen lähtemään keuhkoistani. Olen 40-vuotias nainen ja minua sivistyneesti, mutta avoimesti inhoava mies on noin 50. Ihan rehellisesti en tiedä, mitä olen hänelle tehnyt, mutta hän mitätöi, vittuilee ja koettaa saada minut kompastumaan yksityiskohtiin erittäin julkisesti.

Olen yleensä ihan supliikkinaisia, mutta hän saa minut yksinkertaisesti niin tolaltani, että sydän hakkaa ja mietin jopa rauhoittavia. Joudun istumaan hänen kanssaan kokouksessa usein. Ongelma on siinä, että kaikki, mitä hän tekee, on näennäisesti ok. Jos kysyisin, että miksi sanot noin tai teet noin, se kuulostaisi tosi tyhmältä. Kyse ei ole sanoista, vaan sävystä. Eilen täällä joku samanlaisesta tilanteesta kertoi - ymmärrän täysin.

Miten te selviätte tilanteesta, jossa joku on "akateemisesti ja poliittisesti korrektisti" teitä vastaan? Asiat eivät ole mustavalkoisia siten, että ne olisivat joko oikein tai väärin. Osaan asiani, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö minun asiantuntemustani silti voisi julkisesti epäillä, sävyillä tai naurettavilla kysymyksillä. Hän esittää samanlaisia kysymyksiä kuin mitä minä lapsilleni, julkisesti. Ne ovat oikeasti tasoa "olethan muistanut sulkea oven".

Minä luulin, että nahkani on paksu. Ei se olekaan. Se on tosi ohut. Yksi kusipäinen asiantuntija saa siihen haavan vain vihaamalla minua. Näen sen hänen katseestaan, siitä ei voi erehtyä.

Olenko minä sekoamassa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se juuri vituttaa pörssiyhtiön miljonääriomistajaa kun persaukiset duunarit tappelee töissä keskenään ja niille tolloille pitää vielä maksaa siitä että ne tekee sulle tappiota. Työsopimukset kun sanotaan irti niin teillä ei oo kellään muuta ongelmaa kuin miettiä millä maksatte asuntolainaanne.

t. Pörssiyhtiönomistaja

Vierailija
2/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi kuulostaa aivan kauhealta ja paikoin tutultakin. Olet selvästi fiksu tyyppi ja varmasti asiantunteva ja koettelet pelkällä olemisella tämän vihaajan miehisyyttä, uskoisin.. En voi valitettavasti muuta kui toivoa, että pääset tyypistä tai tilanteesta eroon mahdollisimman nopeasti. Toivottavasti joku viisaampi osaa sanoa jotain mikä auttaa!

Jaksamisia, 

se toisen ketjun ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 15:11"]

Unohda sosiaaliset pelit (lapselle puhumiset ja vastaavat kaikkien silmissä auktoriteetin rapauttavat typeryydet), koska häviät ne kuitenkin. Tunnusta avoimesti, että Markkuhan meillä hanskaa nämä ja nämä tekniset hommat hemmetin hyvin ja hän ottaa sitten vastuun niistä ja niiden oikeellisuudesta. Sitten vaan tykität kaverille pöydän täyteen töitä, ja keskityt itse omiin juttuihisi.

Ylimieliset tyypit (kuten minä) eivät voi sietää sitä, että vähänkään huonompi tai hitaampi esimies yrittää asettua yläpuolelle omalla osaamisalueella. Kunnolla vaan vastuuta niskaan, niin kyllä se fokus siirtyy ihan vaan omaan tekemiseen.

Minut hiljennettiin uudessa duunissa ihan vain sillä, kun partneri sanoi aika suoraan, että olet kyllä tässä teknisessä puolessa varmasti osaavin ja nopein, eikä kukaan sitä kiistä, mutta suhteetpa ovat tällä puolella pöytää. Nyt kun käydään tapaamassa esimerkiksi pörssiyhtiön ylintä johtoa yhdessä, niin tiedän varsin hyvin, että vastuu jokaisen luvun ja käppyrän oikeellisuudesta on meikäläisellä, ja jos paljastuu mitään virheitä, niin tulee hemmetinmoinen haloo. Eipä tule mieleen alkaa kuittailemaan jostain oven sulkemisesta, kun oma perse on tulilinjalla, ja ymmärrän varsin hyvin, että esimiehellä on taskussa sellaista pääomaa jota minulla ei ole.

[/quote]

Mikä diagnoosi sulla on? Siis kusipäisyyden lisäksi.

[/quote]

En ole tuo lainattu postaaja, mutta voihan sinua kanssaeläjää, tämäkö sinusta nyt sitten ihan näppäimistölle asti irtosi? Tyyppi puhuu täyttä asiaa ja argumentoi ensiluokkaisesti. Voi voi tätä "fiksua" porukkaa.

T: Toisessa ketjussa pitkät pätkät tasokasta tekstiä vaivautunut argumentoija joka ammutaan alas kommenteilla jotka ovat tasoa "öö no ite oot varmaan joku valas"

Vierailija
4/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 15:24"]

Unohda sosiaaliset pelit (lapselle puhumiset ja vastaavat kaikkien silmissä auktoriteetin rapauttavat typeryydet), koska häviät ne kuitenkin. Tunnusta avoimesti, että Markkuhan meillä hanskaa nämä ja nämä tekniset hommat hemmetin hyvin ja hän ottaa sitten vastuun niistä ja niiden oikeellisuudesta. Sitten vaan tykität kaverille pöydän täyteen töitä, ja keskityt itse omiin juttuihisi.

Ylimieliset tyypit (kuten minä) eivät voi sietää sitä, että vähänkään huonompi tai hitaampi esimies yrittää asettua yläpuolelle omalla osaamisalueella. Kunnolla vaan vastuuta niskaan, niin kyllä se fokus siirtyy ihan vaan omaan tekemiseen.

Minut hiljennettiin uudessa duunissa ihan vain sillä, kun partneri sanoi aika suoraan, että olet kyllä tässä teknisessä puolessa varmasti osaavin ja nopein, eikä kukaan sitä kiistä, mutta suhteetpa ovat tällä puolella pöytää. Nyt kun käydään tapaamassa esimerkiksi pörssiyhtiön ylintä johtoa yhdessä, niin tiedän varsin hyvin, että vastuu jokaisen luvun ja käppyrän oikeellisuudesta on meikäläisellä, ja jos paljastuu mitään virheitä, niin tulee hemmetinmoinen haloo. Eipä tule mieleen alkaa kuittailemaan jostain oven sulkemisesta, kun oma perse on tulilinjalla, ja ymmärrän varsin hyvin, että esimiehellä on taskussa sellaista pääomaa jota minulla ei ole.

[/quote]

[/quote]

En ole tuo lainattu postaaja, mutta voihan sinua kanssaeläjää, tämäkö sinusta nyt sitten ihan näppäimistölle asti irtosi? Tyyppi puhuu täyttä asiaa ja argumentoi ensiluokkaisesti. Voi voi tätä "fiksua" porukkaa.

T: Toisessa ketjussa pitkät pätkät tasokasta tekstiä vaivautunut argumentoija joka ammutaan alas kommenteilla jotka ovat tasoa "öö no ite oot varmaan joku valas"

Vierailija
5/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kirjankirjoitusvinkki on aivan loistava!

Vierailija
6/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa juuri siltä miltä psykopaattien uhrit kuvailevat kokemuksiaan, kuten "syödä elävältä". Toimistopsykopaatit toimivat juuri noin, että ajavat itse esimeihensä pois töistä ja sitten perivät esimiehen paikan. Joko hankkiudu eroon siitä ukosta tai etsi itsellesi uusi työpaikka.

Vierailija
7/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat liikaa painoarvoa jonkun narsistin tekemisille. Itselläni oli samanlainen esimies. Ei niistä vaan voi välittää. Kun tietää olevansa oikeassa niin asia on sillä selvä.

Vierailija
8/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan päänsisäisiä tuotoksiasi.

Ja vaikkei olisikaan, kaikista ei voi eikä tarvitse tykätä, mutta kaikkien kanssa voi tulla toimeen. Luulisi sinun vuosikymmenten esimieskokemuksella tämän tietävän?

Vierailija
9/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sekoamassa. Olen kohdannut silloin tällöin samaa. Se johtuu siitä että olet hyvä alallasi, ja sehän tuota miestä kismittää. Joidenkin miesten koko ego rakentuu sille että he kuvittelevat olevansa parempia kuin naiset, joten kun he joutuvat tekemisiin naisen kanssa, joka on asiansaosaava hänen alalla, mies kokee sen uhkana. Vähättely, mitätöinti, yms. on puolustustaktiikkaa.

Ota se kohteliaisuutena :-)

Ainoa tapa vastata tuohon kiusaan on ottaa asia rauhallisesti ja vastailla noihin kuittailuihin huumorilla. Jos pillastut, se on paha virhe, koska äijä pääsee niskanpäälle, "naiset on niin tunteellisia, ei käytä järkeä", yms. paskaa. Pidä pokka siksi joka tilanteessa!

Varmista aina että tietosi ja työsi on 100% ok, ettei tyyppi pääse huomauttamaan mistään oikeasta puutteesta. Jos hän kuitenkin heittää jotain että "Muistitko sen tai tuon?" Vastaa ystävällisesti hymyillen ja sano painokkaasti (kuten rauhoittaen pientä hysteeristä lasta) että "Kyllä, älä hermostu, kaikki on ok".

Jos hän esittää tuollaista kyselyä paljon kokouksessa, nyökkää nopeasti ja sano kiireisesti "juu, juu", äänellä, joka antaa ymmärtää, että kysely on turhaa ja häiritsee kokouksen kulkua.

Missään nimessä ei siis saa hermostua, eikä ruveta selittelmään turhaan asioitaan, jotka ovat reilassa.

Kuvittele että hänen pilkkansa on kuin pallo, jolla yrittää osua sinun herkkään kohtaan - sun pitää olla valmis suojaaman itseäsi osumalta, ottamaan koppi ja palauttamaan pallo hänelle napakasti.

Älä puhu tästä tyypistä koskaan pahaa hänen selkänsä takana, se kostautuu. Jos hänen käytöksensä menee epäasialliseksi kunnolla, sitten menet puhumaan esimiehesi kanssa.

Vierailija
10/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä että kirjoitat menestysromaanin tuosta tyypistä ja kokemuksistasi esimiehenä. Kirjoita aina työpäivän päätteeksi lyhyet muistiinpanot päivän tapahtumista, näin keräät kirjaasi materiaalia. Mitä törkeämpiä ja kusipäisempiä temppuja ja kommentteja, sen parempi. Vaikka et kirjaa koskaan kirjoittaisikaan, ajatus auttaa muuttamaan omaa asennettasi.

Vierailija
11/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia voitaisiin kääntää niin päin että "meillä on eräs aivan surkea pomo. Miksi kaikki pomot ovat niin surkeita? Koko ajan tekee pieniä virheitä ja minun täytyy niistä huomautella. Siinä se sitten nieleskelee ja haukkoo henkeä ja kaikki nauraa sille. Kyllä nykyään on surkeita esimiehiä." Vielä jos kyseessä olis MIESesimies, olisi vika ilman muuta pomossa. 

Jos olet esimies, niin joko sinulla on surkea alainen, tai sinä et vain ole oikea esimies sille. Ihan se ja sama. Sinun pitää löytää tiimi joka toimii. Eli käytät direktio-oikeuttasi ja nakkaat sen mäkeen. Jos et saa irtisanoa ihmisiä, niin pyydät siirtämään sen johonkin muualle. Homman on toimittava ilman mitään kunnioituksenhakukisoja.

Vierailija
13/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:36"]

Et ole sekoamassa. Olen kohdannut silloin tällöin samaa. Se johtuu siitä että olet hyvä alallasi, ja sehän tuota miestä kismittää. Joidenkin miesten koko ego rakentuu sille että he kuvittelevat olevansa parempia kuin naiset, joten kun he joutuvat tekemisiin naisen kanssa, joka on asiansaosaava hänen alalla, mies kokee sen uhkana. Vähättely, mitätöinti, yms. on puolustustaktiikkaa.

Ota se kohteliaisuutena :-)

Ainoa tapa vastata tuohon kiusaan on ottaa asia rauhallisesti ja vastailla noihin kuittailuihin huumorilla. Jos pillastut, se on paha virhe, koska äijä pääsee niskanpäälle, "naiset on niin tunteellisia, ei käytä järkeä", yms. paskaa. Pidä pokka siksi joka tilanteessa!

Varmista aina että tietosi ja työsi on 100% ok, ettei tyyppi pääse huomauttamaan mistään oikeasta puutteesta. Jos hän kuitenkin heittää jotain että "Muistitko sen tai tuon?" Vastaa ystävällisesti hymyillen ja sano painokkaasti (kuten rauhoittaen pientä hysteeristä lasta) että "Kyllä, älä hermostu, kaikki on ok".

Jos hän esittää tuollaista kyselyä paljon kokouksessa, nyökkää nopeasti ja sano kiireisesti "juu, juu", äänellä, joka antaa ymmärtää, että kysely on turhaa ja häiritsee kokouksen kulkua.

Missään nimessä ei siis saa hermostua, eikä ruveta selittelmään turhaan asioitaan, jotka ovat reilassa.

Kuvittele että hänen pilkkansa on kuin pallo, jolla yrittää osua sinun herkkään kohtaan - sun pitää olla valmis suojaaman itseäsi osumalta, ottamaan koppi ja palauttamaan pallo hänelle napakasti.

Älä puhu tästä tyypistä koskaan pahaa hänen selkänsä takana, se kostautuu. Jos hänen käytöksensä menee epäasialliseksi kunnolla, sitten menet puhumaan esimiehesi kanssa.

[/quote]

Ei välttämättä noinkaan. Minä ainakin vittuilen ja julkisesti kuittailen ihmisille vain silloin, kun olen niskan päällä, eli kun toinen on selvästi huonompi. En toki lähde taisteluun, jota en melko varmasti voita. Se ei siis todellakaan ole mikään kohteliaisuus, jos väheksyn minua huonompaa esimiestä, oli kyseessä sitten mies tai nainen. Kyse on vain siitä, että ihmettelen, miksi tuollainen idiootti on laitettu esimieheksi opettamaan sorsaa uimaan ja nostamaan siitä parempaa palkkaa kuin minä.

Vierailija
14/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen saanut tosi paljon ajateltavaa! Ap