Aamuvitutus
Joka ikinen, joka ainut aamu vituttaa. Herätessä vituttaa, koko aamupäivä menee vitutuksen vallassa. Helpottaa pikkuhiljaa iltaa kohti. Mistä voi johtua?
Kommentit (16)
No sama täällä. Tuntuu että 6-12 välillä kaikki pirteät tekis mieli viskata kaivoon. Kuulema oon kyrpämäine koko aamun. Mikä tähän auttaa? Ei auta kahvit energiajuomat, pitkät unet. Elämä jurraa paikallaan. Amiksessa 3 vuosi menossa ja ei kiinnosta nii yhtää mennä sinne ku kaikki on opittu jo 2lk ja kuunnellaan vammasta pölinää koko päivä. Työjakso alkaa kohta ja siellä vasta vituttaa. Rahaa palaa muttei palkkaa tuu. Meen seisomaa työpaikalle asemiin klo 7 ja siitä alamäki jyrkkenee vaan.
Viitenä aamuna viikossa vituttaa kun pitää lähteä töihin katsomaan ja kuuntelemaan idioottityökavereita. Pomon nalkutus siihen päälle niin tekis mieli huutaa ja raivota.
Vitutus lakkaa kun pääsen työpaikan ovista ulos.
Aamuvitutus kertoo kyllästymisestä. Ainoa neuvo on: jos et voi muuttaa olosuhteita, koeta sopeutua niihin.
Jos vitutus on pitkäkestoista (kuukausia), koettakaa vaihtaa työpaikkaa, alaa, asuinpaikkaa. Jos mikään noista ei ole mahdollista (usein kyllä on), keksikää jotain uutta, kiinnostavaa tekemistä vapaa-ajalle. Jatkuva vitutus heijastuu ikävästi perheeseenkin, jos perhettä on eikä se ole reilua heitä kohtaan.
Vaihtoehtona on tietysti myös irtisanoutua ja jäädä työttömäksi, mutta sen mukana tulee usein taloudelliset huolet (jos ei niitä jo ennestään ollut).
Tosi ihanaa, kun pääsee töihin nyt joulun jälkeen. Aamulla känin jo uimass ja nyt junalla kohti töitä. Tästä se ihana arki lähtee rullaamaan kohti kevättä.
Pahin aamuvitutus osuu aina näihin maanantaiaamuihin. Etenkin kun olen unihäiriöinen stressaaja ja jotenkin etenkin se maanantaiaamu stressaa niin etten saa kunnolla nukuttua. Ja sitten väsyneenä vituttaa vielä enemmän.
Ihanaa olla vapaalla. Menen kohta nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahin aamuvitutus osuu aina näihin maanantaiaamuihin. Etenkin kun olen unihäiriöinen stressaaja ja jotenkin etenkin se maanantaiaamu stressaa niin etten saa kunnolla nukuttua. Ja sitten väsyneenä vituttaa vielä enemmän.
Lisään vielä, että olen iltavirkku ja jos saisin itse päättää, olisin töissä esim. klo 10-14. Tai 12-14. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että olen iltavirkku ja jos saisin itse päättää, olisin töissä esim. klo 10-14. Tai 12-14. Heh.
13-14
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-14
Tuo olisi aika optimaalinen työaika. Suoraan lounaalta tunniksi töihin, sitten siitä kahville ja päivä olisi pulkassa.
Minulle melkein lätkäistiin sosiaalisten tilanteiden pelko -diagnoosi ihan psykiatrin toimesta kun erehtyi antamaan minulle aamukahdeksaksi ajan. Kaikki minut tuntevat ovat nauraneet itsensä lähes hengiltä kuultuaan tuon, oikeasti se on aamuvitutusta. Olen iltaihminen enkä yksinkertaisesti ole hereillä kunnolla ennen puoltapäivää. Pitäisi olla tehokas ja tuottava ja kaikkea, kun kroppa ja aivot huutavat unta eikä mistään meinaa tulla mitään jolloin ei tapahdu muuta kuin vitutus nousee. Silloin kun saan elää oman unirytmini mukaisesti on vitutus poissa.
Eikä vitutusta vähennä yhtään lapsi joka pitää saada aamuisin kouluun ja kyseessä on juuri sellainen aamuvirkku pölöttäjä kyselijä...
Tunnen itseni todella onnekkaaksi kun luen näitä teidän aamuharmitteluja. Meikäläistä ei mikään kaivele, ei aamulla, päivällä eikä illalla.
Tsemppiä teille kaikille harmittelijoille. Joku monivitamiinitabletti ehkä voisi auttaa?
Kyllä vituttaa. Armoton vitutus. Onneksi on vain neljän tunnin työpäivä. Töihin taas kuuntelemaan ilkeitä juoruakkoja, selän takana pahaa puhuvia korppikotkia.
Aamuvitutus on niin tuttua, sitä on ollut aina. Ennen aamukahvia ei pidä puhua mitään. Tähän yhdistyy huono unisuus, nukahtamisvaikeus. En ole varmaan ikinä lähtenyt kouluun ja töihin hyväntuulisena. Nytkin vituttaa kuin pientä eläintä. Menin nukkumaan puoli yhdeltä ja heräsin vartin yli viisi. Kahdeksaan asti yritin saada uudestaan unta. Se on taas yksi tuskanhikinen päivä edessä kun yöunet jäi lyhyeen.
iltaihminen kirjoitti:
No sama täällä. Tuntuu että 6-12 välillä kaikki pirteät tekis mieli viskata kaivoon. Kuulema oon kyrpämäine koko aamun. Mikä tähän auttaa? Ei auta kahvit energiajuomat, pitkät unet. Elämä jurraa paikallaan. Amiksessa 3 vuosi menossa ja ei kiinnosta nii yhtää mennä sinne ku kaikki on opittu jo 2lk ja kuunnellaan vammasta pölinää koko päivä. Työjakso alkaa kohta ja siellä vasta vituttaa. Rahaa palaa muttei palkkaa tuu. Meen seisomaa työpaikalle asemiin klo 7 ja siitä alamäki jyrkkenee vaan.
Moi. Mietin vain onkohan ammatti ihan oikea sinulle?
Itse ja suurin osa muistakin on mielummin topissa kuin koulussa. Itse edelleen teen joskus mielellää ilma palkkaaminen tuttaville jotai pientä koska se on mukavaa hyvässä seurassa.
Sama ongelma on minullakin usein aamuisin. Ei onneksi joka aamu. Olen kuitenkin pohtinut mistä tämä voisi johtua. Töissä olen kuulemma ihan kyrpä ensimmäiseen kahvitaukoon asti. Mä en haluaisi aamuisin välttämättä edes puhua kenenkään kanssa mitää. Lisäksi mua aamusin ärsyttää kaikki tekopirteät, jotka jaksavat jauhaa tyhmiä puujalkavitsejä kello 7 aamulla, ja jaksavat vielä nauraa niille. Vapaa päivät menee aamusta alkaen hyvin, mutta työpäivinä on aamu V. Kommentteja saa laittaa :)