Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aloitan vähähiilarisen ja liikun paljon...

Vierailija
25.05.2014 |

Kotin tehdä otsikon, mistä asia selviää.

Työ on lähes kokonaan istumatyötä

Eli liikuntamäärät:

Päivällä työmatka 8 km joko pyörällä tai kävelleen. Satunnaisesti arkiliikuntaa, käyn yleensä lähikaupoissa, kirjastossa, apteekissa yms kävellen, määrää on mahdoton laittaa, kun matkat vaihtelee muutamasta sadasta metristä muutamaan kilometriin.

Sunnuntaisin käyn pitkän aamulenkin, jossa vaihtelen kävelyä, juoksua ja hölkkää.

Salilla käyn kahdesti viikossa 60 minuutin bodypumpissa ja kerran tekemässä oman jumpan. sen lisäksi käyn mielialan mukaan kerran tai pari viikossa coressa, pilateksessa tai vastaavassa omalla kropalla tehtävässä jumpassa, mihin aina milloinkin huvittaa mennä, joskus myös spinningissä joko erikseen tai samalla kertaa, kuin muissakin jumpissa. Teen aina niin, että tulee hiki.

Olen normaalipainoinen, mutta tavoite on polttaa sisäelinrasvaa, jota epäilen itselläni olevan liikaa. Olen vähentänyt jo aikoja sitten ruokavaliosta pois vaaleat leivät ja makean syömistä. 

Mutta, minkä verran hiilaria näillä liikuntamäärillä kuitenkin tarvitsee? Jos syön päivässä vaikka yhden hedelmän ja näkkärin, sekä runsaasti kasviksia sekä marjoja, riittääkö se? Noiden lisäksi syön toki aamuisin jogurttia tai rahkaa ja kasvisten kanssa jotain kanaa tai kalaa tai salaatissa raejuustoa. Porsasta en syö; muuta punaista lihaa, kuten nautaa, poroa tai hirveä kerran viikossa.  

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarimäärä selviää kokeilemalla itse. Ei toinen ihminen voi sitä tietää.

Vierailija
2/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenin jälkeen kannattaa ottaa hiilaria. Esim syö lounaalla TAI päivällisellä hiilaria, sen mukaan millon liikut. Ja esim aamupalalla puuro. Noilla mielestäni pärjää. Googlaa gofatgo-dieetti. Itse pudotin normaalipainon sisällä vajaa 4kg kuukauteen. Voin suositella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gofatgo-ohjeet löytyy siis ihan ilmaiseksi.

Vierailija
4/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3+4: Kiitos! Tuo sopii mun makumieltymyksiinkin hyvin. 

Vierailija
5/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita keinotekoisia ravinteita, mitä tuossa on mukana, en kyllä välitä syödä, koska vältän lisäaineita ja yleensä kaikkea keinotekoista. 

Vierailija
6/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset hiilaria vähintään 4g/painokilo päivässä. Jos haluat polttaa rasvaa, pitäisi kuitenkin laskea kokonaisenergian määrä minkä päivittäin saat. Yleinen virhe on vetää proteiinia liikaa ja hiilarit ja rasvat minimissä. Elimistö ei pysty käyttämään kuin tietyn määrän proteiinia kerrallaan joten loppu varastoituu rasvaksi. Rasvoja ja hiilihydraatteja tarvitset jotta elimistö kykenee hyödyntämään proteiinin lihaskasvuun.

Proteiinia tarvitset vähintään 1,5g/painokilo, mikäli haluat kasvattaa lihasmassaa voi määrä olla suurempikin 2g/painokilo. Rasvaa 1g/painokilo ja hiilaria 4-8g/painokilo. Sinun pitäisi tietää kulutuksesi jotta voisi laskea paljonko on syötävä polttaakseen rasvaa. Hyvä apuväline on kalorilaskuri.fi, maksulliseen versioon voi syöttää liikuntamäärät ja syödyt ateriat ja se laskee paljonko pitäisi mitäkin ravintoainetta saada. Liikut aika paljon joten tarvitset kyllä niitä hiilareita jaksaaksesi liikkua. Pelkkien hiilareiden vähentäminen ei laihduta, vaan kokonaisenergiamäärällä on väliä. 

Pt

Vierailija
7/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että otsikossa kannattaa laittaa paino sanalle JOS.

Vierailija
8/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pt, tuo proteeiinin määrä on ollut tiedossa ja tuohon olen pyrkinytkin, mutta hiilarimäärästä en ole ollut varma. Peruskulutukseni levossa on noin 1500 kcal ja yhden toisen pt:n tekemän ohjeen mukaan 1700-1800 kcal liikuntapäivinä. Ap. 

Olen pari vuotta ollut tuossa kalorilaskurissa, mutta pari kuukautta sitten aika loppui enkä ole maksanut sitä enää lisää, kun alkoi tulla korvista se tarkka merkkaaminen. 

Vierailija
9/9 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Naulan kantaan, eli juuri noin. Ap. Mietin, onko se viisasta näillä liikuntamäärillä. Se on enemmän kuin keskimäärin, mutta toisaalta töissä en liiku paljon yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän