Työkaverini onnistuu aina kaikessa.
Hän on mukava ja pidetty ihminen, mutta myös muutoinkin onnistuja. Mikä on tälläisten ihmisten salaisuus? Nytkin hän sai tulevan joulunsa tuntumaan ihanalta, ja valokuvat kertovat että puheissa on totuutta.
Kommentit (45)
Ei miehesi arvosta sinua. Elämä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikista ei voi ajatella myönteisesti vastoin omia ajatuksia. Esim mieheni. Hän ei koskaan ota huomioon minua. Pitäisikö minun siis ottaa asia myönteisesti? Parisuhdeterapeutin mukaan minun tulisi huomioida miestä ja kertoa hänelle että hän ottaa minut huomioon. Mies ei edelleenkään huomioi ja omasta mielestään hän ottaa minut huomioon tekemisissää, minulle ei vaan kuulemma kelpaa mikään tai en ymmärrä asioita.
Positiivisuus ei siis auta läheskään aina.Komppaan toista vastaajaa. Sinä haluat muuttaa miestäsi. Onni ei tule sillä, että poljet jalkaa, kun muiden on muututtava sinulle mieleisiksi. Et voi muuttaa muita, sinulla ei ole vaikutusvaltaa heihin. Sen sijaan voit muuttaa vain itseäsi, sillä itseäsi voit määrätä.
Keskity omiin tekemisiisi ja siihen, että ne ovat sellaisia, jotka tekevät sinut onnelliseksi ja jotka kuvastavat sitä millainen sinä haluat olla ja millaisen sinä toivot maailman ympärilläsi olevan.
Esimerkki; keskityin kotini sisustamiseen, omin varoin, itse tehden, ja asiasta kertoen. Mies sanoi sitä hullutukseksi ja ei mitenkään suostunut auttamaan, eikä suostunut ulkopuoliseen auttajaan. Haukkui kaikki ideani. Kun siivoan, mies sotkee. Kun keskityn omiin tekemisiin hän kiukutelee. Kaikki kaunis tuhoutuu, esim kukat hän leikkaa poikko trimmerillä kun ei huomaa niitä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikista ei voi ajatella myönteisesti vastoin omia ajatuksia. Esim mieheni. Hän ei koskaan ota huomioon minua. Pitäisikö minun siis ottaa asia myönteisesti? Parisuhdeterapeutin mukaan minun tulisi huomioida miestä ja kertoa hänelle että hän ottaa minut huomioon. Mies ei edelleenkään huomioi ja omasta mielestään hän ottaa minut huomioon tekemisissää, minulle ei vaan kuulemma kelpaa mikään tai en ymmärrä asioita.
Positiivisuus ei siis auta läheskään aina.Komppaan toista vastaajaa. Sinä haluat muuttaa miestäsi. Onni ei tule sillä, että poljet jalkaa, kun muiden on muututtava sinulle mieleisiksi. Et voi muuttaa muita, sinulla ei ole vaikutusvaltaa heihin. Sen sijaan voit muuttaa vain itseäsi, sillä itseäsi voit määrätä.
Keskity omiin tekemisiisi ja siihen, että ne ovat sellaisia, jotka tekevät sinut onnelliseksi ja jotka kuvastavat sitä millainen sinä haluat olla ja millaisen sinä toivot maailman ympärilläsi olevan.
Esimerkki; keskityin kotini sisustamiseen, omin varoin, itse tehden, ja asiasta kertoen. Mies sanoi sitä hullutukseksi ja ei mitenkään suostunut auttamaan, eikä suostunut ulkopuoliseen auttajaan. Haukkui kaikki ideani. Kun siivoan, mies sotkee. Kun keskityn omiin tekemisiin hän kiukutelee. Kaikki kaunis tuhoutuu, esim kukat hän leikkaa poikko trimmerillä kun ei huomaa niitä, jne.
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa josta säteilee huonoa oloa. Onnellinen ihminen karaii ympäriltä onnettomuutta tuottavat ihmiset ja hakeutuu hyvää oloa antavien seuraan. Ja on onnellinen siksi että ottaa vastuun omasta hyvinvoinnistaan tuottaen sitä samalla myös muille ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on itsekäs ja ehkä vähän ilkeäkin, mutta sinun tulee ymmärtää, ettei hän tuosta muutu. Sinun tehtäväsi on päättää, miten hyväksyt itseäsi kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Hän on saanut perheessään kasvaa tasapainoiseksi ihmiseksi. Sieltä se lähtee.
Osittain tällä on valtava vaikutus, sillä jos sinua kohdellaan huonosti kotona lapsena, vaistomaisesti etsiydyt tämän kaltaisten ihmisten lähelle myös aikuisena. Ja toisin päin. Ja se, millaisia ihmisiä ympärilläsi on, vaikuttaa suuresti.
Mutta toisaalta, itse olen varmaan tällainen ap:n kuvailema ihminen.. tosin teen paljon töitä juuri esimerkiksi sen eteen että joulu on ihana, on onnistuneita ystävyyssuhteita, voin hyvin jne.. en yksinkertaisesti osaa olla kateellinen mistään, iloitsen toisten puolesta aidosti. Arvostan pieniä asioita ja osoitan myös kiitollisuuteni niistä. Valitsen elämäni ihmiset tarkkaan. Olen myös erittäin määrätietoinen, joten saan sekä aikaiseksi että minua ei pidetä ”heittopussina” tms.
Ja kukaan ei aina onnistu aina kaikessa, ei edes työkaverisi. Mutta juuri asenne kaikkea kohtaan on se avainkysymys. Jos joku epäonnistuu, korjaan sen/opin siitä/teen ensi kerralla paremmin, mutta en jää märehtimään. Tsemppiä, keskity kaikkeen hyvään :)
Takaisin alkuperäiseen asiaan. Miten voisi Itse saada elämästään tuollaisen kun työkaverillani on? En nimittäin usko parisuhteen laadulla on siihen vaikutusta miten paljon hänestä kodin ulkopuolella pidetään ja arvostetaan. Ja että hän onnistuu tekemisissään ja toteuttaa haaveitaan.
Jos se on vaan esitystä.
Lue esim. Pintaremontti...
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vaan esitystä.
Mikå?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vaan esitystä.
Lue esim. Pintaremontti...Mikå?
Miika Nousiaisen kirja
Ap, työttoverisi selvästi paneutuu asiaan eli suunnittelee, valmistelee, ennakoi ja treenaa. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vaan esitystä.
En tunne aapeen työkaveria mutta en usko että pitkään kukaan voi esittää mitään. Kulissit sortuu kyllä. Maailmassa jotkut ovat onnistujia mutta usein he ovat myös narsistisia ja imevät onnistumisensa muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Homo on. Saattaa olla perhekin homoilta vain jotenkin onnistuu kaikki kuin strömssössä
Mistä ihmeen homoista puhut? Itse tunnen vain homoja, joiden elämä tuntuu olevan yhtä vuoristorataa.
Vierailija kirjoitti:
Homo on. Saattaa olla perhekin homoilta vain jotenkin onnistuu kaikki kuin strömssössä
Ei onnistu.
T: homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen homoista puhut? Itse tunnen vain homoja, joiden elämä tuntuu olevan yhtä vuoristorataa.
Opettele homoksi niin asiat alkavat sujua.
Se on vain viisautta, kaikilla sitä ei ole,mutta voi yrittää opetella eri tapoja toimia kuitenkin.
Mitkä kaikki asiat sillä työkaverilla siis onnistuvat?
Kyse voi olla myös kulisseista, varsinkin somessa voi esittää ihan mitä vain.
Ehkei kannata muutenkaan verrata itseä muihin, vaan miettiä, mitä itse haluaa, ja tavoitella sitä. Lisäksi pitää varoa ihmisiä, jotka vetävät muitakin alaspäin, miehesi kuulostaa vähän sellaiselta.
En tunne aapeen työkaveria mutta en usko että pitkään kukaan voi esittää mitään. Kulissit sortuu kyllä. Maailmassa jotkut ovat onnistujia mutta usein he ovat myös narsistisia ja imevät onnistumisensa muista ihmisistä.
-miten?
Vierailija kirjoitti:
-miten?
En ole tuo edellinen vastaaja, mutta vahvasti narsistisia piirteitä omaavat ihmiset tyypillisesti ”heijastavat” omat vikansa ja puutteensa muihin. Eli siinä, missä he itse ovat omasta (ja usein muidenkin) mielestä onnistujia ja upeita ihmisiä, he siirtävät huonot ominaisuutensa läheisiinsä. Tämä kuulostaa erikoiselta, mutta on yksi psyyken defenssi ja oikeastaan sen ymmärtää, vasta kun sen kanssa elää.
Nyt vähän itse heittäydyt uhriksi omassa elämässäsi. Et voi muuttaa puolisoasi, ainoastaan itseäsi. Jos parisuhteesi on huono niin sitten täytyy pohtia, haluatko elää siinä vai kenties muualla.