Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen
Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?
Kommentit (1025)
Vierailija kirjoitti:
Turhaa riidan hakemista. Yksi joulupäivä sinne tai tänne. Ihan varmasti teiltä löytyy ruokaa kaapeista. Tee vaikka joku hyvä risotto ja salaatti, jos jouluruoat meni jo. Ei siinä kauan nokka tuhise.
Itse teen aina jouluruokaa sen verran paljon, ettei tarvitse kahteen seuraavaan päivään kuin lämmitellä. Meillä on ollut koko joulun ajan 6 henkeä kylässä, ja siinähän ne ruokailut ovat menneet helposti. Ja aina kaapeista löytyy ruokaa sen verran, että viikko pärjätään kyllä tarvittaessa. Eikös nyt korona-aikaan muutenkin ole suositeltavaa, ettei joka päivä laukkaa kaupoilla. Tai jos sattuu sairastumaan, voi rauhassa pysytellä karanteenissa.
TEE!? Miksei se mies tee epäkohteliaille vanhemmilleen? Jos teillä oli koko joulun ajan 6 ihmistä kylässä, niin kaikilla ei tosiaan ole ja eikös nyt korona-aikaan muutenkin olisi suositeltavaa pysyä vain saman talouden kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona aikaan tämä vanhemmat ensin ja appivanhemmat seuraavana päivänä oli parempi vaihtoehto. Jos on pakko pyytää ketään syömään.
Tästä huolimatta itsensä kutsuminen kylään lyhyellä varoitusajalla on huonoa käytöstä.
Kuka tässä on "kutsunut itsensä kylään" ?? On ihan normaalia soittaa lapselleen, että voitaisko huomenna ulla käymään?
Hirveä paasaus, 32 sivua, moisesta normaalista pikku asiasta!Miksi et kutsu teille? Vaan itsesi heille?
Tässä ketjussa soitto tuli joulupäivän aamuna ja ruokailu tilattiin saman päivän iltapäiväksi. Tyypit kieltäytyivät jouluaaton ruokailusta.Kenelle puhut? En ole, Jumalan kiitos, ap:n anoppi! 🙏
Ps. Itse muuten juuri kutsuin poikani ja ihanan miniäni MEILLE. 🙂
No, noinhan kuuluukin. Jokainen kutsuu omaan kotiinsa ruokavieraat eikä niin, että joku kutsuu itse itsensä toisen ruokapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona aikaan tämä vanhemmat ensin ja appivanhemmat seuraavana päivänä oli parempi vaihtoehto. Jos on pakko pyytää ketään syömään.
Tästä huolimatta itsensä kutsuminen kylään lyhyellä varoitusajalla on huonoa käytöstä.
Kuka tässä on "kutsunut itsensä kylään" ?? On ihan normaalia soittaa lapselleen, että voitaisko huomenna ulla käymään?
Hirveä paasaus, 32 sivua, moisesta normaalista pikku asiasta!Tähän lankaan ovat kerääntyneet koko Suomen kärttyisät ka itsekkäät minäminminäminäminä-miniät.
Onneksi on toisenlaisiakin miniöitä, sellaisia, jotka arvostavat myös anoppejaan.
Miksi toisen tökeröä käytöstä pitäisi arvostaa?
Mä en arvosta anoppiani, mutta onneksi anoppi itse arvostaa itsensä niin korkealle, että ei yhdenkään muun ihmisen arvostusta kaipaa!
Jos tuollainen asia vie miniä-paran hulluuden partaalle, niin veikkaan, että siellä se on ollut jo ennen sitä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä paasaus, 32 sivua, moisesta normaalista pikku asiasta!
Ei se anoppi mitään kysynyt. Ilmoitti vaan seuraavana aamuna, että tullaan iltapäivällä, sopi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen asia vie miniä-paran hulluuden partaalle, niin veikkaan, että siellä se on ollut jo ennen sitä. 😀
Niin no, onhan tuollainen käytös niiltä appivanhemmiltakin silkkaa hulluutta... Ei ihme, että tuollaisten ihmisten kanssa pää pimahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa riidan hakemista. Yksi joulupäivä sinne tai tänne. Ihan varmasti teiltä löytyy ruokaa kaapeista. Tee vaikka joku hyvä risotto ja salaatti, jos jouluruoat meni jo. Ei siinä kauan nokka tuhise.
Itse teen aina jouluruokaa sen verran paljon, ettei tarvitse kahteen seuraavaan päivään kuin lämmitellä. Meillä on ollut koko joulun ajan 6 henkeä kylässä, ja siinähän ne ruokailut ovat menneet helposti. Ja aina kaapeista löytyy ruokaa sen verran, että viikko pärjätään kyllä tarvittaessa. Eikös nyt korona-aikaan muutenkin ole suositeltavaa, ettei joka päivä laukkaa kaupoilla. Tai jos sattuu sairastumaan, voi rauhassa pysytellä karanteenissa.TEE!? Miksei se mies tee epäkohteliaille vanhemmilleen? Jos teillä oli koko joulun ajan 6 ihmistä kylässä, niin kaikilla ei tosiaan ole ja eikös nyt korona-aikaan muutenkin olisi suositeltavaa pysyä vain saman talouden kesken?
No ihan olivat omia aikuisia lapsia ja heidän puolisonsa, nähdään muutenkin usein. Ja kaikki vielä tulivat koronatestin kautta, itsekin vielä eilen otatimme pikatestin, jonka tuloksen sai vartissa ja PCR:n varmuudeksi, tulos tullee tänään.
Eli tämä anoppi kutsui kaikki meille ja kaikki tulivat mielellään, yhtenäkään jouluna kukaan ei ole kieltäytynyt, päinvastoin ovat jo hyvissä ajoin kyselleet saadaanko tänäkin vuonna tulla. Ja olen vastannut, että niin kauan kuin jaksan ja minua huvittaa, tervetuloa. Osaan kyllä sitten sanoa, jos alkaa käydä voimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen aina jouluruokaa sen verran paljon, ettei tarvitse kahteen seuraavaan päivään kuin lämmitellä. Meillä on ollut koko joulun ajan 6 henkeä kylässä, ja siinähän ne ruokailut ovat menneet helposti. Ja aina kaapeista löytyy ruokaa sen verran, että viikko pärjätään kyllä tarvittaessa. Eikös nyt korona-aikaan muutenkin ole suositeltavaa, ettei joka päivä laukkaa kaupoilla. Tai jos sattuu sairastumaan, voi rauhassa pysytellä karanteenissa.TEE!? Miksei se mies tee epäkohteliaille vanhemmilleen? Jos teillä oli koko joulun ajan 6 ihmistä kylässä, niin kaikilla ei tosiaan ole ja eikös nyt korona-aikaan muutenkin olisi suositeltavaa pysyä vain saman talouden kesken?
No ihan olivat omia aikuisia lapsia ja heidän puolisonsa, nähdään muutenkin usein. Ja kaikki vielä tulivat koronatestin kautta, itsekin vielä eilen otatimme pikatestin, jonka tuloksen sai vartissa ja PCR:n varmuudeksi, tulos tullee tänään.
Eli tämä anoppi kutsui kaikki meille ja kaikki tulivat mielellään, yhtenäkään jouluna kukaan ei ole kieltäytynyt, päinvastoin ovat jo hyvissä ajoin kyselleet saadaanko tänäkin vuonna tulla. Ja olen vastannut, että niin kauan kuin jaksan ja minua huvittaa, tervetuloa. Osaan kyllä sitten sanoa, jos alkaa käydä voimille.
Mitä kautta teillä on noin kätevät lääkäripalvelut, että oireettomat altistustumattomat pääsevät testeihin ja vielä joulupyhinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tämä anoppi kutsui kaikki meille ja kaikki tulivat mielellään, yhtenäkään jouluna kukaan ei ole kieltäytynyt, päinvastoin ovat jo hyvissä ajoin kyselleet saadaanko tänäkin vuonna tulla. Ja olen vastannut, että niin kauan kuin jaksan ja minua huvittaa, tervetuloa. Osaan kyllä sitten sanoa, jos alkaa käydä voimille.Mitä kautta teillä on noin kätevät lääkäripalvelut, että oireettomat altistustumattomat pääsevät testeihin ja vielä joulupyhinä?
No en asu Suomessa ja täällä ilmaiseen testiin pääsee kuka tahansa syystä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tämä anoppi kutsui kaikki meille ja kaikki tulivat mielellään, yhtenäkään jouluna kukaan ei ole kieltäytynyt, päinvastoin ovat jo hyvissä ajoin kyselleet saadaanko tänäkin vuonna tulla. Ja olen vastannut, että niin kauan kuin jaksan ja minua huvittaa, tervetuloa. Osaan kyllä sitten sanoa, jos alkaa käydä voimille.Mitä kautta teillä on noin kätevät lääkäripalvelut, että oireettomat altistustumattomat pääsevät testeihin ja vielä joulupyhinä?
No en asu Suomessa ja täällä ilmaiseen testiin pääsee kuka tahansa syystä riippumatta.
Lisäys vielä: testipaikat, joita on paljon, olivat joulunpyhinäkin auki 8-20. PCR-testiin kävelimme suoraan, pikatestiä jonotumme 5 min ja tulosta sen vartin.
Itse en olisi jaksanut stressata tästä. Meillä syödään 2 päivää jouluruokaa ja sitä olisi riittänyt kaikille ja sitä voi aina jatkaa perunoilla. Kumpanakin päivänä pöytä on katettu nätisti vaikka vain söisimme oman perheen kanssa. Pari ylimääräistä lautasta ei paljoa hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys vielä: testipaikat, joita on paljon, olivat joulunpyhinäkin auki 8-20. PCR-testiin kävelimme suoraan, pikatestiä jonotumme 5 min ja tulosta sen vartin.
Eikö sinua huoleta jonossa saatava tartunta? Täällä pääsee autolla testauspaikalle, ei kävellä yhtään missään eikä myöskään odotella vastauksia paikanpäällä.
Tänä jouluna ei ole järkevää vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.
Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.
Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.
Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen.
Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.
Mies voi aivan hyvin sanoa vanhemmilleen että teidät oli kutsuttu eilen, tänään ei käy. Ainakin minun mieheni tekee ihan omasta halustaan ja aloitteestaan noin, kun vanhempansa yrittävät soutaa ja huovata.
Ei vieras päätä, koska kylään tullaan. Kutsuja päättää ajankohdan, vieras päättää tuleeko paikalle. Ap:n miehen vanhemmat päättivät, että eivät tule.
Tuollaista naurettavaa itsekkyyttää, soutamista, huopaamista ja pelailua tuntua olevan b.o.omereilla ainakin aika tavalla. En tiedä, eivätkö ne enää muista että työelämässä olevan ihmisen täytyy edes hiukan voida ennakoida elämäänsä ja myöskin levätä. Vai ovatko olleet yhtä itsekkäitä aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, onhan tuollainen käytös niiltä appivanhemmiltakin silkkaa hulluutta... Ei ihme, että tuollaisten ihmisten kanssa pää pimahtaa.
Aijaa... vähälläpä oot elämässä päässyt, jos tuollainen asia on mielestäsi elämän suurin vastoinkäyminen, että ihan pää pamahtaa! Appivanhemmat tulevat syömään! Mietipä vähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.
Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.
Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.
Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen.
Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.
Mies voi aivan hyvin sanoa vanhemmilleen että teidät oli kutsuttu eilen, tänään ei käy. Ainakin minun mieheni tekee ihan omasta halustaan ja aloitteestaan noin, kun vanhempansa yrittävät soutaa ja huovata.
Ei vieras päätä, koska kylään tullaan. Kutsuja päättää ajankohdan, vieras päättää tuleeko paikalle.
Mitä tuo on taas ??? Kautta maailman sivu kylään on menty jopa kutsumatta, ihan vaan yllättäen. Ei siihen mitään kutsurituaaleja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa... vähälläpä oot elämässä päässyt, jos tuollainen asia on mielestäsi elämän suurin vastoinkäyminen, että ihan pää pamahtaa! Appivanhemmat tulevat syömään! Mietipä vähän...
Tunnut ottavan tämän keskustelun turhan henkilökohtaisesti. Älä tunkeile kenenkään luokse kylään kutsumatta, niin ei tarvitse vetää herneitä nenuliin. Sinun, tai kenenkään muunkaan.
Tuskinpa ap:lle olisi kelvannut vastenmielisen anoppinsa ruokapöytä?
Kuulostaa juuri "sellaiselta" miniältä.