Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20-24-vuotias on vielä liian nuori äidiksi.

Vierailija
24.05.2014 |

Mielestäni teiniraskaus kertoo aina siitä, että vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessaan.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikis.

Vierailija
42/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kiinni! Eiköhän tämä aihe ole käsitelty tarpeeksi monta kertaa. Mene imemään vaikka kukkakaalia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!

Vierailija
44/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:25"]Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!

[/quote]

Entä jos ei halua! Tuollaiset maalliset humputukset kuten matkustelu ei todellakaan kuulu jokaisen haaveisiin.

Vierailija
45/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:22"]ikis.

[/quote]Tarkoititko minua. Kuten sanoin se oli minulle sopiva ikä hankkia lapsi. En halunut aikaisemmin. Nyt ole 32 ja toista yritetään.

Vierailija
46/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 18 kun sai minut. Mitäs siihen sanot?

N35

Vierailija
47/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:25"]

Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!

[/quote]

Vapautta? Eli kreisibailata päänsä täyteen ja harrastaa irtosuhteita koska nuorena pitää. 

Matkustella, kenellä on varaa matkustella nuorena ylettömästi?

Opiskella on tuohon ikään mennessä jo ehtinyt ja lisää ehtii läpi elämän. Huonoa argumentteja. 

Lapsi ei myöskään estä matkustelua, sitä voi tehdä lasten kanssa tai myöhemmin myös kahdestaan jos näin haluaa. Lapsienkaan kanssa ei tarvitse matkustaa Canarialle lötköttämään vaan lapset voi sopeuttaa omaan elämäntapaansa, retkeilymatkailuun esimerkiksi.

Vierailija
48/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin

Vierailija
49/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:31"]

[/quote]

Vapautta? Eli kreisibailata päänsä täyteen ja harrastaa irtosuhteita koska nuorena pitää. 

Opiskella on tuohon ikään mennessä jo ehtinyt ja lisää ehtii läpi elämän. Huonoa argumentteja. 

Lapsi ei myöskään estä matkustelua, sitä voi tehdä lasten kanssa tai myöhemmin myös kahdestaan jos näin haluaa. Lapsienkaan kanssa ei tarvitse matkustaa Canarialle lötköttämään vaan lapset voi sopeuttaa omaan elämäntapaansa, retkeilymatkailuun esimerkiksi.

[/quote]

Niin ku alottaa nuorena lapsenteon niin ehtii monelle kierrokselle ja sitte niitä uusioperheitä syntyy kuin sieniä sateella. Kannattas vaan opetella ensin asumaan yksin jonkun aikaa ja sitten yhdessä asumista puolison kanssa ja sitten miettiä niitä lapsia. Sitä on 20 v. itekin ihan lapsi!

Vierailija
50/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat housus ollaan jo, sorry! Lapsi 3v ja itse 24v.

Normaali keskiluokkainen elämä kuitenkin ;)

Vierailija
51/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

Niin ku alottaa nuorena lapsenteon niin ehtii monelle kierrokselle ja sitte niitä uusioperheitä syntyy kuin sieniä sateella. Kannattas vaan opetella ensin asumaan yksin jonkun aikaa ja sitten yhdessä asumista puolison kanssa ja sitten miettiä niitä lapsia. Sitä on 20 v. itekin ihan lapsi!

[/quote]

Näin kun ei voi tapahtua 25-30 vuotiaalle äidille? Ei tietenkään. Olet ihanan mustavalkoinen. 

Et mahda tuntea myöskään kovin montaa 20 vuotiasta. 

Vierailija
52/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:22"]ikis.

[/quote]Tarkoititko minua. Kuten sanoin se oli minulle sopiva ikä hankkia lapsi. En halunut aikaisemmin. Nyt ole 32 ja toista yritetään.

[/quote]

Olet nro 7? Ei, en tarkoittanut sinua enkä haukkunut miksikään ikälopuksi vaan tarkoitin ikiksellä aloittajaa. :) Hän avaa todella usein tänne av:lle ketjuja jotka tavalla ja toisella mollaa nimenomaan nuoria naisia. Välillä niitä ketjuja putkahtelee montakin päivän mittan. Ikis, ikärasisti.

Vierailija
53/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hauska huomio tapahtui yhdessä äitiryhmässä jossa kaikki meistä odotti samalle kuulle lasta syntyväksi muutama vuosi sitten.

17 ihmisen ryhmästä 3 on lähtenyt toiselle kierrokselle. 

Heistä 2 on tehneet lapsen toiselle miehelle, yksi jopa kolmannelle tähän mennessä. He olivat ryhmän vanhimpia naisia.. :)  29, 32 ja 33. 

Vierailija
54/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki lankee ihan selvään provoon.

Vierailija
55/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki lankee ihan selvään provoon.

Vierailija
56/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Näin kun ei voi tapahtua 25-30 vuotiaalle äidille? Ei tietenkään. Olet ihanan mustavalkoinen. 

[/quote]

Niin jos multa kysytään niin paras ikä lapsien teolle on siinä kolmenkympin hujakoilla. Tunne muutaman 25 v. Ja heitä olen ohjeistanut nauttimaan nuoruudesta. Ja niin ovat tehneetkin. Tälläkin hetkellä toinen pariskunnista ulkomailla nauttimassa toisistaan.

Vierailija
57/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:47"]

Mielestäni teiniraskaus kertoo aina siitä, että vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessaan.

[/quote]

Hehheh... Äiti kertoi mulle teininä ehkäisystä ja silti olin 17v paksuna ja synnytin 18 vuotiaana. Äitini ei tosin ollut mukana neuvomassa tilanteessa jossa lasta laitettiin alulle, kuten ap:n mielestä kai olisi pitänyt olla :D Äitiäni en syyttäisi lapsestani vaan otan itselleni kaiken kunnian :) tää on taas henkisen iän kysymys. Itse uskon että olisin ollut hyvä äiti vaikka 16 vuotiaana. En viihtynyt ulkona riekkumassa, olin paljon tekemisissä lasten kanssa ja hoidin kaikkien tuttujen lapsia.

Sitten taas puhuttiin lapsuuden naapurin kanssa joka sai 28 vuotiaana esikoisensa ja on nyt 33. Hän sanoi että välillä tuntuu ettei hän ole edelleenkään valmis äidiksi (mutta hassua kyllä on lastentarhan opettaja) :D Hyvä vaan että äitini mut sitten kai kasvatti näin "huonosti" sillä niistä "hyvin kasvatetuista" nuorista on tullut bilehileitä ja hyvin koulutettuja työttömiä. Musta sentään tuli hyvä (vaikka itse sanonkin) ja rakastava äiti joka on onnistunut saamaan ihanan reippaan ja iloisen tytön jo eskariin ja ensi syksynä kouluun <3 

Vierailija
58/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppinen on tosiaan täysin epäkelpo äidiksi. Suomalaisten naisten pitää vielä vähän kasvaa.

Vierailija
59/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin jos multa kysytään niin paras ikä lapsien teolle on siinä kolmenkympin hujakoilla. Tunne muutaman 25 v. Ja heitä olen ohjeistanut nauttimaan nuoruudesta. Ja niin ovat tehneetkin. Tälläkin hetkellä toinen pariskunnista ulkomailla nauttimassa toisistaan.

[/quote]

Onneksi sinulta ei kysytä. :)

Mahdat olla huvittava neuvoinesi

Vierailija
60/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan olisi ollut varaa matkstellayhtään mihinkään ja koulstakin valmistuin vain kaksi vuotta ikäkavereista jälessä. Nyt ollaan pariin kertaan käyty reissussa lapsi mukana tietysti :) Ihanan nautittavaa katsoa kun lapsella on kivaa laskiessaan vesimäkeä tms.

T: #24