20-24-vuotias on vielä liian nuori äidiksi.
Mielestäni teiniraskaus kertoo aina siitä, että vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessaan.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:25"]
Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!
[/quote]
Viestit omille lapsillesi, että he ovat taakka ja estävät sinua elämästä elämääsi. Onnea vaan :)
[/quote]
Mikä tässä nyt mättää? Nimenomaan en viesti lapsilleni mitään yllä mainittua!!
[/quote]
Noh, "Eläkää sitä vapautta" Eli elämäsi ei ole vapaa mahdollisten lapsiesi kanssa. Eikös tuo nyt ole aika selkeää?
Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!
[/quote]
Viestit omille lapsillesi, että he ovat taakka ja estävät sinua elämästä elämääsi. Onnea vaan :)
[/quote]
[/quote]
Itse olen saanut lapseni kolmenkympin paremmalla puolella ja nimenomaan olen erittäin tyytyväinen, että tein lapset myöhemmällä iällä!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noh, "Eläkää sitä vapautta" Eli elämäsi ei ole vapaa mahdollisten lapsiesi kanssa. Eikös tuo nyt ole aika selkeää?
[/quote]
Nimenomaan olen kokenut tämän nuoruuden vapauden, pitkät opinnot, matkustelut ym. eli juurikin toisinpäin eli kerron elämänkokemuksesta kuinka ihanaa se aika oli ja voin suositella muillekin! =)
Ottikohan kukaan tässä huomioon, että Suomen väestö vanhenee koko ajan ja tulevia sukupolvia oottaa kiva maksukakku kun ap:n tyyppiset tädit jää eläkkeelle? Sit sitä ihmetellään, että kuka ne verot ja terveydenhoitokulut maksaa kun tulevat sukupolvet on huomattavasti pienempiä kuin suuret ikäluokat. Poliitikot vääntelehtii jo nyt tuoleissaan kun valtiota uhkaa kestävyysvaje ja jostain on pakko leikata. Jos suomalaiset hankkisivat lapsia enemmän, olisi helpompaa ja ulkomaista työvoimaakaan ei niin paljoa tarvittaisi. Jos nuorena aloittaa niin kerkiää hyvin saamaan pari lasta ja sitten etenemään uralla. Jos taas se ura on tärkeämpi ja lasten hankkiminen lykkäytyy, kasvaa samalla riskisynnyttäjien määrä ja vammaisten lasten määrä, jonka myötä aborttiakin voi joutua harkitsemaan. Jos edes siis raskaaksi enää tullaan kun paras hedelmällisyysaika on jo takana. Naiset ovat parhaassa iässä nuorena, miksi siis venyttää lasten hankintaa jos kokee olevansa valmis vanhemmaksi? Eipähän tarvii ainakaan sen takia rampata hedelmöityshoidoissa, joihin osa joutuu aivan tahtomattaan. Kuten edellä on todettukin jo, sehän on ihan ihmiskohtaista kuinka kypsä on minkäkin ikäisenä. Osa ei aikuistu ikinä ja ihmisillä on erilaisia intressejä elämässä, mutta turha yleistää, että 20-24-vuotiaat olisivat liian nuoria äideiksi. Lain mukaan lapselle tulee tarjota hyvä kasvuympäristö, turvaa ja hellyyttä. Miksei nuorikin äiti siihen muka pystyisi?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:12"]
Apua, olen epäonnistunut kuten varmaan myös vanhempani! Sain esikoiseni 24v. En ole vielä edes 30v ja lapsia on jo neljä!! Olenko automaattisesti uskovainen!?
[/quote]
oletko ylpeä...jotenkin tuntuu, että tällaiset tyypit elävät siellä haaruksiensa välissä ja päänupissa on pissaa...
[/quote]
Voi todeta että olen ylpeä! Siinä sinulle!!
Minulla on mies (sama jo 15 vuotta), meillä molemmilla on hyvä palkkaiset vaki työt (eli olemme kouluttautuneet), oma uusi omakotitalo, kaksi velatonta uudehkoa autoa ja tosiaan neljä lasta olemme saaneet!
Oletko kateellinen?! ;D
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:07"]
Hoho, itte totesin aikaa sitten, etten lapsia väännä enää ku oon 25 vuotta. Nyt oon 23 vuotta ja odotan toista. Pitäs aika töpinäksi pistää jos meinais sen kolmannenkin pyöräyttää tässä 1,5 vuodessa, joten pitänee todeta että kaksi on tarpeeksi tai sit siirtää se raja 27 vuoteen.
Mieskin alkaa olla jo vanha, pian 30-vuotias, joten ei mun mielestä kyllä liian aikasessa olla oltu.
Nuorena ne kuuluu tehdä, ei se ryyppääminen loputtomiin tyydytä. Mä ajattelin tehdä ekaks lapset ja luoda sit uran, eipä tarvi äitiyslomalle alkaa enää uran käynnistyttyä.
[/quote]
Eikö nuorena voi tosiaankaan tehdä muutakuin ryypätä tai vaihtoehtoisesti alkaa vääntään niitä lapsia?!
[/quote]
Toki voi vaikka mitä, jos haluaa. Ja vanhemmat kustantaa. Ja jos haluaa kattoa teini-ikäistä lasta sit keski-ikäisenä. Mutta lastenkin kanssa voi oppia viisaaksi aikuiseksi joka ei liioittele välimerkkien kanssa.
Sain ekan 17v ikäisenä ja toisen 19 vuotiaana
Päivääkään en kadu ja olen hyvä äiti. Muittenkin mielestä. Mutta moni ikäiseni ei sitä ole. On huumeäitejä ja heitteillejättöjä. Moni on tehnyt myös lapset mummoillle hoidettavaksi
Sain ekan 17v ikäisenä ja toisen 19 vuotiaana
Päivääkään en kadu ja olen hyvä äiti. Muittenkin mielestä. Mutta moni ikäiseni ei sitä ole. On huumeäitejä ja heitteillejättöjä. Moni on tehnyt myös lapset mummoillle hoidettavaksi
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:23"]
[/quote]
Sä voisit alkaa elää vaikka ihan sitä omaa elämääsi. Vaikutat katkeralta. Katkeruus voi pilata oman elämäsi lisäksi myös läheistesi elämän. Kannattaa hankkia ammattiapua, jos ei omin voimin pääse katkeruudesta eroon.
Kaikkea hyvää sinulle
[/quote]
Niin mistä olen katkera?!
[/quote]
En mä voi sitä tietää enkä väitäkään tietäväni. Ehkä itse tiedät tai sitten et.
[/quote]
Niin ymmärsin, et olit jo suosittelemassa minulle ammattiapua?
[/quote]
Jos haluat katkeruudestasi eroon etkä siihen itse kykene, voi ammattiapu olla tarpeen. Syytä katkeruuteesi en tiedä enkä viitsi arvailla.
Jokainen päättää itse elämänsä suunnasta
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:12"]
Apua, olen epäonnistunut kuten varmaan myös vanhempani! Sain esikoiseni 24v. En ole vielä edes 30v ja lapsia on jo neljä!! Olenko automaattisesti uskovainen!?
[/quote]
oletko ylpeä...jotenkin tuntuu, että tällaiset tyypit elävät siellä haaruksiensa välissä ja päänupissa on pissaa...
[/quote]
Voi todeta että olen ylpeä! Siinä sinulle!!
Minulla on mies (sama jo 15 vuotta), meillä molemmilla on hyvä palkkaiset vaki työt (eli olemme kouluttautuneet), oma uusi omakotitalo, kaksi velatonta uudehkoa autoa ja tosiaan neljä lasta olemme saaneet!
Oletko kateellinen?! ;D
[/quote]
hehh.heh...talosta ja tavaroistako pitäisi olla kateellinen? Autosta? Auta armias! Et ainakaan ole suomen kielen taitoinen. Opettele ensiksi yhdyssanat. Kerropa rehellisesti koulutukseni.
"Et ainakaan ole suomen kielen taitoinen. Opettele ensiksi yhdyssanat. Kerropa rehellisesti koulutukseni."
Heti muutama kirjoitusvirhe itselläsi. Huono on lähteä pätemään tuolla taidolla. ;) -ohis
Minkä ikäisinä sitten omat vanhempanne ovat saaneet teidät? onko äitinne ihan epäonnistunut äiti ollut lapsuudessanne tai perhe-elämä tosi kurjaa tms., jos on alle kaksvitosena saanut teidät?
Tyhmät lisääntyvät nuorina. Tästä on tutkimustuloksiakin maailmalta. Jos ruvetaan sikiämään nuorina niin kapasiteetti suuntautuu muuhun kuin itsensä älylliseen kehittämiseen.
Ikis taas jakelee aivopierujaan täällä
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:47"]
Mielestäni teiniraskaus kertoo aina siitä, että vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessaan.
[/quote]
20 ihminen ei ole teini. Mutta totta todellakin ikis on kavsatuksessaan epäonnistunut. Lastaan käy sääliksi...
No HUH!
Onnekseni olin 25 kun sain esikoiseni.
*saved by the bell*
Sain 29 vuotiaana ensimmäisen lapseni. Se oli minulle sopiva aika ja olin silloin vasta valmis. Sitä ennen matkustelin ja tuli koettua kaikkea.
No viestithän. Miten se muuttuisi sinun kohdallasi ettet voi elää yhtä vapaasti kuin lapsettomana?