Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pian 16 vuotta täyttävä lapseni kertoi olevansa raskaana

Vierailija
24.05.2014 |

tuleva isä on kuulemma joku 18v poika.. Ei suostu aborttiin koska haluaa pitää lapsen! Minä en todellakaan halua että hän pitää sen! liian nuori ja kokematon eikä oikee poikaystävää... Koulutkin kesken ja kaikkea... Mieheni ei tiedä tästä  ja en kyllä pysty kertoakaan kun sitten lentäis tytär pihalle alta aikayksikön.. Miten saan puhuttua tyttäreni ympäri.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun painajainen olisi se että joku (esim. poikaystävä tai tämän vanhemmat) saisi pakotettua tyttäreni tekemään abortin. Meillä ei todellakaan heitettäisi raskaana olevaa ulos, päinvastoin auttaisimme ja tukisimme häntä kaikin mahdollisin tavoin. Minun silmissäni te vanhemmat olette hirviöitä. Olisi varmaan parempi että tytär löytää jonkun turvapaikan esim. poikaystävänsä luota.

Vierailija
2/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että susta tulee mummi! :)

Mie oon nyt 19v ja mun lapsi (poika) täyttää lokakuussa 4v. Isä oli 17v kun lapsi synty. Muutettiin mun vanhempien luota omaan kotiin kun lapsi oli 1v.

Nyt parikymppiseksi suunittelen seuraavaa raskautta, joten pojasta tulisi isoveli kun hän on 6v. jos kaikki menee suunitelmien mukaan.

Ja kolmannen lapsen jos sais vielä ehkä 30-vuotiaana. :)

Mun lapsiluku on sitten siinä. Omista vanhemmistani tuli ukki ja mummo 45-vuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyttäresi ajatteli rahoittaa elämänsä sekä käydä koulut lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija
4/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lässyttäjiä täällä! 16vuotiaalle tuossa tilanteessa ainoa oikea ratkaisu on abortti. Vaikka pakolla. Ei tarvitse olla mieliksi lapselle, aikuinen ymmärtää nämä asiat paremmin. Jos teinin annetaan synnyttää, hän syyttää myöhemmin vanhempia kun ei pakotettu aborttiin.

Vierailija
5/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:25"]

Ihme lässyttäjiä täällä! 16vuotiaalle tuossa tilanteessa ainoa oikea ratkaisu on abortti. Vaikka pakolla. Ei tarvitse olla mieliksi lapselle, aikuinen ymmärtää nämä asiat paremmin. Jos teinin annetaan synnyttää, hän syyttää myöhemmin vanhempia kun ei pakotettu aborttiin.

[/quote]

Tuota ja sinäkö olisit ottanut vastuun sitten minun lapsen kuolemasta? silloinkin kun olen 30v ja saattaisin kaivata ja miettiä, minkälainen olisi silloin syntynyt lapseni? miten ikinä korvaat sen asian? miten annat sen lapsen mulle takaisin sitten vanhemmalla iällä?

Miksi et tehnyt minun kohdalla aborttia? kerta olet tuota mieltä, että mut ois helppo vaan pakottaa siihen. Et pikku juttuja.

T. se joka sai 15-vuotiaana lapsen ja lapsi nyt 4v. Ps. Enkä vois päivääkään kuvitella eläväni ilman muksuani. Voisitko sinä kuvitella päivääkään eläväsi ilman omia lapsiasi?

Eikä mitään lässynlää selityksiä nyt.

Vierailija
6/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:25"]

[/quote]

Tuota ja sinäkö olisit ottanut vastuun sitten minun lapsen kuolemasta? silloinkin kun olen 30v ja saattaisin kaivata ja miettiä, minkälainen olisi silloin syntynyt lapseni? miten ikinä korvaat sen asian? miten annat sen lapsen mulle takaisin sitten vanhemmalla iällä?

Miksi et tehnyt minun kohdalla aborttia? kerta olet tuota mieltä, että mut ois helppo vaan pakottaa siihen. Et pikku juttuja.

T. se joka sai 15-vuotiaana lapsen ja lapsi nyt 4v. Ps. Enkä vois päivääkään kuvitella eläväni ilman muksuani. Voisitko sinä kuvitella päivääkään eläväsi ilman omia lapsiasi?

[/quote]

Miten minä olisin velvollinen ottamaan vastuuta sinusta tai lapsistasi? Etköhän ihan itse ole vastuussa ja sinun vanhempasi jotka sinut kasvattivat. Puhuin abortista, en kuolemasta.

Vierailija
7/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti on kuolema sille jonka elämä lopetetaan

Vierailija
8/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

no kerropas mitenkä hienoa sun elämä on nyt ? Kouluja käyt, rahaa tulee taivaasta ?

Vierailija
9/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kaikki tuntemani tapaukset, joissa alle 16-vuotias on saanut lapsen ovat päättyneet siihen, että lapsi on päätynyt isovanhemmille. Ensimmäisessä tapauksessa se 18-vuotias mies ei kestänytkään lasta ja pariskunta erosi. Sitten tytölläkin elämä meni hungingolle ja lapsi adoptoitiin isovanhemmille.

Toisessa tapauksessa pariskunta leikki perheleikkiä alle vuoden, jonka jälkeen lapsi jäi isovanhemmille hoitoon, molempien muuttaessa eri paikkakunnille ja aloittaessa juhlinta. Tämänkin lapsen isovanhemmat loppujenlopuksi adoptoivat.

Niinhän siinä käy, että kun vauva on syntynyt, eikä sen hoito enää kiinnostakaan tyttöä, vauva jää teille.

Vierailija
10/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt tyttäresi kasvatusta ennen kuin pitää kehoittaa murhaan. Jos et ole osannut olla oikea äiti niin nyt kannat vaan vastuun ja et kehoita tytärtäsi murhaan.

Vierailija
11/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkea voi mitata rahassa, vahinko (tai suunniteltu) lapsi voi tehdä elämän paljon onnellisemmaksi kuin mikään rahasumma

Vierailija
12/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä tuli raskaaksi 15 vuotiaana. Hänen vanhempansa panostivat aborttiin, minä olin ehdottomasti samaa mieltä, samoin tuleva isä, joka löysi uuden tyttöystävän heti kun sana raskaana tuli esille.

Olemme tunteneet yli 15 vuotta ja hän säännöllisin ajoin, ehkä kerran kuussa puhuu mitäköhän olisi tapahtunut jos ja jos. Oli tosi tyytyväinen näihin teiniäiti sarjoihin. Äidithän ovat ihan blondeja ja varsinkin tämä erilaiset äidit, joissa yks tehtaili tukien varassa lapsia, sossu maksoi pesukoneita jne, sanoi näiden avulla pääsee asiasta yli, vielä vuosienkin jälkeen.

Tosiasia on että 16 v on lapsi ja hänestä ei ole täyspäiväiseksi äidiksi. Jotkut pärjäävät, valtaosa ei. Tukiverkkoa tarvitaan. Menepä jonnekin kesätapahtumaan pieneen kyläpahaseen, siellä näitä teiniäitejä on, jotka tulevat pilttinsä kanssa hengailemaan, kun eivät saa lastenvahteja enää, kun on resurssit käytetty loppuun.

Vierailija
13/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh??????????

Kuinka sanot äitiä normaaliksi joka ei osaa olla tyttärelleen äiti vaan on kasvattanut hällävälityylillä ja nyt kehoittaa tytärtä murhaan?

Vierailija
14/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin ei pidä missään nimessä painostaa. Pitää kertoa tytölle rauhassa kaikki vaihtoehdot. Selvittäkää ensin, kuinka pitkällä raskaus on, nopein keino on mennä yksityiselle gynekologille ultraääneen, siinä saa raskausviikot aika tarkkaan selville, ellei ole aivan raskauden alkupäivistä kyse.

Sitten kerrot, miten abortti tehdään ja että siinä ei tarvitse edes olla nukutettuna ja mennä kaavintaan, vaan homma voidaan hoitaa pillereillä ja vuoto tapahtuu kotona. Kerro myös, että alkio ei vielä tuossa vaiheessa (oletan, että raskaus on aika alussa?) ole mikään vauvan näköinen tai tietoinen itsestään tai tunne kipua, se voi olla uusi asia hänelle.

Jos hän ei halua tehdä aborttia harkinnan jälkeenkään (kerro, mihin asti se on mahdollinen), niin sitten hän pitää lapsen ja kannattaa olla hänen tukenaan. Tiedän kaksi äitiä, entisiä koulukavereitani, jotka saivat ensimmäisen lapsensa 15-vuotiaana 9.luokalla. Kumpikin on pärjännyt elämässään hienosti, opiskellut ammatin, toinen on esikoisen (ja myöhempien kolmen) lapsen isän kanssa naimisissa edelleen. Ei äidiksi tulo tuossa iässä välttämättä tarkoita, että koko elämä olisi pilalla.

Vierailija
15/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän monta 15-16-vuotiaana lapsen saanutta ja kaikki ovat itse lapsensa hoitaneet. Nälkäänkään ei kuole. Yhteiskunta kyllä auttaa siihen asti, että pystyy itse tienaamaan. Opiskelukin on ihan mahdollista lapsen synnyttyä.

Vierailija
16/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi on aikuinen, on tyttö itsekin vielä reilusti alle keski-ikäinen. Eiköhän se ole jokaisen lapsen unelma.

-MIes 29v-

Vierailija
17/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että meitä ihmisiä on erilaisia, jotkut ovat kasvaneet jo tuossa iässä henkisesti paljon kypsemmiksi kuin toiset.

Siskoni sai ekan lapsen kun oli 16v (täyttämässä juuri 17v). Itse siinä iässä ollessani en olisi voinut kuvitellakaan mitään lapsia tai perheen perustamista, vasta kun olin 24v sain ekan lapsen. Ja nyt 28v toisen. Siskoni sai kaikki 4 lastaan 26v mennessä.

Jälkeenpäin on puhunut että ei kadu lapsiaan MUTTA elämä saman miehen (ensirakkaus) kanssa on ajoittain raskasta, kun miettii että nuoruutta ei ollut juurikaan.. Se on varmasti taakka joka useimmille tulee kun nuorena synnyttää.

Lastasi et voi kuitenkaan pakottaa aborttiin mutta voitte mennä perhetyöntekijän luo keskustelemaan vaihtoehdoista. Abortti, adoptio tai lapsen pitäminen, ne ovat kaikki omalla tavallaan raskaita asioita joita on syytä miettiä koko perheen voimin. Antakaa tukenne tyttärelle - vaikka hän ei sitä pyytäisikään. Mutta tehkää myös heti selväksi ettei teistä tule varaäitiä ja varaisää!

Vierailija
18/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:17"]

No selvästikään tyttäresi ei ole "liian nuori ja kokematon", kun on seksinkin makuun jo päässyt :D Mutta itse asiaan. Kyseessä on tyttäresi elämä ja hänen päätöksensä. Toki voit kiukutella kuin pikkulapsi, mutta tuolla tavalla et säilytä hyviä välejä tyttäreesi ja hänen tulevaan lapseensa. Olisit onnellinen tyttäresi puolesta! Hänestä kasvaa varmasti hyvä tunnollinen äiti. Tärkeintä olisi nyt varmistaa, että myös isä pysyy tiukasti kuvioissa eikä ole hylkäämässä nuorta äitiä. Semmoinen ei ole hyväksyttävää. Isä ei ole mikään pankkiautomaatti vaan hänen tulisi olla tiivis osa tulevan lapsensa elämää.

[/quote]

Miten pakotat nuoren sällin pysymään lapsen elämässä. Jos oma 17v poika panisi paksuksi jonkun nuoren pimun, en todellakaan kehoittaisi pilaamaan elämäänsä alkamalla leikkimään kotia ja elättämään jotain nuorta pissispimua, joka haluaa alkaa leikkiä teiniäitiä.

Vierailija
19/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi tekee omat päätöksensä. Ei ole sinun tehtäväsi puhua ympäri, siinä menetät suhteesi tyttäreesi jos onnistut ja vaikket onnistuisikaan. Eli ala vaan valmistautua lapsen tuloon.

Vierailija
20/26 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun kanssa juttelemaan, tyttö ensikotiin. Siellä pitävät huolta ja laittavat rajat. Onneksi isovanhemmuus ei merkitse sitä, että täytyy ryhtyä uudestaan äidiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi