Pian 16 vuotta täyttävä lapseni kertoi olevansa raskaana
tuleva isä on kuulemma joku 18v poika.. Ei suostu aborttiin koska haluaa pitää lapsen! Minä en todellakaan halua että hän pitää sen! liian nuori ja kokematon eikä oikee poikaystävää... Koulutkin kesken ja kaikkea... Mieheni ei tiedä tästä ja en kyllä pysty kertoakaan kun sitten lentäis tytär pihalle alta aikayksikön.. Miten saan puhuttua tyttäreni ympäri.
Kommentit (26)
No selvästikään tyttäresi ei ole "liian nuori ja kokematon", kun on seksinkin makuun jo päässyt :D Mutta itse asiaan. Kyseessä on tyttäresi elämä ja hänen päätöksensä. Toki voit kiukutella kuin pikkulapsi, mutta tuolla tavalla et säilytä hyviä välejä tyttäreesi ja hänen tulevaan lapseensa. Olisit onnellinen tyttäresi puolesta! Hänestä kasvaa varmasti hyvä tunnollinen äiti. Tärkeintä olisi nyt varmistaa, että myös isä pysyy tiukasti kuvioissa eikä ole hylkäämässä nuorta äitiä. Semmoinen ei ole hyväksyttävää. Isä ei ole mikään pankkiautomaatti vaan hänen tulisi olla tiivis osa tulevan lapsensa elämää.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:14"]
Otan osaa, ap. Tuo on jokaisen normaalin äidin pahin painajainen.
[/quote]
Keksin aika monta pahempaakin painajaista kuin suvun jatkuminen. Esimerkiksi oman lapsen itsemurha. Lisääntyminen on niin normaalia kuin olla ja voi. Tässäkin tapauksessa nuoret ovat itse harrastaneet vapaasti tahdosta seksiä eikä ketään ole raiskattu.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:14"]
[/quote]
No aika pienet on sinunkin painajaiset sitten. Ei lapsen sairastuminen syöpään ja siihen kuoleminen ole mielestäsi yhtään pahempaa? Tai jo mainitu itsemurha?
Tuleva isä on sitten syyllistynyt rikokseen alaikäiseen sekaantuessaan. :( Ikävää kuulla että vasta 15-vuotias lapsenne on jo harrastanut seksiä ja suojaamatonta sellaista. Lastensuojeluviranomaisten velvollisuus on puuttua tyttärenne tilanteeseen. Huostaanottokaan ei liene mahdotonta, ettehän ole kyenneet kasvattamaan ja suojelemaan lastanne. Tyttärenne saa lain mukaan itse tehdä päätöksen tilanteessaan, toivottavasti ilman muiden painostusta. :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 16:21"]
Tuleva isä on sitten syyllistynyt rikokseen alaikäiseen sekaantuessaan. :( Ikävää kuulla että vasta 15-vuotias lapsenne on jo harrastanut seksiä ja suojaamatonta sellaista. Lastensuojeluviranomaisten velvollisuus on puuttua tyttärenne tilanteeseen. Huostaanottokaan ei liene mahdotonta, ettehän ole kyenneet kasvattamaan ja suojelemaan lastanne. Tyttärenne saa lain mukaan itse tehdä päätöksen tilanteessaan, toivottavasti ilman muiden painostusta. :)
[/quote]
Ei tällaiset mitään rikoksia ole, joissa toinenkin osapuoli vielä noin nuori kuin 18-vuotias. Ei poliisi tällaisissä tapauksissa tee mitään, kun osapuolten ikäero vähäinen ja molemmat mukana omasta halustaan, ei mitään hyväksikäyttöä.