Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70F ei ole oikeasti kovinkaan iso

Vierailija
24.05.2014 |

Koot AA-C ovat pieniä, D-H keskikokoisia ja siitä eteenpäin rintoja voi oikeasti kutsua suuriksi. Millä logiikalla C- tai D-kuppia voi kutsua suuriksi, kun ne oikeasti ovat siellä rintojen kokoluokan alapäässä?

Niin monella naisella on se oma kuppikoko aivan hukassa. Naisilla nousee rintaliivit lapaluiden päälle ympärysmitan ollessa aivan liian iso ja sitten kiristetään olkahihnat äärimmilleen. Ihmetellään, miten olkaimet valuvat ja kun rintaliivit eivät tuekaan rintoja. Kaupat on pullollaan A-C-kokoja hirvittävän suurissa ympärysmitoissa ja puolet rinnasta pullottelee kupin ulkopuolelle.

Itse käytin 75C-kokoa pitkän aikaa. Rintani kasvoivat tuosta _hieman_ e-pillereiden käytön jälkeen ja jouduin pohdiskelemaan uutta kokoa. Kävin näissä peruskaupoissa (H&M, Lindex jne.) etsimässä rintaliivejä, mutta aina olkaimet valuivat, kuppi ei ottanut rintaa sisäänsä vaan jäi juurikin pullottamaan ylhäältä ja hyvin istuvien paitojen kanssa rintojen figuuri oli lähinnä möykkyinen kauniin tasaisen kaaren sijasta.

Menin sitten kunnon alusvaateliikkeeseen, jossa kooksi katsottiin 70F. Ei ole ikinä tuntuneet rintaliivit yhtä mukavilta kuin nyt! Urheiluliiveissä kokoni on 70G, jotta rinnat oikeasti pysyvät paikallaan ja poissa tieltä. 

Lopettakaa noiden kuppikokojen mystifiointi ja tarkistakaa oikea kokonne. Tälläkin palstalla on muutamia, jotka kertovat omaavansa isot DD-kupin rinnat. Joko teillä on suuret rinnat ahdettu aivan liian pieniin kuppeihin tai uskotte tuon kokoisen kupin täyttyessä rintojenne olevan pakosti aivan hervottomat, koska kaikkihan huutelee D-kuppisten olevan suuren suuria. 

Tässä vielä eräs vanha artikkeli, joka käsittelee samaa asiaa: http://www.hs.fi/artikkeli/Kuppi+ei+kerro+kokoasi/1135236385423

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:40"]

Todellisuudessa mitkään rintaliivit, joissa lukee esim. 75D eivät missään nimessä ole toisella merkillä 60GG näin esimerkkinä. ----

[/quote]

Ensinnäkin on merkkejä kuten Change ja Victoria's Secret, joilla on muista poikkeavat koot. Sitten on eri maissa erilaisia kokojärjestelmiä, joten 75D voi olla 34C, 34D, 12C, 2D tai 90D.

Lisäksi eri valmistajilla on vähän erityyppisiä liivejä, leikkauksia yms. joten vaikka ranskalaisessa liivissä kävisi heidän kokonsa 90D (eurokoossa 75D), niin voi olla että brittiläisessä liivissä vastaava UK-koko 34C ei olisikaan istuva, vaan joutuisit ottamaan 36 ympärysmitan ja kenties yhtä suuremman kupin eli tässä tapauksessa C.

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:40"]

Oikeasti harvalla normaalipainoisella on rintaliivin ympärys suurempi kuin 75cm, mikä on oikeasti jo iso. Itse olen aina ollut leveärintainen ja olen "vain" reilu 70cm leveä. Totta kai nyt poikkeuksiakin on, mutta ainakin 85% normaalipainoisista menee tuohon 70cm ympärykseen ja useimmat sen alle. Mitatkaapa joskus!

[/quote]

Jankutat taas tätä "oikeasti iso tai pieni" -mantraa. Ei ole olemassa normaalia ympärysmittaa, vaan joillakin ylipainoisilla voi olla koko 70 kun taas laiha luikku käyttää ympärystä 85.Usein mitä isompi kuppikoko on, sitä napakamman ympäryksen joutuu ottamaan, ja päinvastoin.

Idea että joku ympärysmitta olisi kaikilla "normaalipainoisilla" sama on virheellinen muutenkin: katsopas joskus vaikka naisten kylkiluita, niissä on suuri ero, ja se vaikuttaa siihen mikä ympärys istuu parhaiten. Ja kuten sanottu, ylipainokin voi vaikuttaa niin että joutuu ottamaan rintaliiviin napakamman ympäryksen kuin normaalipainoinen, vaikka mittanauhalla mitattaessa selän ympärys olisi sama.

Ja ympärysmittoja ei todellakaan ole vain 70 tai 75 , vaan tarjontaa on aina koosta 60 kokoon 130. Kuppikootkin menevät nykyisin jopa L:ään asti.

Se joka kuvittelee että kaikki naiset ovat 75D kokoa on pudonnut kelkasta jo monta mutkaa sitten!

Juuri noita viestejä ei saisi antaa että on olemassa yksi ainut "oikea koko". Valitkaa liivit, jotka istuvat parhaiten -- sillä mitä kokolapussa lukee ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
2/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikoko ei kerro koko totuutta. Esimerkiksi 75b ja 70c ovat kuppinsa koolta samat. Toi sun 70f vastaa 80d-kuppia kupin suuruuden puolesta.

lyhyesti: isompi ympärysmitta -> isompi kuppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kuppi ei kerro koko totuutta. Aiheena oli sekä kuppi ja se ympärysmitta kuitenkin. Monilla se kuppi voi istua ihan hyvin 80D-liiveissä ja sitä suurta ympärysmittaa koetetaan kiristää laittamalla rintaliivit viimeiseen hakaseen ja kiristämällä olkaimet niin tiukaksi, että takaosa kapuaa niskaa kohti.

Lähinnä halusin tulla tuulettamaan monien käsityksiä rintojen ja rintaliivien koon suhteen, että esimerkiksi koko 70F eli omani on ihan keskikokoinen ja samoin olisi 80D, jos se olisi jonkun oma koko. Minullakin on useita kavereita, jotka kärvistelevät väärän kokoisissa liiveissä ja ihmettelevät, miten sulla voi olla F kun mulla on vaan C tai D. Niinpä.

Vierailija
4/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap oli nro. 3

Vierailija
5/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Joo. Minulla on 75 g / 75 h merkistä ja mallista riippuen ja rinnat kyllä tuntuvat valtavilta :(

Aiheuttavat myös kommentointia vaikka en kulje rintavako esillä enkä muutenkaan tuo rintoja esille.

Vierailija
6/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, onko sulla varmasti oikean kokoiset liivit? Mun 70F-koolla ei saa edes rintavakoa aikaiseksi millään, mutta saattaahan se olla kiinni myös rintojen mallista. Mun rinnat eivät ole koskaan keränneet katseita/kommentteja mieheltä tai naisilta ja pystyn kulkemaan ulkona ilman rintaliivejäkin tuubitopin tai löysän paidan kanssa ilman, että kukaan ihmettelisi.

Tässä esimerkki D-kupin rinnoista: http://fullerfigurefullerbust.com/wp-content/uploads/2012/08/dplus.png Onko noi jonkun mielestä muka suuret? Ihan keskikokoiset nuo ovat.

Ap

Vierailija
7/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 65H ja ei, ei näytä niin isolta. Ainakaan omaan silmään.

Vierailija
8/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:28"]Koot AA-C ovat pieniä, D-H keskikokoisia ja siitä eteenpäin rintoja voi oikeasti kutsua suuriksi. Millä logiikalla C- tai D-kuppia voi kutsua suuriksi, kun ne oikeasti ovat siellä rintojen kokoluokan alapäässä?

Niin monella naisella on se oma kuppikoko aivan hukassa. Naisilla nousee rintaliivit lapaluiden päälle ympärysmitan ollessa aivan liian iso ja sitten kiristetään olkahihnat äärimmilleen. Ihmetellään, miten olkaimet valuvat ja kun rintaliivit eivät tuekaan rintoja. Kaupat on pullollaan A-C-kokoja hirvittävän suurissa ympärysmitoissa ja puolet rinnasta pullottelee kupin ulkopuolelle.

Itse käytin 75C-kokoa pitkän aikaa. Rintani kasvoivat tuosta _hieman_ e-pillereiden käytön jälkeen ja jouduin pohdiskelemaan uutta kokoa. Kävin näissä peruskaupoissa (H&M, Lindex jne.) etsimässä rintaliivejä, mutta aina olkaimet valuivat, kuppi ei ottanut rintaa sisäänsä vaan jäi juurikin pullottamaan ylhäältä ja hyvin istuvien paitojen kanssa rintojen figuuri oli lähinnä möykkyinen kauniin tasaisen kaaren sijasta.

Menin sitten kunnon alusvaateliikkeeseen, jossa kooksi katsottiin 70F. Ei ole ikinä tuntuneet rintaliivit yhtä mukavilta kuin nyt! Urheiluliiveissä kokoni on 70G, jotta rinnat oikeasti pysyvät paikallaan ja poissa tieltä. 

Lopettakaa noiden kuppikokojen mystifiointi ja tarkistakaa oikea kokonne. Tälläkin palstalla on muutamia, jotka kertovat omaavansa isot DD-kupin rinnat. Joko teillä on suuret rinnat ahdettu aivan liian pieniin kuppeihin tai uskotte tuon kokoisen kupin täyttyessä rintojenne olevan pakosti aivan hervottomat, koska kaikkihan huutelee D-kuppisten olevan suuren suuria. 

Tässä vielä eräs vanha artikkeli, joka käsittelee samaa asiaa: http://www.hs.fi/artikkeli/Kuppi+ei+kerro+kokoasi/1135236385423

[/quote]

No kyllä se nyt vaan on aika iso. Ihan naurettavaa väittää, että pienet, lähes olemattomat rintojen kummut täyttäisivät F-kupin vaikka ympärysmitta olisi mikä.

Aivan samoin on on naurettavaa väittää, että hervottomat utareet mahtuisivat A-kuppiin.

Vierailija
9/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus sama ongelma.Käytin halppis liikkeiden G-kuppia ja ympärysmitaltaan hervottomia liivejä.Onneksi tajusin käydä kunnon liivikaupassa ja nyt on oikeankokoiset liivit..tosin valikoima niukka,kun mun kuppikoko on isoin mahdollinen.Harmittaa,kun pienemmissä olis niin ihanan näköisiä liivejä.

Vierailija
10/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on käynyt Changessa...

Vierailija
11/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 75g tai 70h. Ap tainnu käydä changella koska mun tisseillä kyllä on kokoa ja on tasan oikeen kokoset liivit. Liiviostoksilka ollessani koitan aina useampia kokoja ja niistä otan sen sopivimman tuntusen. Ja ainoa merkki joka tässä kaupungissa sopii mulla on freya, sokos myy. Changen liivitkin oon joskus erehtynyt ostamaan mutta ne ei sovi mun tissien mallille vaikka kuinka koittais eri kokoja ja malleja ihan myjänkin avulla.

Vierailija
12/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä on taustalla vanhat virheellisest uskomukset jotka johtuvat siitä että ennen vanhaan rintaliivejä valmistettiin hyvin harvoina kokoina, lähinnä 75-80 A, B, C, D. Siitä sitten tuli idea että D- koko on suuri, ja A-pieni (ympärysmittahan on oli aina sama). Sitten alettiin valmistaa isompia kuppeja (ja laajaempaa valikoimaa ympärysmittoja), mutta ihmisten käsitys rintaliivien koosta ei ole ehtinyt mukaan.

Ei siis ymmärretä että esim.
70F, 75F, 80F, 85F jne... ovat itse asiassa täysin eri kokoja!

Rintaliivivalmistajat käyttävät samoja kaaritukia (joista se kupin koko tulee) aivan toisella tavalla, eli niin että kooltaan sama kaarituki onkin näissä liiveissä: 65G, 70F, 75E, 80D, 85C, 90B, 95A. jne... Yleistäen siis voi sanoa että naisella, joka käyttää kokoa 70F on samankokoinen rinta kuin naisella , jolla on yllään 90B liivit.

Toinen on F-kuppi, toinen B. Kuppikoko ei siis yksinään kerro mitään.

Rintaliivin koko on siis oikeasti se ympärys+kuppi.

Käytännössä pitää kuitenkin huomata että rintaliivikoot vaihtelevat suuresti samalla valmistajalla eri malleissa ja materiaaleissa, eri valmistajien kesken ja eri maiden kesken, koska mitoitusjärjestelmät eivät ole täysin yhteensopivia.

Ja sitten on sekin että naisen keho ja rinnat ovat yksilölliset, joten se rintaliivikoko mikä kellekin käy on myös yksilöllinen asia, liittyy sekä rinnan muotoon, että ruumiinrakenteeseen sekä mieltymyksiin.

Siksi mun mielestä koko keskustelu siitä kenellä on "isot" tai "pienet" on totaaliseen turhaa! Jokaisen koko on mikä on, eli jokin koko useasta sadasta eri koosta. Tärkeintä olisi että jokainen löytää kaupasta itselleen sopivat rintaliivit, ei vaan koon vaan myös mallin, materiaalin, värin, tyylin ja hinnan puolesta.

Ja näinhän ei taida olla.

Vierailija
13/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ap on saanut niin paljon alapeukkuja. Kannattaa oikeasti mitata sitä rintsikoiden kokoa ja mielellään käydä jossain oikeassa alusvaateliikkeessä mitattavana, sillä suurin osa suomalaisistakin naisista käyttää vääränkokoisia rintsikoita. Käytin pitkään kokoa 75C, mutta kun tuntui, että vaikka oli kireimmällä hakasella, valuivat alas ja silti rinnat pursuilivat kainalosta, mittailin itse hieman paremmin, ja myöhemmin myös alusvaatemyyjä mittaili, ja tulokseksi tuli juuri tuo 70F. Ikinä ennen ei ole ollut näin hyväntuntuisia liivejä! Ja F-koko ei todellakaan merkitse mitään povipommia, ei nyt lautaakaan, mutta ihan normaalin kokoiset rinnat on kyseessä.

Vierailija
14/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:06"]

En ymmärrä, miksi ap on saanut niin paljon alapeukkuja. Kannattaa oikeasti mitata sitä rintsikoiden kokoa ja mielellään käydä jossain oikeassa alusvaateliikkeessä mitattavana, sillä suurin osa suomalaisistakin naisista käyttää vääränkokoisia rintsikoita. Käytin pitkään kokoa 75C, mutta kun tuntui, että vaikka oli kireimmällä hakasella, valuivat alas ja silti rinnat pursuilivat kainalosta, mittailin itse hieman paremmin, ja myöhemmin myös alusvaatemyyjä mittaili, ja tulokseksi tuli juuri tuo 70F. Ikinä ennen ei ole ollut näin hyväntuntuisia liivejä! Ja F-koko ei todellakaan merkitse mitään povipommia, ei nyt lautaakaan, mutta ihan normaalin kokoiset rinnat on kyseessä.

[/quote]

Ja saisiko myös jotain perusteluja, miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
15/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kropastakin näyttääkö esim 70DD isolta. Tietty jos on meljo laiha niin C/D kuppi näyttää suht isolta mutta esim M kokoisella naisella D75-E75 on keskikokoinen. Mulle menee joskus 75D/70E ja mulla on melko pienet rinnat mutta ovat sen muotoiset että 70D (esim cubuksella) on ok. Mulla ei toimi rinnakkaiskoot hyvin koska tarttisin 75 kupin kaarituen mutta pienemmän ympäryksen. Tilavuus voi olla sama 75C ja 70D mutta kaarituki on erikokoinen.

Vierailija
16/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku sanoi, ettei joka koko täytä F-kuppia. Ei täytäkään, koska rintoja on suuria, pieniä, keskikokoisia ja vielä todella monen muotoisia. Jokaisen naisen olisi vain omaksi hyödykseen löytää itselleen hyvin istuvat rintaliivit, sillä hävettävän monella ei ole yhtäkään.

Itse muistan teininä äidin ostaessa kanssani liivejä niiden olleen aina huonot päällä, mutten koskaan keksinyt, että mistä syystä. 75C oli minulle identiteettikysymys jo jossain vaiheessa, kunnes myöhemmin aloitin seurustelemaan ja syömään noita pillereitä. Rintojen turvotuksen myötä tajusin, että kuinka olin tyytynyt tuohon 75C-kokoon, kun ne oli "ihan ok". Useammasta liikkeestä metsästin eri kokoja ja lopulta näissä nykyisissä 70F-rintaliiveissäni elämä on oikeasti helpompaa. Ei purista, ei roiku mikään, ei tule hankaumia olkaimista ja ne eivät enää tipu käsivarsille, rintojen profiili on vihdoin se tasainen kumpare jne. 

Rintaliivien kokomerkinnät vaihtelevat ihan yhtälailla kuin muissakin vaatteissa, joo, mutta tietäessään oikean kokonsa on sen toisenkin merkin vaatteista helppo löytää omansa. Todellisuudessa mitkään rintaliivit, joissa lukee esim. 75D eivät missään nimessä ole toisella merkillä 60GG näin esimerkkinä. 

Oikeasti harvalla normaalipainoisella on rintaliivin ympärys suurempi kuin 75cm, mikä on oikeasti jo iso. Itse olen aina ollut leveärintainen ja olen "vain" reilu 70cm leveä. Totta kai nyt poikkeuksiakin on, mutta ainakin 85% normaalipainoisista menee tuohon 70cm ympärykseen ja useimmat sen alle. Mitatkaapa joskus!

Tuossa vielä kuva, miten erikokoisilla rintaliiveillä kulkevat saattavat omata ihan saman koon, oli se sitten F tai C: http://4.bp.blogspot.com/-nfjeDK8X09g/UXz_Qe7kenI/AAAAAAAAAeU/JIU3UpSopFo/s1600/ympärysmitat.png Yrittäkää te jotkut vain ymmärtää, ettei automaattisesti esimerkiksi koko F ole välttämättä mikään iso koko! Jotkut saattaa ihan nauraa että sullako muka F-kuppi, mutta selittämisen jälkeen moni asia valkenee näille henkilöille. 

Ap

Vierailija
17/17 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:06"]

[/quote]

Ja saisiko myös jotain perusteluja, miksi tätä on alapeukutettu?

[/quote]

Et saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän