Huolettaa iäkkäiden vanhempieni rahankäyttö
Ovat alkaneet syödä ravintoloissa, yöpyä hotelleissa, tilaavat ruokaa kotiin, jne. Aina ovat olleet säästeliäästi eläviä. Kun täyttivät 75, jotain tapahtui. Ihan kuin he olisivat järkensä menettäneet. Onko mahdollista saattaa heidät holhouksen alle ettei kaikki rahat mene haaskuuseen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olisit iloinen! Itseäni huolettaa kohdalleni koittava miljoonaperintö. En vaan haluaisi sitä ja sen mukanaan tuomaa vastuuta.
X'DDDDDDDDDDDDDDDDDD No tämä oli jo nolo yritys.
Omat lapset ovat työllään hankkineet iselleen ylläpidon. Enemmän huomauttelevat, että pitäisi raaskia käyttää rahojaan, kun ei enää olla niin tiukilla kuin aikoinaan, kun tehtiin töitä jopa kahdessa vuorossa, että saatiin asunto maksettua ja lapsille koulutus ja vähän paremmat edellytykset pärjätä elämässä.
Ei olla rikkaita, mutta nuoruuden nuukuus on vähän jäänyt päälle. Kiitos ap muistutuksesta, että ulkonakin voisi käydä syömässä useammin. Mutta kun se korona, niin lykätään nyt sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on itsemäärämisoikeus, onhan dementoituneet mammat saaneet lähettää miljoonaomaisuutensakin jollekin auervaaralle. Ei ketään niin vain mihinkään holhoukseen voida laittaa.
Joku täällä vinkui aiemmin, kun äiti oli meinannut ostaa hienon takin verkkokaupasta. Ja kaikki lampaat olivat laittamassa häntä edunvalvontaan.
Ymmärrän huolen, mutta omat ovat rahansa ja todella hienoa, jos vielä nauttivat niistä vanhoilla päivillään.
Nyt on sanottava, et ymmärrän jos tosiaan hassaavat omia, itse ansaitsemiaan rahojaan, asia on ok. Jos yksi sukupolvi laittaa menemään useamman sukupolven säästöt ja työt, se on ainoastaan vastenmielistä ja itsekästä.
Mun narsistivanhempi teki näin. Siis useamman sukupolven ajan vaalittu perintö ja metsä meni kaikki rytinällä. Siis ensin hakkasi kaiken ja möi ne läntit. Osti uusia nelivetomaastureita (kalliita) monta ja hassasi peleihin ja matkoihin. Nauraen ilkkui että pitää huolen ettei lapsilleen jää edes lakiosaa!
Kuulostaa kauhuvanhemmalta.
Todellakin. Hakkasi lapsiaan koko lapsuuden, sitten heti täysi-iän tullessa potkaisi lapsen ulos ja ilkkui että mitään tukea ja apua et saa koskaan, omillasi olet. Ja niin olemme olleet (meitä on useampi sisarus). Itse piti tehdä ”paskaduuneja” että sai maksettua lukion kirjat ja asumisen, myöhemmin sama opiskelussa. Pennin latia en ole saanut tuon 18v iän jälkeen enkä esim yhtään lahjaa (en edes häälahjaa).
Tuo narsistivanhenpi pitää yhteyttä (minä en juurikaan, ymmärtänette miksi) ja soittelee ja leuhkii miten paljon rahaa sai myymällä metsää, miten kalliin avomersun on ostanut jne. Sinne meni suvun metsät, maat, perinnöt ja vaivannäkö. Ukki kääntyisi haudassaan jos näkisi.
Voiko jotenkin säätää, että tililtä saisi vanhemmat vaikka vain 300 euroa omiin menoihinsa kuukaudessa?
Kuulostaa kauhuvanhemmalta.