Miten toimin tässä tilanteessa - pomon lahja?
Pomoni, mies, täyttää 60 vuotta, mutta olen ainoa työntekijä, nainen.
En yhtään tiedä, miten tässä pitäisi lahjaetiketin mukaan toimia; juhlansa hän viettää lähtemällä matkoille ulkomaille viikoksi.
Kai jotain pitäisi laittaa, mutta mikä on sopiva? Ja tiedän kyllä, mitä joku heti aikoo ehdottaa, ei käy.
Kommentit (12)
Kortti ja tuot jotain pikkuleipiä. Hän saa tarjota niitä sinulle kahvitauolla tai viedä kotiin.
Ei käytä alkoholia lainkaan, vaan antaa esim. joululahjaksi saamansa viinipullot yleensä yhden minulle ja loput jakaa asiakkaille.
Polttaako? Meillä mies polttaa sikareita silloin tällöin ja olen ostanu hänelle joskus suht kalliita kääryleitä lahjaksi.
Ei polta. Pitäisi olla kuitenkin sellainen aika neutraali. Kun meitä olisi edes kaksi, mutta on juuri siirtymävaihe, kun toinen jäi eläkkeelle ja uusi otetaan vasta syksyllä.
Lahjakortti hyvään ruokaravintolaan, kahdelle jos on puoliso.?
Kaunis kukkakimppu riittää tai konvehtirasia, jos tykkää makeasta.
Tarjoa parempi lounas. Siis menette yhdessä tai tilaatte työpaikalle.
Toi lounastarjoilu oli hyvä idea :) myös olisi hyvä idea jos ostat tai leivot jonkun hienon kakun missä lukisi "onnea 60v" tai jotain, ja siitä voisitte yhdessä syödä :) se olisi mielestäni myös oikein hyvä.
Ei mitään. Lahjojen saaminen on kiusallista, ja kun kaveri ei ilmeisesti pidä juhlia vaan lähtee matkoille, se kertoo, ettei lahjoja kaivata.
Leipominen ois mustakin hyvä idea! Mun entinen tiimiesimies suorastaan halkes onnesta kun välillä töihin leivoin synttäreiden tms kunniaks. Kuten joku sanoikin, ei ilmeisesti hirveesti pidä juhlista. Tuore pulla, kakku tai vaikka muffinit ois simppeli päivän piristys.
Joo taidan leipoa. Unohdin laittaa, että tarjosi leivoskahvit ja olin vähän hämilläni, kun en ollut osannut varautua ja on nyt siis kesäkuun alkuun asti pois, minä hoidan firmaa. Siinä kävi yksi yhteistyökumppani, jonka kanssa eniten ollaan tekemisissä, samoilla kahveilla ja toi lahjan, mikä oli kyllä selvästi mieluinen; alunperin ajattelin kuin 11, mutta olen vähän nyt muuttanut mieltäni.
Olen tosiaan tullut tänne etelämpään pohjoisesta ja ajattelin, että joku sen alueen muistoesine voisi olla hyvä, eikä liian "intiimi", mutta kun ei ole siellä päin kovin usein käyntiä.
Osta vaikka joku viski tai konjakkipullo