Käytän aina perhepaikkaa tai invapaikkaa
Eikä minulla lapsia enkä ole invalidi. Ne nyt sattuu olemaan lähinmät paikat ja niihin saan autoni hyvin parkkiin. Turha vinkua, on niitä paikkoja siinä silti muillekin.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:31"]
Eikä minulla lapsia enkä ole invalidi. Ne nyt sattuu olemaan lähinmät paikat ja niihin saan autoni hyvin parkkiin. Turha vinkua, on niitä paikkoja siinä silti muillekin.
[/quote]
Olet aivoinvalidi, joten voit kyllä käyttää inva-paikkoja. Mistä olet oppinut kirjoittamaan "lähimmät" niinkuin sen kirjoitat? Vai johtuuko se vammastasi?
[/quote]
Typot johtuu täst mun phonesta mut hyvä ku huomasit, sul on tarkat silmät ja se on aina kyl kiva juttu :) -ap
En ole kateellinen. Kysymys on vaan siitä, että jos sinua ei kiinnosta noudattaa sääntöjä, niin ilmeisesti sinulle on sitten ihan ok ettei muutkaan noudata. Jos saisin helposti pysäköinninvalvojan sakottamaan invapaikalla loisijaa, hoitaisin mieluummin sen niin, mutta meneehän se "sakotus" näinkin.
Lähinmäiset ihan pyöristyi kun kerroin, et mun pienostai oli kieli poikennu. Mut ei se mua alkannu siin sen enenmpää haittaan, mä vaan lisää otin viintä ja olimpa vähän päihtynnykki. Enerkinen aamunaloitus ja hyväpäivä tulossa kaikinpuolin, tälläsinä aamuina ei kande antaa pahamielen ottaa niska lenkkiä!!!!111!!
Täällä on sitte kaikki ap:n haukkujat ihan fiksuja ja terveitä. Kommentointien perusteella täällä on paljon päästä vammaisia:) Kyllä mielestäni tämä ala-arvoinen kommentointi ap;ta vastaan kertoo sen, että sivistystaso on peruskoulutasoa jos sitäkään. Vaikutatte selvästi koulukiusaajamateriaalilta, jotka ovat selvästi pahempia, kuin väärin pysäköijät. Asiat voi sivistyneestikin kertoa. oKiusaajat ladontaakse vaan.
Mä kyllä niin toivon, että joku karma on olemassa ja ap itse vielä invalisoituu vakavasti eikä koskaan löydä vapaata invapaikkaa...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:09"]En ole kateellinen. Kysymys on vaan siitä, että jos sinua ei kiinnosta noudattaa sääntöjä, niin ilmeisesti sinulle on sitten ihan ok ettei muutkaan noudata. Jos saisin helposti pysäköinninvalvojan sakottamaan invapaikalla loisijaa, hoitaisin mieluummin sen niin, mutta meneehän se "sakotus" näinkin.
[/quote]
Mä jätän autoni muutenkin mihin sattuu mulle sopimaan. Pysäköinninvalvoja jos sanoo ettei saa jättää autoo niin huikkaan perään että saa mut se nyt vaan on vähän kalliimpaa, ei satu oleen hiluja niin että laita vaan laskul :) -ap
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:15"]Mä kyllä niin toivon, että joku karma on olemassa ja ap itse vielä invalisoituu vakavasti eikä koskaan löydä vapaata invapaikkaa...
[/quote]
Hyi sä oot paha ihminen ku tollasta ajattelet. Oletsä ollu koulukiusattu? -ap
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:15"]Mä kyllä niin toivon, että joku karma on olemassa ja ap itse vielä invalisoituu vakavasti eikä koskaan löydä vapaata invapaikkaa...
[/quote]
Haluat siis vahingoittaa ap:ta niin, että hän vammautuu. Tämähän näin voidaan tulkita. Onneksi et varmaankaan tiedä missä ap asuu. Millainen ihminen toivoo toisen vammautumista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:38"]Ja mistäköhän helvetistä sä tiedät kuka on inva ja kuka ei? Luuletko, että se invakortti on heidän otsassa, vai?
[/quote]
Miks mua kiinnostais tietää ketä on ja ketä ei? Mulle on tiiäks ihan ja ellei niit erota niin eihän siin oo ees ongelmaa, hyvinpä sit kulkevat sielt parin auton päästäki :) -ap
[/quote]
Ai sokean lapsen kans helposti mennään parkkipaikalla?
Viimeksikin vastaavanlaisessa keskustelussa täällä muutamat eivät edes tienneet kuka sen inva-kortin saa! Luultiin, että sen haltijan on käytännössä istuttava suunnilleen pyörätuolissa, tai että muuten kävely on hankalaa :-D On vissiin vähän vaikea tajuta, että esim. sydänpotilaalla voi olla tuo inva-kortti... "Ei siellä koskaan oo yhtä aikaa viittä vammasta..." Wtf, mistäs sen tiedät :-D
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:42"]Viimeksikin vastaavanlaisessa keskustelussa täällä muutamat eivät edes tienneet kuka sen inva-kortin saa! Luultiin, että sen haltijan on käytännössä istuttava suunnilleen pyörätuolissa, tai että muuten kävely on hankalaa :-D On vissiin vähän vaikea tajuta, että esim. sydänpotilaalla voi olla tuo inva-kortti... "Ei siellä koskaan oo yhtä aikaa viittä vammasta..." Wtf, mistäs sen tiedät :-D
[/quote]
Mitä, jos hän on seurannut tilannetta vaikka vuoden ajan
siihen kellonaikaan jolloin käy kaupassa ja aina invapaikat ovat tyhjillään. Siitä tilasto ja todennäköisyys periaatteella voidaan laskea, että on hyvin epätodennäköistä, että siellä kaupassa olisi siihenaikaan henkilöitä joilla olisi invapysäköintikyltti.
Mun suvussa on invalidikortin omaava, ja hän pysäköi usein tavalliselle paikalle lähellä ovea, jos sellainen on vapaana. Kun hänellä on vamma, että liikkuminen on huonoa, mutta ei tarvitse apuvälineitä ja kuulemma joka toinen kerta on joku siitä jäkättämässä, jos pysäköi invapaikalle. Toisaalta hän totesi, että hän jaksaa pari auton mittaa kävelläkin, joten samapa tuo. Onhan se vähän hassua, että jättimarketin oven vieressä on invapaikka, mutta siellä sisällä joutuu kuitenkin kulkemaan pitkiä matkoja. Leveitä invapaikkoja tosiaan tarvitsee ne, joilla on apuvälineitä ja tarvitsee aukoa ovia. Monille muille luulisin, että välttää tavallinenkin paikka lähempää ovea. Monessa paikassahan on nykyään merkittyjä suojateitä parkkipaikallakin. Mä olisin autistisen lapseni takia saanut aikoinaan invakortin, mutta en hankkinut.
Henkinen vajavaisuus on ihan kelpo syy pysäköidä invapaikalle.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:42"]Viimeksikin vastaavanlaisessa keskustelussa täällä muutamat eivät edes tienneet kuka sen inva-kortin saa! Luultiin, että sen haltijan on käytännössä istuttava suunnilleen pyörätuolissa, tai että muuten kävely on hankalaa :-D On vissiin vähän vaikea tajuta, että esim. sydänpotilaalla voi olla tuo inva-kortti... "Ei siellä koskaan oo yhtä aikaa viittä vammasta..." Wtf, mistäs sen tiedät :-D
[/quote]
Mitä, jos hän on seurannut tilannetta vaikka vuoden ajan
siihen kellonaikaan jolloin käy kaupassa ja aina invapaikat ovat tyhjillään. Siitä tilasto ja todennäköisyys periaatteella voidaan laskea, että on hyvin epätodennäköistä, että siellä kaupassa olisi siihenaikaan henkilöitä joilla olisi invapysäköintikyltti.
[/quote]
Nii! Täähän on ihan mahdollista viel, miettikää sitä :) No nii kuka NYT on tyhmä. Ette voi tietää ja todistaa että siellä on just ne viis vammasta ku oon siel. Eli turhaan taas parutte.
Ap, on hyvä, ettei sinulla ole lapsia. Olet selvästi hyvin itsekäs ja empatiakyvytön.
En ole ikinä pysäkoinyt invapaikalle. En pysäköi myöskään ajoväylälle niin kuin monet citymaasturin omistajat tekevät, kun eivät jaksa viedä 10 metrin päähän vapaalle paikalle. Lapsiparkkia olen käyttänyt kerran, kun minulla oli lapsia mutta tasan kerran, kun paikka sattui sopivasti vastaan.
Isäni sairastaa syöpää. Hoidot ovat rankkoja ja kävely vaikeaa. Hän todella tarvitsee sen invapaikan esim. verikokeisiin mennessään. Isossa ostoskeskuksessa on muutenkin paljon käveltävää, joten jokainen metri on tärkeä. Hassua muuten on se, että kun sen invapaikan on varannut joku, jolla siihen ei olisi oikeutta, ei siinä 10 metrin säteellä ole ainuttakaan vapaata paikkaa, joten sairaalle ihmiselle tulee moninkertainen matka jonkun toisen törkeästä ja huolettomasta itsekkyydestä.
Appeni on sydänsairas. Hänelle on tehty ohitusleikkaus mutta hänellekin liikkuminen on vaikeaa. Toipumisen kannalta pitäisi pyrkiä liikkumaan, käymään kaupassa, lääkärissä tarkistuksissa jne. mutta voimat saattavat loppua kesken. Se 10 metrin lenkki saattaa yksinkertaisesti olla liikaa.
Ymmärrän niitäkin, jotka toivovat ap:lle ansaitsemaansa karmaa. Ei elämässä käy aina niin, että voi porskuttaa terveenä ja itsekkäänä loputtomiin. Eikä se paha aina osu omalle kohdalle. Voi tuntua melko pahalta, kun etsit vapaata paikkaa sairaalle läheisellesi invapaikkojen ollessa varattuja ja samalla tiedät, ettet voi jättää häntä yksin kävelemään, kun hän tarvitsee tukeasi koko ajan ja voi ilman sinua kaatua. Miltä tuntuu ajatella tuolloin, että olet itse lukemattomia kertoja vaikeuttanut jonkun sairaan elämää?
Mä opin tän tavan mun poikaystävältä, siis tätä on paljon siel mistä se on kotoisin. Eikä siel kuulemma kukaan jaksa itkee toisten autojen perään. Ihme sakkia suomalaiset on tässäki, aina kyttäämäs. -ap
Mä taas oon niin kova jätkä, että näytän kaikille kesoo auton ikkunoista. Top that, ap!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:03"]Mä taas oon niin kova jätkä, että näytän kaikille kesoo auton ikkunoista. Top that, ap![/quote]
Näytä vaiks helikopteri, ei kuulu sulle missä pidän autooni :D -ap
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:01"]Teen aina jotain pientä jäynää, kuten väännän pyyhkijät solmuun tai työnnän roskia pakoputkeen, kun näen jonkun pysäköivän inva- tai perhepaikalle ilman oikeutta. Toivottavasti törmään joskus sinunkin autoosi, ap. Kun sinua ei kerran kiinnosta noudattaa sääntöjä, ymmärrät varmaan vaurioita tutkiessa, ettei minuakaan.
[/quote]
Eli tahallas tuhoat toisten omaisuutta? Oletsä kateellinen, kyl mulla on varaa korjauttaa autoni niin että ihan vapaasti jos olos tosta paranee ja tulee sulle hyvä fiilis ;) -ap