Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läski ja lihava

Vierailija
23.05.2014 |

eivät ole synonyymeja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt saman tien kertonut mitä eroa niillä on.

Vierailija
2/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todella tiedä mitä eroa noilla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä yks joka ei tiedä kumpaa olis?  Olen naiseksi pikä, liki 180 cm. Paino pitkälti yli 100 kg. Kumpi nyt ole?  Ai niin, isot rinnat ja lihaksikkaat, hoikat jalat.

Vierailija
4/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on ihmisessä olevaa kudosta. Ihan kuin vaikkapa luu tai rusto. Lihavassa ihmisessä on paljon läskiä, mutta lihava itse ei ole läski. Ei laihakaan ole luu. Voi olla vaikea ymmärtää, mutta kun lukee anatomian kirjaa, voi alkaa selkiytyä. Tosin ei siellä puhuta läskistä vaan rasvasta. Ihminen ei kuitenkaan ole rasvakaan, vaikka sitä olisi liikaa.

Vierailija
5/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän vettä myllyyn: läski ei ole korrekti ilmaisu kenestäkään, vaikka kuinka mainostaisi "olevansa rehellinen" ja "puhuvansa asioista asioiden oikeilla nimillä". Läski on vain ja ainoastaan loukkaava sana, jos sillä kuvataan henkilöä eikä rasvaa.

Vierailija
6/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:28"]

Läski on ihmisessä olevaa kudosta. Ihan kuin vaikkapa luu tai rusto. Lihavassa ihmisessä on paljon läskiä, mutta lihava itse ei ole läski. Ei laihakaan ole luu. Voi olla vaikea ymmärtää, mutta kun lukee anatomian kirjaa, voi alkaa selkiytyä. Tosin ei siellä puhuta läskistä vaan rasvasta. Ihminen ei kuitenkaan ole rasvakaan, vaikka sitä olisi liikaa.

[/quote]

Tiesitkö, että sanalla voi olla monta eri merkitystä? Läski tarkoittaa siis sekä lihavaa henkilöä (halventava nimitys) että rasvakudosta. Etkö todellakaan tiennyt tätä?

Vierailija
7/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:34"]

[/quote]

Tiesitkö, että sanalla voi olla monta eri merkitystä? Läski tarkoittaa siis sekä lihavaa henkilöä (halventava nimitys) että rasvakudosta. Etkö todellakaan tiennyt tätä?

[/quote]

Olet väärässä. Jos sanot ihmistä läskiksi, se on loukkaavaa. Läskiä taas voit ihan huoletta sanoa läskiksi. Tiedtä varmaan tuon itsekin.

Vierailija
8/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua saa sanoa läskiksi sillä sitä on ja HALUAN SIITÄ EROON, niinkuin ex-miehestä, joka aiheutti minulle nämä läskit, ok yksinkertaistamista mutta suruuni yms pahaanoloon söin ihan liikaa.

Vierailija
9/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... Täällä ihminen, jota ei saa kutsua läskiksi. :) Eikä lihavaksi, eikä ylipainoiseksi, ei siiderivalaaksi, ei rantakaskelotiksi eikä muutenkaan loukkaavasti. Minussa ei lue kylttiä "ARVOSTELE VAPAASTI". 

Lääkäri on ainoa poikkeus. Ja silloinkin vain hoitosuhteessa.

Vierailija
10/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:34"]

[/quote]

Olet väärässä. Jos sanot ihmistä läskiksi, se on loukkaavaa. Läskiä taas voit ihan huoletta sanoa läskiksi. Tiedtä varmaan tuon itsekin.

[/quote]

Niin siis missä asiassa olin väärässä? Läski ja lihava OVAT synonyymejä; läski on vain halventava nimitys. Läski tarkoittaa tämän lisäksi MYÖS rasvakudosta. Minä olin oikeassa, sinä olit väärässä. Suuren voittoni kunniaksi avaan muumilimutölkin ja nautin olostani. *tsup*

Vierailija
11/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:02"]

Niin siis missä asiassa olin väärässä? Läski ja lihava OVAT synonyymejä; läski on vain halventava nimitys. Läski tarkoittaa tämän lisäksi MYÖS rasvakudosta. Minä olin oikeassa, sinä olit väärässä. Suuren voittoni kunniaksi avaan muumilimutölkin ja nautin olostani. *tsup*

[/quote]
Meinasin juuri älähtää saivartelusta, mutta nyt kun sanoit tuon muumilimsan, niin aloin tuntea sympatiaa ja äärimmäistä juomakateutta. 
Tämä möhömaha menee nyt hakemaan limpparia. :D

Vierailija
12/13 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos lihavaa ei tulisi sanoa läskiksi, ei tulisi rasvakudostakaan. Läski ihmisestä sanottuna on slangia, kun taas rasvakudoksesta sanottuna se on arkikieltä. En suosi kummankaan käyttöä. Läskisoosi on asia erikseen.

Vierailija
13/13 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihavaa sanotaan läskiksi? Ihraahan läski on. Lihavassa on liikaa ihraa, mutta ei hän itse ole ihra ( läski). Kaikissa ihmisissä on rasvaa, myös hoikissa. Ihra ja rasva ei mitenkään kärsi läskiksi sanomisesta. Ihminen on tunteva persoona , jossa nyt sattuu olemaan erilaisia kudoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme