12v tytön jalan heiluttelu
Onko normaalia, että 12v tyttö istuessaan heiluttelee/vatkaa ristissä olevia jalkojaan ja samalla hieman pyörittelee takapuoltaan, niin että koko alavartalo liikkuu? Näyttää oudolta. Kyseessä ei ole oma lapsi, joten en kehtaa kysyä.
Kommentit (12)
ei kyllä esiinny muita oireita. Ainakin läppärin, padin ja puhelimen rämppäämiseen riittää keskittymiskykyä tuntikausiksi.
Itsetyydyttää, se on ihan normaalia
Ottanut vaan tavaksi, ei ehkä itse huomaa, mutta siitä tavasta on vaikea luopua.
Minä tein joskus samaa, mutta nyt liike on siirtynyt jaloista koko kroppaan ja saatan heilua edestakaisin isoillakin liikkeillä esim pulpetissa, sohvalla, ruokapöydässä itte sitä tajuamatta. Adhd:ta ei ole, mutta sokeri laittaa miun kropan helposti ylikierroksille. Olen siis pari vuotta tytärtäsi vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:55"]Minä tein joskus samaa, mutta nyt liike on siirtynyt jaloista koko kroppaan ja saatan heilua edestakaisin isoillakin liikkeillä esim pulpetissa, sohvalla, ruokapöydässä itte sitä tajuamatta. Adhd:ta ei ole, mutta sokeri laittaa miun kropan helposti ylikierroksille. Olen siis pari vuotta tytärtäsi vanhempi.
[/quote]
Ja vasta nyt luin uusiksi. Kyseessä ei ollutkaan tyttäresi, mutta 12-vuotias jokatapauksessa.
Kyllä minäkin varmaan jo tuon ikäisenä itsetyydytin, mutta jotenkin tajusin tehdä sen yksin omassa huoneessani.
Syö kyllä paljon sokeria ja runsaasti muutenkin, esim. tänään klo 16 lämpimän ruuan jälkeen mandariineja, pari pientä smoothieta, karkkeja pari kourallista, ison maustetun rahkan, jäätelöä ja leipää juustolla.
Mutta kaipa äiti puuttuu tuohon heilutteluun jos kokee sen häiritseväksi, oli itsetyydytystä tai ei.
Minä olen aina hytkyttänyt/tärisyttänyt toista jalkaani kun istun paikallani. Muistan jopa isäni sanoneen että lopeta, ja isäni on siis kuollut ollessani kuusivuotias, eli jo lapsena olen aloittanut sen. Edelleen lähes 25-vuotiaana se jatkuu, ei aina mutta tosi usein.
Muutenkaan en malta ikinä istua täysin paikallani, aina räplään vaikka puhelinta tai hiussortuvaa tai omia kynsiäni tai vastaavaa. Keskittymisongelmia ei kuitenkaan ole vaan kykenen kyllä keskittymään täysin myös ajatustyöhön esim tenteissä tai töissä.
Minä kans hytkytän toista jalkaa tosi usein istuessa ja muutenkin levoton juuri noin että sormilla näprään jotain tai syön kynsiä. Keskittymisessä ei kuitenkaan oo ollut ongelmia.
En osaa oikein kuvitella tota ap:n kuvailemaa liikettä niin paha sanoa mitään.
Kyseessä siis todellavoimallinen liike, ei mikään jalkaterän heiluttelu.