Miehen ex on suuttui kun kuuli että
Heidän lapsi saa minun lapseni vanhat tavarat kuten rullaluistimet, pyörän, luistimet, sukset tms. Kierrätettävä tavara.
mies on siis minun luvallaan antanut näitä lapselleen kun omalleni ne ovat jo pienet ja miehen lapselle juuri sopivat.
on ollut aikaisemmin ilahtunut kun mies on nämä pyytämättä tuonut mutta nyt kun annettiin rullaluistimet joissa sattui olemaan mun pojan nimi niin ex alkoi kysellä että mistä tavarat on peräisin ja suuttui kun mies ei osta lapselleen uutena näitä tavaroita ja se on epäreilua kun mun lapsi saa uudet pelit ja vehkeet.
nyt pitäisi sitten sitä varten hommata uudet luistimet kun munkin lapsi sai..
ja mainittakoon että mies kyllä maksaa hyvät elarit ja ostaa uutena vaatetta tms.
Kommentit (31)
no hieman kyllä ihmetyttää tuollainen, mutta maksakoot itse sitten rullaluistimet pojalle jos ei kelpaa, voin mä ne myydäkkin.
juu ja ei ollut uutta että exät on katkeria.
Itse en kelpuuttaisi vanhoja luistimia sun muita, olen ostanut pojalle uutta ja myyn sitä mukaa pois kun pienenee.
Ei ihme että on exä. Säästyneet rahathan voi käyttää johonkin muuhun vai uiko exä rahassa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:39"]no hieman kyllä ihmetyttää tuollainen, mutta maksakoot itse sitten rullaluistimet pojalle jos ei kelpaa, voin mä ne myydäkkin.
juu ja ei ollut uutta että exät on katkeria.
[/quote]
No totta kai se on katkera. Oot vieny siltä miehen ja lapsilta perheen. Oot kodinrikkoja varmaan tyytyväinen.
Kyllä mäkin olisin katkera. Lapsen isä ostaa vieraalle lapselle uudet harrastustavarat ja oma lapsi saa vain vanhat rytkyt. Ei kiva sille omalle lapselle.
Onneksi me eletään ydinperheessä ja kuopuksellekin voidaan ostaa omia vaatteita ja harrastusvälineitä eikä kaikki ole vanhemman sisaruksen loppuunkuluttamaa vanhentunutta skeidaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:49"]
Itse en kelpuuttaisi vanhoja luistimia sun muita, olen ostanut pojalle uutta ja myyn sitä mukaa pois kun pienenee.
[/quote]Kuka niitä ostaisi, kun et itsekään kelpuuttaisi käytettyä?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:10"]
Kyllä mäkin olisin katkera. Lapsen isä ostaa vieraalle lapselle uudet harrastustavarat ja oma lapsi saa vain vanhat rytkyt. Ei kiva sille omalle lapselle.
Onneksi me eletään ydinperheessä ja kuopuksellekin voidaan ostaa omia vaatteita ja harrastusvälineitä eikä kaikki ole vanhemman sisaruksen loppuunkuluttamaa vanhentunutta skeidaa.
[/quote]
Missä kohtaa sanottiin, että isä ostaa vieraalle lapselle yhtään mitään? Voihan ne hyväkuntoset tavarat viedä vaikka kirpparille, lahjottaa jonnekkin. Ei voi olla huonoa jos exä on ennenkin käytettyä kelpuuttanut.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:49"]
[/quote]Kuka niitä ostaisi, kun et itsekään kelpuuttaisi käytettyä?
[/quote]
Ne, jotka kelpuuttaa, eikö?
pfffhhh
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:10"]
[/quote]
Missä kohtaa sanottiin, että isä ostaa vieraalle lapselle yhtään mitään? Voihan ne hyväkuntoset tavarat viedä vaikka kirpparille, lahjottaa jonnekkin. Ei voi olla huonoa jos exä on ennenkin käytettyä kelpuuttanut.
[/quote]
A) se lapsi ei ole mikään "vieras", vaan ap:n lapsi, joka ilmeisesti asuu tämän isukin kanssa samassa taloudessa
B) exä on katkera hullu
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:10"]
[/quote]
Meillä on pääsääntöisesti lapset ovat ihan itse halunneet toisten vanhoja, samoin me vanhemmat niin itsellemme kuin kotiimme. Uuttakin on toki ostettu kun ei ole ollut aikaa etsiä tai on ollut jokin muu syy. Nyt vielä nuorina aikuisinakin lapseni ovat kertoneet minulle kuinka tyytyväisiä he ovat siitä että emme ole olleet kerskakuluttajia vaan ajatelleet asiat kestävän kehityksen kautta. Vain heikot tarvitsevat jatkeita ja heikkouteen ei lasten kannattaisi antaa kasvaa. Itsetunto lähtee sisältä.
Samaa mieltä itsetunto lähtee sisältä, mutta vanhempien velvollisuus on olla tasapuolinen lapsilleen. Jos vaan toinen saa uutta ja toinen joutuu tyytymään aina käytettyyn skeidaan niin se on epäreilua. Molemmille lapsille käytettyä tai molemmille lapsille uutta. Ap: miehellä on varaa rahoittaa uudet kamat ap:n lapselle muttei miehen omalle lapselle ja ap. on vielä ylpeä tästä. Ap:n lapsi saa jo muutenkin kaiken ajan ja huomion ja oma lapsi on työnnetty syrjään. Ei siitä voi olettaa että kasvaisi normaalit suhteet sisaruspuolilla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 19:49"]Itse en kelpuuttaisi vanhoja luistimia sun muita, olen ostanut pojalle uutta ja myyn sitä mukaa pois kun pienenee.
[/quote]
Mikä niissä käytetyissä tavaroissa on niin kamalaa ettet lapsellesi kelpuuta? Ei ole tietenkään minulta pois, mutta kieltämättä naurattaa tuollaiset foobikot jotka kuvittelee esim kirpparitavaran olevan jotain vaarallista ydinjätettä, josta on pysyttävä mahdollisimman kaukana :-D
Onneks miehen lapsi on omaa lastamme vanhempi. Mulle kelpaa vanhat ja käytetyt, kelpashan mulle toi mieskin :D hehheh. Ei mun lasta haittaa, on vaan ilonen, kun saa isoveljen vanhoja kivoja juttuja.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:35"]Samaa mieltä itsetunto lähtee sisältä, mutta vanhempien velvollisuus on olla tasapuolinen lapsilleen. Jos vaan toinen saa uutta ja toinen joutuu tyytymään aina käytettyyn skeidaan niin se on epäreilua. Molemmille lapsille käytettyä tai molemmille lapsille uutta. Ap: miehellä on varaa rahoittaa uudet kamat ap:n lapselle muttei miehen omalle lapselle ja ap. on vielä ylpeä tästä. Ap:n lapsi saa jo muutenkin kaiken ajan ja huomion ja oma lapsi on työnnetty syrjään. Ei siitä voi olettaa että kasvaisi normaalit suhteet sisaruspuolilla.
[/quote]
Kyllä joku taas tekee ihan omia tulkintojaan :-D Satutko kenties olemaan jonkun katkera ex vai ihanko vain mielikuvituksesi laukkaa?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 20:35"]
Samaa mieltä itsetunto lähtee sisältä, mutta vanhempien velvollisuus on olla tasapuolinen lapsilleen. Jos vaan toinen saa uutta ja toinen joutuu tyytymään aina käytettyyn skeidaan niin se on epäreilua. Molemmille lapsille käytettyä tai molemmille lapsille uutta. Ap: miehellä on varaa rahoittaa uudet kamat ap:n lapselle muttei miehen omalle lapselle ja ap. on vielä ylpeä tästä. Ap:n lapsi saa jo muutenkin kaiken ajan ja huomion ja oma lapsi on työnnetty syrjään. Ei siitä voi olettaa että kasvaisi normaalit suhteet sisaruspuolilla.
[/quote]
Miksei se äiti sitten osta uutta, jos kerran ap.n lapsen käytetyt tavarat ei kelpaa? Ap on varmasti omilla rahoillaan ostanut omalle lapselleen tavarat, joten miksei toinenkin voisi ostaa? Ajan ja huomion jakaantumiseen ei varmasti voi tuossa tilanteessa juurikaan vaikuttaa.
Pointtihan tässä on, että exälle on aiemmin kelvannut käytetyt, mutta kun tavaroiden antaja selvisi, alkoi katkeruus.
Miksi ihmeessä elatusmaksuja ja muita kuluja jo maksavan isän ostaa "tasapuolisuuden" nimissä toisellekin uudet kamppeet vaikka vanhat ovat käyttökelpoiset? Ja eiköhän ap myöskin rahoita oman lapsensa hankintoja eikä pelkkä isä. Tuskin ydinperheessäkään heitetään esim. toimivat sukset roskiin, jotta pienempi sisarus saisi uudet eikä pahoittaisi mieltään.
Haloo?
Varmaan ydinperheiden mammoilla sellainen käsitys että mies ostaa kaiken, tadaa tietoisku myös äiti voi käydä töissä ja maksaa oman lapsensa tavarat, niinkuin minä teen.
ja nämä eivät ole mitään skeidaa vaan hyväkuntoisia välineitä, poika nyt sattuu kasvamaan nopeasti niin esim. Viime kesänä ostetut rullikset olivat nyt pienet.
teitä exän kaltasia on näköjään enemmänkin.. Ostakaa sitten omilla rahoillanne uusia vermeitä jos ei vähän käytetyt kelpaa:)
ap
jahas, näin mainittuna vaan,. mitä sitten? Tässä avauksessa ei vaan ollut mitään uutta, mutta ilmeisesti sua just nyt nyppii ja huolella? ok