Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapariskunta tarjoili meille meidän viime vuonna tuoman tuliaispunkun jääkaappikylmänä

Vierailija
24.12.2020 |

Klassinen helmiä sioille -tapaus. Kyseessä oli kuitenkin hieman paremman väen punkku sieltä ylimmältä hyllyltä. Ihan on pilalla jääkaappikylmänä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olikin paljon paremman väen kosto. Veitte viime vuonna sekundapunkkua ja nyt keksivät miten litkusta pääsee eroon. Litkiväkö hekin sitä, vai ottivako omaa Richard Nixon-paperipussiviiniä?

Etkö sinäkään osaa lukea? Oli laatupunkkua ylärivistä, moukka.

Vierailija
22/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkku on pahaa. Juo sitä miten tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon viinit paranee vanhetessaan, jos oli halpista niin oma moka. Ja punaviiniä voi tarjoilla kylmänäkin. Olen törmännyt tähän unkarissa ja etelä-ranskassa. Hämmästyin kun punaviinissä oli jäitä jota ronkin sitten sormilla pois.

Huoneenlämpöinen= oli aikoinaan linnoissa sama kuin jääkaappikylmä nykyään....että miten sen nyt ottaa.

Vierailija
24/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olikin paljon paremman väen kosto. Veitte viime vuonna sekundapunkkua ja nyt keksivät miten litkusta pääsee eroon. Litkiväkö hekin sitä, vai ottivako omaa Richard Nixon-paperipussiviiniä?

Jep- Super Alkosta...eli kyykkyviiniä alahullystä.

Vierailija
25/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on murheet. Kyllä se siinä lasissa lämpenee ihan tarperksi kun hetken malttaa odottaa.

Vierailija
26/50 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkun suosituslämpötila on hieman jäähdytett---

Ääh en jaksa. Miksi avaatte tällaisia ketjuja?

Punkku laitetaan huoneenlämmöstä jääkaappiin about puoli tuntia ennen tarjoilua, mäntti. Tämä pullo oli ollut siellä ainakin vuorokauden, koska oli jääkylmää. AP

Kalliin viinin ostaminen ja antaminen ei tee ihmisestä sivistynyttä. Se sivistymättömyys paljastuu heti, kun ihminen avaa suunsa, tai niin kuin täällä av:lla, kirjoittaa jotain, "mäntti".

Vierailija
27/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni punaviinin aromi kärsii liian kylmästä säilytyksestä.

Mulle myös tarjottu tuomani viini jääkylmänä ja maistui happamalta vedeltä, vaikka oli laatuviini.

Samat ihmiset juovat oluen taskulämpimänä🤮

Vierailija
28/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini on hyvä 13-15 asteisena.

Suomalainen huoneenlämpö on liian lämmin punaviinille, mutta parempi kuitenkin kuin jääkaappilämpö.

Mutta mua mietityttää, miten ap tiesi että on sama pullo, jonka hän on aikaisemmin vienyt?

Onhan ne voinut ostaa Alkosta samaa viiniä kun ovat ajatelleet, että ap on sen aikaisemmin hyväksi todennut.

Vierailija
29/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkupullo avataan muutama tunti ennen nauttimista, jääkaappiin sitä ei tunge hullukaan makkarapaketin aromeja imemään.

Vierailija
30/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kylmässä viinikellariassa monta vuotta ollut pulloja. Paranee vain.

Vierailija
31/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sinulla snobilla ongelmat. Kuvottava nainen.

Nainen??? Päättelitkö mun sukupuolen jostain? AP

Et sinä ainakaan mies ole. Mies ei itke mammapalstalla että joku on tarjonnut viileää viiniä.

Vierailija
32/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain sinun mielipiteesi. Parempi tuttavapariskunta pisti vahingon kiertämään. Et muuten osannut vastata kysymykseeni.

Vierailija
33/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut terapiaa että pääset yli tästä kauheasta koettelemuksesta? Itse kyllä viilennän punkun jääkaapissa, koska missä muuallakaan sitä voi viilentää? Sitten kun sitä kaataa lasiin ja odottaa hetken, lämpötila on oikein hyvä. Mokahan oli sun, ei isäntäväen kun joit sen heti. Ja olen ollut itse alkossa töissä ja tunnen kyllä viinit ja näin toimitaan ihan normaalisti. Harvalla on kotona viinikaappia, jossa voisi säilyttää juuri oikean lämpöisenä sitä.

Vierailija
34/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata tähän, ap on nillittäjä-moukka.

Vierailija
35/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon viinit paranee vanhetessaan, jos oli halpista niin oma moka. Ja punaviiniä voi tarjoilla kylmänäkin. Olen törmännyt tähän unkarissa ja etelä-ranskassa. Hämmästyin kun punaviinissä oli jäitä jota ronkin sitten sormilla pois.

Osaatko lukea? Oli laatuviiniä. Ja turha mussuttaa mulle, että punkkua juodaan myös kylmänä. Minä en juo.

Et pysty oikeasti hillitsemään itseäsi sen lasin kanssa muutamaa minuuttia, niin että se pieni annos hieman lämpenee?

Vierailija
36/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot täällä? Olisit voinut sanoa ihan hyvin heillekin. En käsitä, mikä ihmisiä vaivaa kun on ihan yksinkertaisesta ja todella pienestä asiasta kyse ja voi nätisti neuvoa.

Jos kerran tiedät viineistä paljon neuvon voi naamioida turinoimalla, miten viinien lämpötilat pohjautuvat linnojen ja kartanoiden viileyteen noin 18 asteeseen. Ja että kun meillä on jääkaapit kylmyys ei ole oikein hyväksi punkun maulle. Miten tämä punkku on erityisen herkkä lämpötiloille, joten mitäs jos odoteltaisiin jonkun aikaa punkun nauttimislämpötilaa yms.

Ystävällinen turinointi vie huomion pois siitä, että loppujen lopuksi oiot sinua kiusaavaa mokaa. Opettele siis seurustelutavat ja diplomatia. Sillä selviät monesta vaativasta sosiaalisesta tilanteesta ja jota tuo viinijuttu ei todellakaan ole edes ollut.

Vierailija
37/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkun suosituslämpötila on hieman jäähdytett---

Ääh en jaksa. Miksi avaatte tällaisia ketjuja?

Punkku laitetaan huoneenlämmöstä jääkaappiin about puoli tuntia ennen tarjoilua, mäntti. Tämä pullo oli ollut siellä ainakin vuorokauden, koska oli jääkylmää. AP

Oliko ammattikoulussa juuri ennen joululomaa viinitunti?

Vierailija
38/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät selvästikään arvosta teitä kovinkaan korkealle. Antaisin ehkä vielä yhden mahdollisuuden ennen suoria sanoja.

Vierailija
39/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol mikä ämmä olet.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:

1. He pitivät viinistä, joten ostavat sitä nyt. Ei ollut sama pullo.

2. Oli sama pullo, jota olivat säästäneet tärkeille vieraille kerta oli muka "paremman väen" juoma.

Miten voisit loukkaantua kummastakaan vaihtoehdosta?

3. Eivät juuri juo, eivätkä tiedä muitakaan juojia, niin teille oli hyvä tyrkyttää. Itsenikin juuri piti väkisten yksi lasi illassa juoda miehen viime vuonna saama lahjapunkku pois, kun tuli töistä taas uusi tilalle täksi jouluksi. Jääkaappikylmänä se jotenkin menee niin ettei okseta. Niin kallis kuitenkin, ettei sitä viemäriinkään viitsi ihan kaataa.

Vierailija
40/50 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol mikä ämmä olet.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa:

1. He pitivät viinistä, joten ostavat sitä nyt. Ei ollut sama pullo.

2. Oli sama pullo, jota olivat säästäneet tärkeille vieraille kerta oli muka "paremman väen" juoma.

Miten voisit loukkaantua kummastakaan vaihtoehdosta?

3. Eivät juuri juo, eivätkä tiedä muitakaan juojia, niin teille oli hyvä tyrkyttää. Itsenikin juuri piti väkisten yksi lasi illassa juoda miehen viime vuonna saama lahjapunkku pois, kun tuli töistä taas uusi tilalle täksi jouluksi. Jääkaappikylmänä se jotenkin menee niin ettei okseta. Niin kallis kuitenkin, ettei sitä viemäriinkään viitsi ihan kaataa.

4. Ovat viinintuntijoita, eivätkä olleet kehdanneet tarjota moista plonkkia vierailleen. Tyrkkäsivät sitten tuojilleen, kun tiesivät heidän suunsa olevan tuohesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi