Pohjois-Savo!
Mieheni sai vakipaikan Pohjois-Savosta (Iisalmi) ja muutamme sinne työn perässä. Iisalmi vaikuttaa ihan viihtyisältä, mutta pieneltä kaupungilta... (Olen asunut ikäni Vantaalla) Olen ehdottanut muuttoa Kuopioon, mutta ymmärrän, että päivittäinen kulkeminen voi olla rasittavaa. Onko täällä iisalmelaisia tai ketään, joka voisi kertoa hieman kaupungista? :)
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopion lentokenttä on Siilinjärvellä. Siilinjärven terveyskeskuspalvelut ovat huippuluokkaa, useammassakin ajankohtaisohjelmassa Siilinjärvi on ollut se hyvä esimerkki, Kuopio huono. Kuopiossa kouluja lakkautusuhan alla, Siilinjärvellä ei. Kuopiolaiset inhoavat Siilinjärveä koska Siilinjärvi on Kuopion Tapiola :-) Siilinjärvellä asuu paljon korkeastikouluttuja muualta muuttaneita. Ei ole vaikeaa löytää samanhenkisiä seuraa ja porukka ei ole tyypillisen savolaista eikä savolaisittain sisäänlämpenevää. Ja lapsiperheet viihtyvät. Iisalmeen ajaa monta bussia päivässä jos peltipoliiseja pelkää....
Minä olen paljasjalkainen pohjois-savolainen, nyt asunut pääkaupunkiseudulla 10 vuotta. Olen asunut Kuopiossa ja Siilinjärvellä ja näistä suosittelen teille ehdottomasti Siilinjärveä. Juna tuo ja vie erinomaisesti ympäri Suomea ja jos haluaa viihdettä, lähellä on Tahko n. 40km päässä ja Vuorelan laskettelurinteet. Fontanellakin on tosi kiva ja viihtyisä!
Siilissä ei ole edes mitään alueita, että älkää muuttako sinne, kun on levotonta ja hirveetä, niinkuin pääkaupunkiseudulla ja Kuopiossa saa vähän pohtia.
Siilistä löytyvät kaikki palvelut ja kaupoissa (Lidl, S-market ja K-market, kaikki 3 toistensa vieressä) on minusta hyvä tarjonta. Kun käyn siellä, löydän aina jotain, mitä en ole saanut pääkaupunkiseudulta. Ystävät kyselevät aina, että mistä toi ja toi juttu on? Siilinjärveltä :D Tori on kesällä kiva.
Siilinjärvi taitaa olla ainoa kasvava paikkakunta Pohjois-Savossa ja ihan syystäkin. Viihtyisä, rauhallinen, kompaktin kokoinen, moottoritien varressa, lähellä Kuopiota, Iisalmea ja Nilisää/Tahkoa. Harrastusmahdollisuuksia on OK ja busseilla/junalla pääsee Kuopioon harrastamaan.
Siilinjärvi ei kyllä ole kasvava paikkakunta. Taitaa väki muuttaa Kuopioon parempien palveluiden perässä. Kuopion leikkipuistoissa on paljon porukkaa Siilistä, kun siellä on oma tarjonta niin suppea.
Oletteko vielä hengissä siellä Iisalmessa?
Minä olen tekemässä muuttoa Iisalmeen haja-asutusalueelle jossa voin olla luonnon äänien keskellä ja hankkia itselleni" terapeutteja" kanoja ,vuohia ja ehkä muitakin eläimiä,samoin möyriä puutarhatöitä.
Voiko olla ihanampaa kuin lintujen aamu ja iltakonsertit,luonnonkukat ja pensaat ja humisevat puut korvissa ym.
En kaipaile Helsingin sotkua,juoppo/narkkari ym.joukkioita ja lisääntyvää väkivaltaa!!.
Iisalmi on hyvä vaihtoehto muuttajille,suosittelen!
Muuttaja kirjoitti:
Minä olen tekemässä muuttoa Iisalmeen haja-asutusalueelle jossa voin olla luonnon äänien keskellä ja hankkia itselleni" terapeutteja" kanoja ,vuohia ja ehkä muitakin eläimiä,samoin möyriä puutarhatöitä.
Voiko olla ihanampaa kuin lintujen aamu ja iltakonsertit,luonnonkukat ja pensaat ja humisevat puut korvissa ym.
En kaipaile Helsingin sotkua,juoppo/narkkari ym.joukkioita ja lisääntyvää väkivaltaa!!.
Iisalmi on hyvä vaihtoehto muuttajille,suosittelen!
Mistä tiedät ettet kaipailee Helsinkiä kun olet vasta tekemässä muuttoa?
Olen asunut monissa kaupungeissa ja sulkenut ympyrän perässäni enkä ole haikaillut takaisin.
Nyt minulla on mahdollisuus toteuttaa asioita joita olen kaivannut mutta ennen en ole voinut.
Olen käynyt Iisalmessa monet kerrat ja kohtapuoliin taas lähden,joten esimakua on millaisesta kaupungista on kyse.
Mites mie sit ku oon ihan syntyperäinen Kuopiolainen, ja silti puhun ja kirjotan näin? :) Suuhun ei vasn jotenkin istu "minä, sinä" tms.
Sulla on joku karjalaistaustainen mummo sitten. Kyllä meillä sanotaan ihan minä ja sinä, ja minä olen kotoisin siitä Kuopion vierestä. Nopeasti puhuttaessa saatetaan sanoa miä ja siä, niin että ännä ei kuulu, mutta mie ja sie on sun itse kehittelemät tai karjalaistaustaisen suvun mukana. Minulla on esi-isät savolaisia niin pitkälle kuin tiedän.
Minä olen sukututkimuksen mukaan pohjois-savolainen molempien vanhempien puolelta 15. polveen saakka tuonne 1400-luvulle, jonne sitten katkeaakin tiedot. Ja meillä sanotaan minä ja sinä.